HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

genesis

Citaat van: HuubF op september 29, 2007, 23:37:27

Wat betreft de Monitor Audio RS6: die doet het prima. Niet schrillig of vaag in het laag, hoewel het inspelen pas net is begonnen. Ik vind het een heel evenwichtige combinatie met de Roksan's.

Zit je met de Monitor Audio RS6 niet een beetje 'onder de maat' tov van de rest van je componenten, het lijkt mij de zwakste schakel in je keten? Ik denk persoonlijk dat een speakers van een niveau hoger de set beter tot zijn recht laat zou kunnen laten komen.

Genesis
Carpe Diem

HuubF

Citaat van: genesis op september 30, 2007, 17:44:25
Zit je met de Monitor Audio RS6 niet een beetje 'onder de maat' tov van de rest van je componenten, het lijkt mij de zwakste schakel in je keten? Ik denk persoonlijk dat een speakers van een niveau hoger de set beter tot zijn recht laat zou kunnen laten komen.

Ach weet je? Er zijn ook mensen die beweren dat de Monitor Audio's beter gaan presteren naarmate de set beter wordt.  >:D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

genesis

Citaat van: HuubF op september 30, 2007, 18:08:28
Ach weet je? Er zijn ook mensen die beweren dat de Monitor Audio's beter gaan presteren naarmate de set beter wordt.  >:D

Klopt als een bus, zolang je het plafond van de speaker nog niet hebt bereikt. ;D Maar ach als ik je topic een beetje heb gevolgt heb je nog wel wat onrust in je 'persoonlijke system' dus de evolutie gaat voort.

Genesis

Carpe Diem

HuubF

Citaat van: genesis op september 30, 2007, 19:09:12
Klopt als een bus, zolang je het plafond van de speaker nog niet hebt bereikt. ;D Maar ach als ik je topic een beetje heb gevolgt heb je nog wel wat onrust in je 'persoonlijke system' dus de evolutie gaat voort.

Genesis

Er zit behoorlijk veel onrust in mijn persoonlijke biologische systeem, ja. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Hoi Huub

Hoe verloopt het inspelen van de Monitor Audio's momenteel?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: scrutinizer op september 30, 2007, 19:31:22
Hoe verloopt het inspelen van de Monitor Audio's momenteel?

Volgens mij klinken ze gewoon goed. Misschien nog een beetje ongemak maar dat weet ik pas over een week of 2 zeker. Ik laat het spul maar weer 's nachts aan staan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Het gaat nog steeds goed. De weergave is tot nu toe zoals Feyenoord de eerste helft tegen Heerenveen speelde: foutloos. Ik ben benieuwd of dit zo blijft. Er is namelijk ook niets dat me in positieve zin opvalt. Misschien is dit wel de essentie van een HiFi-setje dat bij je past. :D

Maar er is ook nog een tweede helft. :(
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiotwin

Tevredenheid!!!

blue-eyes

Citaat van: HuubF op oktober  1, 2007, 00:18:12
Het gaat nog steeds goed. De weergave is tot nu toe zoals Feyenoord de eerste helft tegen Heerenveen speelde: foutloos. Ik ben benieuwd of dit zo blijft. Er is namelijk ook niets dat me in positieve zin opvalt. Misschien is dit wel de essentie van een HiFi-setje dat bij je past. :D

Maar er is ook nog een tweede helft. :(

Je weet het he.........

Feyenoord is hard werken, geen enkele finesse of emotie (of het zijn die hooligans) ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HuubF

Citaat van: Blue-Eyes op oktober  1, 2007, 19:26:40
Je weet het he.........

Feyenoord is hard werken, geen enkele finesse of emotie (of het zijn die hooligans) ;D

Ben ik niet met je eens. Het harde werken van Feyenoord genereert wel degelijk emotie. Overigens lijkt deze ploeg een beetje op het Nederlandsch elftal in de 70-er jaren. Ontzettend lang de bal in de ploeg houden en dan tak-tak-tak doelpunt. Niet echt Feyenoorderig. Dat is tot nu toe maximaal één helft goedgegaan: tegen PSV geen enkele helft, tegen Utrecht de 2e en tegen Heerenveen alleen de 1e.

Wat betreft de finesse: die ontbreekt in mijn set op dit moment inderdaad. Misschien komt dat als er nog een tijdje ingespeeld is, geen idee. Wel kan ik nu zonder al te veel op technische dingetjes te letten gewoon naar muziek luisteren en dat is ook wat waard.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

blue-eyes

Ik zit je maar wat te stangen Huub ;)

Maar ik geen echte fan van Feyenoord. Alleen de werklust vind ik het grote pluspunt van Feyenoord (behalve afgelopen seizoen, wat mij als Groningen fan natuurlijk een goed gevoel geeft ;D ). Voetbal is techniek, en bij het woord techniek komt niet bij iedere voetballieverhebber spontaan de naam Feyenoord boven drijven.




