HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Lion of Judah

Ha Huub, nog een vraagje over je NUC: welk model heb je en welk Windows besturingssysteem? Misschien dat je het al een keer gepost hebt maar dat kan ik zo snel niet meer terug vinden....
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

HuubF

Citaat van: Lion of Judah op mei 20, 2015, 08:02:40
Ha Huub, nog een vraagje over je NUC: welk model heb je en welk Windows besturingssysteem? Misschien dat je het al een keer gepost hebt maar dat kan ik zo snel niet meer terug vinden....

De NUC is de goedkoopste met Celeron processor (die van Medion). Daar heb ik een beetje spijt van want met het, absoluut noodzakelijke, programma'tje Fidelizer wordt hij in de betere modes te traag. Neem dus een I3/I5. Er staat Windows 8.1 op. Het werkt verder prima. Ik heb jaren een Mac Mini gehad. Toen die aan vervanging toe was op NUC overgegaan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sjettepet

Citaat van: HuubF op mei 20, 2015, 09:03:46
... met het, absoluut noodzakelijke, programma'tje Fidelizer wordt hij in de betere modes te traag...
Huh? Het hele principe van Fidelizer berust op het ontlasten van de PC. In de 'betere modes' worden achtergrondservices zelfs helemaal uitgeschakeld (geen goed idee overigens). Hoe kan een PC daar nu trager van worden?
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

HuubF

Citaat van: Sjettepet op mei 20, 2015, 15:13:06
Huh? Het hele principe van Fidelizer berust op het ontlasten van de PC. In de 'betere modes' worden achtergrondservices zelfs helemaal uitgeschakeld (geen goed idee overigens). Hoe kan een PC daar nu trager van worden?

De muis wordt traag en onnauwkeurig. Verder is het natuurlijk niet erg. Waarom Fidelizer werkt is, zoals zoveel dingen in de hifi wereld,  voodoo. Het was bitperfect en is bitperfect. Toch is het geluid beter.

De PC is tot nu toe niet gecrasht. Het is een vriendelijk alternatief voor meer rigide oplossingen waarmee ook meer compromissen moeten worden gesloten.

En het werkt bij alles, ook Spotify en Tidal.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Lion of Judah

Citaat van: HuubF op mei 20, 2015, 09:03:46
De NUC is de goedkoopste met Celeron processor (die van Medion). Daar heb ik een beetje spijt van want met het, absoluut noodzakelijke, programma'tje Fidelizer wordt hij in de betere modes te traag. Neem dus een I3/I5. Er staat Windows 8.1 op. Het werkt verder prima. Ik heb jaren een Mac Mini gehad. Toen die aan vervanging toe was op NUC overgegaan.
Ik vroeg ernaar omdat ik recent van 7 ben overgestapt naar Server 2012 R2. En dat was nog een grotere geluidsverbetering dan Fidelizer.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

HuubF

Citaat van: Lion of Judah op mei 21, 2015, 18:01:18
Ik vroeg ernaar omdat ik recent van 7 ben overgestapt naar Server 2012 R2. En dat was nog een grotere geluidsverbetering dan Fidelizer.

Inmiddels geloof ik dat dat behoorlijk kan uitmaken ja. Hoewel het absoluut bezopen is want de hardware zorgt ervoor dat het signaal bitperfect is. Althans, volgens de software.

Hoewel ik al 44 jaar in de ICT zit ga ik het besturingssysteem niet vervangen. Veel te veel gedoe. Het ontdekken van bijvoorbeeld Fidelizer zorgt voor voldoende kicks. En er zijn allerlei ontwikkelingen gaande om het geluid verder te verbeteren in Windows X.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Lion of Judah

Citaat van: HuubF op mei 22, 2015, 08:04:00
Hoewel ik al 44 jaar in de ICT zit ga ik het besturingssysteem niet vervangen. Veel te veel gedoe.

