HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: molle op oktober  9, 2007, 19:41:59
Moet je zeker terug laten "inspelen". Als de amp word gemodificeerd en er komt nieuwe bekabeling in moet je hem terug laten inspelen.
Als je je eigen amp kent en er word het minste aan veranderd hoor je het direct. Positief of negatief.

En als het negatief is is men dan eerder geneigd om het aan het inspelen te wijden ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hifiman

Het ligt er natuurlijk ook helemaal aan wat er gewijzigd is... Een condensator moet bijvoorbeeld altijd inspelen, een weerstand niet (of in elk geval in mindere mate)...

molle

Citaat van: chansig op oktober  9, 2007, 19:45:36
En als het negatief is is men dan eerder geneigd om het aan het inspelen te wijden ?

Gr Hans

Of een slechte tweak ;D

Heb ik ook al eens ondervonden vroeger bij een cd speler die was getweakt. Klonk nergens naar. Gewoon een paar dagen laten spelen, en het geluid was drastisch verbetert. Soms moet je wel tegen het wachten kunnen. Mijn SDAI heeft er al toch rond de 1000 uren opzitten en de laatste 2 weken zijn er weer dingen verbeterd. Raar? Ik weet het, maar ik hoor het toch.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Kwabbernoot

Citaat van: dre73 op oktober  9, 2007, 19:06:38
sluit maar  eens op een niet gebruikte ingang(aux)van je versterker de cd-speler aan dan mag je het nog een keer melden ;)
Da's apart. De ingang gaat (zeer waarschijnlijk) naar dezelfde schakelaar als via de andere ingang. De enige verschillen zijn dus: andere cinch delen, ander stukje draad van 5 cm en een ander contact punt in de schakelaar. Als alle contact delen schoon zijn en goed contact maken en de draadjes zijn hetzelfde (en zelfs waarschijnlijk als ze dat niet zijn) ga jij dat verschil niet horen.
Ik denk toch echt dat dit er één is die alleen te verklaren is in de psyche, sterker nog: ik weet het wel zeker.

Groeten...

PS: Huub, hoe kan het dat je de lage tonen nu kwijt bent? Heb je niets aan de afstelling gedaan van de pre of de sub? Apart verhaal

Erik van Voorst (in memoriam)

#1154
@neverywhere over de condensatoren en het voorbereiden van van inspelen...

....tja........................heel misschien niet..................................of........... :P

Er is ook een nuance....misschien vinden ZIJ het niet nodig maar de GEBRUIKER wel... of de versie ..dat het uiteindelijk in gebruik vanzelf goed komt.... ;D

Gelukkig zijn er ook weer fabrikanten van bv condensatoren die het heel erg belangrijk vinden om hun consument bv. de wikkelrichting mee te delen dus er is hoop voor de perfectionist......  >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

neverywhere

Citaat van: Erik van Voorst op oktober  9, 2007, 20:45:49
@neverywhere over de condensatoren en het voorbereiden van van inspelen...

....tja........................heel misschien niet..................................of........... :P

Er is ook een nuance....misschien vinden ZIJ het niet nodig maar de GEBRUIKER wel... of de versie ..dat het uiteindelijk in gebruik vanzelf goed komt.... ;D

Gelukkig zijn er ook weer fabrikanten van bv condensatoren die het heel erg belangrijk vinden om hun consument bv. de wikkelrichting mee te delen dus er is hoop voor de perfectionist......  >:D

Ik heb anders wel de indruk dat veel van die top fabrikanten welzeker ook perfectionisten zijn.....hoeven vaak ook niet te letten op kosten en zo...dus waarom dan geen goed ingespeelde spullen leveren of spullen die als het ware niet meer te tweaken zijn?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Erik van Voorst (in memoriam)

tja...weer full circle.......

Mercedes geeft je de perfecte auto maar toch ga je naar AMG om hem op jouw smaak te brengen...same story....WHY.. ???...BECAUSE YOU CAN  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

neverywhere

Citaat van: Erik van Voorst op oktober  9, 2007, 21:11:34
tja...weer full circle.......

Mercedes geeft je de perfecte auto maar toch ga je naar AMG om hem op jouw smaak te brengen...same story....WHY.. ???...BECAUSE YOU CAN  ;D

Ja die mensen heb je .....hoorde van een kerel die in de kroeg op stond te scheppen over een snelle uitlaat voor zijn Ferrari....beetje overkill toch.......of zijn het bij Ferrari prutsers?


Ps : AMG beetje vulgair toch?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op oktober  9, 2007, 20:36:07
PS: Huub, hoe kan het dat je de lage tonen nu kwijt bent? Heb je niets aan de afstelling gedaan van de pre of de sub? Apart verhaal

Ik ben de lage tonen niet kwijt, maar de klankbalans is anders geworden. Meer hoog, waardoor het laag wat minder opvalt. Maar ik wacht wel gewoon af. :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Ik meende dat je had gepost dat je met de vinger op de soepwoefert zelfs geen trilling meer voelde. Dat vond ik nogal raar. Vandaar de vraag.

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op oktober  9, 2007, 22:10:47
Ik meende dat je had gepost dat je met de vinger op de soepwoefert zelfs geen trilling meer voelde. Dat vond ik nogal raar. Vandaar de vraag.

Dat klopt. Ik vind het ook raar, maar omdat er de laatste weken wel meer rare dingen gebeuren wacht ik maar gewoon af. In dit geval ligt het kennelijk niet aan de speakers.

