HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Onder013 op mei 13, 2014, 08:39:45
Het zou een etui moeten zijn die dan weer in een doos zit.

Ok thanks.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

Zou met tegels toch niets uit moeten maken?
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Bensz

Even een vraagje tussendoor.

Waarom is setje in de topictitel geschreven met dubbel t?

Ruud-

Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Bensz

Of een tegeltje onder het toetsenbord... Voor je t weet heb je extra structuurinformatie in je tekst. :devil:

HuubF

Citaat van: Ruud- op mei 13, 2014, 18:54:00
Zou met tegels toch niets uit moeten maken?

Allemaal subjectief natuurlijk maar ik vind de Audioquest het fantastisch doen in deze setting. Ik luister alleen nog maar muziek. Radio 4 dus hé?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

martin778

#3231
Heb je de Columbia al binnen?
Ik las overigens een korte review over de Jaguar, deze schijnt nl. met het DBS systeem uitgeschakeld hetzelfde te klinken als de King Cobra, interesting.

Wat betreft de fakes, meestal zie je het al aan de binnenkant van de RCA plug, bij fakes is de binnenkant slecht afgewerkt en zwart van kleur, bij de originele is deze wit.

Dit is dus bijv. een fake AQ Sky:
http://www.polkaudio.com/forums/attachment.php?attachmentid=55515&d=1297313139

HuubF

Nee nog niet binnen, zal wel overmorgen worden. Thanks.  :)

Hier toch wel bizar goede Radio 4. Het begint steeds indringender te klinken op de één of andere manier. En dat zonder een druppel drank.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Citaat van: HuubF op mei 13, 2014, 23:00:16
Nee nog niet binnen, zal wel overmorgen worden. Thanks.  :)

Hier toch wel bizar goede Radio 4. Het begint steeds indringender te klinken op de één of andere manier. En dat zonder een druppel drank.

haha, al 7 jaar op zoek naar de heilige graal. Kom je op een radiotuner uit....
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Citaat van: roeleken op mei 14, 2014, 13:00:02
haha, al 7 jaar op zoek naar de heilige graal. Kom je op een radiotuner uit....

Ja raar inderdaad. Radio is erg leuk maar het klonk altijd zo belazerd.Ik zal vanavond eens een popzender proberen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AirTimeDMC12

#3235
Citaat van: martin778 op mei 13, 2014, 20:02:39
Heb je de Columbia al binnen?
Ik las overigens een korte review over de Jaguar, deze schijnt nl. met het DBS systeem uitgeschakeld hetzelfde te klinken als de King Cobra, interesting.

Wat betreft de fakes, meestal zie je het al aan de binnenkant van de RCA plug, bij fakes is de binnenkant slecht afgewerkt en zwart van kleur, bij de originele is deze wit.

Dit is dus bijv. een fake AQ Sky:
http://www.polkaudio.com/forums/attachment.php?attachmentid=55515&d=1297313139

Wat je zegt hier klopt niet helemaal! In het topic waaruit je de foto hebt wordt op een gegeven moment bevestigd door Audioquest dat het wel degelijk om een echte kabel gaat, alleen een first generation Audioquest Sky. Ik kan je zeggen dat ik diverse AQ King Cobra's, allen 100% origineel, maar sommige hebben de witte binnenkant, anderen zoals jouw afbeelding.

http://www.polkaudio.com/forums/showthread.php?115217-Real-or-Fake-Audioquest-Sky-s
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

Staaled

Citaat van: HuubF op mei 14, 2014, 16:03:32
Ja raar inderdaad. Radio is erg leuk maar het klonk altijd zo belazerd.Ik zal vanavond eens een popzender proberen.
Radio 6 live-streams, bijv. Mijke's middag,of live-registraties waren in het verleden ook altijd fraai.
(op de 1 of andere manier vern**ken ze dat soort zaken dan wel weer als het op een CD terecht komt  :-\)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HuubF

de Audioquest Columbia is binnen en is aangesloten. De doos en uitvoering zien er in ieder geval uit als niet-fake. Op dit moment nog geen opmerkelijke veranderingen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Hmmm, die Colombia is toch wel een speciaal ding. Het geluid klinkt een stuk schoner, opgeruimder. Beetje moeilijk uit te leggen. Morgen verder.