Hoe je set klinkt kan ik niet beoordelen, ik heb de set niet gehoord en ik ken veel onderdelen daaruit niet ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

neverywhere

Ben wel benieuwd hoe die Monitor audio's zich gaan verhouden tot de speakers welke je eerst had....heb zelf weleens een paar maandjes de silver s5 gehad maar werd krankjorum van het hoog.....bas was ok en heel direct, de bouwkwaliteit fantastisch(echt waar , wonderbaarlijk mooi afgewerkt) maar dat hoog......
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

HuubF

Citaat van: neverywhere op oktober  1, 2007, 23:41:06
Ben wel benieuwd hoe die Monitor audio's zich gaan verhouden tot de speakers welke je eerst had....heb zelf weleens een paar maandjes de silver s5 gehad maar werd krankjorum van het hoog.....bas was ok en heel direct, de bouwkwaliteit fantastisch(echt waar , wonderbaarlijk mooi afgewerkt) maar dat hoog......

Daar ben ik natuurlijk ook benieuwd naar. ;D

Tot nu toe bevalt het prima. Ik kan er meer soorten muziek mee draaien dan met de Focal's. En dit is wel de opvolger van de S6 hé?

Maar ik denk/hoop dat de speakers nog aan het inspelen zijn, dus het is te vroeg voor een definitief oordeel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

neverywhere

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Tjeb

#1064
Citaat van: neverywhere op oktober  1, 2007, 23:41:06
de bouwkwaliteit fantastisch(echt waar , wonderbaarlijk mooi afgewerkt) maar dat hoog......

Als je wat op leeftijd begint te raken is het hoog vaak het eerste wat begint af te nemen dus een beetje meer hoog kan soms een noodzakelijk kwaad zijn  8)

Mvg Tjeb

HuubF

Citaat van: Tjeb op oktober  2, 2007, 00:04:06
Als je wat op leeftijd begint te raken is het hoog vaak het eerste wat begint af te nemen dus een beetje meer hoog kan soms een noodzakelijk kwaad zijn  8)

Afgezien van de missende afsluitende punt is dit je eerste volzin sinds jaren die foutloos is! Alleen bevalt de boodschap me niet zo, Tjeb!  ::)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

#1066
Citaat van: HuubF op oktober  2, 2007, 00:06:30
Afgezien van de missende afsluitende punt is dit je eerste volzin sinds jaren die foutloos is! Alleen bevalt de boodschap me niet zo, Tjeb!  ::)

Ja ik ben er eens goed voor gaan zitten. Ik snap dat de boodschap je niet zo bevalt maar de waarheid kan soms erg hard aankomen Huub!  ::)

Mvg Tjeb

HuubF

Citaat van: neverywhere op oktober  1, 2007, 23:41:06
Ben wel benieuwd hoe die Monitor audio's zich gaan verhouden tot de speakers welke je eerst had....heb zelf weleens een paar maandjes de silver s5 gehad maar werd krankjorum van het hoog.....bas was ok en heel direct, de bouwkwaliteit fantastisch(echt waar , wonderbaarlijk mooi afgewerkt) maar dat hoog......

Tjeb heeft in al zijn jeugdige onbeholpenheid natuurlijk wel een beetje gelijk. Al een paar keer hebben luisteraars hier geklaagd over het hoog, vooral toen ik de onbedwingbare neiging had om Sony cd-spelers te combineren met Siltech kabels. Maar ik hoorde dat niet echt.

Het kan altijd nog erger. Een collega van mij heeft een dip in zijn oren voor de hoogste frequenties dus die stemt zijn set nogal hoog af. Dat hoor ik gelukkig nog wel.

Dus wat betreft de Monitor Audio RS6: ik hoor nog wel wat ongemak in het hoog. Omdat de speakers er 3 dagen staan hou ik het maar even op een inspeel-probleempje.

Maar de klankbalans is beter dan ooit, dat hoor ik wel al.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Citaat van: HuubF op oktober  2, 2007, 07:15:21
Tjeb heeft in al zijn jeugdige onbeholpenheid natuurlijk wel een beetje gelijk. Al een paar keer hebben luisteraars hier geklaagd over het hoog, vooral toen ik de onbedwingbare neiging had om Sony cd-spelers te combineren met Siltech kabels. Maar ik hoorde dat niet echt.

