HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

tiptop

Zoals al vaker vermeldt.
Kritiek in de positieve zin of grapjes zijn altijd leuk. Maar niet wanneer het alleen maar tegen de schenen schoppen is bij iemand die in iets gelooft waar je het zelf niet mee eens bent.

Ik geloof niet in god, maar ga ook niet gelovige mensen op die manier te kakken zetten. In hun waarde laten heet het dan.

Ieder zijn meug toch ;)

iig bedankt dat je het niet meer zal doen :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

-madison-

Citaat van: neverywhere op januari 27, 2008, 23:59:47
Ach ja sorry , u heeft gelijk...geen grapjes en kritische opmerkingen ...was ik even vergeten....

Overigens kan ik u mededelen dat ik als ik u in den lijve tegen zou komen mij zeker niet in zou houden....Ik ben dol op een discussie over voodoo verschijnselen. (en ik heb het hier over de russische berkenhout discussies)

Maar nogmaals sorry , ik zal het hier niet meer doen.

Het lijkt erg weinig op een discussie, het lijkt meer op belachelijk maken :-X
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HuubF

Citaat van: keyser op januari 26, 2008, 20:25:42
Vanmiddag heb ik nog een aantal van je oneindigezoektochttopics op hififorum doorgelezen. Er lijkt de afgelopen jaren weinig structureels veranderd te zijn. Ben je niet bang dat je straks opnieuw een dure set hebt staan die je opnieuw aan de kant schuift om vanaf een lager niveau opnieuw te beginnen? Het lijkt mij een kringetje van zich steeds herhalende stappen waar je niet zomaar uit komt.

Ken jij een set van iemand, ongeacht prijs, waarvan je zeker weet dat als die set van jou was je er meerdere jaren tevreden mee zou zijn?
Het geluid van de ideale set -- http://www.hififorum.nl/index.php?topic=4497.0

Ik ken 2 mensen die een prachtige set hebben staan die ik best zou willen hebben... als het in mijn kamer zou passen. Jammer genoeg is de acoustiek bij mij belazerd en verhuizen zit er de komende jaren niet in.

De ene set is best duur, zo'n 8.000 euro per component. De andere is een bij elkaar geraapt zooitje van vintage apparatuur. Maar wel beide prachtig.

De Eve, TDL Monitor en Focal JMLab speakers hadden alledrie hun eigen voor-en nadelen, maar konden me uiteindelijk niet tevredenstellen. Daarmee heb ik wel veel verschillende dingen gehoord waardoor het beeld wat ik heb van een ideaal geluid is bijgeslepen. En naar onderen is afgerond vanwege die acoustiek. De Spendor's zijn de eerste speakers die naadloos in mijn kamer passen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dekkersj

Citaat van: tiptop op januari 27, 2008, 23:33:04
Mischien dat jullie op het hififorum meer steun krijgen voor deze geweldige grollen en grappen :-X :P

Hier iets minder gewenst. Laten jullie aub de mensen in hun waarde die er wel iets positiefs inzien. Kom ik iemand zoals jullie in het echt tegen durven ze meestal niet zulke opmerkingen te maken. Heel raar.  :-X
Beetje zielige personen vaak die dit dan anoniem via het internet wel doen. ::)
Als je mij in het echt tegenkomt, zal ik je in geuren en kleuren uit de doeken doen wat voor een belachelijkheid dit allemaal heeft. Daar neem ik geen blad voor den mond, want het is regelrechte onzin. Voodoo van het lachwekkendste soort. Tuurlijk zal ik met je meelachen en je in je waarde laten. Zo ben ik dan ook wel weer. Ik zielig? Haha, die weet niet wie hij voor zich heeft!

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Audiotwin

#1329
Troll alarm ;D
Tevredenheid!!!

DA BoSS

Citaat van: dekkersj op januari 28, 2008, 09:54:59
Als je mij in het echt tegenkomt, zal ik je in geuren en kleuren uit de doeken doen wat voor een belachelijkheid dit allemaal heeft. Daar neem ik geen blad voor den mond, want het is regelrechte onzin. Voodoo van het lachwekkendste soort. Tuurlijk zal ik met je meelachen en je in je waarde laten. Zo ben ik dan ook wel weer. Ik zielig? Haha, die weet niet wie hij voor zich heeft!

Groet,
Jacco

zou u aub willen ophouden met generaliseren van uw eigen mening :-[
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

roland p

Dat we stukjes hout onder onze cd-speler schuiven om de klank te verbeteren geeft alleen maar aan hoe goed we het wel niet hebben ;D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

dekkersj

Citaat van: DA BoSS op januari 28, 2008, 12:20:58
zou u aub willen ophouden met generaliseren van uw eigen mening :-[
Dus gij vindt het volkomen normaal als we Russisch berkenhout onder den cd-speler gaan plaatsen?

