HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: CyrusOne op maart  9, 2017, 14:20:05
Nu is het dus echt áf, qua apparatuur? Dus alleen nog tweaken met plaatsing en kast?

De 'verwijderde post' hierboven had niets met jou te maken.  :)

Op dit moment wel. De dac en versterker kunnen wel beter maar dan wordt het serieus duur. De speakers klinken eigenlijk prima en geven elke wijziging trouw door. Zolang ze dat doen heb ik de grens nog niet bereikt denk ik dan maar.

Het idee om all-in-one spullen te kopen heb ik losgelaten. Ik heb er een stel gehoord en dat viel tegen...

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyrus·

Citaat van: HuubF op maart  9, 2017, 15:04:29
De 'verwijderde post' hierboven had niets met jou te maken.  :)

Dat idee was ook niet in mij op gekomen hoor ;)

Goed om te horen dat alles nu op z'n plek lijkt te vallen. Kun je weer volop genieten van muziek!
Groeten,
Edwin

HuubF

Citaat van: CyrusOne op maart  9, 2017, 15:36:27
Dat idee was ook niet in mij op gekomen hoor ;)

Goed om te horen dat alles nu op z'n plek lijkt te vallen. Kun je weer volop genieten van muziek!

Ja dat genieten lukt prima. Radio 4 klinkt als nooit tevoren. Je hoort natuurlijk wel dat een subset van de bits binnenkomt maar de klank is erg mooi.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Het verschil tussen de audioquest vodka toslink en een goedkoop exemplaar is bij mij op mijn Bluesound streamer ook enorm. Zeer fraaie kabel!

Groetjes Walter

HuubF

Citaat van: Contour op maart  9, 2017, 17:47:49
Het verschil tussen de audioquest vodka toslink en een goedkoop exemplaar is bij mij op mijn Bluesound streamer ook enorm. Zeer fraaie kabel!

Groetjes Walter

Ja raar eigenlijk... ik had zelfs de indruk dat hij even moest inspelen. De hele dag geluisterd naar een tv-tuner.  :wub:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Dan ben ik wel eens zeer benieuwd naar een evt verschil tussen de Vodka en een simpelweg degelijke optische kabel zoals bijv ruconnected.

HuubF

Citaat van: Sirius666 op maart  9, 2017, 21:29:56
Dan ben ik wel eens zeer benieuwd naar een evt verschil tussen de Vodka en een simpelweg degelijke optische kabel zoals bijv ruconnected.

Bij een hifi-winkel lenen of iemand uitnodigen met zo'n kabeltje.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Nu de set technisch en klankmatig naar mijn zin is gaan we eens kijken naar de streaming-opties. Ik heb een abonnement op Tidal en de NUC computer doet het prima als middelpunt van de set. Nu zou ik graag Roon willen hebben. Dat betekent: een server op de kop tikken waar de Roon software op kan draaien. Op de NUC gaat dan een lichtere variant draaien en op het Samsung tablet het front end. Maar eens inlezen...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Nog steeds vol verbazing NPO 4 aan het beluisteren met mijn Vodka. De illusie houdt nog gelukkig aan.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Ik kon vandaag goedkoop aan een Nirvana interlink komen. Niet de duurste versie maar toch een heel goede, nieuw 900 euro of zo. Die dure heb ik al eerder gehad in de xlr versie. Waanzinnig maar naarmate de Adams kleiner werden steeds zinlozer. Nu staat er wel weer een set waarbij je verschillen hoort. Toch wel even andere koek dan mijn solid core katoenen lijnzaadolie met bijenwas plus Bybee kabeltje. Serieuzer en beter, vooral in het laag dat nu mooi afgewogen is waardoor de Guru's nu hun laatste terughoudendheid hebben laten varen. Maar wel een beetje preciezig, het wordt een gevecht tussen beleving en kwaliteit.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Kan je de vrijgekomen bybees dan niet solderen op de tweeter aansluitingen van de Guru speakers?

HuubF

Citaat van: Contour op maart 11, 2017, 10:06:55
Kan je de vrijgekomen bybees dan niet solderen op de tweeter aansluitingen van de Guru speakers?

De Nirvana interlink is meer even een referentie om te horen waar ik sta. Technisch klinkt het wel beter maar ik mis ook wat aan beleving dus er moet iets gebeuren. Het inzetten van de Bybees is een mogelijkheden. De beste plek zou in de versterker zijn. Bij de Kandy durfde ik dat niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Ik heb hier zeer goede resultaten met de kleine bybeepurifiers direct voor de tweeters gesoldeerd. De tweeters pakken maar een klein deel van het totale vermogen, dat kunnen die kleine bybees makkelijk aan.

Groetjes Walter

HuubF

Citaat van: Contour op maart 11, 2017, 11:40:11
Ik heb hier zeer goede resultaten met de kleine bybeepurifiers direct voor de tweeters gesoldeerd. De tweeters pakken maar een klein deel van het totale vermogen, dat kunnen die kleine bybees makkelijk aan.