Dan kan je wel zeggen ja ^^. 2 dagen mee bezig geweest om internet verbinding te krijgen, bleek nl. dat Intel NUC niet de juiste drivers heeft voor Server 2012. Zie die er dan maar eens op te krijgen. :wacko:
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Roksan

Citaat van: HuubF op mei 11, 2015, 23:54:04
De hele dag bezig geweest met de bouw van een Ikea maquette op ware grootte van het nieuwe wändmöbel. Ik zal morgen een fotootje plaatsen.

Grappig bij-effect: de speakers staan nu in een andere setting en dat werkt wonderwel voor het laag. De kast is nog wel open want deurtjes komen pas volgende week als we weer een stapje verder zijn met het project.

Wat betreft de Audiolab Mdac: die blijft. Na alle experimenten klinkt hij erg goed.

De MDAC blijft??

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/10003129/Audiolab-Mdac-met-Westlake-L2-upgrade.html

En dan stiekem ergens anders te koop aanbieden?  :angel:
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

HuubF

Citaat van: Roksan op mei 25, 2015, 19:20:33
De MDAC blijft??

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/10003129/Audiolab-Mdac-met-Westlake-L2-upgrade.html

En dan stiekem ergens anders te koop aanbieden?  :angel:

Betrapt! Eerst wel, toen niet en nu weer wel. De Mdac is niet per se slechter of beter dan de irDac maar uiteindelijk blijft het geluid van de irDac wel hangen en dat van de Mdac niet. Ik heb er alles aan gedaan, ik heb zelfs een Nirvana kabel gekocht om te kijken of daar het antwoord zat. Deels wel; de Nirvana X-R is een extreem goede kabel en maakt erg veel verschil met de Sign Audio die hij vervangt. Van mooi naar audiofiel (en nog steeds mooi).

Maar zowel de irDac als de Mdac knappen ervan op en het verschil in beleving blijft.

De komende dagen komt er een definitieve verkoop-lijst. Er gaan heel wat goede kabels en apparaten de deur uit.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Let op... kabeltjesoutlet. De Nirvana is zó goed dat de rest weg kan. Ook de Audiolab Mdac staat nu te koop.

Het geluid is nog steeds fantastisch. De K&H's in de kast doen het ongelofelijk goed. De irDac klinkt zowel audiofiel verantwoord als lekker. En de Nirvana is een snoepje. Een duur snoepje, zelfs 2ehands ,maar zijn geld dubbel en dwars waard. Het gekke is dat de irDac mij 350 euro heeft gekost en de Nirvana 600. Raar? Misschien maar het werkt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

JeroenGRT

Als je de mdac nog hebt, probeer voor de gein eens firmware 0.90 dat is de standaard versie. Minder audiofiel maar betrekt je misschien wat meer bij de muziek. Ik heb hem er nu ook even opstaan om te proberen.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

HuubF

Citaat van: JeroenGRT op juni  3, 2015, 21:20:43
Als je de mdac nog hebt, probeer voor de gein eens firmware 0.90 dat is de standaard versie. Minder audiofiel maar betrekt je misschien wat meer bij de muziek. Ik heb hem er nu ook even opstaan om te proberen.

Bedankt voor het méédenken, maar dat is de reden waarom ik vorig jaar mijn PS Audio PerfertWave weg heb gedaan. Ik word helemaal gek als de firmware van een apparaat ook nog eens verschillend klinkt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

JeroenGRT

Snap ik, maar de 0.90 is de standaard versie. En je hebt waarschijnlijk alleen naar de a.10 geluisterd, alhoewel deze laatste misschien audiofieler klinkt maar dat zal niet iedereen aanspreken.

Ik zie zo'n firmware update net zo als het wisselen van een kabeltje, je kunt het naar smaak afstemmen. Maar ik begrijp je keuze wel, heb je al een koper voor de mdac?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

HuubF

Citaat van: JeroenGRT op juni  5, 2015, 13:42:40
Snap ik, maar de 0.90 is de standaard versie. En je hebt waarschijnlijk alleen naar de a.10 geluisterd, alhoewel deze laatste misschien audiofieler klinkt maar dat zal niet iedereen aanspreken.

