HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Raphie op januari  4, 2015, 10:51:06
Je zou bijv ook naar een OPPO DBP-105 kunnen kijken, je hebt dan pre, streamer, mediaspeler, blu ray, netflix alles in één doos
Deze heeft een perfect werkende variable volume op de balanced outs
Of het variabel volume ook over spdif werkt weet ik niet 100% zeker
Maar het is wel een doos wanneer je het volume een keer als variabel instelt het gewoon werkt en je geen verassingen hebt dat die stiekem toch eens met maximal volume boot.
De K&H 's hebben trouwens ook ingebouwde limiters, dus hoe wel,een inschakelplop niet fijn klinkt, zal het heel moeilijk worden om ze via de audio inputs op te blazen

Is er in de pro-audio wereld niet iets te vinden?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Cambridge Azur 851D?

In de 'pro-audio' is toslink geen gemeengoed...

Raphie

Citaat van: HuubF op januari  4, 2015, 11:22:00
Is er in de pro-audio wereld niet iets te vinden?
jawel bijv de TC Electronic BMC-2
JBL PRX Power!

August

Ik ben zelf nog nooit overtuigd geraakt van volumeregeling in het digitale domein. Je gooit in de meeste gevallen dan resolutie weg. Ik heb bijvoorbeeld liever een voorversterker tussen mijn dCS DAC en eindversterker dan direct op de eindbakken. Dit wil niet zeggen dat die oplossingen niet bestaan die het wel kunnen zonder het geluid aan te tasten, maar wees voorzichtig voor je er in stapt.

chansig

Mooi dat deze karavaan weer in beweging is. Ik zie dat je mijn tip hebt opgevolgd aangaande je nieuwe speakers. Van Raphie verwacht is dus nog een procentje of wat op mijn rekening.

Maar weer eens afspreken...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Alles eruit, behalve de active speakers.. daarbij een Linn Akurate DSM en klaar ben je  :headbanging:

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op januari  4, 2015, 11:34:55
Cambridge Azur 851D?

Is eigenlijk gewoon een DAC net als de Naim die ik nu heb.

Citaat van: Raphie op januari  4, 2015, 11:37:42
jawel bijv de TC Electronic BMC-2

Lekker goedkoop maar beetje weinig ingangen. Bestaan er ook met méér ingangen? En AB...

Citaat van: August op januari  4, 2015, 12:44:22
Ik ben zelf nog nooit overtuigd geraakt van volumeregeling in het digitale domein...

Ik heb jaren een PS audio PW dac gehad met digitale volumeregeling die dan ook direct aan de EV's stond. Als het volume maar niet onder de 50 kwam was het goed volgens mensen die alles van die dac afwisten. Als ik de dacs van de K&H's wil benutten kan de volumeregeling alleen maar digitaal zijn.

Citaat van: Joris1971 op januari  4, 2015, 13:19:23
Alles eruit, behalve de active speakers... daarbij een Linn Akurate DSM en klaar ben je :headbanging:

Ziet er uit als een zwitsers legermes voor alle mogelijke stereo connecties. Erg mooi maar ook wel duur.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#3357
Ontwikkelingen in huize Franssen... De grip van La WAF op mijn wat merkwaardige manier om met HiFi om te gaan wordt steviger. In mijn voorstel om de K&H's te kopen had ik aangegeven dat het budgettair neutraal zou zijn.  8)

Daar blijk ik me aan te moeten houden. Ik ben al bijna 61 en we moeten toewerken naar ons pensioen, zoiets. Onweerlegbare logica.

Dus: de Naim V1 dac moet er uit en er komt een uiterst eenvoudig voorversterkertje.  :omg:

Het hoeft niet zó erg te zijn. Hopelijk vullen de Suzy Wongs het audiofiele gat dat zal ontstaan.