Inmiddels de Caspian open gehad maar solderen ga ik nu ook niet doen. Merkwaardig trouwens dat het er in de Caspian heel wat minder high end uitziet dan in de veel goedkopere Kandy.

Wel 3 kurkjes geplakt op de trafo's en dat levert zo op het eerste gehoor een bizarre verbetering op. Typisch gehakt met aanwezigheid en zo. Met NPO 4 dus. :o

De mooie Nirvana kabel heeft het onderspit gedolven tegen de zelf-maak interlink met natuurlijke materialen én de 4 Bybees. Dat probleem is dus gelukkig opgelost. Ik zie op de Guru's ook nergens een schroefje om ze open te kunnen maken.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Wow, ik had vandaag van alles moeten doen maar ik heb alleen muziek geluisterd. De 3 kurkjes in de versterker doen hun werk fantastisch. Het NPO 4 radiogeluid leeft. Een rondje andere (pop-)zenders geeft overal hetzelfde beeld: je hoort de compressie wel maar verder is het prachtig afgewogen met soms akelig echte stukjes.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Je tweakt je set met kurk een dure dac en onzinnig dure kabels en gaat vervolgens naar gecomprimeerd radiosignaal luisteren? Hehe nice twist
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op maart 11, 2017, 23:12:00
Je tweakt je set met kurk een dure dac en onzinnig dure kabels en gaat vervolgens naar gecomprimeerd radiosignaal luisteren? Hehe nice twist

Ja raar inderdaad. Ook wel muziek vanaf Tidal tussendoor. Maar npo 4 is zo verslavend door de voor mij willekeurige keuze uit geweldig klassiek.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyrus·

Wellicht eens een Qobuz proef-abo nemen? 1e maand gratis. Dat is helemaal een zee aan random klassiek van hoge kwaliteit.
Groeten,
Edwin

HuubF

Ik heb al een abonnement op Tidal voor Roon. Qobuz heeft wel meer klassiek inderdaad.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Toen ik de eerste berichten las over de Devialet Phantom dacht ik dat de heilige graal binnen bereik was. Alleen nog maar flink sparen, dus een jaar geleden heb ik alle apparaten verkocht omdat ik wist dat het geen zin meer had, al die aparte doosjes en dat eindeloze verbeteren. Vreemd genoeg ben ik al die tijd tevreden geweest met een setje actieve Adams van het kleinere type.

Die grote belofte, de Phantoms, heb ik een paar weken geleden uitgebreid gehoord en tot mijn stomme verbazing vond ik het helemaal niks. Indrukwekkend maar zielloos. Van Dynaudio is er ook iets dergelijks, de XD200. Ook uitgebreid beluisterd. Minder indrukwekkend maar toch ook zielloos. Zielloos in een demo van 3 kwartier betekent voor mij: de eerste 10 minuten leuk maar daarna niet meer omdat het geluid me niet op de één of andere manier raakt. Dan ben ik verveeld en wil eigenlijk weg, maar dat staat een beetje raar na 10 minuten. Als het gewone speakers zouden zijn geweest gooi je er een mooie dac en versterker voor en dan klopt het misschien wel. Maar zo'n all-in-one bevalt of bevalt niet. En je kunt er helemaal niets meer aan doen.

Dit weekend heb ik ook de D&D's gehoord. Ik moet zeggen dat hier zeker wel de belofte aanwezig is van een compleet systeem dat uiteindelijk aan mijn eisen zou kunnen voldoen. Zou kunnen want in de setting waar ik hem nu hoorde stond het geluid erg ver af van wat ik op dit moment mooi vind. Dat zegt niet veel want de andere aanwezigen vonden het geluid wel mooi én je kunt hem via de dsp potentieel laten klinken zoals je dat zelf wenst, waardoor het middengebied bijvoorbeeld wat prominenter kan worden gemaakt. Maar dat raakt weer aan mijn subjectieve afkeer van rotzooien in het digitale domein. Ik heb dat liever niet want ik heb te vaak meegemaakt dat daardoor elk leven uit het geluid verdween. Ik ben niet zo'n gemakkelijke jongen. Het is niet voor niets dat ik dac-swappen leuk vind, een rare gewoonte volgens de ontwerper van het systeem én alle anderen die de demo gisteren bijwoonden. Je zou bijna gaan denken dat ik gek ben. Voor iedereen die dat allemaal niet heeft is de D&D de ideale speaker want als het geluid je niet bevalt dan pas je de klank gewoon aan en in de basis hoor je de kwaliteit er van af.

Kortom, zo'n compleet systeem gaat me mogelijk vroeg of laat het gevoel geven dat het me beperkt. En dan is Leiden in last want omdat ik over een ontstellend korte tijd met pensioen ben kan ik mijn geld nog maar 1 keer uitgeven, zeker als ik het nieuw moet aanschaffen.