Ik zie zo'n firmware update net zo als het wisselen van een kabeltje, je kunt het naar smaak afstemmen. Maar ik begrijp je keuze wel, heb je al een koper voor de mdac?

Ik begrijp jouw punt ook volledig. Alleen kan ik het niet rijmen met beslissingen die ik eerder heb genomen. Het is een soort open zenuw.  :crazy:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO


HuubF

Citaat van: Baardmannetje op juni  5, 2015, 18:55:49
Nice one!

O0

;D

De Mdac is verkocht. Ook een hoop kabeltjes de deur uitgedaan.

Ik ben nog steeds tevreden over het geluid. De jaarlijkse onrust is weer voorbij vermoed ik.

Nu nog de tv eruit en een beamer erin. De WAF lijkt er nog niet helemaal aan te willen. Als er iemand langs komt is de vaste vraag: 'is de beamer er nou nog niet??'. Steeds korzeliger beantwoord door de WAF.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

Citaat van: Zodiac op juni  9, 2015, 17:58:52
Wtf is waf?

Wij audiofielen hebben te maken met de Women Acceptance Factor, de WAF dus. Vanwege de permanente curatele waaronder ik sta op het gebied van auto's en hifi noem ik mijn vriendinnetje liefkozend mijn WAF'je. Ook zij vraagt wel eens wat dat eigenlijk betekent.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op juni  9, 2015, 18:27:00
Wij audiofielen hebben te maken met de Women Acceptance Factor, de WAF dus. Vanwege de permanente curatele waaronder ik sta op het gebied van auto's en hifi noem ik mijn vriendinnetje liefkozend mijn WAF'je. Ook zij vraagt wel eens wat dat eigenlijk betekent.


:D

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Zodiac


Citaat van: HuubF op juni  9, 2015, 18:27:00
Wij audiofielen hebben te maken met de Women Acceptance Factor, de WAF dus. Vanwege de permanente curatele waaronder ik sta op het gebied van auto's en hifi noem ik mijn vriendinnetje liefkozend mijn WAF'je. Ook zij vraagt wel eens wat dat eigenlijk betekent.
Aha!
Sta jij onder curatele? Da's wel n beetje ernstig. Of heb je dat 'nodig'?
(Ik vind t op zich wel prima/ fijn dat mijn waf-je af en toe s n beetje tegengas geeft)
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

Citaat van: Zodiac op juni  9, 2015, 20:48:37
Aha!
Sta jij onder curatele? Da's wel n beetje ernstig. Of heb je dat 'nodig'?
(Ik vind t op zich wel prima/ fijn dat mijn waf-je af en toe s n beetje tegengas geeft)

Ach curatele... ik ga over 5 jaar met pensioen en zij vindt dat dan het huis moet zijn afbetaald. Ze heeft enig recht van spreken want toen we als oudere jongeren gingen samenwonen had zij een overwaarde van 2 ton op haar huis en ik kwam 7500 euro te kort op het mijne.

Het gebeurt allemaal in een liefdevolle sfeer hoor!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Tja, dat schept beperkingen....[emoji3] Wat opvalt: is die audio manie waar wij aan lijden een typisch mannending? Denk t. Kom zelden (nooit) een vrouwelijke audiofiel(e?) tegen (ik kom veel vrouwen tegen...[emoji6])
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kaakberg

Citaat van: Zodiac op juni 10, 2015, 12:59:38
Tja, dat schept beperkingen....[emoji3] Wat opvalt: is die audio manie waar wij aan lijden een typisch mannending? Denk t. Kom zelden (nooit) een vrouwelijke audiofiel(e?) tegen (ik kom veel vrouwen tegen...[emoji6])

Een audiomane?

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *