HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frank2

Je hebt gelijk, mijn verhaal geldt  ook voor interlinks
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ruud-

Citaat van: Onder013 op mei 19, 2014, 23:29:21
Een vraag die zich bij mij opdringt:
Zou een goede samenstelling van een set (kreten als "in balans" e.d. worden daar vaak opgeplakt) maken dat de suzy minder of geen invloed heeft op de weergave door die set?
Persoonlijk denk ik van niet, mijn set, die net als van alle andere forummers, uitstekend in balans was/is, kreeg er een dimensie bij. De echtheid, plaatsing, 3d, laagweergave werden naar een nóg hoger niveau getild ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Citaat van: frank2 op mei 20, 2014, 17:41:46
Er bestaan meer stroomsnoeren dan alleen audioquest, erg goed vaak maar ook erg duur.

:D :D :D :D

Ik moest gelijk aan deze held denken.



Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Citaat van: frank2 op mei 20, 2014, 17:41:46
Er bestaan meer stroomsnoeren dan alleen audioquest, erg goed vaak maar ook erg duur.

Die van Ronald zeker?  :sleepy:


YamahaRXV

Waar Suzy Wong ''het'' doet met bamboe, daar doet Shunmook ''het'' met puur ebbenhout  ;D

http://www.shunmook.com/hifiproduct_3.html

:o



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kwabbernoot

Citaat van: Ruud- op mei 20, 2014, 18:05:58
Persoonlijk denk ik van niet, mijn set, die net als van alle andere forummers, uitstekend in balans was/is, kreeg er een dimensie bij. De echtheid, plaatsing, 3d, laagweergave werden naar een nóg hoger niveau getild ;D
^^

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Gisteren de hele dag gefascineerd Pinkpop gekeken. Dat doe ik al een eeuwigheid op 2e pinksterdag, vroeger met de kids maar nu helemaal alleen. Mijn vriendin is er notabene in 1981 geweest maar geeft er niet om. Om een uur of 10 ging ze naar bed maar ik moest nog van alles zien. Stromae was fantastisch, de Editors verrassend goed (ik ken ze niet zo), Arcade Fire ook goed maar ging toch na een tijdje vervelen, Jake Bugg fantastisch. Van de Nederlandse atriesten viel me Jett Rebel op. Ik hou niet zo van die muziek maar het was wel erg goed uitgevoerd. Betoverend vond ik Bombay Bicycle Club.

Maar goed, alles werd weergegeven via de TV-tuner die met Radio 4 op de tegel al zo fantastisch klinkt. In vroegere jaren wisselde het TV-Pinkpop geluid van matig naar spectaculair maar kwalitiatief goed was het natuurlijk nooit. Ik had ooit een Philips videorecorder die ook als tuner dienst deed omdat het geluid zo goed was. Maar toen die kapot ging (want Philips) was het meer de muziek doe moest begeesteren.

Die tijd is nu definitief voorbij. Zelfs gisteravond toen het allemaal wat zachter moest was het geluid erg natuurgetrouw. Niet met het geboems dat je normaal bij een live-optreden hoort maar met een mooi gedefinieerde bas die erg laag ging. Dat was even wennen maar gaf niets, ik gaf me er met plezier aan over.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AbZ

Ze moesten gewoon alle bands op zulke tegels zetten;
dan heeft iedereen er plezier van  :music:

HuubF

Citaat van: AbZ op juni 10, 2014, 11:35:40
Ze moesten gewoon alle bands op zulke tegels zetten;
dan heeft iedereen er plezier van  :music:

Zat ik bij de 15e band toevallig ook aan te denken. :)

Misschien hoort het publiek dan wel de muziek zoals de muzikant het heeft bedoeld...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

eddy135

Misschien het publiek ook op een tegeltje?  :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

roeleken

#3288
tegeltjeswijsheid

'beter één suzy wong onder je set, dan tien in het magazijn'
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

YamahaRXV

Citaat van: roeleken op juni 20, 2014, 11:15:32
tegeltjeswijsheid

'beter één suzy wong onder je set, dan tien in het magazijn'

Leuke spreuk, maar of deze op waarheid berust begin ik nu toch wel heel erg hard te betwijfelen na de zoveelste teleurstelling qua ''beoogde'' werking.... :(
Aluminium behuizingen, stalen behuizingen, Naim versterkers, Marantz versterkers, Pass Labs versterkers; helaas moet ik, en inmiddels een aantal andere personen opmerken dat er geen effect hoorbaar is ! Jammer..., maar ik kan eerlijk gezegd gewoon niet anders stellen.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat sets alleen profiteren van zo'n tegel als de bekabeling erg eenvoudig is (er geen echt aandacht aan besteed is) of dat de set niet in balans is (wat niets te maken heeft met de prijs v.d. set) .

Het valt mij nl op dat mensen die veel aandacht aan bekabeling besteden en hun set volledig in balans hebben er geen baat bij hebben.

Mensen die hier op het forum vaak roepen dat kabel kabel is, en versterker versterker,  fase bepalen ook niet doen, dat vaak deze mensen meteen roepen het is geweldig.

Dit is natuurlijk mijn mening, daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar zo zie ik het op dit ogenblik na met meerdere mensen die deze tegels geprobeerd hebben te hebben gecorrespondeerd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op juni 20, 2014, 11:37:43
Leuke spreuk, maar of deze op waarheid berust begin ik nu toch wel heel erg hard te betwijfelen na de zoveelste teleurstelling qua ''beoogde'' werking.... :(
Aluminium behuizingen, stalen behuizingen, Naim versterkers, Marantz versterkers, Pass Labs versterkers; helaas moet ik, en inmiddels een aantal andere personen opmerken dat er geen effect hoorbaar is ! Jammer..., maar ik kan eerlijk gezegd gewoon niet anders stellen.

