HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Koen K

Citaat van: Audiofiel op november  9, 2010, 09:57:52
Als je mij op dit forum een beetje gevolgd had de afgelopen jaren, wist je antwoord daar op.

Feit is dat ik dat niet heb gedaan en dat bovenstaande dus een loze bewering blijft.

Citaat
Ik denk dat veel mensen elkaar napraten over dat 'schone geluid'. Ik ervaar klasse D zelf niet als schoon, eerder als leeg.

Mensen praten elkaar altijd na  ;D

Citaat
Ik vind 0,1% anders bepaald niet laag.

Vergeleken met moderne versterkers niet nee. In termen van hoorbaarheid is het héél erg laag.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Audiofiel op november  9, 2010, 09:54:55
Helaas weet ik wel een beetje hoe het achter de schermen gaat. :-\ Heb zelf ook een tijdje gereviewd.

De door jouw gebruikte smiley lijkt te vinden dat het allemaal niet erg kuis is ?  :unsure:

gegroet, Eelco

Audiofiel

Citaat van: Koen K op november  9, 2010, 10:03:10
Feit is dat ik dat niet heb gedaan en dat bovenstaande dus een loze bewering blijft.

:-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Eelco Tijnagel op november  9, 2010, 10:06:15
De door jouw gebruikte smiley lijkt te vinden dat het allemaal niet erg kuis is ?  :unsure:

Inderdaad. De invloed van fabrikanten en importeurs is erg groot. Wordt een artikel slecht beoordeelt, dan wordt de review meestal gewoon niet geplaatst. Daarom zie je vrijwel uitsluitend positieve reviews. Een misplaatste vorm van zelfcensuur.

Ondanks alles kunnen reviews soms wel interessant zijn. Maar dan moeten er wel vergelijkingen met andere merken zijn, anders kan ik de superlatieven niet goed een plaatsje geven.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Koen K

Citaat van: Audiofiel op november  9, 2010, 10:13:06
:-X

Ja, sorry, maar wat moet ik nou met "als je x had dan wist je dat ik gelijk heb"  :P

Audiofiel

Citaat van: Koen K op november  9, 2010, 10:21:33
Ja, sorry, maar wat moet ik nou met "als je x had dan wist je dat ik gelijk heb"  :P

Ja, wat moet ik nu met vooringenomen dooddoeners als:

Citaat van: Koen K op november  9, 2010, 10:03:10
... en dat bovenstaande dus een loze bewering blijft.

Citaat van: Koen K op november  9, 2010, 10:03:10
Mensen praten elkaar altijd na  ;D

Citaat van: Koen K op november  9, 2010, 09:27:55
Tja. Als je al 25 jaar denkt dat rood en groen hetzelfde zijn zal je ook niet makkelijk van dat idee afgebracht worden. Die consistentie zegt mij dus niet zoveel om eerlijk te zijn.

Citaat van: Koen K op november  8, 2010, 21:47:44
Als klankmatige aspecten niet terug te vinden zijn in metingen moet je je anders wel even sterk op het achterhoofd gaan krabben.

Citaat van: Koen K op november  9, 2010, 00:22:02
... die aan volstrekte willekeur onderhevig lijkt te zijn. Immers, Pietje vindt A en Klaasje vindt B.

Sorry, maar ik kan niets met die koppige stelligheid. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Audiofiel op november  9, 2010, 10:15:42
Inderdaad. De invloed van fabrikanten en importeurs is erg groot. Wordt een artikel slecht beoordeelt, dan wordt de review meestal gewoon niet geplaatst. Daarom zie je vrijwel uitsluitend positieve reviews. Een misplaatste vorm van zelfcensuur.

Ondanks alles kunnen reviews soms wel interessant zijn. Maar dan moeten er wel vergelijkingen met andere merken zijn, anders kan ik de superlatieven niet goed een plaatsje geven.

