HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

chansig

In mijn geval zeker wel. Meer rust en een beter klinkende set.

En ik wil ook helemaal niet dat Huub een eindstation gaat bereiken. Maz ook niet, Frank2 ook niet etc. Van mij mag het forumbeleid hierop herschreven worden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Koen K op maart 22, 2017, 15:52:07
Dat is een mogelijkheid. Als je steeds in hetzelfde cirkeltje wilt blijven lopen, in de hoop een doel te bereiken dat je niet zou herkennen als je het bereikt had... Dan zou ik het inderdaad zo aanpakken.

Om uit de audiofiele neurose te komen is het handig om er iets bewuster mee om te gaan. Maar dat is natuurlijk niet verplicht.

Misschien is het soms ook wel gewoon leuk om te onderzoeken wat er mogelijk is. Langzaam maar zeker ontwikkel je toch een bepaalde smaak. Bij mij heeft dat geen enkele relatie met objectief vastgestelde waarden. Ik vind namelijk sets die technisch correct zouden moeten zijn meestal niet erg lekker klinken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

@Hans:
Ja, maar jij komt dan ook van een slechte set. Dan is het niet raar dat het voor jou de juiste kant op is gegaan.  :P
Ik vraag mij trouwens af of ik het daarmee eens ben. Maar goed, ik heb de D&D's één keer gehoord terwijl ze niet juist ingesteld waren dus niet helemaal eerlijk om daar mijn oordeel op te baseren.

Groeten...

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op maart 22, 2017, 16:11:09
@Hans:
Ja, maar jij komt dan ook van een slechte set. Dan is het niet raar dat het voor jou de juiste kant op is gegaan.  :P
Ik vraag mij trouwens af of ik het daarmee eens ben. Maar goed, ik heb de D&D's één keer gehoord terwijl ze niet juist ingesteld waren dus niet helemaal eerlijk om daar mijn oordeel op te baseren.

Groeten...

Daar heb je wel een aantal punten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

Citaat van: Kwabbernoot op maart 22, 2017, 16:02:50
Kom, kom. Het is toch al lang duidelijk dat Huub, en velen met hem, helemaal niet een eindstation willen bereiken. En dat snap ik prima.

Is dat ze zelf ook duidelijk?

Citaat
Er bewuster mee om gaan geeft dan misschien wel meer rust (ik vraag het mij eerlijk gezegd af) maar levert geen betere set op.

Natuurlijk wel. Elke euro die je aan iets nuttigs uitgeeft in plaats van er voodoo-bullshit voor te kopen levert een betere set op.

Koen K

Citaat van: HuubF op maart 22, 2017, 16:10:29
Misschien is het soms ook wel gewoon leuk om te onderzoeken wat er mogelijk is. Langzaam maar zeker ontwikkel je toch een bepaalde smaak. Bij mij heeft dat geen enkele relatie met objectief vastgestelde waarden. Ik vind namelijk sets die technisch correct zouden moeten zijn meestal niet erg lekker klinken.

Ja, natuurlijk is dat leuk. Alleen vind ik het wel prettig als de dingen die ik leer iets met de werkelijkheid te maken hebben.

HuubF

Citaat van: Koen K op maart 22, 2017, 16:13:22
Is dat ze zelf ook duidelijk?

Natuurlijk wel. Elke euro die je aan iets nuttigs uitgeeft in plaats van er voodoo-bullshit voor te kopen levert een betere set op.

Je attitude begint langzaam maar zeker een beetje dwingender te worden. Het kan zijn dat de tegenstand dan ook iets steviger wordt. :)

Als audiofiel heb je het een beetje lastiger dan de nerdo die het alleen maar in recht-metende zaken zoekt. Elk apparaat heeft een signatuur en elk kabeltje kan het beeld weer volledig om zeep helpen. En altijd kan het weer beter. Er zijn, kortom, meer factoren waar je rekening mee moet houden.

Jij vindt dat natuurlijk onzin. Ik zie al die factoren.

Gelukkig kun je je als audiofiel ook in toom houden. Zo heb ik een maximum bedrag wat ik wil uitgeven en daar hou ik me prima aan. Daarbij heb ik een erg vastomlijnd beeld van het geluid dat ik wil hebben.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Eerst de basis in orde: Plaatsing, akoestiek/speakers en juiste versterking.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 22, 2017, 16:23:34
Eerst de basis in orde: Plaatsing, akoestiek/speakers en juiste versterking.

En geen subwoofers. Wat bedoel je precies met juiste versterking?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Subwoofers zijn zeker niet per definitie nodig. Ik merk wel dat ik steeds meer het wat (dus niet het extreme) lagere laag begin te missen. Dus ws gaat die hier wel weer komen.

Een versterker die je speaker aan kan sturen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: chansig op maart 22, 2017, 16:23:34
Eerst de basis in orde: Plaatsing, akoestiek/speakers en juiste versterking.

Gr. Hans

Bovenstaande binnen de mogelijkheden van je kennis of die van anderen. Mogelijkheden op gebied van WAF etc. Vervolgstap is accepteren dat dat het maximale is wat eruit te halen is gegeven de mogelijkheden. En dan vervolgens lekker switchen van kabels, versterkers etc. Gewoon omdat het kan en omdat het leuk kan zijn.

Je vroeg zaterdag wat je "moest" doen...nou dit dus.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 22, 2017, 16:39:20
Bovenstaande binnen de mogelijkheden van je kennis of die van anderen. Mogelijkheden op gebied van WAF etc. Vervolgstap is accepteren dat dat het maximale is wat eruit te halen is gegeven de mogelijkheden. En dan vervolgens lekker switchen van kabels, versterkers etc. Gewoon omdat het kan en omdat het leuk kan zijn.