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

DA BoSS

#1333
ik het het volkomen normaal dat je je eigen mening niet generaliseert...

(en dat je je ervan bewust bent dat je met degelijke meningen en passant vuurtjes opstookt die bijna altijd in sfeerverpestende situaties resulteren, zoals je bekend is ;))
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

chansig

Citaat van: -madison- op januari 28, 2008, 00:35:55
Het lijkt erg weinig op een discussie, het lijkt meer op belachelijk maken :-X

Nu kent Huub gelukkig zijn pappenheimers inmiddels wel enigzins en zal hij zich daar ws weinig van aantrekken. Daarnaast kan hij de gemaakte opmerkingen denk ik, wel op zijn waarde inschatten. Ik maak me in ieder geval weinig tot geen zorgen over Huub en zijn gemoedstoestand.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de speakers van Huub, zoals ik al jaren nieuwsgierig ben als Huub een switch maakt.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: DA BoSS op januari 28, 2008, 14:18:26
ik het het volkomen normaal dat je je eigen mening niet generaliseert...

(en dat je je ervan bewust bent dat je met degelijke meningen en passant vuurtjes opstookt die bijna altijd in sfeerverpestende situaties resulteren, zoals je bekend is ;))


Negeren is ook een optie...wil ook nog wel eens werken...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dekkersj

Citaat van: DA BoSS op januari 28, 2008, 14:18:26
ik het het volkomen normaal dat je je eigen mening niet generaliseert...
Dat vroeg ik je niet. Ik vroeg of je het normaal vindt dat er Russisch berkenhout onder cd-spelers geplaatst wordt en dat er dan een claim komt dat het warmer klinkt. Het zegt alles over hem of haar die dat hout er onder plaatst en dat zou gezegd mogen worden. Dat is overigens geen mening, het is een vaststaand feit dat er niets verandert als je er (Russisch) hout onder plaatst. Dat je er in wilt geloven, is een tweede. Het is en blijft krankzinnige kolder, punt uit.

Citaat van: DA BoSS op januari 28, 2008, 14:18:26
(en dat je je ervan bewust bent dat je met degelijke meningen en passant vuurtjes opstookt die bijna altijd in sfeerverpestende situaties resulteren, zoals je bekend is ;))

Okay. Het is dus de bedoeling dat de voodoo-krankzinnigheid voorrang krijgt en vooral mag er niemand de belachelijkheid ter discussie stellen die (Russisch) berkenhout onder cd-spelers plaatsen impliceert. Onder het mom van "laat de dorpsgek niet weten dat ie gek is". En als klap op de vuurpijl krijg ik het in mijn schoen geschoven dat ik de sfeer verpest? Man, man, man, probeer eerst eens na te denken wie of wat er in dit verhaal het meest belachelijk is. En het begint met een "R" en het eindigt op "ussisch berkenhout".

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

chansig

Je weet toch precies hoe het werkt en op welk forum het wel gewaardeerd wordt  ;)  ::)

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dekkersj

Citaat van: chansig op januari 28, 2008, 14:36:50
Je weet toch precies hoe het werkt en op welk forum het wel gewaardeerd wordt  ;)  ::)

Gr Hans
Nou, ik weet niet goed hoe het hier werkt. Is het nu zo dat "men" wel weet dat het krankzinnig is maar om de lieve vrede te bewaren wordt er verder niets mee gedaan? Of denkt het moderatieteam oprecht dat het geluid warmer wordt als er (Russisch) berkenhout gebruikt wordt? In dat laatste geval weet ik waar ik aan toe ben en laat het malle mallotenkermis dan maar aan mij voorbijgaan.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

garmtz

Berkenhout heeft bij sommige apparatuur inderdaad een positief effect, zoals bij Lavardin versterkers. En het kost niet erg veel geld.

bmateijsen

Jacco... dat kan je ook anders formuleren...
Laatste waarschuwing, anders mag je 7 dagen afkoelen...

Citaat van: dekkersj op januari 28, 2008, 14:42:17
Nou, ik weet niet goed hoe het hier werkt. Is het nu zo dat "men" wel weet dat het krankzinnig is maar om de lieve vrede te bewaren wordt er verder niets mee gedaan? Of denkt het moderatieteam oprecht dat het geluid warmer wordt als er (Russisch) berkenhout gebruikt wordt? In dat laatste geval weet ik waar ik aan toe ben en laat het malle mallotenkermis dan maar aan mij voorbijgaan.

Groet,
Jacco

dekkersj

Citaat van: garmtz op januari 28, 2008, 14:44:40
Berkenhout heeft bij sommige apparatuur inderdaad een positief effect, zoals bij Lavardin versterkers. En het kost niet erg veel geld.
Sommige?  ??? Het is ook nog eens versterker-afhankelijk? Right!

Dus het officiele statement vanuit de organisatie van dit forum is dat het wel degelijk een effect heeft bij sommige versterkers?

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

chansig

Citaat van: dekkersj op januari 28, 2008, 14:42:17
Nou, ik weet niet goed hoe het hier werkt. Is het nu zo dat "men" wel weet dat het krankzinnig is maar om de lieve vrede te bewaren wordt er verder niets mee gedaan?

Groet,
Jacco

Je hebt toch regelmatig ervaring opgedaan in/op dit forum om te weten hoe dat hier ligt....

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bmateijsen

Jacco.. probeer het eerst zelf, voordat  je het in twijfel trekt.

Citaat van: dekkersj op januari 28, 2008, 14:47:38
Sommige?  ??? Het is ook nog eens versterker-afhankelijk? Right!

Dus het officiele statement vanuit de organisatie van dit forum is dat het wel degelijk een effect heeft bij sommige versterkers?

Groet,
Jacco

dekkersj

Citaat van: chansig op januari 28, 2008, 14:48:29
Je hebt toch regelmatig ervaring opgedaan in/op dit forum om te weten hoe dat hier ligt....

Gr Hans
Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat er bij de organisatie het idee leeft dat berkenhout verschil kan uitmaken. Dus ik laat mij graag verrassen hoe het hier in zijn werk gaat.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

dekkersj

Citaat van: bmateijsen op januari 28, 2008, 14:49:58
Jacco.. probeer het eerst zelf, voordat  je het in twijfel trekt.

Jij steekt je kop in het zand?

Even resumerend: de een steekt de kop in het zand om geen oordeel te hoeven vellen en de ander is er van overtuigd dat berkenhout iets doet.  ???

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

HuubF

#1346
Citaat van: dekkersj op januari 28, 2008, 14:42:17
Nou, ik weet niet goed hoe het hier werkt. Is het nu zo dat "men" wel weet dat het krankzinnig is maar om de lieve vrede te bewaren wordt er verder niets mee gedaan? Of denkt het moderatieteam oprecht dat het geluid warmer wordt als er (Russisch) berkenhout gebruikt wordt? In dat laatste geval weet ik waar ik aan toe ben en laat het malle mallotenkermis dan maar aan mij voorbijgaan.

Zelf heb ik ook niet zo veel met het plaatsen van verschillende soorten hout onder de apparatuur... omdat ik het verschil niet hoor. Natuurlijk heb ik wel berkenhout onder mijn spullen liggen. Plus Masterbase sinds kort. ;D

Het verschil tussen dit forum en hififorum is, dat niet iedere mening tot het bot uitgebeend wordt. Dat kan discussie schelen, want als je poneert dat het gebruik van hout 'belachelijk' is vraagt dat toch weer om een bewijs, wat dan weer niet geleverd kan worden enzovoort. Hier slaan we dat over en proberen we het eventueel stiekum zelf of laten de ander gewoon lullen. Het grote voordeel is dat dit forum niet muurvast zit. Nadelen zijn er ook. ::)

Strict genomen ben ik ook behoorlijk illegaal bezig, met al die geconstateerde verschillen tussen interlinks en luidsprekerkabels. Dat is ook belachelijk, toch? Omdat dit zelfs door mij hoorbaar is kan dit met een bezoekje aan mij onmiddellijk worden geverifieerd.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dekkersj

Citaat van: HuubF op januari 28, 2008, 14:55:17
Zelf heb ik ook niet zo veel met het plaatsen van verschillende soorten hout onder de apparatuur... omdat ik het verschil niet hoor. Natuurlijk heb ik wel berkenhout onder mijn spullen liggen. Plus Masterbase sinds kort. ;D

Het verschil tussen dit forum en hififorum is, dat niet iedere mening tot het bot uitgebeend wordt. Dat kan discussie schelen, want als je poneert dat het gebruik van hout 'belachelijk' is vraagt dat toch weer om een bewijs, wat dan weer niet geleverd kan worden enzovoort. Hier slaan we dat over
Dat is je eigen wereld scheppen, Huub. Als je al gaat twijfelen over het gebruik van hout onder cd-spelers ben je al ver heen. Als je gaat vragen om een bewijs, is het al helemaal gedaan met je. Dat is voor mij een indicatie dat je niet wilt begrijpen wat de rest van de wereld allang begrijpt. Het ligt niet in mijn bevoegdheid daar verder uitspraken over te doen, ik ben een techneut en vertel je droog dat het klinklare onzin is. Maar dat is kennelijk niet de bedoeling. Eerst krankzinnigheid, dan de rest.

Citaat van: HuubF op januari 28, 2008, 14:55:17
en proberen we het eventueel stiekum zelf of laten de ander gewoon lullen. Het grote voordeel is dat dit forum niet muurvast zit.
Duidelijk, je vindt dat het hififorum muurvast zit. En de enige mogelijkheid is "de ander gewoon laten lullen" om dat open te breken? Dan kun je wat mij betreft gewoon opdoeken.

Citaat van: HuubF op januari 28, 2008, 14:55:17
Strict genomen ben ik ook behoorlijk illegaal bezig, met al die geconstateerde verschillen tussen interlinks en luidsprekerkabels. Dat is ook belachelijk, toch? Omdat dit zelfs door mij hoorbaar is kan dit met een bezoekje aan mij onmiddellijk worden geverifieerd.
Ik denk dat als ik langskom en alle triviale fouten uit jouw opstelling heb gehaald (als die er al in zitten, natuurlijk), er helemaal geen verschil meer gehoord wordt. Ik denk dat er dan naar muziek geluisterd gaat worden en al die ballast over interlinks en andere flauwekul behoort dan tijdelijk tot het verleden. Ik zeg express tijdelijk, want na een tijdje begint het weer gewoon van voren af aan.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

HuubF

Jacco, je overschrijdt een aantal grenzen. Ik zal je uitleggen welke:

Citaat van: dekkersj op januari 28, 2008, 15:11:52
Dat is je eigen wereld scheppen, Huub. Als je al gaat twijfelen over het gebruik van hout onder cd-spelers ben je al ver heen. Als je gaat vragen om een bewijs, is het al helemaal gedaan met je. Dat is voor mij een indicatie dat je niet wilt begrijpen wat de rest van de wereld allang begrijpt. Het ligt niet in mijn bevoegdheid daar verder uitspraken over te doen, ik ben een techneut en vertel je droog dat het klinklare onzin is. Maar dat is kennelijk niet de bedoeling. Eerst krankzinnigheid, dan de rest.

Als ik mijn eigen wereld wil scheppen is dat mijn goed recht. Als je op vriendelijke toon wil proberen daar een andere richting aan te geven mag dat natuurlijk. Maar de manier waarop je het verwoordt valt uit de toon met het doel van dit topic.

Citaat van: dekkersj op januari 28, 2008, 15:11:52
Duidelijk, je vindt dat het hififorum muurvast zit. En de enige mogelijkheid is "de ander gewoon laten lullen" om dat open te breken? Dan kun je wat mij betreft gewoon opdoeken.

Ik heb eraan toegevoegd dat de opstelling van dit forum ook nadelen heeft. Dat je als moderator van een ander forum hier zegt dat ik wat jou betreft kan opdoeken, is een gotspe. Als je dit niet begrijpt leg ik je dat nog wel eens uit. Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom je tegen mij dergelijke taal gebruikt; voor zover ik weet hebben wij geen issues op dit moment.

Citaat van: dekkersj op januari 28, 2008, 15:11:52
Ik denk dat als ik langskom en alle triviale fouten uit jouw opstelling heb gehaald (als die er al in zitten, natuurlijk), er helemaal geen verschil meer gehoord wordt. Ik denk dat er dan naar muziek geluisterd gaat worden en al die ballast over interlinks en andere flauwekul behoort dan tijdelijk tot het verleden. Ik zeg express tijdelijk, want na een tijdje begint het weer gewoon van voren af aan.

Het lijkt net alsof je eraan stoort dat mensen experimenteren met hun set. Hoe kom je erbij dat er niet naar muziek wordt geluisterd? Er wordt juist extra intensief naar muziek geluisterd! Vandaag heb ik alweer 3 nieuwe cd's gescoord bij de MM.
Triviale fouten kunnen alleen zitten in de opstelling van de speakers, maar die is goed. Alle apparatuur is namelijk nieuw en bovendien ingespeeld.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Euhh,

Gaan we nu hier het wel een wee van het hififorum bespreken ?
Lijkt mij niet de aangewezen plaats ....

Trouwens Jacco wat noem jij (of zijn) triviale fouten in een set waardoor er geen verschil meer zou kunnen worden gehoord tussen bijvoorbeeld snoertjes en hoe kan je die er dan uit halen  ?

gegroet, Eelco