Dat bedoel ik. Dan liever uitgaan van mijn eigen oortjes en die van mensen waarvan ik de oortjes een beetje ken  ;)

gegroet, Eelco

chansig

Nogmaals mijn UcD klinkt helemaal niet kaal/leeg/kil/koud..Maar om heel eerlijk te zijn heb ik bij geen enkele versterker gehoord die kaal/leeg/kil/koud klinkt in mijn thuissituatie. Als ik al een verschil hoorde dan zat dit hem meestal in dat ik ervaarde dat er meer/minder controle was in bv het mid/laag. Deze invloed is volgens mij erg groot op de beoordeling van het totaal plaatje..andere zaken komen dan volgens mij ook beter naar voren..

de UcD's van Huub komen uiteindelijk weer terug en dan zullen we het beleven.

Maar goed..

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Audiofiel

Citaat van: chansig op november  9, 2010, 11:18:08
de UcD's van Huub komen uiteindelijk weer terug en dan zullen we het beleven.

Precies. En ik ben heel benieuwd wat Huub dan gaat ervaren met betrekking tot de verschillen. De karavaan trekt voort! :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Koen K

Citaat van: Audiofiel op november  9, 2010, 10:33:18
Sorry, maar ik kan niets met die koppige stelligheid. ::)

Stelligheid?   :unsure:

Lees jij soms een ander soort Nederlands?  ;)

HuubF

Citaat van: Koen K op november  9, 2010, 10:03:10
...Mensen praten elkaar altijd na  ;D
...

Je springt in een conclusie. Over die UcD's zijn we het juist helemaal niet eens. Er zijn er die er geen moeite mee hebben, maar opvallend veel vinden hem 'leeg' klinken.

Overigens viel mij er ook niets in op, totdat ik de Classe in huis had. En dan ook nog eens na een dag klooien want in eerste instantie viel hij me juist tegen. Waar is autosuggestie als je het nodig hebt?  :bigsmile:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Koen K

Ach ja, net als opvallend veel mensen zilverkabels scherp vinden klinken, opvallend veel mensen Gehakt horen, opvallend veel mensen in UFO's geloven en opvallend veel mensen denken dat de oude Grieken niet wisten dat de aarde rond was...

Audio functioneert gewoon volgens de wetten van de natuurkunde, niet volgens die van de sociologie (laat staan dat het een democratische toestand is). Ik sta prima open voor van alles en nog wat, maar wat mensen allemaal als "bewijs", "overtuigend" en dergelijke zien is vanuit een academisch perspectief zeer merkwaardig (om het afkeurende "belachelijk" maar te vermijden).

Audiofiel

Citaat van: Koen K op november  9, 2010, 16:10:57
Ach ja, net als opvallend veel mensen zilverkabels scherp vinden klinken, opvallend veel mensen Gehakt horen, opvallend veel mensen in UFO's geloven en opvallend veel mensen denken dat de oude Grieken niet wisten dat de aarde rond was...

Audio functioneert gewoon volgens de wetten van de natuurkunde, niet volgens die van de sociologie (laat staan dat het een democratische toestand is). Ik sta prima open voor van alles en nog wat, maar wat mensen allemaal als "bewijs", "overtuigend" en dergelijke zien is vanuit een academisch perspectief zeer merkwaardig (om het afkeurende "belachelijk" maar te vermijden).

Je scheert alles over één kam en dat is jammer. Bovenstaand bedoel ik nu precies met die koppige stelligheid. Er blijft op die manier geen ruimte voor andere denkbeelden. Op zijn beurt is dàt juist heel on-academisch. Echte wetenschappers staan tenminste open voor nieuwe inzichten.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Koen K

Kun je mij nu eens uitleggen wáár ik geen ruimte laat voor andere denkbeelden? Ik laat mijns inziens juist alle ruimte, zolang er maar geen claims worden gedaan die in strijd zijn met de heersende opvattingen omtrent geluidsweergave. Of is dat de ruimte die je bedoelt? De vrijheid om ongehinderd door moeilijke dingen als onderbouwing, bewijsvoering en dergelijke wat eigen natuurwetten te kunnen uitvinden?

P.S. Ik pretendeer niet een wetenschapper te zijn. Maar ik sta wel degelijk open voor nieuwe inzichten, mits die redelijkerwijs aannemelijk zijn.

