HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: B. op november  9, 2010, 16:57:47
Daarnaast had ik de opmerking ''de UcD heeft minder vervorming'' niet moeten maken, blijkt achteraf. Wat ik daarmee had willen zeggen ontgaat nu volledig. Jij hebt het over 40 tot 50 keer minder vervorming in het middengebied, ik heb het over overall gelijkenis in vervorming cq. faseverloop.

Maar of een constante vervorming goed of fout is, staat natuurlijk wel ter discussie. De uitleg van Bruno is natuurlijk net zo goed een mooi praatje uit de folder.

Over dat faseverloop heb ik geen enkele gegevens gezien van de UcD, dus ik weet niet of deze daar goed in scoort of niet.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Koen K

Lees onderstaande dan nog eens terug...

Citaat van: Perfectionist op november  9, 2010, 16:18:12
TU (ben zelf Ir.) is ook niet echt academisch en techneuten zijn vaak erg dogmatisch heb ik destijds geconstateerd, zeker als ze nog niet zo in leeftijd zijn gevorderd.  :)
Citaat van: Audiofiel op november  9, 2010, 16:29:04
Ik heb inderdaad even op zijn profiel geklikt en dat verklaart inderdaad een hoop. ;)

Citaat van: Audiofiel op november  9, 2010, 16:41:47
Zou je niet zelf eens wat meer luisterervaring opdoen [...]

Ik speel nergens op de man, maar beschouw de argumenten die er aangedragen worden gewoon niet als steekhoudend vanuit een kennisgericht perspectief. Bovendien geef ik met herhaling aan dat ik geïnteresseerd ben om meer te weten te komen over mijn eigen waarnemingen die in strijd zijn met mijn ideeën met betrekking tot de materie.

Waarom moet je dan nog vragen of het niet mijn bedoeling was om op de man te spelen? Sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik een beetje flauw. Vooral omdat we het in essentie niet oneens zijn vraag ik me een beetje af waar je nou mee bezig bent  ???

VlisChris

Hoe voelt het nu om compleet off topic een ander zijn topic te vervuilen?
Ben ik nu eigenlijk wel weer eens benieuwd naar.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HuubF

Mannen, mannen. Ben ik even wezen vergaderen, krijg je zo iets.  :bigsmile:

Koen, je zegt dat je verschillen tussen versterkers hoort. Als je vasthoudt aan de natuurwetten kun je die verschillen eigenlijk niet horen. Maar je hoort ze wel.

Is het misschien zo dat het verschil tussen iemand als jij en een audiofiel uitsluitend zit in de gretigheid waarmee dit probleem wordt opgepakt?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

CitaatMisschien moet ik eraan toevoegen dat ik geen verschil hoor tussen versterkers op normaal volume. Bij hard spelen daarentegen, hoor ik wel degelijk verschil. De huidige Marantz blijkt tot nu toe te voldoen

dus jij verkiest een marantz boven een ucd?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

B.

#2130
Citaat van: dre73 op november  9, 2010, 18:28:45
dus jij verkiest een marantz boven een ucd?

Op gehoor wel, op papier niet. UcD had op mijn voorversterkers te weinig gain (Tag McLaren AV30R). Zelfs met fronts op +12dB in het speakerlevel setup kon ik niet hard genoeg spelen. Voor muziek was het prima, maar voor HT had de UcD te weinig gain en liep de Tag McLaren al op z'n grenzen met voorversterking.

Nu met de Marantz SR6004 heb ik daar totaal geen last van. 75dB referentie is gewoon makkelijk haalbaar en ver daarboven ook.
En zoals eerder aangegeven: ik hoor toch geen verschillen in klank. Maar ik heb daar wel open voor gestaan, want ik heb zo'n beetje 5 versterker combinaties gehad in slechts 1 jaar tijd.