Dus ik heb maar besloten om in mijn eigen subjectieve bubble te blijven zitten. Leve de doosjes en kabeltjes. :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op maart 13, 2017, 11:11:04
Toen ik de eerste berichten las over de Devialet Phantom dacht ik dat de heilige graal binnen bereik was. Alleen nog maar flink sparen, dus een jaar geleden heb ik alle apparaten verkocht omdat ik wist dat het geen zin meer had, al die aparte doosjes en dat eindeloze verbeteren. Vreemd genoeg ben ik al die tijd tevreden geweest met een setje actieve Adams van het kleinere type.

Die grote belofte, de Phantoms, heb ik een paar weken geleden uitgebreid gehoord en tot mijn stomme verbazing vond ik het helemaal niks. Indrukwekkend maar zielloos. Van Dynaudio is er ook iets dergelijks, de XD200. Ook uitgebreid beluisterd. Minder indrukwekkend maar toch ook zielloos. Zielloos in een demo van 3 kwartier betekent voor mij: de eerste 10 minuten leuk maar daarna niet meer omdat het geluid me niet op de één of andere manier raakt. Dan ben ik verveeld en wil eigenlijk weg, maar dat staat een beetje raar na 10 minuten. Als het gewone speakers zouden zijn geweest gooi je er een mooie dac en versterker voor en dan klopt het misschien wel. Maar zo'n all-in-one bevalt of bevalt niet. En je kunt er helemaal niets meer aan doen.

Dit weekend heb ik ook de D&D's gehoord. Ik moet zeggen dat hier zeker wel de belofte aanwezig is van een compleet systeem dat uiteindelijk aan mijn eisen zou kunnen voldoen. Zou kunnen want in de setting waar ik hem nu hoorde stond het geluid erg ver af van wat ik op dit moment mooi vind. Dat zegt niet veel want de andere aanwezigen vonden het geluid wel mooi én je kunt hem via de dsp potentieel laten klinken zoals je dat zelf wenst, waardoor het middengebied bijvoorbeeld wat prominenter kan worden gemaakt. Maar dat raakt weer aan mijn subjectieve afkeer van rotzooien in het digitale domein. Ik heb dat liever niet want ik heb te vaak meegemaakt dat daardoor elk leven uit het geluid verdween. Ik ben niet zo'n gemakkelijke jongen. Het is niet voor niets dat ik dac-swappen leuk vind, een rare gewoonte volgens de ontwerper van het systeem én alle anderen die de demo gisteren bijwoonden. Je zou bijna gaan denken dat ik gek ben. Voor iedereen die dat allemaal niet heeft is de D&D de ideale speaker want als het geluid je niet bevalt dan pas je de klank gewoon aan en in de basis hoor je de kwaliteit er van af.

Kortom, zo'n compleet systeem gaat me mogelijk vroeg of laat het gevoel geven dat het me beperkt. En dan is Leiden in last want omdat ik over een ontstellend korte tijd met pensioen ben kan ik mijn geld nog maar 1 keer uitgeven, zeker als ik het nieuw moet aanschaffen.

Dus ik heb maar besloten om in mijn eigen subjectieve bubble te blijven zitten. Leve de doosjes en kabeltjes. :worship:

Gelijk heb je......
Because that's where its al about ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bas Akkerman

Ik volg je compleet Huub. Frappant dat jij dat ook zo van DAC's benoemt, daar gebeurt echte magie wat mij betreft.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maikel_audionerd

Je verwoord je zelfreflectie op een voor mij erg aangename wijze  8)
Wat betreft 'de kastjes', prima toch. Ik kan je denkwijze zeker ook wel volgen, ikzelf ben wat dat betreft een rare vogel, qua gevoel moet het dan op een bepaalde manier, die voor velen niet te volgen is en uiteindelijk bereik ik ook het gewenste resultaat. Ik ben erg van de details, een 'bron'-man, verzorg t daar prima en je hebt diezelfde flow in de rest van je systeem.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HuubF

Citaat van: Bas Akkerman op maart 13, 2017, 14:13:29
Ik volg je compleet Huub. Frappant dat jij dat ook zo van DAC's benoemt, daar gebeurt echte magie wat mij betreft.

Ja bizar is dat hé? Tegen de klippen op zo maar denken dat een DAC een mega-grote invloed heeft. En als je dan voorzichtig beweert dat een goede USB-kabel en een 217-aderig toslink kabeltje het geluid flink verbeteren, beginnen sommige mensen serieus te twijfelen aan de rest van je geestelijke gezondheid. :clapping:

En mocht er nog iets van hoop zijn dat er nog enig rudimentair verstand aanwezig is, wordt de laatste credibility om zeep geholpen door de bewering dat 3 kurkjes in je versterker het niveau nog verder verhogen.  :pompom:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Dat allemaal maakt jouw persoonlijkheid ook zo'n heerlijke discrepantie, een behoorlijke mate van intelligentie aan de ene kant en andere kant toch ook dat onvoorwaardelijke geloof in audiofiele quatsch.

Op z'n minst een interessante combinatie!