HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Mooie speakers die VR2. Aan de warme/rijke kant (midlaag). Wel erg mooi open en rijk middengebied.

HuubF

Citaat van: garmtz op maart 29, 2008, 18:59:09
Mooie speakers die VR2. Aan de warme/rijke kant (midlaag). Wel erg mooi open en rijk middengebied.

Pfff, gelukkig! Nadat ik een bod had gedaan mailde de verkoper me binnen 5 minuten dat ik de nieuwe eigenaar ben. :o

Woensdag worden ze gebracht. Ze mogen het eerst even opnemen tegen de Spendors. Ik heb er weer zin an! ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

R

Dat heb je snel geregeld. Overigens kan Remc je er meer over vertellen, die heeft ze een tijd gehad.

Martijn M

Citaat van: HuubF op maart 29, 2008, 16:21:09
Nieuw bedoel je?

Ik bedoelde inderdaad nieuw. Nu ligt het er maar net aan wat je er voor gaat betalen ;D.
Het is wel een speaker met een 'lekkere' sound vind ik. Veel plezier ermee.
Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: keyser op maart 29, 2008, 20:07:25
Ik bedoelde inderdaad nieuw. Nu ligt het er maar net aan wat je er voor gaat betalen ;D.
Het is wel een speaker met een 'lekkere' sound vind ik. Veel plezier ermee.

Het was volgens mij wel een redelijke koop: 1500 euro. Ze zijn 3 jaar oud. En ingespeeld.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

sultankat

Citaat van: HuubF op maart 29, 2008, 20:22:06
Het was volgens mij wel een redelijke koop: 1500 euro. Ze zijn 3 jaar oud. En ingespeeld.  ;D

Prima deal Huub! Zien er ook fraai uit. Zou wel eens helemaal jouw smaak kunnen zijn.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Audiofiel

Citaat van: sultankat op maart 29, 2008, 20:42:29
Zou wel eens helemaal jouw smaak kunnen zijn.

Met wat geluk in ieder geval voor de komende één of twee maanden..... tot Audio Nervosa weer de overhand krijgt..... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Deleted member


Grindtegel

Getverdemme dus jij was het die me hebt overboden. Reageer ik net effe een halve dag te laat op een mail van de verkoper dat ie hem aan mij wilde verkopen, kom jij er tussendoor en kaapt ze voor me weg. Nou moet ik weer 2 jaar wachten voor er weer een stel wordt aamgeboden...

Nou ja, ik hoop dat je ze zwaar vind tegenvallen  ;)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

HuubF

Citaat van: Grindtegel op maart 30, 2008, 12:58:24
Getverdemme dus jij was het die me hebt overboden. Reageer ik net effe een halve dag te laat op een mail van de verkoper dat ie hem aan mij wilde verkopen, kom jij er tussendoor en kaapt ze voor me weg. Nou moet ik weer 2 jaar wachten voor er weer een stel wordt aangeboden...

Nou ja, ik hoop dat je ze zwaar vind tegenvallen  ;)

Sorry. De kans is aanwezig dat ze redelijk snel weer beschikbaar zijn; mijn kameracoustiek is behoorlijk streng. Ik beloof je dan eerst jou te mailen. ;)

Overigens heb ik de afgelopen maanden ook al 2 keer achter het net gevist: met Proac Studio 140's en Neat motive Two's. Beide voor een relatief prikkie.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

ChrisV

Citaat van: HuubF op maart 30, 2008, 13:23:32
Sorry. De kans is aanwezig dat ze redelijk snel weer beschikbaar zijn; mijn kameracoustiek is behoorlijk streng. Ik beloof je dan eerst jou te mailen. ;)

Overigens heb ik de afgelopen maanden ook al 2 keer achter het net gevist: met Proac Studio 140's en Neat motive Two's. Beide voor een relatief prikkie.

Wil je de PMC's dinsdag nog wel horen? Misschien hoeft dat niet meer als je de Von Schweikerts hebt gehoord...  8)

HuubF

Citaat van: ChrisV op maart 30, 2008, 14:26:09
Wil je de PMC's dinsdag nog wel horen? Misschien hoeft dat niet meer als je de Von Schweikerts hebt gehoord...  8)

Hoi Chris, had ik nog niet aan gedacht. Ik PM je wel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

ChrisV


garmtz

Feli met de VR2. Mooie speakers! Maar dus blijkbaar al mooier dan de Spendors ook, vanwege de verkoop?