En dan te bedenken dat Audioquest nog betere kabels heeft...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Citaat van: HuubF op mei 17, 2014, 23:29:34
Hmmm, die Colombia is toch wel een speciaal ding. Het geluid klinkt een stuk schoner, opgeruimder. Beetje moeilijk uit te leggen. Morgen verder.

En dan te bedenken dat Audioquest nog betere kabels heeft...

Je had nog 2k 'over' toch ? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: Mitch-- op mei 17, 2014, 23:34:34
Je had nog 2k 'over' toch ? ;)

Klopt. Maar om dat nou in een kabeltje te steken...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

Dat zijn 3 tegels en een goed flesje wijn om waf tevreden te stellen.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Deleted Member 2

Citaat van: HuubF op mei 18, 2014, 10:22:02
Klopt. Maar om dat nou in een kabeltje te steken...

De Colorado geeft een forse verbetering in de aspecten die je al noemde + het laag.



HuubF

Citaat van: Onder013 op mei 18, 2014, 11:11:55
De Colorado geeft een forse verbetering in de aspecten die je al noemde + het laag.

Fascinerend eigenlijk. Ik ben in 2 weken van een gewoon koperen kabeltje van 2 tientjes via de King Cobra van 300 euro naar de Columbia van 600 euro gegaan. En steeds verbeterde het geluid aanzienlijk, zonder dat de magie van de Suzy Wongs verdween.

1. Zou het dan echt zo zijn dat in het gamma van Audioquest elke duurdere kabel beter klinkt?
2. Hoe is het mogelijk dat het zó veel kan verschillen? Officieel is het wisselen van speakers de beste manier om je set te verbeteren. Maar dit is een volwaardig alternatief: met behoud van een sound die je goed vindt steeds een stap hoger.
3. Wanneer houdt de verbetering op? Kennelijk is het beoordelen van geluid toch nog ingewikkelder dan ik dacht.
4. De Suzy Wong tegels zijn een (hifi-) game changer. Maar kennelijk doen kabels er nog toe.
5. Als het zoveel uit maakt, moet ik dan een nóg duurdere kabel scoren?
6. Of moet ik ook andere merken proberen zoals Cardas die ik ook hoog heb zitten
7. Of zit het allemaal tussen m'n oren?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

Zo te horen blijft alles bij het oude...de karavaan trekt voort..........
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Deleted Member 2

Citaat van: HuubF op mei 18, 2014, 12:20:41
Fascinerend eigenlijk. Ik ben in 2 weken van een gewoon koperen kabeltje van 2 tientjes via de King Cobra van 300 euro naar de Columbia van 600 euro gegaan. En steeds verbeterde het geluid aanzienlijk, zonder dat de magie van de Suzy Wongs verdween.

1. Zou het dan echt zo zijn dat in het gamma van Audioquest elke duurdere kabel beter klinkt?
2. Hoe is het mogelijk dat het zó veel kan verschillen? Officieel is het wisselen van speakers de beste manier om je set te verbeteren. Maar dit is een volwaardig alternatief: met behoud van een sound die je goed vindt steeds een stap hoger.
3. Wanneer houdt de verbetering op? Kennelijk is het beoordelen van geluid toch nog ingewikkelder dan ik dacht.
4. De Suzy Wong tegels zijn een (hifi-) game changer. Maar kennelijk doen kabels er nog toe.
5. Als het zoveel uit maakt, moet ik dan een nóg duurdere kabel scoren?
6. Of moet ik ook andere merken proberen zoals Cardas die ik ook hoog heb zitten
7. Of zit het allemaal tussen m'n oren?

