HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Kwabbernoot

Citaat van: doorofnight op januari 18, 2017, 11:57:17
Mooi, ik begon me net te storen aan je manier van reageren en je inhoudsloze en zichzelf tegensprekende berichtjes. Dag!
Nou, jouw bericht heeft dan misschien wel inhoud maar dan denk ik dat ik toch liever inhoudsloze en zichzelf tegensprekende berichten lees.  :unhappy:

Groeten...

chansig

Citaat van: HuubF op januari 18, 2017, 11:49:50
Hoe dan ook, het lukt bepaalde apparatuur om muziek op een uiterst slaapverwekkende manier weer te geven. Niemand weet hoe dat komt want discussies hierover slaan onmiddellijk dood.

Mijn ervaring is dat bepaalde merken daar iets aan proberen te doen. Misschien door een bepaalde mate van kleuring. Zelf beweren ze natuurlijk iets heel anders; ze vinden van zichzelf dat ze de muziek juist ongekleurd weergeven. Uit de losse pols: Naim, Harbeth, Lavardin, Audio Note, 47Labs. 

In de prijsklasse waarin wij shoppen moeten we genoegen nemen met een compromis: lekker maar gekleurd of richting absolute high end (= ongekleurd) maar dan nét niet goed genoeg. Waardoor het misschien wel helemaal niet lekker klinkt.

Dus als iemand beweert dat de KEF LS50 active je in de muziek trekt (alle audiofielen weten wat daarmee wordt bedoeld) klinkt dat erg interessant.

Een aantal merken heb ik wel eens gehoord....en over sommige was ik wel te spreken. Nogmaals...de apparatuur heeft geen emotie. Dat het geluid van een Naim of wat dan ook je aanspreekt...prima toch ? Maar zoals Abel al aangeeft het zegt niets over de kwaliteiten van het apparaat. Of de muziekdrager. Tot een x aantal jaar terug was mp3 toch wel het meest erge waar je als audiofiel naar kon luisteren. De charme van de lp die technisch aantoonbaar minder is qua kwaliteit maakt ook zoveel los bij mensen...allemaal prima toch ?

En als mensen het lastig vinden om te lezen en dan vervolgens aangeven dat het forum niets veranderd is of wat dan ook en weg gaat blijven....prima toch ? Ik slaap er geen nacht minder om.

Citaat van: Kwabbernoot op januari 18, 2017, 12:31:20
Nou, jouw bericht heeft dan misschien wel inhoud maar dan denk ik dat ik toch liever inhoudsloze en zichzelf tegensprekende berichten lees.  :unhappy:

Groeten...

Dan zit je bij mij aan het juiste adres als het gaat om de inhoud. Qua tegenspreken mijn inziens wat minder.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Citaat van: Kwabbernoot op januari 18, 2017, 12:31:20
Nou, jouw bericht heeft dan misschien wel inhoud maar dan denk ik dat ik toch liever inhoudsloze en zichzelf tegensprekende berichten lees.  :unhappy:

Groeten...

Mooi dat je zonet op je wenken werd bediend :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Zit nog even aan mijn Audio Note Zero set te denken die ik ooit heb gehad. Volgens mij met LUA monitor speakers. Huub was daar helemaal gek van. Zelf ben ik wel nieuwsgierig naar hoe ik daar nu naar zou luisteren en wat ik er dan van zou vinden. Zelf denk ik dat ik er weinig meer mee kan. Iemand een setje staan idem voor de speakers ?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op januari 18, 2017, 12:36:08
Een aantal merken heb ik wel eens gehoord... en over sommige was ik wel te spreken. Nogmaals... de apparatuur heeft geen emotie. Dat het geluid van een Naim of wat dan ook je aanspreekt... prima toch? Maar zoals Abel al aangeeft het zegt niets over de kwaliteiten van het apparaat. Of de muziekdrager. Tot een x aantal jaar terug was mp3 toch wel het meest erge waar je als audiofiel naar kon luisteren. De charme van de lp die technisch aantoonbaar minder is qua kwaliteit maakt ook zoveel los bij mensen... allemaal prima toch ?

En als mensen het lastig vinden om te lezen en dan vervolgens aangeven dat het forum niets verandert is of wat dan ook en weg gaat blijven... prima toch? Ik slaap er geen nacht minder om.

Niks prima. Dit is een tekst die Ruud13 in een milde bui had kunnen produceren.  ;D

De mens heeft de neiging menselijke eigenschappen toe te kennen aan niet-menselijke dingen. Een hond kan vrolijk zijn, een auto sexy, wijn kan walsen en een kamer kan heel somber zijn. Dat klopt natuurlijk niet maar we weten wel allemaal wat we bedoelen.

Welnu.