De voorversterker is uiteraard al aangeschaft en is onderstaand modelletje, een ehhhh... Tisbury Audio Mini Passive Preamplifier. Het plan om de boel digitaal aan te sluiten heb ik maar even opgeschort. Dat zou ik dan met een Tact/Lyngdorf willen doen maar dat kost minimaal 1000 euro.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Citaat van: HuubF op januari  6, 2015, 08:42:40
Ontwikkelingen in huize Franssen... De grip van La WAF op mijn wat merkwaardige manier om met HiFi om te gaan* wordt steviger. In mijn voorstel om de K&H's te kopen had ik aangegeven dat het budgettair neutraal zou zijn.  8)

Daar blijk ik me aan te moeten houden. Ik ben al bijna 61 en we moeten toewerken naar ons pensioen, zoiets. Onweerlegbare logica.

Ik herken je bijna niet terug in bovenstaande, Huub. Zit je zo onder de plak tegenwoordig? :P :D


* Op dit forum is er niets vreemd aan die manier van omgaan met HiFi.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

Citaat van: Audiofiel op januari  6, 2015, 08:51:47
Ik herken je bijna niet terug in bovenstaande, Huub. Zit je zo onder de plak tegenwoordig? :P :D


* Op dit forum is er niets vreemd aan die manier van omgaan met HiFi.

Ik voel me hier inderdaad volkomen thuis. Maar mijn vriendinnetje is een boerendochter die een wekkerradio al goed genoeg vindt. In de 2 jaar dat we in ons gezamenlijke huis wonen is de hifi-set al minimaal 4 keer volkomen op de schop gegaan. De koek is op. Het blok is over. De maat is vol. Een hifi-wisseling mag alleen als er een gedegen financieel plan is. En ik ervoor heb gespaard. :o

Desondanks hou ik erg veel van haar.  :-*
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Bas Akkerman

Citaat van: HuubF op januari  6, 2015, 09:03:45
Ik voel me hier inderdaad volkomen thuis. Maar mijn vriendinnetje is een boerendochter die een wekkerradio al goed genoeg vindt. In de 2 jaar dat we in ons gezamenlijke huis wonen is de hifi-set al minimaal 4 keer volkomen op de schop gegaan. De koek is op. Het blok is over. De maat is vol. Een hifi-wisseling mag alleen als er een gedegen financieel plan is. En ik ervoor heb gespaard. :o

Desondanks hou ik erg veel van haar.  :-*
Niet zo'n heel verkeerd uitgangspunt, toch? Tenzij je het niet gewend bent. Dan is een niet zo meegaand vriendinnetje wel lastig. Ik denk dat je nog niet verteld hebt hoeveel de "snijplank" gekost heeft? ::)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HuubF

Citaat van: Bas Akkerman op januari  6, 2015, 09:49:29
Niet zo'n heel verkeerd uitgangspunt, toch? Tenzij je het niet gewend bent. Dan is een niet zo meegaand vriendinnetje wel lastig. Ik denk dat je nog niet verteld hebt hoeveel de "snijplank" gekost heeft? ::)

Jawel, dat weet ze. Het is ook in onze vrienden- en familiekring een absoluut hoogtepunt. En die snijplanken moeten nu noodgedwongen iets meer van zichzelf laten zien...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

#3362
Citaat van: HuubF op januari  6, 2015, 09:03:45
Ik voel me hier inderdaad volkomen thuis. Maar mijn vriendinnetje is een boerendochter die een wekkerradio al goed genoeg vindt. In de 2 jaar dat we in ons gezamenlijke huis wonen is de hifi-set al minimaal 4 keer volkomen op de schop gegaan. De koek is op. Het blok is over. De maat is vol. Een hifi-wisseling mag alleen als er een gedegen financieel plan is. En ik ervoor heb gespaard. :o

Desondanks hou ik erg veel van haar.  :-*

ROTFLOL Je blijft een aardige kerel, Huub. ;D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

chansig

Mooie passieve pre. En voor de rest ach...wat is er nu leuk aan dat je zomaar alles kan kopen. Nu moet je eerst tien keer nadenken voor een aanschaf. Hoeft niet altijd verkeerd te zijn.. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op januari  6, 2015, 10:01:52
Mooie passieve pre. En voor de rest ach...wat is er nu leuk aan dat je zomaar alles kan kopen. Nu moet je eerst tien keer nadenken voor een aanschaf. Hoeft niet altijd verkeerd te zijn.. :D

