HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op april  8, 2014, 00:08:27
Interessant! Bedankt voor de link. De reviewer kan kennelijk met beide dacs leven. Ik niet...

De laatste jaren ben ik enorm gaan letten op middentonen en stemmen. Daarom ook de aanschaf van de Harbeths een jaar geleden. Ik ben inmiddels een beetje klaar met high end met veel details, technisch helemaal ok maar verders oerrrrrsaai. Maar de Harbeths gaven me geen high end gevoel dus dat ging ook weer knellen na een tijdje. Naar de Nad kon ik maar een paar dagen met plezier luisteren en toen voel het doek. Met de Adams dus, op de Harbeths heb ik hem niet gehoord. Misschien jammer maar ik had geen versterker meer.

De Naim V1 boeide me vanaf het begin. En toen was hij nog niet eens ingespeeld. Na een weekje is hij, in combinatie met de Adams, echt heel erg goed.

Geen dank  :)  Vrijdag a.s. maar eens uitgebreid kijken (of beter gezegd luisteren) of de Naim V1 met NAP 250 mij ook zo enthousiast kan maken als dat jij nu ben  ;D  Ben benieuwd...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Huub is weer in z'n honeymoon  ;D  Veel plezier  :music:

HuubF

Citaat van: YamahaRXV op april  8, 2014, 00:27:41
Geen dank  :)  Vrijdag a.s. maar eens uitgebreid kijken (of beter gezegd luisteren) of de Naim V1 met NAP 250 mij ook zo enthousiast kan maken als dat jij nu ben  ;D  Ben benieuwd...

Oh er is al iets georganiseerd icm een V1?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

#2903
Citaat van: HuubF op april  8, 2014, 00:35:22
Oh er is al iets georganiseerd icm een V1?

Yep, @Naim dealer ca. 17 km bij jou vandaan  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Translator.

Hallo,

Foto,s heb ik er nog niet bij,wel vragen,Mijn set bestaat uit een Luxman 383 voor en eindversterker,met daaraan een Thorens 124 platenspeler en een Nakamichi 300E cassettedeck(afgesteld op TDK SA,SAX,MA),
Nu kan ik voor een zeer beschaafd prijsje een Sony ES 9000 voor en eindversterker kopen met tuner en cd speler,met Translator Stylus one luidsprekers
Wat zou ik (jullie)doen.
Gewoon een vraagje dus.

Bedankt voor de tips,sugestie,s,e.d.

Ruud.
Translator reference-stylus one.
Luxman,Syn AP900,Thorens-125mkII-115mkII.NakamichiBX300E/Nakamichi CD5E/CD4,AKG,Senheiser 650-555.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kwabbernoot


HuubF

Citaat van: Translator. op april 10, 2014, 13:23:10
Hallo,

Foto,s heb ik er nog niet bij,wel vragen,Mijn set bestaat uit een Luxman 383 voor en eindversterker,met daaraan een Thorens 124 platenspeler en een Nakamichi 300E cassettedeck(afgesteld op TDK SA,SAX,MA),
Nu kan ik voor een zeer beschaafd prijsje een Sony ES 9000 voor en eindversterker kopen met tuner en cd speler,met Translator Stylus one luidsprekers
Wat zou ik (jullie)doen.
Gewoon een vraagje dus.

Bedankt voor de tips,sugestie,s,e.d.

Ruud.

Hoi, stel die vraag even in aankoopvragen/adviezen...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AbZ


HuubF

Citaat van: AbZ op april 10, 2014, 16:51:33
Het gaat hier toch over hifi?

Ongetwijfeld adequaat en snedig, maar wat bedoel je? :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Translator. op april 10, 2014, 13:23:10
Hallo,

Foto,s heb ik er nog niet bij,wel vragen,Mijn set bestaat uit een Luxman 383 voor en eindversterker,met daaraan een Thorens 124 platenspeler en een Nakamichi 300E cassettedeck(afgesteld op TDK SA,SAX,MA),
Nu kan ik voor een zeer beschaafd prijsje een Sony ES 9000 voor en eindversterker kopen met tuner en cd speler,met Translator Stylus one luidsprekers
Wat zou ik (jullie)doen.
Gewoon een vraagje dus.