Perfectionist

Citaat van: Audiofiel op november  9, 2010, 16:13:59
Je scheert alles over één kam en dat is jammer. Bovenstaand bedoel ik nu precies met die koppige stelligheid. Er blijft op die manier geen ruimte voor andere denkbeelden. Op zijn beurt is dàt juist heel on-academisch. Echte wetenschappers staan tenminste open voor nieuwe inzichten.

TU (ben zelf Ir.) is ook niet echt academisch en techneuten zijn vaak erg dogmatisch heb ik destijds geconstateerd, zeker als ze nog niet zo in leeftijd zijn gevorderd.  :)
Een beter forum begint bij jezelf.

Audiofiel

Citaat van: Koen K op november  9, 2010, 16:17:27
Kun je mij nu eens uitleggen wáár ik geen ruimte laat voor andere denkbeelden? Ik laat mijns inziens juist alle ruimte, zolang er maar geen claims worden gedaan die in strijd zijn met de heersende opvattingen omtrent geluidsweergave. Of is dat de ruimte die je bedoelt? De vrijheid om ongehinderd door moeilijke dingen als onderbouwing, bewijsvoering en dergelijke wat eigen natuurwetten te kunnen uitvinden?

P.S. Ik pretendeer niet een wetenschapper te zijn. Maar ik sta wel degelijk open voor nieuwe inzichten, mits die redelijkerwijs aannemelijk zijn.

Het vetgedrukte geeft nu precies weer jouw mening weer. Als je mij vraagt naar de die 'heersende opvattingen' krijg je namelijk een heel ander antwoord. Met andere woorden je brengt sommige zaken stelling als een waarheid, terwijl dat nu juist heel subjectief is. En techneuten die steeds de term natuurwetten weer gebruiken, dat is toch wel het grootste zwaktebod.

Citaat van: Perfectionist op november  9, 2010, 16:18:12
TU (ben zelf Ir.) is ook niet echt academisch en techneuten zijn vaak erg dogmatisch heb ik destijds geconstateerd, zeker als ze nog niet zo in leeftijd zijn gevorderd.  :)

Ik heb inderdaad even op zijn profiel geklikt en dat verklaart inderdaad een hoop. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Koen K

Citaat van: Perfectionist op november  9, 2010, 16:18:12
TU (ben zelf Ir.) is ook niet echt academisch en techneuten zijn vaak erg dogmatisch heb ik destijds geconstateerd, zeker als ze nog niet zo in leeftijd zijn gevorderd.  :)
Citaat van: Audiofiel op november  9, 2010, 16:29:04
Ik heb inderdaad even op zijn profiel geklikt en dat verklaart inderdaad een hoop. ;)

Tof, goed op de man gespeeld heren. Je kunt zo inderdaad duidelijk zien dat jullie een stuk volwassener zijn  ;D  Zeker van een admin is dit een uitstekend voorbeeld. Hartelijk dank  :smile:

Citaat van: Audiofiel op november  9, 2010, 16:29:04
Het vetgedrukte geeft nu precies weer jouw mening weer. Als je mij vraagt naar de die 'heersende opvattingen' krijg je namelijk een heel ander antwoord. Met andere woorden je brengt sommige zaken stelling als een waarheid, terwijl dat nu juist heel subjectief is. En techneuten die steeds de term natuurwetten weer gebruiken, dat is toch wel het grootste zwaktebod.

Laat ik het dan zo zeggen: de zaken die bewezen zijn. Als je je eigen werkelijkheid gaat verwarren met de verzameling van "feiten" die wetenschappelijke kennis heet ga je de mist in  ;)


Kwabbernoot

Citaat van: Perfectionist op november  9, 2010, 16:18:12
TU (ben zelf Ir.) is ook niet echt academisch en techneuten zijn vaak erg dogmatisch heb ik destijds geconstateerd, zeker als ze nog niet zo in leeftijd zijn gevorderd.  :)
Dat staat absoluut haaks op mijn ervaring met afgestudeerde academici. Het zijn juist de HBO-ers en HTS-ers die veel vaster in hun "geloof" zitten en alles denken te weten. Althans, dat is mijn ervaring.

