HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

remco320

Zo mee lezende zou ik denken dat de tegels een werking hebben op magnetische straling/ aardstraling. Bij de ene locatie/ set zal je daar dus meer profijt van hebben dan bij de andere. Anderzijds zou het wellicht te maken kunnen hebben met elektrosmog en dan zou het boeiend zijn om een kast te maken van die planken.

Enne, in China wordt bamboe toch al eeuwen gebruikt voor feng shui. Dus het zal heus invloed hebben. Alleen dat prijskaartje..

HuubF

Citaat van: remco320 op mei 11, 2014, 08:47:37
Zo mee lezende zou ik denken dat de tegels een werking hebben op magnetische straling/ aardstraling. Bij de ene locatie/ set zal je daar dus meer profijt van hebben dan bij de andere. Anderzijds zou het wellicht te maken kunnen hebben met elektrosmog en dan zou het boeiend zijn om een kast te maken van die planken.

Enne, in China wordt bamboe toch al eeuwen gebruikt voor feng shui. Dus het zal heus invloed hebben. Alleen dat prijskaartje..

Omdat ze niet exact willen vertellen wat er achter zit moeten we inderdaad zelf een beetje gissen wat de werking zou kunnen zijn. Een kast maken van die planken is niet nodig omdat je maar 1 plank nodig hebt voor je hele hifi-set. Zolang je het maar stapelt. Alleen de onderste plank hoeft dus maar actief te zijn.

Waarom gaan ze niet dieper in op de werking? Dat lijkt me logisch. Voorbeeld: als fabrikanten van dac's melden dat hun dac beter klinkt omdat de jitter verminderd is komt bij technisch georiënteerden de stoom onmiddellijk uit alle lichaamsopeningen. Die irritatie wordt ook opgewekt als fabrikanten melden dat ze iets slims doen in het tijdsdomein, speciale isolatie gebruiken of losse (extreem dure)  voedingen aanbevelen. Persoonlijk denk ik dat die fabrikanten ook maar proberen een etiket te plakken op iets wat ze eigenlijk ook niet helemaal begrijpen.

Want high end (= het uiterste proberen te halen uit geluidsweergave) is niets anders dan voodoo. Mijn vorige high end dac klonk verschillend bij elke firmwareversie. Daar werd wel over geklaagd maar het antwoord was uiteindelijk: 'welcome in the world of high end'.

Dan de prijs. Het ligt eraan op welk niveau je bezig wilt zijn. Voordat ik die planken had was de nieuwwaarde van mijn set zo'n 14.000 euro (Harbeth, Cyrus, PS Audio). Dat had ik er natuurlijk niet voor betaald maar dat was wel het niveau. Ik was redelijk tevreden. De aanschafwaarde van mijn huidige set is minder dan de helft, inclusief planken (Naim V1, Adam). Maar ik kan nu wel de hele dag naar Radio 4 luisteren via de digitale tv-tuner die netjes boven de plank staat. Dat had ik een maand geleden nooit voor mogelijk gehouden.

Als je écht goedkope goede hifi wilt hebben koop dan een sjofel setje van 43 cm breed met 1 Suzy Wong. Als het sjofele setje er niet op blijkt te reageren koop dan een andere, net zolang tot het optimaal klinkt. TV-tuner ook boven de tegel en je bent juist erg goedkoop uit.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

eddy135

Ik denk dat de geheimhouding meer te maken heeft met copieerbeveiliging, dan met het voorkomen van irritatie... :hmmm:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Omdat de WAF veilig en wel in Griekenland zit ben ik lekker bezig geweest met mijn setje. De enige vraag was eigenlijk nog: welke interlink moet er tussen Naim V1 en Adam speakers. De rest staat wel zo'n beetje vast. Er is misschien nog wat te halen met een verbetering van de Mac Mini settings maar dat komt later wel.

De kabel waarmee ik de afgelopen week draaide was een no-name van de Mediamarkt. Wel de allerduurste die ik kon krijgen dus toch nog 2 tientjes. Gevoelsmatig was ik er niet helemaal happy mee. Maar... ik gaf het een kans.

Omdat ik 2000 brandende euro's over heb van de laatste reusachtige game-set-match change kon een 'echt' kabeltje er wel van af. De behoefte kwam zaterdag om 1 uur 's middags op. De enige echte hifi-winkel in Leiden had maar 1 exemplaar in mijn maat liggen: een Audioquest King Cobra, zo'n beetje halverwege de reusachtige AQ range. Ik heb al eens AQ gehad en dat beviel eigenlijk prima dus ik heb 'm maar gekocht. Dus om 2 uur kon de Cobra zijn werk gaan doen. De hele zaterdag heb ik er niet op gelet en de historische mega-lange Songfestival-avond heb ik in mijn eentje in gepaste dronkenschap volbracht.

