HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op april 12, 2014, 21:20:16
De V1 lijkt er wel op te reageren. Met de Tv - tuner werkt het ook maar die staat er niet op maar gaat wel via V1 en NAP.

Plaats die platen maar eens onder de actieve Adam,s..... dat kan ook nog leuk uitpakken  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Onder013 op april 12, 2014, 21:32:02
Ik zou er luidsprekerbehuizingen van maken. Kan de karavaan eindelijk blijven staan. ;D
Ja , nog steeds geen "lekkeband" :D

HuubF

Citaat van: YamahaRXV op april 12, 2014, 21:53:00
Plaats die platen maar eens onder de actieve Adam,s..... dat kan ook nog leuk uitpakken  ;)

Het vervelende is dat die dingen een beetje een rare maat hebben: 43 cm is een beetje te breed. Kan inderdaad interessant zijn. Heb er een 3e bijbesteld omdat 2 te weinig is en het is belachelijk goedkoop. Ik heb notabene 1750 euro afgetikt voor een dac die een keer of 100 beter gaat spelen door een plankje.

Inmiddels Qobus geprobeerd: exact hetzelfde verbluffende effect. Dat is mooi meegenomen want ik was bang dat het niet zou werken met streamen. Wel dus.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Deleted Member 2

Citaat van: HuubF op april 12, 2014, 23:07:55
Het vervelende is dat die dingen een beetje een rare maat hebben: 43 cm is een beetje te breed. Kan inderdaad interessant zijn. Heb er een 3e bijbesteld omdat 2 te weinig is en het is belachelijk goedkoop. Ik heb notabene 1750 euro afgetikt voor een dac die een keer of 100 beter gaat spelen door een plankje.

Inmiddels Qobus geprobeerd: exact hetzelfde verbluffende effect. Dat is mooi meegenomen want ik was bang dat het niet zou werken met streamen. Wel dus.

Wil je wat verder toelichten over de "planken"? Je bent er zo te lezen heel enthousiast over. Wat zijn dat voor een dingen? Welk type merk? Welke leverancier? Dat soort dingen.

Alvast dank,
Henk

HuubF

Citaat van: Onder013 op april 12, 2014, 23:13:13
Wil je wat verder toelichten over de "planken"? Je bent er zo te lezen heel enthousiast over. Wat zijn dat voor een dingen? Welk type merk? Welke leverancier? Dat soort dingen.

Alvast dank,
Henk

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#2955
In mijn woorden: het voorlopige eindresultaat van een zoektocht naar de essentie van het gedachtengoed van Henri van der Heide. Dat was een geluidstechnicus bij de NOS. Zie de documentaire 'Geluid dat niet mag'. Een paar mannen hebben het opgepakt, zijn ermee verder gegaan, zijn jarenlang aan het experimenteren geweest en zijn uiteindelijk hier op uitgekomen. En het werkt fan f.cking tastic. Of het nou zinsbegoocheling is of niet I don't care. It works!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

#2956
Citaat van: HuubF op april 12, 2014, 23:30:24
In mijn woorden: het voorlopige eindresultaat van een zoektocht naar de essentie van het gedachtengoed van Henri van der Heide. Dat was een geluidstechnicus bij de NOS. Zie de documentaire 'Geluid dat niet mag'. Een paar mannen hebben het opgepakt, zijn ermee verder gegaan, zijn jarenlang aan het experimenteren geweest en zijn uiteindelijk hier op uitgekomen. En het werkt fan f.cking tastic. Of het nou zinsbegoocheling is of niet I don't care. It works!

Het blijft op z,n zachtst gezegd een aparte, haast onwerkelijke beleving als je hoort wat de invloed van de platen kan zijn.
Ik heb het in twee sets ervaren als zijnde een soort toevoeging van een ''virtuele'' DSP die het beeld grootser en ruimtelijker maken.
Erg indrukwekkend, maar tegelijkertijd ook erg ''weird''  :yinyang:

En nee, ik was tijdens het luisteren niet onder invloed van drank, LSD, of nadere geestverruimende middelen  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Citaat van: HuubF op april 12, 2014, 23:30:24
In mijn woorden: het voorlopige eindresultaat van een zoektocht naar de essentie van het gedachtengoed van Henri van der Heide. Dat was een geluidstechnicus bij de NOS. Zie de documentaire 'Geluid dat niet mag'. Een paar mannen hebben het opgepakt, zijn ermee verder gegaan, zijn jarenlang aan het experimenteren geweest en zijn uiteindelijk hier op uitgekomen. En het werkt fan f.cking tastic. Of het nou zinsbegoocheling is of niet I don't care. It works!

