Welke 3D Bioscoop heeft je voorkeur?

Gestart door Ghosty J, januari 25, 2011, 19:05:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

movie46


minicoopers

Citaat van: keyser op januari 25, 2011, 19:51:27
Vooralsnog heb ik 3D nog maar in drie zalen mogen beleven. Van die zalen was CineMec in Ede veruit de beste, zowel qua beeld als geluid!



ik ben afgelopen zondag naar de nieuwe pirates off the caribean 3d geweest, ook in ede in de expotheater zaal.

het beeld is inderdaad super, zonder die irritante actieve brillen.

maar het geluid daar joh!! dat vond ik toch echt niet echt helemaal top, ten eerste stond het te zacht. en het leek wel 2.0 geluid.
totaal geen bioscoop ervaring qwa geluid dus.

maar ga er snel weer een keer heen (wel andere film natuurlijk) en dan kijken of het geluid wel beter is, en dat ik zondag dus gewoon pech had.

normaal gesproken is ede echt een fijne bioscoop.


grtz
albert
Voor de living: marantz sr7005, dune hdi max, squeezebox duet, 4x epos ES-14, 3x epos ES-11, 1x klipsch RWD-12

Voor de ht: Sharp xv-z18000, Onkyo tx-nr 3008, acurus 200X3,Dune hd max, 3x exodus shiva x, 3x vs12  en 6x vs8 nova acoustic speakers

Job


FeaR1986

Ik ga altijd nog het liefste naar Euroscoop Tilburg. Maar dat komt door meerdere factoren:

  • Parkeren is tot op heden gratis. Er staan wel slagbomen, maar dan wordt het €1,- per 24 uur.
  • Kaartjes zijn qua prijs zeer acceptabel met 7,50 voor een gewone film en nette toeslagen voor 3D
  • Eten en drinken zeer netjes geprijsd met 2 euro voor een flesje fris.
  • Vrije plaatsen in de zalen.
  • Pauze in de film.
  • Brilletje voor 3D koop je eenmalig voor 2 euro.

Natuurlijk is niet alles top:

  • Beeld is niet subliem, maar ik heb het slechter getroffen.
  • Late film is maximaal 22:15 wat ik wel erg vroeg vind.
  • Het aanbod aan voedsel. Voor menig persoon zal er meer dan genoeg zijn. Maar ik houd van afwisseling en als je elke week gaat dan gaat het op den duur toch wel vervelen. Er staat bijvoorbeeld geen hele wand me snoepschep zoals ze bij veel Pathés en JT's wel hebben.

Het aanbod aan voedsel. Voor menig persoon zal er meer dan genoeg zijn. Maar ik houd van afwisseling en als je elke week gaat dan gaat het op den duur toch wel vervelen. Er staat bijvoorbeeld geen hele wand me snoepschep zoals ze bij veel Pathés en JT's wel hebben.

Maar ik heb meer bioscopen van de binnenkant gezien. Voor al onderstaande bioscopen geldt overigens dat parkeren, kaartjes en eten en drinken duurder zijn dan bij de Euroscoop. Dus ik zal die punten niet per bioscoop behandelen.

