HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

phy

Citaat van: HuubF op mei  1, 2014, 18:53:15


Wat voor mij vast staat is dat de technische kwaliteit van componenten gewoon belangrijk blijft. Rommel gaat niet ineens mooi klinken met een tegel er onder.
Dat is zeker belangrijk als je al geen goed geluid hebt dan maakt de tegel er echt geen top geluid van
ik heb de tegels in Veldhoven bv zien liggen bij Sonority Audio ik dacht een stuk of 3
en het was echt bar slecht  ???
Ik snap ook dat het op en show niet altijd lukt om  op dat moment het beste uit je apparatuur te halen en je moet het met de akoestiek doen maar daar deden de tegels dus eigenlijk ook helemaal niets .
de basis moet goed zijn apparatuur, match, akoestiek enz en dan kan zo'n tegel nog das gewisse etwas toevoegen.
Het is zeker geen wonder middel of oplossing voor problemen.

Sonority audio

#3101
Citaat van: phy op mei  2, 2014, 07:40:25
Dat is zeker belangrijk als je al geen goed geluid hebt dan maakt de tegel er echt geen top geluid van
ik heb de tegels in Veldhoven bv zien liggen bij Sonority Audio ik dacht een stuk of 3
en het was echt bar slecht  ???
Ik snap ook dat het op en show niet altijd lukt om  op dat moment het beste uit je apparatuur te halen en je moet het met de akoestiek doen maar daar deden de tegels dus eigenlijk ook helemaal niets .
de basis moet goed zijn apparatuur, match, akoestiek enz en dan kan zo'n tegel nog das gewisse etwas toevoegen.
Het is zeker geen wonder middel of oplossing voor problemen.

Beste Phy,of HORN
goedemorgen ik twijfelde om even wat ervan te zeggen,maar doe het toch maar even.
blijkbaar zit je toch nog het 1 en ander dwars vanuit audiofreaks  ;D

wij hebben geprobeerd om iets m,ee te nemen naar de show wat toch iets leuks kon zijn voor de audiofiel,de luidsprekers waren officieel nog niet eens leverbaar.
we hebben ons best gedaan om ze alsnog op de show te krijgen,we kregen ze pas op de opbouwdag .
van testen was dus geen sprake,plus dat ze spiksplinternieuw waren.

daarbij stonden we dus met een andere importeur op de kamer welke de versterking en cd speler regelde,deze kwam pas aan het eind van de dag aanzetten.
terwijl wij eigenlijk alles al hadden opgebouwd,dus van testen/inspelen was ook geen sprake.

dat is ons niet erg bevallen zoals je begrijpt,althans zo willen wij het niet aanpakken,dus dit gaat zo niet meer gebeuren.

buiten dat verhaal ga ik weer in herhaling vallen,de tegels hebben over het algemeen meer nodig dan 2 dagen !!!
en eind van de 2e dag was daar zeker al sprake van..jij zou beter moeten weten ,als tegelgebruiker.

ik weet zeker dat jij je tegels nooit meer uit je set wilt halen.
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Staaled

Wie heeft er inmiddels nog geen tegel/plaat/plank  liggen/gehad ?
Die dingen gaan klaarblijkelijk als konijnen. ;D

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HuubF

Citaat van: Staaled op mei  2, 2014, 09:33:54
Wie heeft er inmiddels nog geen tegel/plaat/plank  liggen/gehad?
Die dingen gaan klaarblijkelijk als konijnen. ;D

Het viel mij ook op dat er al zo veel zijn. Ik was (geloof ik) één van de eersten met het commerciële produkt maar er zijn ook allerlei prototypes in omloop die gewoon worden gebruikt.

De prototypes zien er overigens niet zo gelikt uit als de platen die ik in huis heb.  :-*
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Citaat van: Staaled op mei  2, 2014, 09:33:54
Wie heeft er inmiddels nog geen tegel/plaat/plank  liggen/gehad ?
Die dingen gaan klaarblijkelijk als konijnen. ;D
Op dit forum valt het dacht ik nog wel mee: Sonority (logisch), Yamaha (getest), Onder 13 (getest), Phy (voorlopers?), Huub en ik. En dan liggen er nog hier en daar de voorlopers: Baardmannetje, Chansig, Ruud- en dan zijn we er denk ik wel zo'n beetje. Of mis ik er nog een paar.

Groeten...

Ruud-

Nieuwe speaker hoeven niet per saldo slecht te klinken, laatst Blomenhofers nieuw uit de doos, speelde met SonoreAC versterking, klonk gewoon erg goed.

p.s. mijn tegels gaan niet meer uit huis ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Sonority audio

Citaat van: Ruud- op mei  2, 2014, 13:45:32
Nieuwe speaker hoeven niet per saldo slecht te klinken, laatst Blomenhofers nieuw uit de doos, speelde met SonoreAC versterking, klonk gewoon erg goed.

p.s. mijn tegels gaan niet meer uit huis ;)
Dat hoeft ook zeker niet.

maar 1 van de reden is dat wij het nu dan liever alleen doen,ipv samen.

