HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Eelco Tijnagel op januari 28, 2008, 15:53:24

Gaan we nu hier het wel een wee van het hififorum bespreken ?
Lijkt mij niet de aangewezen plaats ....


Jacco was geïnteresseerd in het verschil tussen de 2 forums en dat is uitgelegd. Dat betekent geenszins dat het ene forum beter is dan het andere. Wel anders dus, en daar is helemaal niets mis mee.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dekkersj

Citaat van: Eelco Tijnagel op januari 28, 2008, 15:53:24
Trouwens Jacco wat noem jij (of zijn) triviale fouten in een set waardoor er geen verschil meer zou kunnen worden gehoord tussen bijvoorbeeld snoertjes en hoe kan je die er dan uit halen  ?

gegroet, Eelco
Nee: triviale fouten waardoor er juist wel verschil gehoord wordt. Het uitgangspunt is dat de verschillen niet hoorbaar zijn en als die dan toch hoorbaar zijn, heb je een triviale fout in je set. Dat kan een kabelbreuk zijn, of levelverschil. Of wat dan ook.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

bmateijsen

Ik zeg het nog 1 keer... graag iedereen met respect behandelen. We antwoorden naar jou ook netjes.
Als je nog niet geprobeerd hebt om met verschillende materialen onder je apparatuur te experimenteren, dan kan je dus ook nog geen oordeel vellen. Alleen theoretisch zeggen dat het niet werkt, is in dit geval niet voldoende.

Je wandelt met je opmerkingen op het randje van een ban. Gedraag je dus gewoon.

Citaat van: dekkersj op januari 28, 2008, 14:53:38
Jij steekt je kop in het zand?

Even resumerend: de een steekt de kop in het zand om geen oordeel te hoeven vellen en de ander is er van overtuigd dat berkenhout iets doet.  ???

Groet,
Jacco

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: dekkersj op januari 28, 2008, 16:04:35
Nee: triviale fouten waardoor er juist wel verschil gehoord wordt. Het uitgangspunt is dat de verschillen niet hoorbaar zijn en als die dan toch hoorbaar zijn, heb je een triviale fout in je set. Dat kan een kabelbreuk zijn, of levelverschil. Of wat dan ook.

Okee Jacco,

Dus als ik het goed begrijp zeg je verschillen horen door bijvoorbeeld snoertjes in je set = triviale fouten in die set ?
Maar stel dat Huub dus inderdaad tussen de 6 snoertjes die hij heeft liggen verschil hoord dan zouden er dus zeker 5, er van uitgaan dat er tenminste 1 snoertje goed is,  fouten plaatsvinden in zijn set of zie ik het verkeerd ?

gegroet, Eelco

dekkersj

#1354
Citaat van: bmateijsen op januari 28, 2008, 16:05:42
Ik zeg het nog 1 keer... graag iedereen met respect behandelen. We antwoorden naar jou ook netjes.
Ontwijkend, zuigend en mij in een hoek drijvend zul je bedoelen.

Ik vraag het nog 1 keer. Is jouw officiele standpunt nu wel of niet verschil hoorbaar met hout onder je cd-speler of versterker? En nu niet van die ontwijkende flauwekul "eerst proberen en dan oordelen", je hebt geen kleuter voor je die je met dat kluitje in het riet kan gooien.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

DA BoSS

#1355
het lijkt wel of het je gewoon niet lukt om begrijpend te lezen, dekkersj?
.....er is niks ontwijkend of zuigends aan zijn antwoord....dat het je niet bevalt is duidelijk MAAR DAT IS IETS GEHEEL ANDERS!
(het komt oneerlijk van je over om zijn antwoord ontwijkend en zuigend te noemen, en dat je hierom andere mensen voor kleuter zit uit te schelden zegt waarschijnlijk meer over jou dan over anderen ^-^)



Wat Bjorn zegt (semi-officiele standpunt hier) is dat iedereen gerust kan praten over zijn of haar ervaringen zonder het risico te lopen die ervaring geridiculiseerd te zien. Het maakt dus niks uit wat Bjorn als moderator van chinees berkenhout vind.


Oftwel liever niet zo hoog uit de theorie-toren preken.
We vinden het hier gewoon leuk om op ervaringsniveau van gedachten te wisselen.
En vinden de theoretische grondslag minder belangrijk dan de praktijkervaring...
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

tiptop

#1356
Jacco behoord tot de groep: "Ik heb een theoretische technische opleiding gehad en de praktijk kan nooit anders zijn, dus fout, als het geheel niet overeenstemd."