Je vroeg zaterdag wat je "moest" doen...nou dit dus.


En dat heb ik gedaan, de speakers staan op een onverkiesbare maar optimale plek. De versterker is optimaal. Ik ben klaar dus.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Binnen de mogelijkheden je akoestiek aangepast ?  En vervolgens geaccepteerd dat wil je beter: je nog wat meer moet aanpassen aan bv je akoestiek en/of plaatsing ?

Nee ? Dan ben je nog niet klaar my little Grasshopper.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 22, 2017, 16:29:32
Subwoofers zijn zeker niet per definitie nodig. Ik merk wel dat ik steeds meer het wat (dus niet het extreme) lagere laag begin te missen. Dus ws gaat die hier wel weer komen.

Een versterker die je speaker aan kan sturen.


Is het niet gemakkelijker om de speakers zelf iets warmer te laten klinken? Als je de subwoofer te hoog laat beginnen krijg je gegarandeerd problemen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Laatste is niet waar. Eerste is toch niet wat ik wil ???? Echt een hele bijzondere vraag cq oplossing voor iemand die aangeeft dat hij iets meer laag wel lekker/fijn vindt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Citaat van: chansig op maart 22, 2017, 16:06:14
En ik wil ook helemaal niet dat Huub een eindstation gaat bereiken. Maz ook niet, Frank2 ook niet etc. Van mij mag het forumbeleid hierop herschreven worden.
Gr. Hans 
Die begrijp ik niet, leg uit aub.

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op maart 22, 2017, 16:43:52
En dat heb ik gedaan, de speakers staan op een onverkiesbare maar optimale plek. De versterker is optimaal. Ik ben klaar dus.
Yep, nu kun je genieten van je zorgvuldig op specificatie uitgekozen spulletjes en berekende meest ideale opstelling van de luidsprekers die net zo klinken als andere luidsprekers mits goed ontworpen.

Gefeliciteerd HuubF. You just made it to the finish.  :pompom: Da's dan best nog snel gegaan.

Groeten...

chansig

Citaat van: Kjelt op maart 22, 2017, 16:50:17
Die begrijp ik niet, leg uit aub.

Huub, Maz en Frank2 mogen nooit klaar zijn met het samenstellen van hun set.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Echter het huidige forumbeleid weerhoudt hun helemaal niet om nooit klaar te zijn dus hoeft ie ook niet herschreven te worden.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 22, 2017, 16:47:12
Binnen de mogelijkheden je akoestiek aangepast ?  En vervolgens geaccepteerd dat wil je beter: je nog wat meer moet aanpassen aan bv je akoestiek en/of plaatsing ?

Nee ? Dan ben je nog niet klaar my little Grasshopper.


De akoestiek is ooit gemeten door Martijn, wel in een andere opstelling, en toen waren er geen echt grote problemen. Die ervaar ik ook niet zolang ik er zelf geen zooitje van maak. Geen dekbedden, kussens, elastiekjes en honden nodig hier. Wel een keertje een lekker dik vloerkleed.

Nu is het optimaal omdat ik klassiek perfect vind klinken. Nog even afwachten wat La Waf er van vind.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: Kjelt op maart 22, 2017, 16:55:30
Echter het huidige forumbeleid weerhoudt hun helemaal niet om nooit klaar te zijn dus hoeft ie ook niet herschreven te worden.


Ik neem aan dat je mede moderatoren wel snappen wat ik wil...dus gooi het even in de groep. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: HuubF op maart 22, 2017, 16:55:44
De akoestiek is ooit gemeten door Martijn, wel in een andere opstelling, en toen waren er geen echt grote problemen. Die ervaar ik ook niet zolang ik er zelf geen zooitje van maak. Geen dekbedden, kussens, elastiekjes en honden nodig hier. Wel een keertje een lekker dik vloerkleed.

Nu is het optimaal omdat ik klassiek perfect vind klinken. Nog even afwachten wat La Waf er van vind.

Ik meen dat je de geen echte grote problemen zaterdag ook heb gehoord ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 22, 2017, 16:49:24
Laatste is niet waar. Eerste is toch niet wat ik wil ???? Echt een hele bijzondere vraag cq oplossing voor iemand die aangeeft dat hij iets meer laag wel lekker/fijn vindt.

Je hebt zelf gezegd dat de Guru's hier warmer klinken door meer laag. :)

Ik heb aan subwoofers net zoveel hekel als 1 Sony versterker en digitale toverij. Mijn ervaring is dat je ze niet moet gebruiken om het karakter van je speakers te corrigeren. Wel voor een lekker ondefinieerbaar sublaag.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kjelt

Citaat van: chansig op maart 22, 2017, 16:57:13
Ik neem aan dat je mede moderatoren wel snappen wat ik wil...dus gooi het even in de groep. :D
Gr. Hans
Doe maar een R2OtherM  :D

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op maart 22, 2017, 16:50:48
Yep, nu kun je genieten van je zorgvuldig op specificatie uitgekozen spulletjes en berekende meest ideale opstelling van de luidsprekers die net zo klinken als andere luidsprekers mits goed ontworpen.

Gefeliciteerd HuubF. You just made it to the finish.  :pompom: Da's dan best nog snel gegaan.

Groeten...

Ja, elke keer als je opnieuw begint gaat het sneller. Ik ben nu eigenlijk opmerkelijk tevreden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)