Ik begrijp uiteraard dat wanneer je ECHT lastige speakers hebt (Infinity Classics, elektrostaten) verschillen veel eerder naar boven komen. Met lastige speakers kom je er snel genoeg achter wanneer je versterker niet stabiel genoeg is.

dre73

CitaatOp gehoor wel, op papier niet.

dat zijn antwoorden waar ik wat mee kan! 8)

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

B.

Citaat van: dre73 op november  9, 2010, 18:48:00
dat zijn antwoorden waar ik wat mee kan! 8)



En ik deel exact deze mening :)  Mijn stelling was in deze discussie ook niet ''meet goed, klinkt goed''.




dre73

gelukkig,want daar hebben we er al genoeg van.......

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HuubF

 :sarcasm:
Citaat van: B. op november  9, 2010, 18:53:08
En ik deel exact deze mening :)  Mijn stelling was in deze discussie ook niet ''meet goed, klinkt goed''.


Ik ben al bij een aantal mensen met die mening (meet goed, klinkt goed) langsgeweest. Meestal hebben ze mooie speakers maar een matig geluid.

Het allervreemdst vind ik de mening van mensen die zelf verschil horen maar er heilig van overtuigd zijn dat die verschillen niet werkelijk bestaan. Mij is niet bekend hoe ze daar mee kunnen leven. Irritant is dat ze die enigszins schizofrene mening opvallend vaak ook aan anderen willen opdringen.  
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

CitaatHet allervreemdst vind ik de mening van mensen die zelf verschil horen maar er heilig van overtuigd zijn dat die verschillen niet werkelijk bestaan

of ze zijn bang dat ze er dan niet meer bij horen ;) de befaamde meeloper
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Perfectionist

Citaat van: Koen K op november  9, 2010, 16:37:56
Tof, goed op de man gespeeld heren. Je kunt zo inderdaad duidelijk zien dat jullie een stuk volwassener zijn  ;D  Zeker van een admin is dit een uitstekend voorbeeld. Hartelijk dank  :smile:

Laat ik het dan zo zeggen: de zaken die bewezen zijn. Als je je eigen werkelijkheid gaat verwarren met de verzameling van "feiten" die wetenschappelijke kennis heet ga je de mist in  ;)



Graag gedaan. Echter er is niet op de man gespeeld, ik heb slechts over algemene eigenschappen van veel jonge TU studenten gesproken, wetende dat ik er zelf ook een ben geweest. Iets te lange tenen wellicht?  ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

chansig

Dus wanneer ik nu een algemene opmerking zou maken over oudere (zo tussen de 40 en 50 jaar) Ir's. welke niet bijzonder positief is..dan zou jij je niet aangesproken voelen ? En wanneer Koen hem dan zou inkoppen zou jij ook Koen hier niet op aanspreken ?

Voor de rest sta ik qua audio beleving tussen Koen en Huub in (lekker polderen) en ik snap beide overtuigingen prima.

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Perfectionist

Nee, niet persoonlijk nee, omdat je dan een groep aanspreekt of algemene kenmerken van die groep beschrijft.  Daarbij zou ik eerder de feedback ter harte nemen. Dat laatste mag trouwens best op dit forum, mits het respect maar bewaard wordt.

Een beter forum begint bij jezelf.

Perfectionist

Overigens maken we ons nu beiden schuldig aan OT opmerkingen, dus vanaf nu gaan we weer OT (alleen al omdat ik Huub sinds 2005 volg).  :nowink:
Een beter forum begint bij jezelf.

HuubF

Citaat van: Perfectionist op november  9, 2010, 21:15:08
Overigens maken we ons nu beiden schuldig aan OT opmerkingen, dus vanaf nu gaan we weer OT (alleen al omdat ik Huub sinds 2005 volg).  :nowink:

We kwamen elkaar zelfs op het Peugeot 407 forum tegen.  :wub:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Perfectionist

Citaat van: HuubF op november  9, 2010, 21:23:19
We kwamen elkaar zelfs op het Peugeot 407 forum tegen.  :wub:

Ja prachtig, fijne auto trouwens!
Een beter forum begint bij jezelf.

