HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiofiel

Ga je nu een foto van je schoonmoeder plaatsen? ;D


Ik bedoelde dit concert:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

HuubF

De UcD's zijn terug. Bizar. Ik luister de hele avond al naar muziek die ik al tientallen keren heb gehoord. Het verschil is dat het nu ongrijpbaar anders klinkt, ik niet meer maal om de vraag of het top-hifi is en, wat belangrijker is, het me emotioneel raakt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Terug na gehaktificering? Beter dan de Classé?
Dutch & Dutch

HuubF

Ja ze zijn behandeld. Het is misschien een extreme suggestie, maar ik heb muziek hier nog nooit zo gehoord. Geen idee hoe zich dit verhoudt met de Classé (maar ik vrees het ergste).
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

B.

 8) Ga voor UcD, die gaan een leven lang mee, tot ziens Classe.

HuubF

Citaat van: B. op november 15, 2010, 00:26:16
8) Ga voor UcD, die gaan een leven lang mee, tot ziens Classe.

Nou, een dag of 3 geleden niet hoor!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op november 14, 2010, 23:47:41
De UcD's zijn terug. Bizar. Ik luister de hele avond al naar muziek die ik al tientallen keren heb gehoord. Het verschil is dat het nu ongrijpbaar anders klinkt, ik niet meer maal om de vraag of het top-hifi is en, wat belangrijker is, het me emotioneel raakt.

Da's vlug  :eh: :clapping:

Leuk dat je er zo van geniet.

Wanneer mag ik langs komen ?  ;D

gegroet, Eelco

HuubF

Citaat van: Eelco Tijnagel op november 15, 2010, 00:52:02
Da's vlug  :eh: :clapping:

Leuk dat je er zo van geniet.

Wanneer mag ik langs komen ?  ;D

gegroet, Eelco

Woensdag.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op november 14, 2010, 23:47:41
De UcD's zijn terug. Bizar. Ik luister de hele avond al naar muziek die ik al tientallen keren heb gehoord. Het verschil is dat het nu ongrijpbaar anders klinkt, ik niet meer maal om de vraag of het top-hifi is en, wat belangrijker is, het me emotioneel raakt.

Citaat van: HuubF op november 15, 2010, 00:01:09
Ja ze zijn behandeld. Het is misschien een extreme suggestie, maar ik heb muziek hier nog nooit zo gehoord. Geen idee hoe zich dit verhoudt met de Classé (maar ik vrees het ergste).

Het doel, onafhankelijk van het middel. ;)

:coffee:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: HuubF op november 15, 2010, 07:33:11
Woensdag.

Leuk ik zal eens kijken (dat betekent korstluiten met thuis) of ik ook kan komen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

stone56

It's only rock 'n roll (but I like it)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op november 15, 2010, 07:33:11
Woensdag.

Citaat van: chansig op november 15, 2010, 08:01:07
Leuk ik zal eens kijken (dat betekent korstluiten met thuis) of ik ook kan komen.

Yo Boys, ik PM u beide even.

gegroet, Eelco

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Fraulein ist akkoord..Dus tot woensdag gehaktdag..Het evrschil moet hoorbaar zijn...anders ga ik twijfelen aan mijn oren.  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op november 15, 2010, 13:29:20
Fraulein ist akkoord..Dus tot woensdag gehaktdag..Het evrschil moet hoorbaar zijn...anders ga ik twijfelen aan mijn oren.  :D

Gr Hans

Ja ik ben ook benieuwd wat je er van vindt. Jij bent de trouwste bezoeker dus je weet wat er aan schortte.

Gisteravond kwam mijn dochter thuis van het zondagavond-house-feest. Ze moest even naast me op de bank komen zitten. Op de server staan veel nummers die ze in de loop der tijd heeft opgenomen. Haar 53'ste plaats in Popstars 2008 heeft haar carriëre een enorme boost gegeven. Ze zal dan ook nog vóór het eind van dit millennium enige locale bekendheid genieten (en daarmee ik natuurlijk ook).

Haar stem klonk zó levensecht dat zelfs zij het hoorde. Normaal denken mijn kinderen dat ik een gestoorde psychopaat ben.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Heb je daarna nog gevraagd wat ze geslikt had?   >:D

Nee, mooi dat je tevreden bent Huub. Ik ben benieuwd wat de volgende stap gaat worden.