Ik liet gewoontegetrouw de set de hele nacht aanstaan. Zondag om een uur of 12 kwam ik nog enigszins wankel beneden.

Het geluid overviel me volledig. Wow, prachtig. Veel meer beleving dan met het MM kabeltje. Kennelijk gaat deze Audioquest prima samen met de merkwaardige invloed van de Suzy Wong tegels. Door een foutje komt er deze week een nóg betere Audioquest (Columbia) die ik voor een prikkie kon krijgen maar was vergeten af te bestellen. Ben benieuwd wat dat dan weer doet.

Dus mijn voorlopige conclusie: het zou wel eens kunnen dat kabels ook gewoon blijven uitmaken in een SW setting.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Nahpets

#3206
Citaat van: HuubF op mei 12, 2014, 11:59:38
De hele zaterdag heb ik er niet op gelet en de historische mega-lange Songfestival-avond heb ik in mijn eentje in gepaste dronkenschap volbracht.


:D

De AQ King Cobra is idd een erg mooie kabel.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op mei 12, 2014, 11:59:38
Omdat de WAF veilig en wel in Griekenland zit ben ik lekker bezig geweest met mijn setje. De enige vraag was eigenlijk nog: welke interlink moet er tussen Naim V1 en Adam speakers. De rest staat wel zo'n beetje vast. Er is misschien nog wat te halen met een verbetering van de Mac Mini settings maar dat komt later wel.

De kabel waarmee ik de afgelopen week draaide was een no-name van de Mediamarkt. Wel de allerduurste die ik kon krijgen dus toch nog 2 tientjes. Gevoelsmatig was ik er niet helemaal happy mee. Maar... ik gaf het een kans.

Omdat ik 2000 brandende euro's over heb van de laatste reusachtige game-set-match change kon een 'echt' kabeltje er wel van af. De behoefte kwam zaterdag om 1 uur 's middags op. De enige echte hifi-winkel in Leiden had maar 1 exemplaar in mijn maat liggen: een Audioquest King Cobra, zo'n beetje halverwege de reusachtige AQ range. Ik heb al eens AQ gehad en dat beviel eigenlijk prima dus ik heb 'm maar gekocht. Dus om 2 uur kon de Cobra zijn werk gaan doen. De hele zaterdag heb ik er niet op gelet en de historische mega-lange Songfestival-avond heb ik in mijn eentje in gepaste dronkenschap volbracht.

Ik liet gewoontegetrouw de set de hele nacht aanstaan. Zondag om een uur of 12 kwam ik nog enigszins wankel beneden.

Het geluid overviel me volledig. Wow, prachtig. Veel meer beleving dan met het MM kabeltje. Kennelijk gaat deze Audioquest prima samen met de merkwaardige invloed van de Suzy Wong tegels. Door een foutje komt er deze week een nóg betere Audioquest (Columbia) die ik voor een prikkie kon krijgen maar was vergeten af te bestellen. Ben benieuwd wat dat dan weer doet.

Dus mijn voorlopige conclusie: het zou wel eens kunnen dat kabels ook gewoon blijven uitmaken in een SW setting.

Mooi te lezen dat de komst van de Audioquest King Cobra toch weer het nodige aan hoorbare verbeteringen heeft gebracht  :thumbs-up:
Welke netkabel heb je aan de Naim V1 dac/pre hangen Huub ?  Ik vraag dit met name omdat ik inmiddels al wel gemerkt heb dat de V1 hier ook erg ''gevoelig'' voor is en er op dit vlak toch echt wel verbeteringen haalbaar zijn  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Citaat van: YamahaRXV op mei 12, 2014, 12:30:48
Mooi te lezen dat de komst van de Audioquest King Cobra toch weer het nodige aan hoorbare verbeteringen heeft gebracht  :thumbs-up:
Welke netkabel heb je aan de Naim V1 dac/pre hangen Huub? Ik vraag dit met name omdat ik inmiddels al wel gemerkt heb dat de V1 hier ook erg ''gevoelig'' voor is en er op dit vlak toch echt wel verbeteringen haalbaar zijn  ;)

Er zit op dit moment een vd Hul aan van 175 euro. Ik heb nog wel wat mooie andere stroomkabels liggen dus ik zal eens proberen.

Ik heb wel mijn PS Audio schone-stroomblokje er uit gehaald in de verwachting dat dit soort tweaks de Suzy Wong werking alleen maar verstoort.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Spijkie

En welke psaudio was dit? Bij mij doet de Duet erg goed werk.