Dat die theorie tot in de lengte van dagen niet volledig zal zijn, eenvoudigweg omdat er altijd verschijnselen zullen bestaan die nog steeds niet (uit)gevonden zijn, dringt niet door bij genoemde groep. ::)

Geeft verder niks, als ze ons praktiserende hifiliefhebbers maar onze experimenten gunnen. ::) ;)

Het ergste vind ik dat ze nooit aan zichzelf of aanhangende theorie zullen twijfelen. De geschiedenis zit vol met zulke vergissingen en de verbeteringen op theorien, maar toch zijn de theorien die op een moment 'nu' bestaan altijd de heilige graal voor sommige. Er bestaat niks anders. En als morgen die theorie omvergeworpen wordt of aangevuld, dan gaan ze gewoon verder met die laatste en heeft de vorige nooit bestaan. Zich afvragen of hun weg dan wel de goede is geweest doen ze niet, want stel je voor dat je er achter komt dat je iets fout hebt gedaan. Dat gaat niet samen met de ego's van van dezen.

Aan de andere kant barsten wij praktijkgerichte mensen van de foute conclusies, want ons hele denken bestaat uit trial and error.
Maar dat geeft niet, want wij zijn wel bereid om toe te geven dat ons eerdere conclusie niet een juiste was.
tegenstanders zullen dan misschien denken dat we daardoor onbetrouwbaar zijn en in sommige gevallen is dat ook zo. Maar het is wel de enige manier om snel vooruitgang te boeken voor het individu en er achter te komen wat wel of niet werkt. :)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

bmateijsen

Dag Jacco..... 7 dagen ban.
Want met respect kan jij toch niet discussieren....

Citaat van: dekkersj op januari 28, 2008, 16:37:20
Ontwijkend, zuigend en mij in een hoek drijvend zul je bedoelen.

Ik vraag het nog 1 keer. Is jouw officiele standpunt nu wel of niet verschil hoorbaar met hout onder je cd-speler of versterker? En nu niet van die ontwijkende flauwekul "eerst proberen en dan oordelen", je hebt geen kleuter voor je die je met dat kluitje in het riet kan gooien.

Groet,
Jacco

HuubF

Zeg heren, kijken we wel een beetje uit? Zo dadelijk gaat er nog een slot op dit topic. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

na het vervangen van m`n glasplaten in m`n audiorack voor berkenmultiplex platen was er een duidelijk verschil waar te nemen:zelfs m`n moeder hoorde het verschil ;D
en dat zegt wat hoor!!!
voor mij was het een duidelijke verbetering,zeker op de buizenvoorversterker op de bron en de eindversterker had het minder invloed.
uiiteraard zal er apparatuur zijn waarbij het verschil minder/niet waarneembaar zijn,hetzelfde met netkabels.
maar als je het niet hoord scheelt het in ieder geval een hoop knaken ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

tiptop

Het is allemaal, keer op keer, situatieafhankelijk :P :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

neverywhere

#1361
Citaat van: bmateijsen op januari 28, 2008, 17:08:49
Dag Jacco..... 7 dagen ban.
Want met respect kan jij toch niet discussieren....


Discussieren wordt hier (met alle respect )niet helemaal op prijs gesteld.....geeft niet, ik heb beloofd er rekening mee te houden.
Maar een afwijkende mening krijgt hier best wel vlugjes een ban aan de broek...


Maar goed , toch nog even een vraagje aan Huub :  Ben je niet bang dat door al dat wisselen van die interlinks , die interlinks er niet aangaan? Het zijn allemaal zo,n beetje knelverbindingen en die worden door al dat wisselen m.i steeds slapper....of wel : minder kontakt . Niet zo best voor je geluid durf ik te zeggen.


En , iets wat ik mij al langer afvraag : Velen van u horen zeer duidelijke verschillen tussen interlinks (Ik ook hoor....alleen hoor ik alleen verschil tussen goedkope en tamelijk dure..die goedkope klinken duffer....maar daar moet ik wel een tijd voor luisteren om dit te constateren)
maar velen van u horen dus duidelijk verschil tussen interlinks. Echter wat ik hier nimmer lees ,en wat mij veel logischer zou lijken is namelijk dat men verschillende interlinks gebruikt voor verschillende muziekstijlen.....ik kan mij zo voorstellen dat opera cd,s een ander interlinkje zouden kunnen gebruiken dan een disco plaatje....