:thumbs-up:

Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

eddy135

Citaat van: YamahaRXV op mei  1, 2014, 23:14:13
Nee, moet in rechte lijn (horizontaal) onder het component liggen  ;)  Direct onder het component, maar ook geheel onder een stapel componenten die recht boven elkaar geplaatst zijn kan het werken.
Maar hoeft geen contact te hebben met de componenten......
Straalt dus iets uit?
Of doet iets met straling wat het component uitstraalt?

Ik ben intussen wel klaar met deze luchtfietserij... :devil:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Citaat van: eddy135 op mei  2, 2014, 17:23:41
Maar hoeft geen contact te hebben met de componenten......
Straalt dus iets uit?
Of doet iets met straling wat het component uitstraalt?

Ik ben intussen wel klaar met deze luchtfietserij... :devil:

Tsja als je het luchtfietserij vindt zijn er mogelijkheden zat om het zelf te ervaren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Citaat van: Kwabbernoot op mei  2, 2014, 10:17:42
Op dit forum valt het dacht ik nog wel mee: Sonority (logisch), Yamaha (getest), Onder 13 (getest), Phy (voorlopers?), Huub en ik. En dan liggen er nog hier en daar de voorlopers: Baardmannetje, Chansig, Ruud- en dan zijn we er denk ik wel zo'n beetje. Of mis ik er nog een paar.

Groeten...

CZ79 heeft ook twee tegels en gehakt monoblokken (of tellen die laatste niet) :tounge:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: eddy135 op mei  2, 2014, 17:23:41
Maar hoeft geen contact te hebben met de componenten......
Straalt dus iets uit?
Of doet iets met straling wat het component uitstraalt?

Ik ben intussen wel klaar met deze luchtfietserij... :devil:
Vage shit? Ja zeker
Werkt het? Zeker, testen en luisteren
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Sonority audio

Citaat van: eddy135 op mei  2, 2014, 17:23:41
Maar hoeft geen contact te hebben met de componenten......
Straalt dus iets uit?
Of doet iets met straling wat het component uitstraalt?

Ik ben intussen wel klaar met deze luchtfietserij... :devil:

CitaatMaar hoeft geen contact te hebben met de componenten.
klopt!

CitaatStraalt dus iets uit?
beinvloed onderdelen,denk aan magneet/voeding bijv.

CitaatIk ben intussen wel klaar met deze luchtfietserij... :devil:
niemand verplicht je tot iets,sceptisch zijn is meer dan normaal van iets wat je niet kent of kan plaatsen.
:thumbs-up:
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

aMUSEd

#3112
Citaat van: phy op mei  2, 2014, 07:40:25
Dat is zeker belangrijk als je al geen goed geluid hebt dan maakt de tegel er echt geen top geluid van
....
Het is zeker geen wonder middel of oplossing voor problemen.
Gelukkig, anders heb ik al die moeite voor niets gedaan  ;)

Ruud-

Citaat van: Sonority audio op mei  2, 2014, 14:00:00
Dat hoeft ook zeker niet.

maar 1 van de reden is dat wijmakeet nu dan liever alleen doen,ipv samen.

:thumbs-up:
Op de een of andere manier snap ik niet wat je bedoelt. Kun je wat duidelijker zijn over het alleen of samen zijn en wat dat met mijn opmerking te maken heeft?
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Sonority audio

Citaat van: Ruud- op mei  2, 2014, 22:35:14
Op de een of andere manier snap ik niet wat je bedoelt. Kun je wat duidelijker zijn over het alleen of samen zijn en wat dat met mijn opmerking te maken heeft?
dat kan ik wel:
dat hoeft ook zeker niet.
dat sloeg op je opmerking dat het zeker niet altijd slecht of zoveel minder hoeft te klinken nieuw uit de doos.

mbt het samen doen,wij willen graag volgende keer niet samen op een show staan met een andere importeur.
daar wij wel graag van te voren het 1 en ander goed willen opstellen en inspelen,en niet aan het eind van de dag pas kunnen controleren of alles werkt.
maar dat is een heel andere discussie die er verder niet meer toe doet.

mooi dat je tevreden bent met de tegels!
en hoe staat het met je luidsprekers?

:thumbs-up:
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Ruud-

Citaat van: Sonority audio op mei  2, 2014, 23:00:21
mooi dat je tevreden bent met de tegels!
en hoe staat het met je luidsprekers?

:thumbs-up:
Zo bestaat er geen tweede setje LS50  ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

eddy135

Citaat van: Sonority audio op mei  2, 2014, 21:09:09
klopt!
beinvloed onderdelen,denk aan magneet/voeding bijv.


Weet je, het is allemaal zo vaag als de pest; waarom zou die werking alleen omhoog gericht zijn?