Eens. De Suzy Wong heb ik op alle mogelijke manieren in mijn set geprobeerd zonder enig effect. Ook het geduldig 2 weken lang onder de versterker laten liggen om de plaat de kans te geven om iets van de werking te laten horen heeft geen enkel spoortje van werking opgeleverd.
Vervolgens heb ik de plaat in de auto geprobeerd: geen aluminium behuizing, simpele bedrading, etc: geen enkele werking.
Vervolgens heeft een forumgenoot de plaat getest: geen enkel verschil.
Gisteravond onder een pass labs versterker. Voor het eerst hoorden we een verschil. Helaas was het een negatief effect. Het klonk met plaat wat minder pakkend.
Plaat er onder uit en op de standaard ondergond klonk het weer als van ouds.

Wel prima van de leverancier dat hij zo ruim de kans biedt om te testen of de plaat z'n geld waard is.
Het is en blijft opmerkelijk dat enkele forumgenoten aan wiens mening ik absoluut niet twijfel, wel een positief effect ervaren.

Gr
Henk

chansig

#3292
Citaat van: frank2 op juni 20, 2014, 12:01:52
Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat sets alleen profiteren van zo'n tegel als de bekabeling erg eenvoudig is (er geen echt aandacht aan besteed is) of dat de set niet in balans is (wat niets te maken heeft met de prijs v.d. set) .

Het valt mij nl op dat mensen die veel aandacht aan bekabeling besteden en hun set volledig in balans hebben er geen baat bij hebben.

Mensen die hier op het forum vaak roepen dat kabel kabel is, en versterker versterker,  fase bepalen ook niet doen, dat vaak deze mensen meteen roepen het is geweldig.

Dit is natuurlijk mijn mening, daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar zo zie ik het op dit ogenblik na met meerdere mensen die deze tegels geprobeerd hebben te hebben gecorrespondeerd.
Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat sets alleen profiteren van zo'n tegel als de bekabeling erg eenvoudig is (er geen echt aandacht aan besteed is) of dat de set niet in balans is (wat niets te maken heeft met de prijs v.d. set) .

Het valt mij nl op dat mensen die veel aandacht aan bekabeling besteden en hun set volledig in balans hebben er geen baat bij hebben.

Mensen die hier op het forum vaak roepen dat kabel kabel is, en versterker versterker,  fase bepalen ook niet doen, dat vaak deze mensen meteen roepen het is geweldig.

Dit is natuurlijk mijn mening, daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar zo zie ik het op dit ogenblik na met meerdere mensen die deze tegels geprobeerd hebben te hebben gecorrespondeerd.
[/quote]

Je mening wordt enigszins gevormd door een groot aantal aannames..en dat maakt het uiteraard ook een mening. Dus terecht dat je dit opmerkt.

Het lijkt mij wel lastig om af te gaan op ervaringen van anderen en niet je eigen oren te gebruiken. Er staan namelijk veel ervaringen tegenover die een positieve ervaring weergeven.

Daarnaast kan jij op geen enkele mogelijkheid bepalen (of daar een gedegen idee over vormen) of mijn set wel/niet in balans is. Mijn antwoord zou heel simpel kunnen zijn: zie de meting van Synergy Acoustics...

Op een ander forum zijn er wel degelijk mensen die meer aandacht aan stroom/kabels ed besteden en de effecten dan ook weten waar te nemen. Dus daarmee zou je eigenlijk alleen maar kunnen constateren dat je het niet weet.

Van een van de ontwerpers heb ik begrepen dat het ook met moeilijke materialen werkt maar dat dit inderdaad veel tijd nodig kan hebben. Bijzonder is dan wel weer dat het (negatief) werkt onder een de laatst geteste versterker.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Dit is allemaal flauwekul. 
Plaat zal eerder effect hebben op de akoestiek dan op de electronica.
Jullie zijn gewoon knettergek.

Staaled

Citaat van: AbZ op juni 20, 2014, 13:57:41
Dit is allemaal flauwekul. 
Plaat zal eerder effect hebben op de akoestiek dan op de electronica.
Jullie zijn gewoon knettergek.
Juist heel normaal. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ


remco320


Citaat van: AbZ op juni 20, 2014, 13:57:41
Dit is allemaal flauwekul. 
Plaat zal eerder effect hebben op de akoestiek dan op de electronica.
Jullie zijn gewoon knettergek.

Heerlijke gefundeerde reactie;)

AbZ


remco320


Citaat van: AbZ op juni 20, 2014, 14:02:56
Zekers :smile:
Volgens vrienden ben ik sowieso knettergek... Gekke is, volgens mij hebben ze nog gelijk ook :D

chansig

#3299
Citaat van: AbZ op juni 20, 2014, 13:57:41
Dit is allemaal flauwekul. 
Plaat zal eerder effect hebben op de akoestiek dan op de electronica.
Jullie zijn gewoon knettergek.

Laatste had dan niet gehoeven.

Je zal dan eerst moeten bewijzen dat ik knettergek ben en volgens mij heb je daar de papieren niet voor. Dus dan komt zo'n stellige uitspraak op losse schroeven te staan (een soort van Suzy wong ervaring maar dan anders)

Dus dan kom je op het stuk dat je vindt dat mijn ideeen hierover knettergek zijn...dat kan ik me dan wel weer voorstellen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.