Bedankt voor de tips,sugestie,s,e.d.

Ruud.

Alle gekheid op een (audio)stokje, maar die vraag moet je toch echt elders plaatsen denk ik... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Was natuurlijk gewoon een poging om een nieuw topic te openen in dit board, ipv een reply te doen.
Verkeerde knopje...

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op april 10, 2014, 18:36:54
Was natuurlijk gewoon een poging om een nieuw topic te openen in dit board, ipv een reply te doen.
Verkeerde knopje...

Dat denk ik ook  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kwabbernoot

Citaat van: AbZ op april 10, 2014, 18:36:54
Was natuurlijk gewoon een poging om een nieuw topic te openen in dit board, ipv een reply te doen.
Verkeerde knopje...

Waarom roep je dat dan niet in het eerdere bericht?

Citaat van: AbZ op april 10, 2014, 16:51:33
Het gaat hier toch over hifi?

Ik snap hem niet.

Groeten...

AbZ


twani

Citaat van: Translator. op april 10, 2014, 13:23:10
Hallo,

Foto,s heb ik er nog niet bij,wel vragen,Mijn set bestaat uit een Luxman 383 voor en eindversterker,met daaraan een Thorens 124 platenspeler en een Nakamichi 300E cassettedeck(afgesteld op TDK SA,SAX,MA),
Nu kan ik voor een zeer beschaafd prijsje een Sony ES 9000 voor en eindversterker kopen met tuner en cd speler,met Translator Stylus one luidsprekers
Wat zou ik (jullie)doen.
Gewoon een vraagje dus.

Bedankt voor de tips,sugestie,s,e.d.

Ruud.
Ah! je wil de "dure route" dus :D

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Joris1971


AbZ

 ;D  Heren zijn boos omdat ze iets niet hadden gesnopen?  U komt er wel overheen.

Kwabbernoot


YamahaRXV

Citaat van: HuubF op april  8, 2014, 00:35:22
Oh er is al iets georganiseerd icm een V1?

Vandaag de Naim V1 dac - Naim NAP 250 combi beluisterd op B&W 802 Diamond,s.
Klein van formaat die V1, maar als dac/voorversterker toch wel groots en heerlijk klinkend in combinatie met de NAP 250  :inlove:
Ik ben alleen niet zo,n liefhebber van de B&W sound, het kan mij nog steeds niet echt bekoren omdat ik op één of andere manier bijna altijd wel het gevoel heb dat ik iets mis in de weergave.

Tijdens de luistersessie ook meteen nog maar de wens uitgesproken om nogmaals de Supernait 2 te beluisteren omdat deze mij tijdens eerdere luistersessies toch wel enigzins teleurgesteld had. Ook nu weer hoorde ik meteen terug wat mij in eerdere sessies was opgevallen; een mooie verfijnde en gedetailleerde weergave, maar t.o.v. mijn Supernait 1 en zeker in vergelijk met de V1 - NAP 250 een groot ''gemis'' aan hoorbare drive, punch en ritme, voor mij persoonlijk gewoon te ''lief'' klinkend.
Het was ook goed te horen dat de Supernait 2 beduidend meer moeite had om de 802,s met hun lage gevoeligheid lekker aan het spelen te krijgen in het laag en midlaag als de V1 - NAP 250 combi die duidelijk meer autoriteit en controle liet horen en geen enkele moeite had met de B&W,s.

Het was weer een interessante middag waarbij ook nog eens onverwacht grote hoorbare verschillen naar voren kwamen tussen een aantal USB kabels die tussen V1 dac en Mac mini zaten.