Vertel eens, hoe zit dat?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

bmateijsen

Ik voel mij even aangesproken, aangezien ik de ban heb uitgedeeld.
Het gaat hier om discussieren met respect. En dat betekent dat je iedereen in zijn waarde laat, en woorden als kleuter, etc., achterwege laat. En dat terwijl dekkersj al een historie heeft, bleek vandaag weer eens niet te kunnen. Dan is er 1 oplossing, lekker 7 dagen afkoelen. En als hij in de toekomst dit helemaal niet kan, dan zien we hem gewoon liever niet meer terug op het htforum.

Groet,

Bjorn

Citaat van: neverywhere op januari 28, 2008, 17:42:14
Discussieren wordt hier (met alle respect )niet helemaal op prijs gesteld.....geeft niet, ik heb beloofd er rekening mee te houden.
Maar een afwijkende mening krijgt hier best wel vlugjes een ban aan de broek...

DA BoSS

#1363
Citaat van: neverywhere op januari 28, 2008, 17:42:14
.....ik kan mij zo voorstellen dat opera cd,s een ander interlinkje zouden kunnen gebruiken dan een disco plaatje....

Vertel eens, hoe zit dat?

het punt is: er zijn geen absolute antwoorden te geven op je vragen.
zoals tiptop al aanhaalde, het is allemaal situatie afhankelijk :D


(maar ik vermoed dat je met die laatste opmerking wel eens een heel klein beetje gelijk zou kunnen hebben; muziekvoorkeur bepaalt deels je setkeuze...dus misschien ook wel de kabelkeuze?)


EDIT: neveywhere: speciaal voor de sceptici en theoretici die dit soort discussies niet al 20 keer eerder uit de ban hebben zien springen.... zijn er een aantal kabeltopics tot stickies gepromoveerd. Met als doel niet te vaak op allerlei andere plekken in dergelijke hoogoplopende discussies te vallen :)
zie kabel subforum
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Ruud-

Citaat van: DA BoSS op januari 28, 2008, 17:51:49
(maar ik vermoed dat je met die laatste opmerking wel eens een heel klein beetje gelijk zou kunnen hebben; muziekvoorkeur bepaalt deels je setkeuze...dus misschien ook wel de kabelkeuze?)

Ik vermoed van niet, het is net wat ik altijd beweer...een goede set, van de bron tot de speaker en al wat er tussenzit, heeft geen voorkeur.
Een set met voorkeuren is geen goede set >:D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

frank2

Zo hier is de aanstichter van het berkehout. Zoals ik ooit al eerder schreef; berkenhout uit duitsland gehaald bij de ikea (prijskwestie, nl mag ook hoor!)van 4 cm dik heeft een positieve werking op het geluid. Dit kun je horen, niet alleen ik maar iedereen.
Maar als je set niet oplossend genoeg kan presteren of je set is een 3in 1 setje van 200 euro dan kan ik mij voorstellen dat je het absoluut niet hoort. Maw. dergelijke tweaks hebben meestal alleen zin in een set die delicaat is, vaak duur is en voorzien is van kwalitatief goede componenten. Dit wil nietzeggen dat sets waar je het dus niet hoort slecht zijn, absoluut niet, maar het ligt ook aan de eissen die aan een set gesteld worden. Mijn vrouw is volkomen tevreden met een gettoblaster en hoeft niet beter, daar hoef ik echt geen berkehouten plank onder te leggen. Mijn eissen zijn (helaas) aanmerkelijk hoger.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

DA BoSS

#1366
Citaat van: Ruud- op januari 28, 2008, 18:50:32
Ik vermoed van niet, het is net wat ik altijd beweer...een goede set, van de bron tot de speaker en al wat er tussenzit, heeft geen voorkeur.
Een set met voorkeuren is geen goede set >:D

...ik weet het echt niet :P.


maar kan me best voorstellen dat een keten zo sterk is als de zwakste schakel is.
bovendien is mijn ervaring dat er best kabel mismatches te maken zijn, en het vaak gebeurt dat een set 'beter' is de ene muzieksoort dan de andere, dus....  ::)

(bepaalde kabel introduceert bv een genuanceerde verandering in de muzikale presentatie van een bepaalde set; die bij de ene muzieksoort mooier uitpakt dan bij de andere, even los van de verkoopprijs dus?).



mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

neverywhere

Citaat van: frank2 op januari 28, 2008, 19:06:41
Zo hier is de aanstichter van het berkehout. Zoals ik ooit al eerder schreef; berkenhout uit duitsland gehaald bij de ikea (prijskwestie, nl mag ook hoor!)van 4 cm dik heeft een positieve werking op het geluid. Dit kun je horen, niet alleen ik maar iedereen.
Maar als je set niet oplossend genoeg kan presteren of je set is een 3in 1 setje van 200 euro dan kan ik mij voorstellen dat je het absoluut niet hoort. Maw. dergelijke tweaks hebben meestal alleen zin in een set die delicaat is, vaak duur is en voorzien is van kwalitatief goede componenten. Dit wil nietzeggen dat sets waar je het dus niet hoort slecht zijn, absoluut niet, maar het ligt ook aan de eissen die aan een set gesteld worden. Mijn vrouw is volkomen tevreden met een gettoblaster en hoeft niet beter, daar hoef ik echt geen berkehouten plank onder te leggen. Mijn eissen zijn (helaas) aanmerkelijk hoger.

Dus een ieder die geen verschil hoort heeft geen delicate set?
Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar...

Kan alleen met blind testen tot waarheid of onzin worden gemaakt....... Zal er eens een topic voor opsnorren.

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

frank2

#1368
Dit is al de tweede keer; op pag. 53 was je ook al bezig. Ik heb niets tegen een discussie maar jij blaast en verdraaid woorden waar ik giga hekel aan heb. Jij wilt niet eens lezen alleen maar irriteren. Mij heb je er niet mee, ik doe weer hetzelfde als op pag. 53 ik reageer verder niet op jou!
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

neverywhere

Wees gerust ,ik kap er ook mee....voor ik het weet heb ik een ban te pakken.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

blue-eyes

#1370
Alhoewel Neverywhere wellicht iets te stellig overkomt, ben jij dat ook Frank ;)

Ik geloof absoluut dat hetgeen jij schrijft voor jou de absolute waarheid is. Ik zelf geloof dat ook wel, alhoewel ik niet alles hoor.
Wellicht dat het gewoon schrijfstijl is of enthousiastme. Maar er zijn ook groepen die het niet horen. De discussie of het dan wel of niet waar is vind ik onzinnig. Geloof in je eigen gelijk maar geef ook de ander het recht van zijn mening, laat de ander in zijn waarde geef de ander de ruimte. Als we dat van beide kanten doen hebben we een topforum!


Ban jdekkers:
De mening van jdekkers vind ik bijzonder interessant, alhoewel ik vaak een andere mening heb. Echter brengt jdekkers het wel eens verkeerd, met disrespect naar de ander. Ook jdekkers moet overtuigt zijn van zijn gelijk echter een ieder die dat niet is is een nitwit, een ongelovige welke met alle middelen overtuigd dient te worden. En dat is jammer.
En dat gaat op dit forum net te ver. Ik vind het begrijpelijk dat hij een ban heeft gekregen, maar vind het anderzijds weer jammer. Het is goed om ook tegengas te krijgen, en zeker als die van een techneut komt.

Ik hoop dat jdekkers zich nog wat anders uit gaat drukken, dan is het goed om zijn mening te horen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Perfectionist

#1371
Citaat van: neverywhere op januari 28, 2008, 19:48:26
Wees gerust ,ik kap er ook mee....voor ik het weet heb ik een ban te pakken.

Onzin. Je weet best dat als je de grenzen van het betamelijke bewaakt je hier eigenlijk inhoudelijk alles kunt bediscussieren. Je mening is van harte welkom.  ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

bmateijsen

Iedereen die met respect discussieert, (ook al is de discussie verhit) laat een ander in waarde. Dat is de basisregel die wij op het htforum hebben, en als je je daar niet aanhoudt, zelfs naar verschillende waarschuwingen, dan mag je even afkoelen.

Citaat van: Blue-Eyes op januari 28, 2008, 19:52:13
Ban jdekkers:
De mening van jdekkers vind ik bijzonder interessant, alhoewel ik vaak een andere mening heb. Echter brengt jdekkers het wel eens verkeerd, met disrespect naar de ander. Ook jdekkers moet overtuigt zijn van zijn gelijk echter een ieder die dat niet is is een nitwit, een ongelovige welke met alle middelen overtuigd dient te worden. En dat is jammer.
En dat gaat op dit forum net te ver. Ik vind het begrijpelijk dat hij een ban heeft gekregen, maar vind het anderzijds weer jammer. Het is goed om ook tegengas te krijgen, en zeker als die van een techneut komt.