Van de vele hifi-sets die ik heb gehoord waren er een hoop gewoon prima maar sommige hielden de aandacht niet vast. In het begin was het misschien technisch ok maar na een half uurtje begon het te vervelen. Omdat we niet weten hoe dat komt moet het toch op de één of andere manier worden omschreven.

En dan zeggen we dat het niet muzikaal klinkt, je niet in de muziek getrokken wordt, het zo plat is als een dubbeltje. Dat soort dingetjes.

Ik heb het vermoeden dat je in een fase bent beland dat je dat allemaal maar onzin begint te vinden. Baardmannetje maakt ook een héél klein beetje die indruk. Prima toch?


Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Als je me gaat uitschelden dan stop ik ermee.. :D

Vervolgens...we zeggen niets. Ik heb inderdaad steeds minder met de termen betrokkenheid, emotie etc. Maakt dit dat ik minder geniet van mijn muziek ? Mijn inziens niet...daar mag een ieder ander anders over denken. En goed geluid vind ik ook nog steeds belangrijk. De laatste jaren ben ik daarin anders gaan kijken/denken over apparaten ed.en zijn de Dutch & Dutch monitoren het eindstation. Ondertussen nog eens even denken over de panelen omdat de reflecties wel veel invloed hebben op het geluid. Met panelen wordt ik nog meer de muziek ingezogen... :D

Ik begrijp ook wel dat de behoefte aan duiden er is, maar de manier waarop geduid wordt op momenten kan ik weinig mee. Ik ga daar niet boos om worden of anderen de schuld van geven en vervolgens roepen dat het forum niet veranderd en dat ik dan maar wegblijf. Ik vind dat zo ontzettend simpel. Dus ik laat lekker horen wat ik vind en doe dat vast zo af en toe op de grens van irritatie. Maar daar hebben we de mods dan weer voor.

Je zoektocht heb ik al die jaren met veel plezier gevolgd, daardoor ook in de gelegenheid gesteld om veel te horen. Het minste vond ik de B&W speakers die ik als eerste bij je hoorde. Maar dat kan ook komen omdat er toen een speakerkabel half los zat. :D

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Citaat van: HuubF op januari 18, 2017, 11:18:06
Er is wel een principieel verschil met de needles. Die speakers deden van alles fout maar betrokken inderdaad wel. Moderne actieve speakers doen alles goed maar de kans dat het geluid betrekt is betrekkelijk klein.

Ik zie niet zo goed in waarom er een verband zou zijn tussen 'mate van betrokkenheid' en 'actief design'. Dat staat volledig los van elkaar mi.
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op januari 18, 2017, 15:22:58
Ik zie niet zo goed in waarom er een verband zou zijn tussen 'mate van betrokkenheid' en 'actief design'. Dat staat volledig los van elkaar mi.

Ik had het over 'modern', daarmee bedoelend de speakers waar ook digitalia in zit. De K&H O300's hadden ook een ingebouwde dac. Na uitgebreid experimenteren bleek daarmee elk leven uit het geluid te verdwijnen. De demo die ik heb gehoord met de Dynaudio's beloofde ook al niet veel goeds. Maar die moesten nog inspelen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: chansig op januari 18, 2017, 14:51:24
Als je me gaat uitschelden dan stop ik ermee.. :D

Vervolgens...we zeggen niets. Ik heb inderdaad steeds minder met de termen betrokkenheid, emotie etc. Maakt dit dat ik minder geniet van mijn muziek ? Mijn inziens niet...daar mag een ieder ander anders over denken. En goed geluid vind ik ook nog steeds belangrijk. De laatste jaren ben ik daarin anders gaan kijken/denken over apparaten ed.en zijn de Dutch & Dutch monitoren het eindstation. Ondertussen nog eens even denken over de panelen omdat de reflecties wel veel invloed hebben op het geluid. Met panelen wordt ik nog meer de muziek ingezogen... :D

Ik begrijp ook wel dat de behoefte aan duiden er is, maar de manier waarop geduid wordt op momenten kan ik weinig mee. Ik ga daar niet boos om worden of anderen de schuld van geven en vervolgens roepen dat het forum niet veranderd en dat ik dan maar wegblijf. Ik vind dat zo ontzettend simpel. Dus ik laat lekker horen wat ik vind en doe dat vast zo af en toe op de grens van irritatie. Maar daar hebben we de mods dan weer voor.

Je zoektocht heb ik al die jaren met veel plezier gevolgd, daardoor ook in de gelegenheid gesteld om veel te horen. Het minste vond ik de B&W speakers die ik als eerste bij je hoorde. Maar dat kan ook komen omdat er toen een speakerkabel half los zat. :D

Gr. Hans

Arme Ruud13, niet iedereen wil met zijn forumpersoonlijkheid geassocieerd worden. ;D Terwijl het zo'n aardige vent is.