Deleted member

Oef, gewaagd inderdaad als je nog niet hebt geluisterd! Wat zeggen ze wel eens over schoenen...niet je oude weggooien voor de nieuwe zijn ingelopen?  ;)

Martijn M

Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: Antoine op maart 31, 2008, 12:47:36
Oef, gewaagd inderdaad als je nog niet hebt geluisterd! Wat zeggen ze wel eens over schoenen...niet je oude weggooien voor de nieuwe zijn ingelopen?  ;)

Klopt. Ik zou alleen niet weten hoe ik het anders zou moeten doen. Het duurt zowiezo een weekje voordat ik weet waar ik de speaker moet neerzetten, hem moet aansturen én voordat ik er aan ben gewend. Het is me nog nooit overkomen dat het geluid met goede spullen ongenietbaar was.

Het gaat natuurlijk ook om redelijk geprijsde 2e-handsjes. En ik vind het leuk.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

ChrisV

#1442
Twee sets speakers in huis hebben en vergelijken is een flinke klus. Ik heb het eens met 3 tegelijk gedaan. Leuk en leerzaam, maar ook vermoeiend. 

Als je al zeker bent dat de Spendors in ieder geval niet de speakers zijn die je wilt, is ze nu al verkopen niet zo raar. je moet dan wel zeker weten dat het je speakers zijn die je niet helemaal aanstaan (en niet wat anders in je set).  ;)

reMC

Citaat van: HuubF op maart 31, 2008, 13:54:02
Klopt. Ik zou alleen niet weten hoe ik het anders zou moeten doen. Het duurt zowiezo een weekje voordat ik weet waar ik de speaker moet neerzetten, hem moet aansturen én voordat ik er aan ben gewend. Het is me nog nooit overkomen dat het geluid met goede spullen ongenietbaar was.

Je hebt nog niet eens een PM terug ;D

MartijnR

Citaat van: Antoine op maart 31, 2008, 12:47:36
Oef, gewaagd inderdaad als je nog niet hebt geluisterd! Wat zeggen ze wel eens over schoenen...niet je oude weggooien voor de nieuwe zijn ingelopen?  ;)

Citaat van: keyser op maart 31, 2008, 13:31:38
Verandering van spijs doet eten ;D.

Oef, een paar schoenen, dat ligt zwaar op de maag  :-X ;D.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

HuubF

Citaat van: ChrisV op maart 31, 2008, 14:04:37
Twee sets speakers in huis hebben en vergelijken is een flinke klus. Ik heb het eens met 3 tegelijk gedaan. Leuk en leerzaam, maar ook vermoeiend. 

Als je al zeker bent dat de Spendors in ieder geval niet de speakers zijn die je wilt, is ze nu al verkopen niet zo raar. je moet dan wel zeker weten dat het je speakers zijn die je niet helemaal aanstaan (en niet wat anders in je set).  ;)

De Spendor's zijn prima en muzikale speakers maar nét iets te klein en daardoor mis je iets 'groots' in het geluid. De transmissie-lijners die ik tot nu toe heb gehoord (en gehad) hebben dat wel. Maar dan moet de speaker natuurlijk niet al te groot zijn, vanwege de acoustiek-horreur. De Von Schweikerts zijn een eerste poging om een transmissielijn van bescheiden omvang te proberen. De PMC's zijn ook een kandidaat, maar ik ben ook ontzettend benieuwd of een Von Schweikert het hier goed doet. Tot nu toe heb ik alleen de VR1's en VR11's gehoord en daar was ik erg van onder de indruk. De VR2 zit daar hopelijk tussen. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

daffy

Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

HuubF

#1447
Citaat van: daffy op maart 31, 2008, 15:57:14
Hier alvast wat leesvoer: http://www.audioholics.com/reviews/speakers/floorstanding/von-schweikert-vr2
Daarna wel oppassen voor autosuggestie ;D

Dacht je dat ik die nog niet gezien had? ;D

Oeps, er staan er inmiddels nog twee. Thanks!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

daffy

#1448
Citaat van: HuubF op maart 31, 2008, 16:03:11
Dacht je dat ik die nog niet gezien had? ;D

Oeps, er staan er inmiddels nog twee. Thanks!

inmiddels 3

En mwhoa die kans was inderdaad klein  ;D

grtjzz daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.