Spijkie

De cobra kabel is gewoon erg goed, erg leuk om te lezen dat ie weer een soort van comeback maakt :)
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

HuubF

Citaat van: Spijkie op mei 12, 2014, 19:04:46
En welke psaudio was dit? Bij mij doet de Duet erg goed werk.

Spijkie

De cobra kabel is gewoon erg goed, erg leuk om te lezen dat ie weer een soort van comeback maakt :)

Puur toeval, het was de enige kabel in die winkel in de juiste lengte. Maar ik kom net thuis en ben weer verbluft.  :o

De PS Audio was een Perfect Wave MK2. Prachtig ding maar verkocht omdat ik het niet trok dat het ding steeds weer een beetje anders klonk bij verschillende softwareversies. Hij staat nu bij een iets jonger baasje die dat gevogel nog leuk vindt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Peerless Monster

Citaat van: HuubF op mei 12, 2014, 19:09:00
Puur toeval, het was de enige kabel in die winkel in de juiste lengte. Maar ik kom net thuis en ben weer verbluft.  :o

De PS Audio was een Perfect Wave MK2. Prachtig ding maar verkocht omdat ik het niet trok dat het ding steeds weer een beetje anders klonk bij verschillende softwareversies. Hij staat nu bij een iets jonger baasje die dat gevogel nog leuk vindt.

;D Hij klinkt prachtig hier Huub... Zo blij, zo blij!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

martin778

#3213
Hier ook een tevreden King Cobra gebruiker! Ik ben benieuwd wat je van de Columbia vindt, want die staat hier ook op het lijstje.

Hopelijk is het setje KC's dat nu in de marktsectie staat niet te snel verkocht, eerst wat centjes bij elkaar sparen :)

HuubF

Citaat van: martin778 op mei 12, 2014, 21:31:22
Hier ook een tevreden King Cobra gebruiker! Ik ben benieuwd wat je van de Columbia vindt, want die staat hier ook op het lijstje.

Hopelijk is het setje KC's dat nu in de marktsectie staat niet te snel verkocht, eerst wat centjes bij elkaar sparen :)

Ja, je kunt jaren vergeefs naar de heilige graal zoeken maar dan krijg (nou ja, krijg) je het bij toeval in de schoot geworpen. Ik dacht wel aan Audioquest maar alleen van de Cobra had hij nog de juiste lengte liggen.

De Columbia zal wel morgen worden opgestuurd. I'll let you know. Als hij niet bevalt mag je 'm kopen voor hetzelfde bedrag als wat ik ervoor heb betaald. Hij is 1,50 meter lang en heeft me 180 euro gekost inclusief verzendkosten. Wel doos maar &%$#@ geen bon.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

martin778

Wel effe 200 uurtjes laten inspelen he ;)

HuubF

Citaat van: martin778 op mei 12, 2014, 21:41:49
Wel effe 200 uurtjes laten inspelen he ;)

Hij staat vanaf zaterdag 14:00 uur onder stroom. De eerste uren viel hij me niet op maar nu is het geluid al behoorlijk verslavend.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

martin778


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

martin778

#3219
Tsja, mijn MIT's ondanks dat ze al een jaar of 10 oud zijn moeten gewoon weer inspelen als ze een tijdje niet in gebruik zijn geweest.

Heb jij die Columbia die nu op Marktplaats staat gekocht?

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Deleted Member 2

Citaat van: HuubF op mei 12, 2014, 21:39:48
Ja, je kunt jaren vergeefs naar de heilige graal zoeken maar dan krijg (nou ja, krijg) je het bij toeval in de schoot geworpen. Ik dacht wel aan Audioquest maar alleen van de Cobra had hij nog de juiste lengte liggen.

De Columbia zal wel morgen worden opgestuurd. I'll let you know. Als hij niet bevalt mag je 'm kopen voor hetzelfde bedrag als wat ik ervoor heb betaald. Hij is 1,50 meter lang en heeft me 180 euro gekost inclusief verzendkosten. Wel doos maar &%$#@ geen bon.

Is de herkomst van de AQ Columbia wel bekend? Er is redelijk wat fake in omloop via bijvoorbeeld ebay.

HuubF

Ik hoop van wel... De doos zit er bij.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Zou dan wel een ultieme blindtest zijn.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted Member 2

Citaat van: HuubF op mei 12, 2014, 23:19:39
Ik hoop van wel... De doos zit er bij.

Het zou een etui moeten zijn die dan weer in een doos zit.