HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Audioloog op oktober 12, 2008, 13:52:09
Nu jij nog  ;D  ;)

Zonder mij zou het gezin er niet eens zijn geweest. They know it!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifiman

Citaat van: HuubF op oktober 12, 2008, 14:49:11
Zonder mij zou het gezin er niet eens zijn geweest. They know it!
Ik maakte maar een (flauw) grapje hoor Huub, was nergens op gebaseerd...  ;)

HuubF

Citaat van: Audioloog op oktober 12, 2008, 14:52:31
Ik maakte maar een (flauw) grapje hoor Huub, was nergens op gebaseerd...  ;)

Weet ik.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Hoewel ik het voor de geluidskwaliteit niet zou hoeven laten, kan de Mac Mini helaas niet als loopwerk dienen. Hij maakt gewoon te veel lawaai. Dat zou betekenen dat alle cd's eerst moeten worden geript voordat ik ze kan draaien. Even snel een cd'tje draaien is er dan niet meer bij.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Ik zou ze sowieso naar de harddisk rippen als je de Mac mini als loopwerk wilt gebruiken. Dat blijft uiteraard even goed klinken (mits je in Apple Lossless bewaard) aangezien het om hetzelfde loopwerk gaat. Bonus is natuurlijk dat het veel makkelijker is om door je muziek te bladeren.  O0

Je zou zelfs kunnen overwegen om de iTunes Music-map centraal te bewaren (op een NAS), zodat het voor al de computers binnen je netwerk beschikbaar is. Zo gebruik ik het tenminste. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

roeleken

huub, heb je een overzichtsfotootje van het geheel?
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Ik zal  vanmiddag even een fotootje maken. Eerst even opruimen.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

De foto moet ik inlezen op de computer in de studio en die is permanent bezet. Alle kids vechten daar om een plaatsje omdat ze allemaal bezig zijn met opnames, mes excuses. Op de Apple kan het ook wel, maar dat is nogal een gedoe.

Omdat ik ziekies ben heb ik vandaag wel lekker kunnen doorwerken. Ik heb alle 80 cd's geript waarvan ik het handig vond om dit te doen. Daardoor heb ik de hele dag muziek gehoord die ik bijna nooit draai. Bij elkaar 14 genres, van extreem alternatief tot klassiek. En... alles klinkt perfect, behalve als de opname bagger is. Maar dan is het ook niet erg omdat je weet dat het aan de opname ligt.

En dan is het heerlijk om even de hoesjes binnen te halen. Ook het lezen van biografie is een feestje. En dan even wat fragmenten horen van cd's in de Apple store. Gelukkig heb ik me kunnen inhouden, ik heb alleen een cd van Voicst gescoord. Voor 9,99 euro, goedkoper dan bij de Media Markt.

Er hangt hier nog steeds een serene hifi-rust.  :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

neverywhere

Wanneer ga je er een losse DAC aanhangen?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

hifi | Roderick

Dat heeft Huub al, die zit namelijk in de ADM9.1 ingebouwd ;)

Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu bij je eruit ziet Huub, is het nu wat netter? ;D

HuubF

#1811
Citaat van: neverywhere op oktober 14, 2008, 21:33:53
Wanneer ga je er een losse DAC aanhangen?

Dat kan wel, maar dan moet je gebruik maken ven de line-ingang van de AVI's. Zelf geloof ik daar niet in. Ik heb in het verleden geexperimenteerd met verschillende dac's en dat leverde steeds teleurstellende resultaten op. In het beste geval hoorde ik minieme verschillen, maar kon ik onmogelijk bepalen wat mooier was.

Citaat van: AV123 Benelux op oktober 14, 2008, 22:27:10
Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu bij je eruit ziet Huub, is het nu wat netter? ;D

Beetje leeg. Zeker na het rippen van 80 rondslingerende cd's.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

neverywhere

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

hifi | Roderick

#1814
Het kleed ;D


Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op oktober 13, 2008, 10:23:08
Ik zal  vanmiddag even een fotootje maken. Eerst even opruimen.  ;D
Dat ben je nog effe vergeten begrijp ik?  ;D
Jammer van die fraaie pick-up, zo'n PS3 erop. Mooie spiekers en kerstverlichting btw.

Groeten...

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op oktober 15, 2008, 19:28:53
Er is schoon gemaakt ???


Het is in ieder geval behoorlijk leeg zonder al die apparaten. Ik moet nu weer de boel reorganiseren omdat ik die kastjes heb afgestemd op de oude setting.

Verders ben ik merkwaardig tevreden. Nu luister ik weer een mannenkoor (the Turtle Creek Chorale). Prachtig natuurlijk, dynamisch  en ruimtelijk. De cd heb ik geript, loopt dus via de Mac Mini naar de AVI's en wordt veel en veel beter weergegeven dan alle sets die ik heb gehad.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op oktober 15, 2008, 21:45:58
Het is in ieder geval behoorlijk leeg zonder al die apparaten. Ik moet nu weer de boel reorganiseren omdat ik die kastjes heb afgestemd op de oude setting.

Verders ben ik merkwaardig tevreden. Nu luister ik weer een mannenkoor (the Turtle Creek Chorale). Prachtig natuurlijk, dynamisch  en ruimtelijk. De cd heb ik geript, loopt dus via de Mac Mini naar de AVI's en wordt veel en veel beter weergegeven dan alle sets die ik heb gehad.

Mooi...er is hier nog een topic waarin ze je advies wel kunnen gebruiken...iets met cd spelers..

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Audiofiel

Citaat van: chansig op oktober 15, 2008, 22:11:43
Mooi...er is hier nog een topic waarin ze je advies wel kunnen gebruiken...iets met cd spelers..

Hans hoort wel het verschil tussen een DVD-recorder van Philips en een Apple Mac mini, maar niet met een Linn Ikemi? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

chansig

Citaat van: Audiofiel op oktober 15, 2008, 22:30:27
Hans hoort wel het verschil tussen een DVD-recorder van Philips en een Apple Mac mini, maar niet met een Linn Ikemi? ;D

;D ;D

Hij is wel leuk al is het grapje niet helemaal juist. ;)

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

chansig

Citaat van: Audiofiel op oktober 15, 2008, 23:14:01
Je vat het in ieder geval sportief op. ;)

Het zijn maar spulletjes en meningen van mensen die er wat van af denken te weten...daar kan ik niet boos (oid) om worden...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ruud-

Citaat van: HuubF op oktober 15, 2008, 21:45:58


De cd heb ik geript, loopt dus via de Mac Mini naar de AVI's en wordt veel en veel beter weergegeven dan alle sets die ik heb gehad.

Huub, zoveel sets heb je toch niet gehad  ::) ;D ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

HuubF

Citaat van: Ruud- op oktober 16, 2008, 17:00:19
Huub, zoveel sets heb je toch niet gehad  ::) ;D ;)

De laatste 5 jaar een stuk of 7 speakers en veel verschillende bronnen en versterkers. Alles bij elkaar, voor m'n gevoel, een stuk of 30 combinaties.

Allemaal hadden ze wel wat. De combinatie Roksan met Monitor Audio RS6 kwam het dichtst in de buurt van wat ik nu heb.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)