HuubF

42321 april 1281...

De Classe voldoet nog prima en is de mooiste versterker (met de Perreaux) hier tot nu toe. De gevoeligheid voor kabels is verbazingwekkend. De xlr aansluiting heeft na een nieuw experiment definitief afgedaan, het geluid is dan erg matig. Nu een zelfbouwkabeltje van Ezo in gebruik die weer ander klinkt, wel iets organisch maar wat pittiger dan de VdH the Second.

Gisteren heb ik de UcD monoblokken weggebracht ter modificatie. Ik ben ontzettend benieuwd wat dat gaat opleveren.

Ondertussen lekker aan het surfen op Spotify. Net het oeuvre van The Flaming Lips geïnspecteerd en nu een live cd van de Pixies aan het beluisteren die ik zelf niet had. Lekker hoor!  :bigsmile:

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op november 13, 2010, 09:21:27
Gisteren heb ik de UcD monoblokken weggebracht ter modificatie. Ik ben ontzettend benieuwd wat dat gaat opleveren.

Leuk !

Als je ze weer terug hebt kom ik graag een keer luisteren en vergelijken  ;)

gegroet, Eelco

Audiofiel

Citaat van: HuubF op november 13, 2010, 09:21:27
De Classe voldoet nog prima en is de mooiste versterker (met de Perreaux) hier tot nu toe.

8)

CitaatDe gevoeligheid voor kabels is verbazingwekkend. De xlr aansluiting heeft na een nieuw experiment definitief afgedaan, het geluid is dan erg matig. Nu een zelfbouwkabeltje van Ezo in gebruik die weer ander klinkt, wel iets organisch maar wat pittiger dan de VdH the Second.

De vraag is waar die gevoeligheid ligt. Ik heb vrij veel Classé's gehad en deel niet dezelfde ervaring. Ik denk daarom dat de Ayre hierin wel eens de 'boosdoener' zou kunnen zijn. Misschien is deze toch niet beter klinkend op XLR, in tegenspraak met de verhalen die je er over had gelezen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

Citaat van: Audiofiel op november 13, 2010, 10:56:48
8)

De vraag is waar die gevoeligheid ligt. Ik heb vrij veel Classé's gehad en deel niet dezelfde ervaring. Ik denk daarom dat de Ayre hierin wel eens de 'boosdoener' zou kunnen zijn. Misschien is deze toch niet beter klinkend op XLR, in tegenspraak met de verhalen die je er over had gelezen. ;)

De Ayre is nog steeds gebalanceerd aangesloten op de ML. Alleen tussen ML en Classe zit nu cinch.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Citaat van: HuubF op november 13, 2010, 11:03:44
De Ayre is nog steeds gebalanceerd aangesloten op de ML. Alleen tussen ML en Classe zit nu cinch.

Oh ja, natuurlijk. Ik ben in de war! :hehe:


Als je eens een (paar) XLR kabeltje(s) wilt lenen voor wat testen, ben je altijd welkom. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

Citaat van: Audiofiel op november 13, 2010, 11:06:01
Oh ja, natuurlijk. Ik ben in de war! :hehe:


Als je eens een (paar) XLR kabeltje(s) wilt lenen voor wat testen, ben je altijd welkom. ;)

Ik hou het in gedachten.  :worship:

De gebalanceerde VdH the Second die ik ook heb liggen deed het trouwens ook niet goed. Notabene dezelfde als de cinch versie die het wel normaal doet.

Spotify report: via Sara K. en Simone White aangekomen bij Agnes Obel. Lekker, die zingende meiden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Naar Sarah K. kun je beter luisteren dan kijken. Ik heb een DVD van haar en het geluid is super maar het beeld leidt af in negatieve zin. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)