Overigens vind ik wel dat overall het geluid steeds beter wordt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op oktober  9, 2007, 22:15:13
Overigens vind ik wel dat overall het geluid steeds beter wordt.

Da's altijd een goed teken.  8)

Groeten...

chansig

Dan moet het volgende week helemaal top zijn, fijn om te lezen want dan kom ik namelijk even luisteren..

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Hehe, na 2 weken vrijwel onafgebroken aangestaan te hebben lijken de Monitor Audio's eindelijk stabiel. :-*

De sound is prima, en ik kan weer lekker muziek luisteren. Met de aanwezige kabels lukt het om een aardig natuurgetrouw beeld neer te zetten. De subwoofer combineert goed.

De PS-Audio wordt gevoed door het Lavardin netsnoer. De versterker trekt de stroom vanuit de Ultimate Outlet. De cd-speler en subwoofer staan op 'schone stroom', met Twave als sinus.

Now we wait...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

reMC

Citaat van: chansig op oktober 15, 2007, 10:22:31
Op wat ga je zitten wachten ?

Op Huub's "magic moment": tóch maar alles verkopen en aan iets nieuws beginnen >:D ;)

HuubF

Als het geluid niet meer verandert moeten we even afwachten of er na een paar weken tóch geen barstjes ontstaan.

Overigens lijkt me de kans dat er snel iets moet gebeuren klein. Als ik een ander geluid wil hoef ik alleen maar wat te klooien met de instellingen van de PS-Audio en de subwoofer. Daarmee kun je het geluid variëren van audiofiel maar steriel (met een extreem strakke en diepe bas) tot lekker muzikaal en meeslepend (maar wat minder precies).

De speakers kunnen deze uitersten allemaal weergeven, dat zijn echt goeje dingen! :-*
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Citaat van: HuubF op oktober 15, 2007, 11:43:49
Als het geluid niet meer verandert moeten we even afwachten of er na een paar weken tóch geen barstjes ontstaan.

Als je er maar niet naar op zoek gaat (er valt altijd wel wat te verbeteren)! Je bent tevreden, dus gewoon lekker zou houden, zou ik zeggen, tenzij je je dus echt weer gaat ergeren.

HuubF

Citaat van: reMC op oktober 15, 2007, 11:47:03
... tenzij je je dus echt weer gaat ergeren.

Dat bedoel ik inderdaad met 'barstjes'. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

daffy

#1170
mochten er onverhoopt  barstjes ontstaan dan kun je natuurlijk altijd nog de super sony inzetten  ;D  ;D

grtjz Daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

HuubF

Citaat van: daffy op oktober 15, 2007, 16:01:15
mochten er onverhoopt  barstjes ontstaan dan kun je natuurlijk altijd nog de super sony inzetten  ;D  ;D

DISCLAIMER
IN VERBAND MET VERPLICHTINGEN ELDERS DIENT ELKE SLIP OF THE PEN MIJNERZIJDS MET EEN KORREL ZOUT TE WORDEN GENOMEN. EVENTUELE CLAIMS VAN ANDERE FORA ZIJN ZINLOOS OMDAT IK ME ZAL BEROEPEN OP GEESTELIJK ONVERMOGEN. ER ZIJN VOLDOENDE GETUIGEN DIE DAT KUNNEN BEVESTIGEN.


Tjezes, dat vrouwelijk geslachtsdeel-ding?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DA BoSS

Citaat van: HuubF op oktober 15, 2007, 16:35:59
DISCLAIMER
IN VERBAND MET VERPLICHTINGEN ELDERS DIENT ELKE SLIP OF THE PEN MIJNERZIJDS MET EEN KORREL ZOUT TE WORDEN GENOMEN. EVENTUELE CLAIMS VAN ANDERE FORA ZIJN ZINLOOS OMDAT IK ME ZAL BEROEPEN OP GEESTELIJK ONVERMOGEN. ER ZIJN VOLDOENDE GETUIGEN DIE DAT KUNNEN BEVESTIGEN.



wtf ???


ps: geniet ze Huub :D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

Citaat van: DA BoSS op oktober 15, 2007, 18:09:10
wtf ???

Tsja, op Audiofreaks.nl schijnt de vergelijkende test tussen de Sony en de ASR nogal afgebrand te worden. Dat is overigens onterecht. De test is zeer gedegen opgezet en het was écht onmogelijk om de Sony zo maar weg te zetten als slechte versterker. Wel is er natuurlijk een behoorlijke kip-eisituatie. Aan inspelen is inderdaad niet gedacht, maar dat element komt nu eenmaal in bepaalde woordenboeken niet voor.

Als audiofielen zo'n test zouden opzetten zou er meer op dingen als kabels, inspelen en matching worden gelet. Maar audiofielen zijn helemaal niet geïnteresseerd in een test waaruit steeds blijkt dat er geen verschillen te ontdekken zijn. Hypothetisch dus.

Zo'n test is wel gewoon gezellig, en die controverse tussen technici en audiofielen is vooral grappig. En, het moet hier ook nog even worden gezegd, mannen als DekkersJ, Ruud13 en Ravon zijn ongelofelijk aardig. Voor mij aanleiding om niet meer vol in de confrontatie te gaan. Zij hebben ook hun deel van het gelijk. Het is aan de individu om daar een eigen waarheid uit te filteren.

Want die Sony vind ik dus echt niks. Steeds weer opnieuw. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Citaat van: HuubF op oktober 15, 2007, 19:33:11
Want die Sony vind ik dus echt niks. Steeds weer opnieuw. ;D

Behalve blind, dan is hij net zo mooi als de ASR.
Dutch & Dutch