Kun je je nog herinderen Huub, dat ik het tijdens deze klachten voor je opgenomen heb en gezegt heb dat het niet zo belangrijk was wat wij er van  vonden aangezien jij er naar moest luisteren en het in jouw oren wel eens perfect in balans kon zijn  ;)

En ik hou nog best van je hoor  :-*

Mvg Tjeb

HuubF

Citaat van: Tjeb op oktober  2, 2007, 10:35:28
Kun je je nog herinneren Huub, dat ik het tijdens deze klachten voor je opgenomen heb en gezegd heb dat het niet zo belangrijk was wat wij er van vonden, aangezien jij er naar moest luisteren en het in jouw oren wel eens perfect in balans kon zijn.  ;)

En ik hou nog best van je hoor.  :-*

Mvg Tjeb

Ach Tjeb, je hoeft niet steeds te zeggen dat je van me houdt, hoor. Je moet alleen wél weten dat je niet (meer) de enige bent! :D

Als iets in mijn oren perfect in balans is, is dat helaas meestal tijdelijk. Na een tijdje ben ik het dan zat. Het is dan ook ongelofelijk spannend of mijn budget-oplossing (nou ja budget, evengoed staat er voor 10.000 euro aan spullen) het over een paar weken overleefd heeft.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Tjonge Huub ....

Wat een veranderingen aldaar !
Even over die speakers ze hebben er bij mij zo'n 4 weken over moeten doen om echt ingespeeld te geraken en het spelen voor mij echt begon.
Toen jij kwam luisteren bij mij in N'gein speelde ze zo'n anderhalve week en daarna was er nog veel verbetering.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar je nieuwe spullie oftwel ik nodig mijzelf maar weer eens uit, me dunkt !

gegroet, Eelco

HuubF

Citaat van: Eelco Tijnagel op oktober  2, 2007, 11:06:58
Tjonge Huub ....

Hé Eelco! ;D

Ik heb nu de goedkopere versie van jouw speakers, dus je hebt me nu écht op de knieën! Lijkt me leuk als je langs komt, wacht dan even tot over een week of 4, als ze ingespeeld zijn. ;)

Wat voor effecten hoorde jij bij dat inspelen? Wat veranderde er? Ben je nog steeds tevreden met je RS8'jes? Enne... hoe gaat het?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Huub,

Ik vond dat ze rustiger gingen spelen en dat de plaasing en spreiding veel beter, soms echt veel beter werden.
Rustiger in de zin dat de klankbalans veel beter werd, eerst kwam er een bak laag uit dat ik dacht "mijn hemel zo klonken ze in de winkel echt niet ....", toen trok dat laag juist helemaal weg en gingen ze behoorlijk tetteren, spreeuwenkisten zou Tjeb ze hebben genoemt  :-X maar dat was gelukkig van erg korte duur.
Verders gingen ze toen ze klanktechnisch een beetje op orde waren ze steeds beter plaatsen, echt dat je de instrumenten bij goede liveopname's kunt aanwijzen, ze gingen ook steeds meer uit de kasten klinken als je begrijpt wat ik bedoel  ;)
Zoiets dus.


HuubF

Citaat van: Eelco Tijnagel op oktober  2, 2007, 13:30:58
Ik vond dat ze rustiger gingen spelen en dat de plaasing en spreiding veel beter, soms echt veel beter werden.
Rustiger in de zin dat de klankbalans veel beter werd, eerst kwam er een bak laag uit dat ik dacht "mijn hemel zo klonken ze in de winkel echt niet ....", toen trok dat laag juist helemaal weg en gingen ze behoorlijk tetteren, spreeuwenkisten zou Tjeb ze hebben genoemt  :-X maar dat was gelukkig van erg korte duur.
Verders gingen ze toen ze klanktechnisch een beetje op orde waren ze steeds beter plaatsen, echt dat je de instrumenten bij goede liveopname's kunt aanwijzen, ze gingen ook steeds meer uit de kasten klinken als je begrijpt wat ik bedoel  ;)
Zoiets dus.

Mijn hemel, dan heb ik nog een lange weg te gaan! Maar wel nuttig om te weten. Volgens sommigen hoeft alleen de woofer maar een half uurtje nodig voordat de speaker is ingespeeld. ;D

Bij eerdere nieuwe speakers (B&W 704, 705) duurde het ook zo achterlijk lang voordat het spul eindelijk lekker speelde.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Oei,

Dat wordt dus geduld hebben  >:D
Ga je het zolang uithouden  ;D

gegroet, Eelco