Mooi dat ze het zo goed voor elkaar hebben gekregen...Lastig commercieel aspect is dat de een het wel hoort en de ander niet...maar goed dat is met kabels net zo. Zit er een manual bij of een uitleg met waar het produkt vandaan komt, gedachten erachter etc ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april 13, 2014, 09:02:37
Mooi dat ze het zo goed voor elkaar hebben gekregen...Lastig commercieel aspect is dat de een het wel hoort en de ander niet...maar goed dat is met kabels net zo. Zit er een manual bij of een uitleg met waar het produkt vandaan komt, gedachten erachter etc ?

Gr Hans

Nee zit niets bij nog. Schijnt wel te komen. Dat wordt dan een lastig te schrijven verhaaltje.  ;)

Ze zullen het een beetje moeten hebben van horen zeggen. En van reviews. Als het aanslaat wordt het huge en zal het alles wat vast leek te staan volledig onderuit halen. Want als je het hoort is het een enorme schok, heel anders dan een stroomverbeteraar, een mooi kabeltje of een cd-demagnetiseerder. Dat was maar een onderdeel, dit is totaal. Ik was weer even op het blauwe forum aan het posten geslagen maar ben er weer mee gestopt. Dat 'goed is goed genoeg' en het onverstoorbare sur place van de technici daar staat nu absurd ver af van de werkelijkheid in mijn huiskamer. Hoe leuk ook, alle energie die ik daar vanaf nu in zou stoppen is verspild.

Kind of Blue staat nu op en is een surrealistische ervaring.   :o

Nu draai ik nog met de Harbeths en de NAP150. Daardoor zijn beide tegels 'actief'. Dadelijk ga ik de Adams weer proberen. Dat betekent 1 tegel minder. Maar ik heb er ook 1 bijbesteld dus volgende week heb ik er 3. Daarmee wordt het mogelijk de  Adams ook op een tegel te zetten.

Ja, ik ben iets anders bezig met mijn setje dan vorige week...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Peerless Monster

Beetje dezelfde openbaring als met mijn CA plates... ;D
Waar kan je beluisteren kopen Huub?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

rovinggecko

 :withstupid:  Mijn google kunsten leggen het toch af tegen dit zoekplaatje....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

HuubF

#2961
De ontwikkelingen gaan snel hier. Soms kun je jaren onder een steen liggen en dan weer even niet.

Het experiment met de Adams gaat precies in de richting die je zou verwachten. Met één tegel (onder Naim V1 en Mac Mini) is het effect iets minder maar nog duidelijk aanwezig. De leverancier verkoopt zelf Adam en heeft met een grijns-smiley voorspeld dat er iets ongelofelijks gaat gebeuren als de Adams ook op een tegel staan. Om de één of andere reden geloof ik dat. Vanmiddag is de 3e tegel er dus.

Nu als een idioot naar de Gamma om stands te maken waarmee de Adams op de tegels kunnen staan.  :pompom: :worship: :clapping: :headbanging:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Lion of Judah

Citaat van: YamahaRXV link=topic=55806.msg2608520#msg2608520 date=

Voor mij nog steeds erg verbazingwekkend, maar toch ook wel twijfels oproepend v.w.b. de kwaliteit van de usb ingang van de V1 ondanks dat deze toch wel als erg goed wordt aangegeven in de div. reviews van de V1 dac.
Ik begin dus dan ook erg te twijfelen om mijn Hiface Evo met lineaire voeding en Chord dig. interlink weg te doen als de combi van V1 dac + NAP 250 aangeschaft zou gaan worden, want volgens mij tilt dit de combi MM - V1 dac absoluut naar hogere prestaties.