Ik hoop dat jdekkers zich nog wat anders uit gaat drukken, dan is het goed om zijn mening te horen.


hulskof

Citaat van: tiptop op januari 28, 2008, 17:05:10
Jacco behoord tot de groep: "Ik heb een theoretische technische opleiding gehad en de praktijk kan ooit anders zijn, dus fout, als het geheel niet overeenstemd."

Dat die theorie tot in de lengte van dagen niet volledig zal zijn, eenvoudigweg omdat er altijd verschijnselen zullen bestaan die nog steeds niet (uit)gevonden zijn, dringt niet door bij genoemde groep. ::)

Geeft verder niks, als ze ons praktiserende hifiliefhebbers maar onze experimenten gunnen. ::) ;)

Het ergste vind ik dat ze nooit aan zichzelf of aanhangende theorie zullen twijfelen. De geschiedenis zit vol met zulke vergissingen en de verbeteringen op theorien, maar toch zijn de theorien die op een moment 'nu' bestaan altijd de heilige graal voor sommige. Er bestaat niks anders. En als morgen die theorie omvergeworpen wordt of aangevuld, dan gaan ze gewoon verder met die laatste en heeft de vorige nooit bestaan. Zich afvragen of hun weg dan wel de goede is geweest doen ze niet, want stel je voor dat je er achter komt dat je iets fout hebt gedaan. Dat gaat niet samen met de ego's van van dezen.

Aan de andere kant barsten wij praktijkgerichte mensen van de foute conclusies, want ons hele denken bestaat uit trial and error.
Maar dat geeft niet, want wij zijn wel bereid om toe te geven dat ons eerdere conclusie niet een juiste was.
tegenstanders zullen dan misschien denken dat we daardoor onbetrouwbaar zijn en in sommige gevallen is dat ook zo. Maar het is wel de enige manier om snel vooruitgang te boeken voor het individu en er achter te komen wat wel of niet werkt. :)



Ik vind dit de sterkste post die t.a.v. deze kwestie gemeld kan worden (Top dus, Tip  :)) en hij raakt volgens mij precies de kern. Neemt niet weg dat talloze hifi-ers achter het gros aanlopen dat verschillen weet waar te nemen terwijl zijzelf die -om wat voor reden dan ook- helemaal niet horen. Maar ze geloven het na verloop van tijd weldegelijk. Fijn voor hen, moeilijk voor lieden als Jacco.
Ik vind het wel jammer dat hij geband is, ook al is z'n toon soms vurig. Hij heeft hier veel meer tegenstanders dan meestanders, het is dus al moeilijk genoeg voor hem, en zo respectloos was hij toch niet? Het was niet dat hij een ander voor kleurer uitmaakte, hij voelde zich als een kleuter behandeld. Da's toch wat anders volgens mij.

frank2

Citaat van: Blue-Eyes op januari 28, 2008, 19:52:13
Alhoewel Neverywhere wellicht iets te stellig overkomt, ben jij dat ook Frank ;)

Ik geloof absoluut dat hetgeen jij schrijft voor jou de absolute waarheid is. Ik zelf geloof dat ook wel, alhoewel ik niet alles hoor.
Wellicht dat het gewoon schrijfstijl is of enthousiastme. Maar er zijn ook groepen die het niet horen. De discussie of het dan wel of niet waar is vind ik onzinnig. Geloof in je eigen gelijk maar geef ook de ander het recht van zijn mening, laat de ander in zijn waarde geef de ander de ruimte. Als we dat van beide kanten doen hebben we een topforum!


Ik schrijf ook niet voor niets meestal e.d. er zijn altijd uitzonderingen, wel ben ik er vanovertuigt dat iedereen het verschil kan horen als zij maar naar een set luisteren die deze verschillen ook weergeven. Maar vele mensen en zo heb ik ook jarenlang gedacht, denken een topset te hebben totdat zij bij iemand anders gaan luisteren en dan blijkt dat zij voor het geld wel een topset hebben maar dat het veel beter kan. Ik heb dit zelf mogen ervaren o.a. bij mijn dealer en bij Rens.
En je hebt gelijk mbt neverwhere ik kan heel stellig overkomen als iemand mijn intensie en bedoeling bewust anders intepetreert. Deze persoon irriteert mij  en dat doet hij heel bewust en dan ben ik zeer stellig, maar ik blijf wel netjes!
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren