HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Tjeb op januari 19, 2008, 23:03:12
En nu in de non-bullshit modus: een paar goed afgewerkte luidsprekers die voor dit lage bedrag zowel een hoog afwerkings als geluids nivo laten zien en horen!

Tuurlijk, ik heb alleen maar een opmerking gemaakt over de plastieken afwerking. Daar kom je achter als je er een paartje no-nonsense speakers naast hebt staan van een klasse hoger.

Citaat van: neverywhere op januari 19, 2008, 23:49:43
Nou nou, die Monitor audio,s zijn in 1 week gedevalueerd van geweldige speakers die voor ,,audiofiele rust " zorgen, tot speakers met een ,,geluid om te huilen"!  Vindt u het heel erg als ik e.e.a. met een korreltje zout neem?

De MA's zorgden voor audiofiele rust omdat het prima all-rounders zijn en dat was prettig om een keertje mee te maken. Ik heb zeker niet beweerd dat ze een 'geluid om te huilen' hebben. Wel valt op dat de Spendor S5e's een klasse hoger spelen, daar kom je snel achter als je ze naast elkaar hebt staan. Een week is dan ruim voldoende.

Als je goed gelezen hebt zie je het verval overigens wel doorschemeren. Na een bezoekje aan RuTT (die heeft Sonus Faber's) heb ik verzucht dat zijn set heel wat meer klasse in zich had dan die van mij. Ondanks het feit dat ik eigenlijk helemaal niet zo van Sonus Faber hou was dat hoorbaar. Zo ingewikkeld kan het zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

kom dan nooit bij langs, heb je helemaal grote problemen ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Citaat van: frank2 op januari 20, 2008, 14:55:53
kom dan nooit bij mij langs, heb je helemaal grote problemen ;D

Weet ik niet. Zulke grote speakers als die van jou kan ik toch niet in mijn woonkamer hebben. Ik zoek dan ook al jaren naar een compromis.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Voor mij zou dit een perfect compromis zijn:  http://www.6moons.com/audioreviews/usher2/tinydancer.html

usher 718 Dancer serie, uit wat ik tot nu toe gehoord heb van deze speakers een heel goed compromis. Helaas heb ik ze zelf nog steeds niet beluisterd. Vergt wel een zware transistor versterker of een normale buizenversterker. (en het moet je smaak zijn)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Tjeb

Waar ken ik die styling toch van  ???

Oh verrek ik kijk er dagelijks tegen aan  maar dan ipv hoogglans lak zit er leer omheen! ;D

Maar goed, Frank2 wat bedoel je precies met deze zin:
CitaatVergt wel een zware transistor versterker of een normale buizenversterker.
Ik snap deze niet helemaal.

Ik weet trouwens uit ervaring dat jouw BE-10 met een setje 300B versterkers heel goed combineren, en als je dit verhaal in twijfel trekt moet je het maar eens in je stamcafe (WenW) vragen :)

Mvg Tjeb

frank2

Hij lust wel wat vermogen werd mij verteld door iemand die ze heeft.
nb: mijn Belles combineert uitstekend met de BE10, ik ben nog steeds zeer tevreden, maar er zullen ongetwijfelt meer versterkers goed combineren met Usher.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

RuTT

Ik ben erg benieuwd hoe deze usher 718 Dancer serie klinkt, wie weet is het een goed alternatief voor als je de Sonus Faber's te kostbaar vindt.

Als ik eerdaags bij W en W ben, zal ik ze zeker gaan beluisteren, niet om over te gaan tot aanschaf, maar puur uit belanstelling voor dit merk.

Gr.RuTT

RuTT

Citaat van: HuubF op januari 20, 2008, 14:49:25

Als je goed gelezen hebt zie je het verval overigens wel doorschemeren. Na een bezoekje aan RuTT (die heeft Sonus Faber's) heb ik verzucht dat zijn set heel wat meer klasse in zich had dan die van mij. Ondanks het feit dat ik eigenlijk helemaal niet zo van Sonus Faber hou was dat hoorbaar. Zo ingewikkeld kan het zijn.

Liefde maakt blind ;)

Gr.RuTT

tiptop

De 718's zijn ook aan te sturen met minder geweld hoor. De voeding moet gewoon goed zijn.

Hier heb ik gemerkt dat mijn eindversterker van 2 x 10 watt geen problemen hoeft te hebben met de Usher 6311.
Maar dat hangt ook af van de stroomkabel, voorversterker en plaatsing. Waar ik dus dacht dat ie het laag niet onder controle hield, bleek het meer te maken met mijn voorversterler dan de eindversterker.

Wat ik hiermee wil zeggen dat de Ushers eerder een kwaliteitsversterker nodig hebben dan een powerhouse ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Tjeb

Citaat van: RuTT op januari 20, 2008, 21:13:41
Ik ben erg benieuwd hoe deze usher 718 Dancer serie klinkt, wie weet is het een goed alternatief voor als je de Sonus Faber's te kostbaar vindt.

Als ik eerdaags bij W en W ben, zal ik ze zeker gaan beluisteren, niet om over te gaan tot aanschaf, maar puur uit belanstelling voor dit merk.

Gr.RuTT

Ik denk dat je je een beetje vergist in de prijs Rut;
CitaatReview component retail: $2,795/pr
>:D

Mvg Tjeb

frank2

adviesprijs 2400 euro per paar excl. standaards
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Citaat van: frank2 op januari 21, 2008, 07:10:14
adviesprijs 2400 euro per paar excl. standaards

Dus zo'n 3000 inclusief stands. :o

Voorlopig geniet ik nog van mijn Spendortjes. Die zijn nieuw 1800 euro per paar en kon ik, iets meer dan 1 jaar oud en in absolute nieuwstaat, overnemen voor 740 euro. :P

Het luisteren daarnaar gaat overigens prima. Het zijn opmerkelijke speakers die werkelijk elke verandering in de set laten horen: kabeltjes, bronnen, PS-Audio variaties, verplaatsingen. Ook de kwaliteit van de opname hoor je onmiddellijk. Veel resolutie, heel natuurgetrouw.

De bonus is dat dit de eerste speaker is waarbij de acoustiek van mijn huiskamer het feestje niet verknalt. Want het laag is prima zonder gekke dingen én de subwoofer integreert goed. Bovendien klinken ze zeer ruimtelijk. Ook al nieuw voor mij.

Wat ze in mindere mate hebben is een 'groot' geluid, maar dat krijg ik alleen terug als ik weer speakers neem die veel te groot zijn voor mijn kamer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Joep

Citaat van: HuubF op januari 19, 2008, 10:36:46
Mag ik mezelf uitnodigen voor een luisterbezoekjen dan?  8)

Deze vraag was alweer naar de voorlaatste pagina geduwd, maar van mij mag je best komen luisteren hoor. Ben wel benieuwd naar je als persoon ook. Altijd mooie reacties op hififorum en onnavolgbare audio-acties! :)

Ben nu in verbouwing, maar begin maart is voor mij perfect. Dan is het stof er ook een beetje uit. :) We regelen het tegen die tijd dan wel via PM.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Citaat van: HuubF op januari 21, 2008, 08:47:17
Wat ze in mindere mate hebben is een 'groot' geluid, maar dat krijg ik alleen terug als ik weer speakers neem die veel te groot zijn voor mijn kamer.

Dat hoeft niet er zijn ook speakers die een behoorlijke spreiding hebben, hoewel ze niet groot zijn. Ik denk dat dit straks/later jouw weer zal doen besluiten om de karavaan maar weer eens verder te laten trekken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Citaat van: frank2 op januari 21, 2008, 19:16:17
Dat hoeft niet er zijn ook speakers die een behoorlijke spreiding hebben, hoewel ze niet groot zijn. Ik denk dat dit straks/later jouw weer zal doen besluiten om de karavaan maar weer eens verder te laten trekken.

Met 'groot' bedoel ik niet de spreiding van het geluid! Ik bedoel de illusie dat het complete symfonieorkest in je speakers zit. En een gevoel van sensatie bij een live-concert. Dat krijg je écht alleen als de speakers lekker groot zijn. Ik weet niet wat de audiofiele term hiervoor is.

Mijn ouwe TDL's hadden dat. Ook de Focal had het een beetje, hoewel ik altijd zat te k.tten met het laag. Ik neem aan dat jouw speakers dat ook hebben.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Het is meer zoals bij vele Usher speakers dat het symp. orkest in de kamer kamerbreed staat te spelen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Citaat van: frank2 op januari 22, 2008, 17:50:59
Het is meer zoals bij vele Usher speakers dat het symp. orkest in de kamer kamerbreed staat te spelen.

Bij jouw speakers geloof ik dat graag! Bij die ienie-mini monitortjes geloof ik daar geen snars van. Plaatsing ok, maar niet een gevoel alsof er 40 man in het boxje zitten. Daar heb je volume voor nodig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Deleted member

Citaat van: HuubF op januari 22, 2008, 08:45:34
Met 'groot' bedoel ik niet de spreiding van het geluid! Ik bedoel de illusie dat het complete symfonieorkest in je speakers zit. En een gevoel van sensatie bij een live-concert. Dat krijg je écht alleen als de speakers lekker groot zijn. Ik weet niet wat de audiofiele term hiervoor is.

Mijn ouwe TDL's hadden dat. Ook de Focal had het een beetje, hoewel ik altijd zat te k.tten met het laag. Ik neem aan dat jouw speakers dat ook hebben.

Als je nog een paartje gebruikte Von Schweikerts VR2's op de kop kunt tikken (worden niet meer nieuw gemaakt) dan zijn die wellicht ook zeer de moeite waard die door de hybrid transmission line geen boomy maar een zeer strakke bas geven.

Op Hifi.nl staat nu een paartje voorgevuld met 25kg lood te koop: http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/13968/Von_Schweikert_VR-2_Luidsprekers_.html

Ook staat er nog een paar VR4 GenIII SE's (die ik heb) maar die zijn wellicht weer een maat te groot! ;)

neverywhere

Leuke boxen...maar boxen met achterop een schakelaar/knop om geluid mee te beinvloeden????   Ik weet van mezelf dat ik zou blijven draaien en veranderen.....en als ik Huub's geschiedenis een beetje bekijk denk ik dat hij helemaal nooit uitgedraaid aan die knoppen zal komen...M.I. zeer ongeschikt voor Huub....maar wat denkt Huub zelf???
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Deleted member

Die knop regelt alleen het volume van de "rear ambiance driver" (de tweeter aan de achterzijde) die zorgt voor extra ruimtelijkheid. Het volume hiervan is op gevoel heel eenvoudig af te regelen. Als je 'm duidelijk gaat horen dan staat hij namelijk te hard, hij moet netjes wegvallen in de weergave.  :)

HuubF

Citaat van: neverywhere op januari 22, 2008, 19:40:32
Leuke boxen...maar boxen met achterop een schakelaar/knop om geluid mee te beinvloeden????   Ik weet van mezelf dat ik zou blijven draaien en veranderen.....en als ik Huub's geschiedenis een beetje bekijk denk ik dat hij helemaal nooit uitgedraaid aan die knoppen zal komen...M.I. zeer ongeschikt voor Huub....maar wat denkt Huub zelf???

Die VR2's lijken me heus wel wat, maar ik moet eerst nog even genieten van mijn wonderbaarlijke Spendor S5e's. Het is ongelofelijk in welke richtingen je ze kunt duwen door iets heel lulligs te veranderen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

Citaat van: HuubF op januari 22, 2008, 21:10:24
Het is ongelofelijk in welke richtingen je ze kunt duwen door iets heel lulligs te veranderen.

Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Joep

Goeie speaker, de VR-2. Tot op zekere hoogte dan, heb ze namelijk zelf gehad!  :)

HuubF

Citaat van: Ruud- op januari 22, 2008, 21:14:52


Soms begin ik zelfs een beetje te verlangen naar zo'n nuttige one-liner, dan weet ik tenminste waar ik me druk om moet maken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)