Om elkaar een beetje te kunnen uitleggen hoe iets klinkt zullen we toch iets van een taaltje moeten hebben. Om je een voorbeeld te geven: vandaag kwam ik een advertentie voor Guru speakers tegen (QM10). Wat recensies zijn zo gevonden en plotseling zijn ze interessant. Kennelijk zijn dat speakers die, hoewel vrij klein, heel muzikaal klinken en erg laag gaan als je ze dicht bij een muur zet. De combinatie met Naim zou extra mooi zijn. Dat weet ik dan weer, en dat zonder ooit zo'n ding gezien of gehoord te hebben. Geen slecht idee, zo'n nieuwe Naim streamer (alleen met versterker, komen pas in mei) met een setje Guru's.

Was dat niet met de Eve's, die uit fase staande speakerkabels?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Het was de eerste keer dat ik bij je langskwam. Artiest waarmee het echt opviel was Anouk. Voor de rest weet ik het niet meer.

Nogmaals....het duiden snap ik...ik kan er zelf weinig meer mee. Ook omdat het gewoonweg niet klopt wat er geschreven wordt. Verder geen probleem van maken er is er al 1 op afgeknapt vandaag. Is voldoende.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eddy135

Citaat van: HuubF op januari 18, 2017, 07:47:20

Tsja mijn eigen topic hè? U is zo'n moderne Internet-heupschieterd?
Nee, ben ik niet..
En zeg maar jij, hoor... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

eddy135

Citaat van: HuubF op januari 18, 2017, 19:21:36
:wub: Waarom leuter ik volgens jou?
Heb ik dat gezegd?
Volgens mij zei ik geneuzel...

En dat is het volgens mij als de oplossingen voor handen zijn, en zelfs al in huis zijn geweest, en er wordt alleen maar gezocht omwille van het zoeken naar...
Ja, naar wat eigenlijk?

Maar in je eigen topic mag dat natuurlijk!  ;)



Stoor je vooral niet verder aan mij. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Lodewijk

Ach geneuzel, valt wel mee toch. Het kan nog veel gekker. Topversterkers, cd spelers, draaitafel en luidsprekers die een vermogen kosten en vervolgens een huis gaan kopen, waarvan je van te voren kunt weten, dat het voor geen meter zal gaan werken. Schiet mij maar lek :laugh:

eddy135

Citaat van: Lodewijk op januari 18, 2017, 23:30:57
Ach geneuzel, valt wel mee toch. Het kan nog veel gekker. Topversterkers, cd spelers, draaitafel en luidsprekers die een vermogen kosten en vervolgens een huis gaan kopen, waarvan je van te voren kunt weten, dat het voor geen meter zal gaan werken. Schiet mij maar lek :laugh:
Soms hoeft iets niet te werken,...als het maar glimt! ;)  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Citaat van: eddy135 op januari 18, 2017, 23:17:11
Volgens mij zei ik geneuzel...

Dat verandert de zaak!

Citaat van: eddy135 op januari 18, 2017, 23:17:11
... En dat is het volgens mij als de oplossingen voor handen zijn, en zelfs al in huis zijn geweest, en er wordt alleen maar gezocht omwille van het zoeken naar...
Ja, naar wat eigenlijk?... )

Ik vind dat je het nu wel een beetje versimpelt. Een jaar of 8 geleden was ik tevreden met een cd-speler, tuner, versterker en vloerstaanders. Nu moet je aan de streamer en actieve speakers. Als je dat goed wil doen kost dat een vermogen en 2e hands is het er allemaal nog nauwelijks. Daarover valt vanalles te neuzelen. Bovendien heb ik pas in juli genoeg geld gespaard dus ik moet mijn tijd érgens mee vullen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sopper

Citaat van: HuubF op januari 19, 2017, 10:53:23
Dat verandert de zaak!

Ik vind dat je het nu wel een beetje versimpelt. Een jaar of 8 geleden was ik tevreden met een cd-speler, tuner, versterker en vloerstaanders. Nu moet je aan de streamer en actieve speakers.

Moet niet; is een keuze die je kunt maken  ;)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

HuubF

Citaat van: Sopper op januari 19, 2017, 21:32:54
Moet niet; is een keuze die je kunt maken  ;)

Je bent onbekend met de ziekte Audiophilia Nervosa?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Als je de keus maakt om daarvan af te komen, dan gaat er een wereld voor je open. Kom op Huub je kan het... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

addesmo


HuubF

Citaat van: chansig op januari 20, 2017, 08:26:41
Als je de keus maakt om daarvan af te komen, dan gaat er een wereld voor je open. Kom op Huub je kan het... :D

Gr. Hans

Ach Hans, we denken altijd dat we klaar zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Volgens mij ben ik pas 'klaar' op het moment dat ik door de schoorsteen ga..
Gr. Martijn

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)