Das was ook het eerste wat in me opkwam toen je aangaf dat je gedachte er naar uit ging om het zonder te doen. Tenslotte haal je er twee, niet misselijke, componenten tussenuit. De N-DAC en de Hiface Evo. Was misschien ook een beetje te mooi om waar te zijn.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

HuubF

Tweede experiment van vandaag: de Adams op de tegels. Omdat ik de 3e pas vanavond heb staan Naim V1 en Mac Mini nu niet op een tegel. Ik bespeur exact dezelfde voordelen in het geluid. Misschien met een iets digitaler randje maar dat kan inbeelding zijn. In ieder geval werken de tegels onder de Adams ook. :)

Ook wat met de WAF moeten onderhandelen. De plaat is veel breder dan de Adams dus dat staat een beetje raar. En that's where the WAF comes in. Compromis: ik bemoei me niet met de badkamer waar ze iets van plan is. Ze wil blauwe accessoires en daar heb ik een enorme hekel aan.

Maar in ruil daarvoor is de hifi/tv muur mine.  :cheesy:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

Kunnen de tegels niet onder de stands?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HuubF

Citaat van: dre73 op april 13, 2014, 13:52:12
Kunnen de tegels niet onder de stands?

Hmm goed idee. Moet ik even mee experimenteren dan.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Of de stands net zo groot maken als de tegels. Kan de waf er een leuk blauw vaasje naast zetten.  8)

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op april 13, 2014, 14:04:23
Of de stands net zo groot maken als de tegels. Kan de waf er een leuk blauw vaasje naast zetten.  8)

Groeten...

Ze heeft al genoeg grapjes erover gemaakt. Ze heeft gedreigd er snijplanken van te maken als mijn hifi-hobby verder uit de hand loopt. :nervous:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Deleted Member 2

Citaat van: HuubF op april 13, 2014, 14:23:30
Ze heeft al genoeg grapjes erover gemaakt. Ze heeft gedreigd er snijplanken van te maken als mijn hifi-hobby verder uit de hand loopt. :nervous:

Als jij dan maar niet op die snijplanken ligt..... :unsure:

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op april 13, 2014, 11:33:17
De leverancier verkoopt zelf Adam en heeft met een grijns-smiley voorspeld dat er iets ongelooflijks gaat gebeuren als de Adams ook op een tegel staan. Om de één of andere reden geloof ik dat. Vanmiddag is de 3e tegel er dus.

:)  Daarom gaf ik het ook aan om eens te proberen  ;) (niet geheel zonder voorkennis dat het resultaat wel eens ''heftig'' zou kunnen zijn...)

Als je de leverancier in kwestie nog spreekt doet hem dan de groeten van mij  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Citaat van: Onder013 op april 13, 2014, 14:27:24
Als jij dan maar niet op die snijplanken ligt..... :unsure:

Scheelde vanochtend niet veel toen ik voorzichtig vertelde dat er nog een snijplank bij komt na Ajax-Ado (voor mij PSV-Feijenoord). Ik beloofde plechtig dat dit de laatste wijziging van de hifi-muur is maar ze geloofde me niet. Terwijl het nu toch echt zo is.  ::)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Citaat van: YamahaRXV op april 13, 2014, 14:30:52
:)  Daarom gaf ik het ook aan om eens te proberen  ;) (niet geheel zonder voorkennis dat het resultaat wel eens ''heftig'' zou kunnen zijn...)

Als je de leverancier in kwestie nog spreekt doet hem dan de groeten van mij  ;)

Jou komt de eer toe. ;D

Komt financieel ook wel goed uit. De Harbeths worden volgende week verkocht en ik heb dan een NAP150 over. In nieuwstaat voor 450 euro.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Als je een toren maakt dan zou 1 plank toch voldoende moeten zijn ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april 13, 2014, 14:36:17
Als je een toren maakt dan zou 1 plank toch voldoende moeten zijn ?

Gr Hans

Lijkt me ook. Plank/tegel, daarop dac en Mac, daarboven tv-tuner, daarboven dvd-speler.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)