Groeten...

Audiofiel

Huub, heb je inmiddels al plannen voor een GeHakt behandeling van de Ayre en de Levinson? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

dre73

Citaat van: Audiofiel op november 15, 2010, 21:03:08
Huub, heb je inmiddels al plannen voor een GeHakt behandeling van de Ayre en de Levinson? ::)

:D

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HuubF

Citaat van: Audiofiel op november 15, 2010, 21:03:08
Huub, heb je inmiddels al plannen voor een GeHakt behandeling van de Ayre en de Levinson? ::)

Nee, was ook de bedoeling niet. Ik wil een synthese tussen kwaliteit en een snuifje ongerijmd. Of dat na een vol jaar ploeteren gaat lukken zal de (nabije) toekomst leren.  :mellow:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Soms hoor je dingen meteen. Zo ook vanavond bij Huub. Bij de eerste noot was het voor mij duidelijk: prima zo.

Tuurlijk mist er laag of een tangeltje hier, daar of nergens. Maar het klinkt voor mij gehakt..dus oke. Voor is zit het in de weergave van de stemmen en de diepte werking. Bij stemmen meer natuurlijkheid.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Soms blijf je dingen niet horen  ;D

Ik had Huub's setje al een poos niet meer gehoord. Nu hij speelt met een combinatie van High-End en Gehakt moest het er maar weer eens komen. Bij binnenkomst valt er niet te ontkomen aan de set... de Xafian's staan behoorlijk in de kamer, mooie opstelling. De apparatuur staat op de grond er tussen in. Het zou voor mijzelf een onhoudbare situatie geven maar het laat Huub's toewijding mooi zien  ;D

Het Gehakt blijf ik maar niet horen... geen man over boord want Huub's set klinkt prima. Het geluid komt mooi van de speakers af, een mooi beeld zogezegd. Klankbalans is prima in orde met dientenverstande dat er wel wat laag ontbreekt. Komt natuurlijk daar de speaker zelf, gesloten monitor, en dat ze zover in de kamer staan. Het viel mij op dat het geluidsbeeld vooral tussen de speaker en daarachter plaatsvind, dat geeft een relaxte ervaring.

We hebben de hele avond naar de UCD's geluisterd omdat de rest van het gezelschap die door de modificatie prefereert. De Classe stond er maar wat mooi te wezen...Het verdere setje ziet er High-End uit. De ML is een mooi apparaat om te zien en de Ayre staat daar mooi naast. Ik moest wel even wennen aan het enorme beeld waarop Itunes staat afgebeeld... ;D

Al met al ben ik nu erg benieuwd of het bij deze set blijft of dat Huub in de komende twee jaar toch nog verder gaat zoeken.

gegroet, Eelco

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Gisteren gezellig bezoek gehad van Hans en Eelco. Eigenlijk was ik wel heel erg benieuwd wat ze er van zouden vinden. Met name de mening van Hans interesseerde me omdat hij 2 weken geleden ook de situatie vóór heeft gehoord.

Gelukkig herkende hij het specifieke in het geluid. Ik moet zeggen dat ik het ook bevredigend vond. Gelukkig werkt het bij Spotify ook. Eelco is niet zo gevoelig voor gehaktspecialiteiten maar vond het desondanks ook goed klinken. Eelco was meer de man van de muziek, hij liet even snel wat bands horen die hij goed vindt. Aparte muziek weer. Ze zijn ge-sterd in Spotify.

Beetje raar, ik ben nog steeds een beetje in een staat van verwarring. Ouderwetse hifi-regels zijn op een laag pitje gezet.

Wel nog wat experimenten gedaan. De pure koolstof kabels vind ik nu niet meer zo goed klinken; de hybride VdH D-102's klinken wat minder vlak. De volumeknop ga ik binnenkort ook weer eens in plaats van de Mark Levinson proberen. Gisteren hoorde ik (bij een bliksem-check vlak voordat Hans en Eelco kwamen) niet zo'n groot verschil maar ik moet er nog iets beter in duiken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)