Bovendien zitten de voeding bij meeste apparaten in een metalen behuizing, dus kooi van Faraday, dus beinvloeding wordt lastig..

En de zogenaamd verklarende links roepen meer vragen op dan dat er antwoorden gegeven worden.

Verder denk ik ik dat iedereen graag wilt dat er een 'magische invloed' op apparaten kan worden uitgeoefend, misschien omdat ondanks alle geweldige recensies, die vreselijk dure apparaten toch wat tegenvallen? Maar dat zeggen we niet gauw, want hebben er flink voor betaald, en anderen zijn er toch ook enthousiast over?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

frank2

Gewoon een plaat lenen en 2 weken in de set houden, dan weet je het. Niet alles is te verklaren. Werkt het dan kun je voor jezelf bepalen of je het verschil wat je hoort tussen met en zonder plaat de prijs waard vind.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

eddy135

Citaat van: frank2 op mei  3, 2014, 07:04:43
Gewoon een plaat lenen en 2 weken in de set houden, dan weet je het. Niet alles is te verklaren...

Dat snap ik, en vind ik bewonderingswaardig, maar als techneut ik probeer een beeld van de werking te krijgen. ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

frank2

Dit is een niet technisch ding, dus dat ga je niet snappen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Citaat van: eddy135 op mei  3, 2014, 10:24:47
Dat snap ik, en vind ik bewonderingswaardig, maar als techneut ik probeer een beeld van de werking te krijgen. ;)

Ga je niet krijgen zeker ook omdat een eventuele verklaring buiten de techniek ligt. Dus in die hoek ga je geen uitleg krijgen die je tevreden gaat stellen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eddy135

Citaat van: chansig op mei  3, 2014, 10:29:17
Ga je niet krijgen zeker ook omdat een eventuele verklaring buiten de techniek ligt. Dus in die hoek ga je geen uitleg krijgen die je tevreden gaat stellen.

Gr Hans
Eventuele verklaring??
Dat zou dan tenminste IETS wezen..

Hoef ook niet persé een technische verklaring te hebben, maar heb wel iets nodig om een dergelijk e aanschaf voor mezelf te rechtvaardigen..
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

Gewoon ervaren en als je het vervolgens het geld waard vindt kopen.

Ik weet ook niet hoe een versterker werkt en toch heb ik er 4 thuis staan. ;D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sonority audio

Citaat van: eddy135 op mei  3, 2014, 01:28:28
Weet je, het is allemaal zo vaag als de pest; waarom zou die werking alleen omhoog gericht zijn?

Bovendien zitten de voeding bij meeste apparaten in een metalen behuizing, dus kooi van Faraday, dus beinvloeding wordt lastig..

En de zogenaamd verklarende links roepen meer vragen op dan dat er antwoorden gegeven worden.

Verder denk ik ik dat iedereen graag wilt dat er een 'magische invloed' op apparaten kan worden uitgeoefend, misschien omdat ondanks alle geweldige recensies, die vreselijk dure apparaten toch wat tegenvallen? Maar dat zeggen we niet gauw, want hebben er flink voor betaald, en anderen zijn er toch ook enthousiast over?
Het is zeker vaag,ik heb er ook een tijd over gedaan,om de stap te zetten en me er in te gaan verdiepen.

waarom de werking alleen omhoog gericht is,ja daar kan ik ook het antwoord niet op geven,het zou mooier zijn als het meerdere kanten op zou gaan,maar dat is niet zo.

Kooi van faraday,beinvloeding word lastig,maar zon kooi is niet voor alles afgesloten.

magisch,ik denk dat veel mensen daar op zoek naar zijn,ik denk dat iets magisch niet bestaat.

ik zie de tegel niet als iets magisch,ik vind het een zeer opzienbarend iets,wat zeker gebasseerd is op technische kennis.

ik ben trouwens ook een sceptisch persoon,dus ook ik dacht,doe ff normaal zeg!!

een tegel er onder ,wat doet het dan?
kan toch helemaal niet?!

:thumbs-up:
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

phy

#3124
Citaat van: Sonority audio op mei  3, 2014, 19:10:14
Het is zeker vaag,ik heb er ook een tijd over gedaan,om de stap te zetten en me er in te gaan verdiepen.


Dat weet ik nog van audio freaks
maar ach het verkoopt he  ;D
Of zo'n omslag dan nog geloofwaardig is zet dan toch te denken.
en alles wat je er nu over verteld als "(ervarings)deskundige" is gebakken lucht.
als je het gewoon doorschuift zou dat veel beter zijn voor de verkoop
laat de gebruikers dit maar verspreiden
je legt het er nou te dik bovenop.


Ik gun het trouwens Paul en Bert trouwens uit de grond van mijn hart het zijn hartstikke aardige mensen en ik hoop dat het een groot succes word .
de tegels zijn super en ik zou ze niet meer willen missen.