Patrick en Lex bedankt voor deze middag !
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Citaat van: YamahaRXV op april 11, 2014, 19:40:47
Vandaag de Naim V1 dac - Naim NAP 250 combi beluisterd op B&W 802 Diamond,s.
Klein van formaat die V1, maar als dac/voorversterker toch wel groots en heerlijk klinkend in combinatie met de NAP 250  :inlove:
Ik ben alleen niet zo,n liefhebber van de B&W sound, het kan mij nog steeds niet echt bekoren omdat ik op één of andere manier bijna altijd wel het gevoel heb dat ik iets mis in de weergave.

Tijdens de luistersessie ook meteen nog maar de wens uitgesproken om nogmaals de Supernait 2 te beluisteren omdat deze mij tijdens eerdere luistersessies toch wel enigzins teleurgesteld had. Ook nu weer hoorde ik meteen terug wat mij in eerdere sessies was opgevallen; een mooie verfijnde en gedetailleerde weergave, maar t.o.v. mijn Supernait 1 en zeker in vergelijk met de V1 - NAP 250 een groot ''gemis'' aan hoorbare drive, punch en ritme, voor mij persoonlijk gewoon te ''lief'' klinkend.
Het was ook goed te horen dat de Supernait 2 beduidend meer moeite had om de 802,s met hun lage gevoeligheid lekker aan het spelen te krijgen in het laag en midlaag als de V1 - NAP 250 combi die duidelijk meer autoriteit en controle liet horen en geen enkele moeite had met de B&W,s.

Het was weer een interessante middag waarbij ook nog eens onverwacht grote hoorbare verschillen naar voren kwamen tussen een aantal USB kabels die tussen V1 dac en Mac mini zaten.

Patrick en Lex bedankt voor deze middag !

Goed werk!  :clapping:

In ieder geval is de V1- NAP250 combi niet door de mand gevallen. Verder wel lastig om hier enige conclusie uit te trekken. Ga je de combi ook thuis beluisteren?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op april 11, 2014, 23:32:33
Goed werk!  :clapping:

In ieder geval is de V1- NAP250 combi niet door de mand gevallen. Verder wel lastig om hier enige conclusie uit te trekken. Ga je de combi ook thuis beluisteren?

Zeker niet door de mand gevallen nee... ;)  De potentie van de genoemde combi was zeker goed te noemen, maar het is inderdaad zeker wel lastig om een volledige beeldvorming te krijgen wat het hier aan klankmatig plaatje zou gaan opleveren.
Ik heb hier met de Adam Pencil,s heel snel een beeldvorming van klankmatige verschillen tussen bronnen en versterkers, dit wordt gewoon eerlijk en nagenoeg feilloos weergegeven door de Adam,s. Met de B&W 802,s in de demo set up merkte ik dat ik niet voldoende inzicht kreeg doordat de klanksignatuur (kleuring ?) van de 802,s dit gevoelsmatig toch wel verhinderde  ???
De eveneens vandaag beluisterde Supernait 2 had naar mijn gevoel te weinig ballen om de 802,s krachtig en volledig aan te sturen en op dit vlak was het verschil met de NAP 250 ook best wel groot te noemen vond ik.  Maar ook de V1 met NAP 250 moest toch wel aardig op volume spelen om de 802,s te laten ''rocken''.
De combi thuis beluisteren lijkt mij toch wel de beste optie, maar aangezien de Adam,s een impedantie hebben van 4 ohm (vind de NAP 250 wel lekker denk ik..) en een beduidend hoger rendement hebben dan de 802,s verwacht ik eigenlijk geen teleurstelling.

Huub, als jij op stevig volume speelt, hoe hoog staat dan het volume aangegeven op de V1 ?
Vanmiddag zaten we regelmatig zo rond de 48 a 50...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Spijkie



Het was weer een interessante middag waarbij ook nog eens onverwacht grote hoorbare verschillen naar voren kwamen tussen een aantal USB kabels die tussen V1 dac en Mac mini zaten.

Patrick en Lex bedankt voor deze middag !
[/quote]

Zou je hier kort iets over kunnen posten ? Ben er wel benieuwd naar. Goed om te lezen verder dat de V1 icm met eind 250 goed bevallen is!

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.