Bij de colorado houdt het redelijk rendement van de investering wel op (vind ik). Per stap in het assortiment neemt de kwaliteit toe omdat per stap een betere geleider en zoals bij de colorado een betere isolator wordt toegepast.
De stap van columbia naar colorado is groot te noemen met name qua SQ. Voor zo ver ik het begrijp doet de suzy niets aan de SQ maar wel aan de presentatie (beleving, stereobeeld, ed).

Succes er mee en groet

Henk

HuubF

Citaat van: Onder013 op mei 18, 2014, 21:59:22
Bij de colorado houdt het redelijk rendement van de investering wel op (vind ik). Per stap in het assortiment neemt de kwaliteit toe omdat per stap een betere geleider en zoals bij de colorado een betere isolator wordt toegepast.
De stap van columbia naar colorado is groot te noemen met name qua SQ. Voor zo ver ik het begrijp doet de suzy niets aan de SQ maar wel aan de presentatie (beleving, stereobeeld, ed).

Succes er mee en groet

Henk

Thanks, dan zou een upgrade naar de Colorado toch nog zin hebben. Slik.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Deleted Member 2

Citaat van: HuubF op mei 18, 2014, 22:17:59
Thanks, dan zou een upgrade naar de Colorado toch nog zin hebben. Slik.

Eerst eens proberen? Maar eerst nagaan of je vindt dat het op de een of andere manier nog wel wat beter mag.....Goed is goed genoeg?

Gr
Henk

HuubF

Citaat van: Onder013 op mei 18, 2014, 22:43:46
Eerst eens proberen? Maar eerst nagaan of je vindt dat het op de een of andere manier nog wel wat beter mag.....Goed is goed genoeg?

Gr
Henk

Tuurlijk.... goed is goed genoeg maar ik weet nu niet meer waar de grens ligt. Ik heb nu 2 keer een flinke verbetering gehoord met het vervangen van het enige component in de set waar geen tegel onder ligt.

Je zou bijna gaan geloven dat het effect een beetje wordt uitvergroot door de wat speciale setting. Wellicht heeft het effect van de Suzy Wongs baat bij het uitbannen van electromagnetische stormen (of zoiets) in het kabeltje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op mei 19, 2014, 10:08:23
Tuurlijk.... goed is goed genoeg maar ik weet nu niet meer waar de grens ligt. Ik heb nu 2 keer een flinke verbetering gehoord met het vervangen van het enige component in de set waar geen tegel onder ligt.

Je zou bijna gaan geloven dat het effect een beetje wordt uitvergroot door de wat speciale setting. Wellicht heeft het effect van de Suzy Wongs baat bij het uitbannen van electromagnetische stormen (of zoiets) in het kabeltje.

Huub, misschien heb je het al aangegeven en heb ik er overheen gelezen, maar heb je ook een een Suzy Wong plate onder de V1 dac/pre liggen ?
Zo ja, dan ben ik toch wel erg benieuwd of je hierbij ook relevante verschillen waarneemt, want bij mij was er zelfs na enkele dagen 0,0 % impact waarneembaar  :angel:

Ook bij Henk (Onder013) heeft dezelfde plate dagen onder zijn versterker (met grotendeels aluminium behuizing) gelegen, alsmede onder een SBT, voeding, draaitafel etc. , maar zonder enig hoorbaar resultaat, gewoon helemaal niets...
Het verhaal dat aluminium de beperkende factor in het verhaal zou zijn vind ik erg aannemelijk, maar als jij wel verschillen waarneemt onder de V1 dac/pre dan wordt het voor mij een haast onbegrijpelijk verhaal en zou ik toch erg graag willen weten hoe dit mogelijk kan zijn.
Het is dat ik het effect ken van andere momenten anders had ik waarschijnlijk net zo sceptisch geweest als vele anderen hier op het forum  :(
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8