HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Contour op april  5, 2017, 19:28:39
Waarom zulke lange kabels? Je speakers staan toch dicht bij elkaar?

Het kortere setje was al aan een ander uitgeleend.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: MAW op april  5, 2017, 19:11:16
Als een speaker kaarsrecht is tot 50hz en daarna afvalt, en je wilt het bereik vergroten zodat hij recht is tot 40hz en daarna afvalt. Dan kan dat alleen maar door meer output te genereren in het gebied tussen 50 en 40hz.

Euhhh... Ik denk dat enige nuance hier op zijn plek is..?


Markus2

Citaat van: Baardmannetje op april  5, 2017, 19:45:08
Euhhh... Ik denk dat enige nuance hier op zijn plek is..?

Volgens mij is het inderdaad anders, maar ik weet het niet meer...

De poort vult aan waar de luidspreker afvalt, niet zozeer in de output wel in het bereik...., te lang geleden die spreekbeurt...   :wacko:

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: MAW op april  5, 2017, 19:11:16
Als een speaker kaarsrecht is tot 50hz en daarna afvalt, en je wilt het bereik vergroten zodat hij recht is tot 40hz en daarna afvalt. Dan kan dat alleen maar door meer output te genereren in het gebied tussen 50 en 40hz.

Citaat van: Baardmannetje op april  5, 2017, 19:45:08
Euhhh... Ik denk dat enige nuance hier op zijn plek is..?

Ehh... nope.. that's just what it is :)

Een baspoort gebruiken om het bereik te vergroten is simpelweg output versterken middels resonantie bij de resonantiefrequentie van de poort.

Dat is naar mijn mening ongewenst. Je gaat een frequentiegebied van de woofer, tegen de rand van z'n bereik (dus buiten z'n comfort zone) versterken door het te laten resoneren. Voor een goede weergave is resonantie niet gewenst. Het is letterlijk een bijproduct of 'bijgeluid'. Laat lekker weg zou ik zeggen. Ook al is het bereik dan wat minder groot.
Gr. Martijn

Martijn M

Citaat van: HuubF op april  5, 2017, 19:59:38
Martijn heeft het toch al prima uitgelegd??

Hiermee bedoel je te zeggen, "laten we het alsjeblieft niet steeds over techniek hebben", toch? Ik hou me in hoor  8).

Fotootje van de kabels?
Dutch & Dutch

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: MAW op april  5, 2017, 20:20:27
Een baspoort gebruiken om het bereik te vergroten is simpelweg output van het versterken middels resonantie bij de resonantiefrequentie van de poort.

En nu in leesbaar Nederlands?



MAW

Oh, ik had net m'n post aangepast (zag de kromlopende zin net).

Dit dus:

"Een baspoort gebruiken om het bereik te vergroten is simpelweg output van het versterken middels resonantie bij de resonantiefrequentie van de poort."

Zo klopt de zin. Is het ook te begrijpen zo?
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: Martijn M op april  5, 2017, 20:30:13
Hiermee bedoel je te zeggen, "laten we het alsjeblieft niet steeds over techniek hebben", toch? Ik hou me in hoor  8).

Fotootje van de kabels?

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Het lijkt met de Guru's zelfs verbluffend te klinken. Maarrr eerst even Ajax en Feijenoord kijken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Let maar op dat je vrouw die kabels niet voor de stofzuiger gaat gebruiken, ze zijn er lang genoeg voor...

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: MAW op april  5, 2017, 20:41:32
"Een baspoort gebruiken om het bereik te vergroten is simpelweg output van het versterken middels resonantie bij de resonantiefrequentie van de poort."

Zo klopt de zin. Is het ook te begrijpen zo?

Het is nu in ieder geval (iets) beter leesbaar.

:bigsmile:

Ik deel trouwens je mening niet. Een juist afgestemde BR hoeft echt niet onder te doen voor een gesloten systeem. Daarbij, geluidsweergave is een en al resonanties. Ik zie niet in waarom de resonantie door een BR ineens een 'probleem' is.

op eigen verzoek verwijderd.


solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Citaat van: HuubF op april  5, 2017, 21:11:00
Ik krijg er idd ook best een Dikke LOL van!  :worship:

Die foto doet vermoeden dat de WAF van huis is  :popcorn:.
Dutch & Dutch

op eigen verzoek verwijderd.

Geniet!
Citaat van: HuubF op april  5, 2017, 21:11:00
Ik krijg er idd ook best een Dikke LOL van!  :worship:

Dat is nog best een presentatie, op jou leeftijd....

:blink:  ;D

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op april  5, 2017, 21:17:11
Geniet!
Dat is nog en best een presentatie, op jou leeftijd....

:blink:  ;D

Mijn energie gaat de laatste tijd op aan luisteren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


HuubF

Citaat van: Martijn M op april  5, 2017, 21:14:34
Die foto doet vermoeden dat de WAF van huis is  :popcorn:.

De WAF heeft het druk met Ajax. Ik kan ontspannen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: Baardmannetje op april  5, 2017, 20:56:01
geluidsweergave is een en al resonanties. Ik zie niet in waarom de resonantie door een BR ineens een 'probleem' is.

Zeg je daarmee impliciet dat resonantie inderdaad negatief is?
Gr. Martijn