HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

Citaat van: Zodiac op maart 21, 2015, 22:11:04
U is een onrustig mensch....?

Ach, onrustig... Ik wil wel vóór mijn pensioen klaar zijn ja.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Zodat je na je pensioen geen hobby meer hebt?  ::)

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op maart 22, 2015, 23:15:40
Zodat je na je pensioen geen hobby meer hebt?  ::)

Groeten...

Dan heb ik er geen geld meer voor.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Dat hoeft toch ook niet. Het moest toch redelijk kosten-neutraal van je vriendin?

Groeten...

Zodiac

Citaat van: HuubF op maart 22, 2015, 20:17:13
Ach, onrustig... Ik wil wel vóór mijn pensioen klaar zijn ja.  :)
Deadline stress???
Het is toch nooit klaar?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

Een memorabel moment. Ik gebruik al een tijdje Audioquest interlinks omdat ik daar eigenlijk altijd goede ervaringen mee heb gehad. Omdat ik iets langere interlinks nodig has heb ik een setje Sign Audio Technology XLR's in de forum-winkel gekocht voor een redelijk bedrag. Die interlinks zijn best duur maar niet zo duur als de Audioquests die ik graag wil hebben.

Tot mijn verbazing klinken ze super. Het lijkt er op dat de Suzy Wongs er blij mee zijn, ook de Cisco TV-tuner (met rca aangesloten) klinkt weer beter. Het geluid is nu erg realistisch met tastbare stemmen en instrumenten, erg ruimtelijk ook. Beste geluid ooit tot nu toe in de huiskamer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#3632
De Sign Audio interlink tussen voorversterker en de speakers is een succes. Nog steeds is het geluid zoals ik hoopte dat het zou worden: realistisch, ruimtelijk, tastbaar, moeiteloos. Natuurlijk binnen de grenzen van wat mogelijk is met een gemiddelde set en geheel volgens de normen en waarden van mijn eigen smaak.

Omdat het verwisselen van de interlink zo'n succes bleek te zijn ga ik nog even experimenteren met de interlinks vóór de voorversterker. Dat heb ik al jaren niet meer gedaan; de huidige interlinks heb ik al heel lang. Er komt een Eichmann met Bullet plugs en, als dat geen verbetering geeft, misschien méér.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De Eichmann klonk na 1 nachtje niet beter dan de Xindak. Nog even acclimatiseren maar. Inmiddels ook achter eigenbouw interlinks met katoenen mantel aan. Ik ben benieuwd wat dat brengt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#3634
De Eichmann deed het tussen TV-tuner en voorversterker minder goed dan de Xindak AC-3. Maar nu ik hem tussen Dragonfly en voorversterker heb gezet (met een nieuw, superstevig professioneel jack-tulp verloopstekkertje van Procab) pakt de Eichmann Express Six Series 2 zijn kans...

Wow, dat is heel wat beter dan het 69-euro Audioquest kabeltje. Dus toch nog een succes.

En deze constructie moet het vanaf morgen dus opnemen tegen een kabel van koper, katoen en een Magic Potion. Ik ben reuze benieuwd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp

Zou je niet gewoon eens lekker gaan genieten van de muziek?  :nopompom:

HuubF

Wat doet jou vermoeden dat ik dat niet doe? Mijn hifi-hobby bestaat uit meerdere dingen:

1. Luisteren naar muziek
2. De weergave zo goed mogelijk aan mijn smaak aanpassen zonder daar al te veel geld aan uit te geven (en dan opnieuw luisteren)
3. Mij op fora bewegen (tijdens het luisteren)
4. Regelmatig mensen bezoeken (om te luisteren)

Uiteraard naast het gewone leven met vriendin, 4 kinderen en alweer 4 kleinkinderen.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Blijf lekker posten. Vinden we leuk! Ondanks verwondering af en toe......[emoji1]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

Na weken kabels uitproberen ben ik er uit. Voor alle 3 bronnen moest ik de juiste interlink hebben naar de voorversterker. En vervolgens een lange van 2 meter tussen voorversterker en actieve speakers. De voorversterker is passief.

Hoe het komt weet ik niet. En niemand kan het me uitleggen. Maar in mijn set up maken interlinks het verschil tussen netjes (maar weinig pakkend) en meeslepend (en misschien wat minder exact). Ik ga voor het laatste. Misschien speelt de zelf gesoldeerde passieve voorversterker met 3 ingangen en 47Labs bedrading een rol.

De winnaars zijn:
- Xindak AC3 voor de tuner
- Eichmann voor streaming en Marantz speler
- Sign Audio tussen vv en speakers

Ik sta steeds vroeger op om te luisteren.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

erik s.

Bij een passieve voorversterker is de invloed van interlinks veel groter dan bij een actieve voorversterker.
liefst zo kort mogelijk houden.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HuubF

Citaat van: erik s. op april 16, 2015, 09:01:07
Bij een passieve voorversterker is de invloed van interlinks veel groter dan bij een actieve voorversterker.
liefst zo kort mogelijk houden.

De interlink tussen passieve voorversterker en actieve speakers kan niet korter zijn dan 2 meter...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

erik s.

Citaat van: HuubF op april 16, 2015, 10:49:19
De interlink tussen passieve voorversterker en actieve speakers kan niet korter zijn dan 2 meter...
helaas, pindakaas, maar ik heb de indruk dat je tevreden bent, dus who cares.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B


HuubF

#3643
Een weekje een Teac UD-H01 op bezoek gehad. Een duidelijk betere dac dan de Dragonfly maar ik miste na een tijdje het ongepolijste wat de Dragonfly zo leuk maakt. De Teac is te netjes. :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#3644
In der reihe betaalbare dacs die mijn leven veraangenamen komt morgen kandidaat zoveel: een Arcam irDac. Deze keer 2e-hands aangeschaft voor een redelijke prijs. Ik ben benieuwd wat die tegen de Audioquest kan inbrengen. En of hij net zo gevoelig is voor de tegelsss.

Na een bezoekje aan de Autorai dat zaaddodender uitpakte dan ik dacht ben ik al vroeg thuis en heb ik gelijk lekker de muziek aangezet. De afgelopen dagen ben ik druk bezig met mijn Indie playlist. Daar staan veel cd's in die de jongens hebben geript toen ze nog thuis woonden. Lekker hoor! Dodo's, Fink, Dirty Projectors dat werk. Niet allemaal perfect opgenomen maar oh zo lekker.

Stand van zaken so far:

1. Audioquest Dragonfly
Wat minder finesse, wat minder resolutie. Moet het hebben van zijn enthousiaste klank. En die is dan wel zó meeslepend dat ik dat niet zou willen missen. Zelfs mijn PSAudio PerfectWave MKII is ooit de deur uitgegaan omdat het allemaal te netjes was (en vanwege de irritatie van steeds maar nieuwe firmware releases).

2. TEAC UD-H01
Evenwichtiger geluid dan de Dragonfly maar verloor het door zijn gebrek aan drive. Is ook eigenlijk een hoofdtelefoon-versterker met DAC.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Die Arcam gaat je zeker bevallen. Denk ik, hoop ik. Heb ik gehad en eigenlijk altijd spijt gehad dat ik m heb weggedaan. Ben benieuwd!
Was de autorai zo zaaddodend? Goeie anti conceptie dan! Ga ik heen....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

Citaat van: Zodiac op april 22, 2015, 18:28:02
Die Arcam gaat je zeker bevallen. Denk ik, hoop ik. Heb ik gehad en eigenlijk altijd spijt gehad dat ik m heb weggedaan. Ben benieuwd!
Was de autorai zo zaaddodend? Goeie anti conceptie dan! Ga ik heen....

Ach autootjes zijn altijd wel leuk en we hebben er jaren lang op moeten wachten. Er waren wat concept cars waar je hart sneller van gaat kloppen. En de dure auto's zijn ook altijd adembenemend. Maar druk...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De Arcam irDac staat al een paar uurtjes zijn dingetje te doen. De eerste indruk is: lekker veel detail, ik mis niets, strak in het laag. Ten opzichte van de Teac een stuk levendiger. Natuurlijk weet ik het nog niet zeker maar hij klinkt als een vervanger van de Dragonfly.

Ook leuk is dat de Cisco TV-tuner nu ook via de dac kan lopen. Op het eerste gehoor is dat een flinke verbetering.

Maarrr... we wachten nog even tot na het weekend voor een definitief oordeel. Mijn vriendin gaat (weer eens) een paar dagen de hort op, wandelen dit keer, dus ik heb alle gelegenheid om te luisteren.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac


Citaat van: HuubF op april 23, 2015, 16:40:56
De Arcam irDac staat al een paar uurtjes zijn dingetje te doen. De eerste indruk is: lekker veel detail, ik mis niets, strak in het laag. Ten opzichte van de Teac een stuk levendiger. Natuurlijk weet ik het nog niet zeker maar hij klinkt als een vervanger van de Dragonfly.

Ook leuk is dat de Cisco TV-tuner nu ook via de dac kan lopen. Op het eerste gehoor is dat een flinke verbetering.

Maarrr... we wachten nog even tot na het weekend voor een definitief oordeel. Mijn vriendin gaat (weer eens) een paar dagen de hort op, wandelen dit keer, dus ik heb alle gelegenheid om te luisteren.  :)
Ha ha! Goed hè!
Geniet van de vrijheid. Ik wou dat ik zo'n vrouw had.....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.