Gr Hans

Ja jij koopt nooit wat hé Hans?  :bigsmile:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ik zeg alleen dat het leuker is om ervoor te sparen.....no offence.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

#3366
Oh pardon. Ik moet er inderdaad aan wennen om niet 3 maanden vóórdat ik mijn Banken-Bonus-Betaald-Door-Het-Rijk-Dus-Door-Jullie krijg al dure apparaten te kopen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Geniet ervan ik betaal er goed voor.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eddy135

Citaat van: chansig op januari  6, 2015, 10:25:41
Geniet ervan ik betaal er goed voor.

Gr Hans
Ja, en we verwachten er natuurlijk wel wat voor terug; dus gewoon hifi-spullen blijven kopen, anders zouden we je wel eens minder aardig kunnen gaan vinden!  :tounge:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Another game changer. Van een forumgenoot een oude Cambridge Audio DacMagic overgenomen. Een bekende voor mij: ik heb hem al eerder in huis gehad (de dac dan). Hij is getweakt door KT88, The Master. Alles beter dan analoog vanaf de Mac Mini (alhoewel dat best lekker klinkt, wat minder resolutie).

Nu gaat de CA lekker op het plankje liggen samen met het ienie-mini voorversterkertje. :alien:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op januari  6, 2015, 09:56:38
En die snijplanken moeten nu noodgedwongen iets meer van zichzelf laten zien horen...

Zijn in de aanbieding nu, dus gewoon nog één er bij  :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Citaat van: YamahaRXV op januari  6, 2015, 18:59:57
Zijn in de aanbieding nu, dus gewoon nog één er bij  :P

Nou ik vind 3 wel genoeg. Het is dat ze werken want anders...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op januari  6, 2015, 19:02:14
Nou ik vind 3 wel genoeg.

:D Vandaar ook de '':P''

Citaat van: HuubF op januari  6, 2015, 19:02:14
Het is dat ze werken want anders...

Goed te horen dat ze bij jou wel (goed) werken. Ik heb hier met de huidige versterking ervaren dat ze wel kunnen werken, maar dat het niet altijd een positieve bijdrage levert.... :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Citaat van: YamahaRXV op januari  6, 2015, 19:20:19
Goed te horen dat ze bij jou wel (goed) werken. Ik heb hier met de huidige versterking ervaren dat ze wel kunnen werken, maar dat het niet altijd een positieve bijdrage levert.... :angel:

Ik hoor het niet als ik een tijdje nauwelijks muziek luister. Maar nu bijvoorbeeld, met een koptelefoon-tulp prutinterlinkje van Mac Mini naar Volumeknop op De tegel zit ik echt te genieten. In het begin was het hoog een beetje scherp en alles een beetje plat (wat je kunt verwachten van zo'n flutoplossing) maar nu niet meer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#3374
Chansig-achtige toestanden hier. De koptelefoon-uitgang van de Mac Mini kraakt. Openmaken van de Mini kost mij, de instructievideo op Youtube indachtig, een week dus hij moet worden geserviced. Pijnlijk want dan is ie een week weg.

Inmiddels heb ik de DacMagic die door diverse partijen (bedrijven, KT88) op allerlei manieren is getweakt in da house. De TV-tuner via toslink klinkt nu weer magisch maar de Mac Mini via USB klinkt erg matig. Gelukkig stond er een USB - SPDIF converter te koop die ook aan asynchroon doet dus die er maar bij genomen. Al met al komen er best veel kleine apparaatjes bij en zijn de 2 money-makers (Adams en Naim) nog niet verkocht. De WAF heeft haar eerste opmerking hierover al geplaatst. Lachend, nog.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)