Groeten...

Audiofiel

Citaat van: Kwabbernoot op november  9, 2010, 16:39:44
Dat staat absoluut haaks op mijn ervaring met afgestudeerde academici. Het zijn juist de HBO-ers en HTS-ers die veel vaster in hun "geloof" zitten en alles denken te weten. Althans, dat is mijn ervaring.

Zoals ik het lees zijn jullie het helemaal niet oneens. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Koen K op november  9, 2010, 16:37:56
Laat ik het dan zo zeggen: de zaken die bewezen zijn. Als je je eigen werkelijkheid gaat verwarren met de verzameling van "feiten" die wetenschappelijke kennis heet ga je de mist in  ;)

Zou je niet zelf eens wat meer luisterervaring opdoen voordat je andermans waarheid veroordeelt? :ph34r:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Koen K

Laat maar zien waar ik dogmatisch ben. Ik ben perfect bereid om alternatieve theorieën te aanvaarden, maar niet zonder hard bewijs. Dat laatste kan niet geleverd worden en dan ben ik ineens degene die halsstarrig vasthoudt aan "dogma's"...

Hahaha... Is het jullie soms niet duidelijk dat de geldende natuurwetten onder andere empirisch tot stand zijn gekomen? Niks dogmatisch aan hoor! Zodra er iets beters / waarschijnlijkers is wordt de oude wet gewoon afgedankt.  ;)

Citaat van: Audiofiel op november  9, 2010, 16:41:47
Zou je niet zelf eens wat meer luisterervaring opdoen voordat je andermans waarheid veroordeelt? :ph34r:

Je hebt geen enkel idee van mijn luisterervaring, dus ook dit argumentum ad hominem gaat niet op  ;)

Ik snap dat het makkelijker is om op mijn leeftijd etc. etc. te spelen dan om fatsoenlijke argumenten aan te dragen, maar ik betreur het wel een beetje dat de discussie zo verloopt. Het is immers interessanter om constructief bezig te zijn.

Audiofiel

Citaat van: Koen K op november  9, 2010, 16:43:38
Het is immers interessanter om constructief bezig te zijn.

Misschien moet je dit credo dan ook zelf ter harte nemen. Met een niet-aflatende vraag naar bewijzen ben je naar mijn idee totaal niet constructief bezig op een forum van liefhebbers die met hun hobby bezig zijn.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Koen K

Ik geef zelf nota bene aan dat ik ook vind dat versterkers verschillend klinken, dat ik wel zou willen of het waar is en zo ja, hoe dat dan komt. Dat ik niet bereid ben het eerste het beste verhaal als bewijs aan te nemen is eerder constructief te noemen, lijkt me.

Waarom blijf je steeds zo op de man spelen? Ik ben óók een liefhebber en ik ben óók met mijn hobby bezig.

B.

Citaat van: Audiofiel op november  9, 2010, 09:58:45
Als je geen verschil hoort kun je dat aspect van de hobby beter achterwege laten en je helemaal toeleggen op de muziek zelf. ;)

Laat ik het nu net heel leuk vinden om over apparatuur te praten en discussieren.

Misschien moet ik eraan toevoegen dat ik geen verschil hoor tussen versterkers op normaal volume. Bij hard spelen daarentegen, hoor ik wel degelijk verschil. De huidige Marantz blijkt tot nu toe te voldoen.

Daarnaast had ik de opmerking ''de UcD heeft minder vervorming'' niet moeten maken, blijkt achteraf. Wat ik daarmee had willen zeggen ontgaat nu volledig. Jij hebt het over 40 tot 50 keer minder vervorming in het middengebied, ik heb het over overall gelijkenis in vervorming cq. faseverloop.


Audiofiel

Citaat van: Koen K op november  9, 2010, 16:54:13
Waarom blijf je steeds zo op de man spelen? Ik ben óók een liefhebber en ik ben óók met mijn hobby bezig.

Wie speelt er op de man? Ik speel niet op de man en dat is zeker niet mijn bedoeling. Ik neem aan dat dat jouw bedoeling ook niet was om op de man te spelen? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.