  • Cinemec Ede:
    Zaal waar we zaten was ronduit ruk. Het leek meer op een collegezaal met idem stoelen. Geluid was slecht en het scherm was vele malen te klein voor de zaal. Mede daarom vond ik Alice in Wonderland geen leuke ervaring. Pluspunt was wel dat het aanbod van eten en drinken zeer ruim was.
  • JT Amersfoort:
    Één van de slechtste bioscopen waar ik ooit ben geweest! Rare indeling van de bioscoop zelf en ook van de zalen. Daardoor zit je op een rare manier voor het scherm, veelal te hoog. Ook zitten de zalen vol met bordjes van de nooduitgang waardoor verduistering in de zaal niet echt mogelijk was. Mede hierdoor was het beeld lang niet perfect. Het geluid was op zich nog wel te doen. En dan te bedenken dat ik 18 euro had betaald voor Pirates 4 aangezien ik een D-Box stoel had. Die ervaring was overigens wel leuk, maar het effect was te groot om nog relaxed naar een film te kijken.
  • Pathé Rotterdam De Kuip:
    Mijn andere favoriete bioscoop. Het is wel wat verder rijden dan de Euroscoop, maar de films draaien er wel tot een stuk later wat soms wel fijn is. Keuze uit snacks is vele malen groter wat soms ook goed uit komt. Zalen zijn lekker groot en de stoelen zitten lekker. Que beeld en geluid is dit voor mij dan ook het normale. Het is geen IMAX, maar het beeld is natuurlijk ook per film verschillend. Zolang je in één van de grotere zalen zit is dit een mooie bioscoop.
  • Pathé Rotterdam Schouwburgplein IMAX:
    Hier gaan we altijd heen als we naar een IMAX voorstelling willen. Op zich een leuke zaal, maar helaas met vaste plaatsen. Op zich hoeft dat niet erg te zijn, maar de IMAX zaal is niet zo gemaakt dat je goed beeld hebt als je op één van de eerste drie-vijf rijen zit. Toch jammer.
  • JT Den Bosch:
    Terwijl deze het dichtste bij is voor mij gaan we hier niet vaak heen. Waarom weet ik niet echt, denk een samenstelling van factoren. Waaronder een parkeerplek welke verder weg is dan bij bovenstaande bioscopen, kosten van de kaartjes, vaste plaatse en ook de mogelijkheid dat je in Zaal 3 - 5 zit welke niet relaxed zijn. Zaal 1 en 2 zijn vele malen beter qua beeld en geluid.
  • Metro Tiel:
    Slechts één keer geweest met Final Destination 4. Extreem kleine bioscoop met idem aanbod van films. En ook idem met eten en drinken. Ook apart: de laatste drie rijen zitten onder een balkon waardoor je geen geluid hebt van de achterkant. Dus het geluid is zeer afhankelijk van je plaats. Scherm was net zoals de bioscoop: zeer klein. Wel de enige bioscoop waar we actieve brillen hadden! Nadeel was wel dat het gebruik (misbruik) werd uitgelegd door een ventje van 16 wat extreem uit de hoogte deed. Dat de brillen 50 euro kosten en dat het veel geld is. Stond echt op het punt hem 50 euro te geven en zo'n bril voor zijn neus door te breken. Zo irritant was het!
  • Pathé Eindhoven:
    Zeer weinig aanbod aan eten en drinken. En ook de stoelen in de meeste zalen zijn van het niveau collegezaal. Ook hier heb je in sommige zalen (vooral op de begane grond) dat de laatste rijen onder een balkon zitten waardoor de surroundbeleving vele malen minder is. Parkeren is overigens ook een aardig stukje weg van de bioscoop (5 - 10 minuten lopen).
  • Pathé Amsterdam Arena:
    Bioscoop waar we alleen heen gaan als het echt niet anders kan. Parkeren is echt te duur, je hoeft net geen tweede hypotheek af te sluiten. Laatst mochten we meer dan tien euro betalen. Ook hier is het aanbod van eten en drinken wat mager, en de meeste fris krijg je uit zo'n ranzige machine. Bioscoop verder is wel extreem mooi en goed opgezet. Qua beeld en geluid is dit wellicht één van de beter keuzes dan bovenstaande, maar het verre rijden, het parkeren en het aanbod van eten en drinken houdt ons veelal tegen.

Ik heb lang niet alles bij elke bioscoop behandeld. Want zoals gezegd is de Euroscoop met vrije plaatsen een unicum aan het worden. Jammer, want met vaste plaatsen kan je bijna niet meer spontaan een filmpje pakken. Je moet van te voren reserveren om een beetje goede plaatsen te hebben. Ik heb voor elke keten dan ook wel een account of wat dan ook om te kunnen reserveren. Bij de Euroscoop is alles goed zolang je maar op tijd aan komt.

Beeld- en geluidskwaliteit is lastig te zeggen, want dit hangt ook heel erg per film af.

Enige bioscoop waar ik echt nog heen wil is Metropolis Antwerpen, maar daar rijdt je niet zomaar even heen...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

marz01

Laatste keer in pathe de kuip naar 3d film geweest, barstende hoofdpijn erna.

Van de week met vrouwtje naar pathe delft zaal5 (zookeeper ;D) in 2d, maar wat een slecht beeld (plat,vaag en onrustig)en geluid( geen strakke bass en weinig middengebied)  in dat zaaltje ik dacht even terug naar mijn oude analoge 72cm tv koelkastbeeldbuis.

Zijn we thuis nu zo verwend met onze bd50 /dts-hd materiaal of zijn er echt bioscopen waar het beeld echt nog scherp is?
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

PioneerT

Pioneer PDP-LX5090 | Pioneer BDP-51FD | Pioneer SC-LX71 | Emotiva XPA-5 | Emotiva ERC-1 | Sony PS3 | XTZ 99.36 | XTZ 99.25 | Emotiva ERD-1 | BK XLS300 |  PlayOn HD Mini | Humax IRHD-5000C | Audioquest Rocket88 | Audioquest CV-4 | Audioquest X2 | Audioquest Sub-A | Emotiva XRCA | W&M HDMI

Ottovw

#31
Gisteren avond Pathe Amsterdam Arena geweest vooral vanwege positieve berichten uit mijn vrienden kring. Ik had een redelijk grote zaal met Real d 3d systeem. Ik ben naar Transformers 3 geweest en het was een hele gave vertoning. Geluid kon wel iets harder maar surround was goed en vooral tevreden over Real d 3d waarbij je een nieuwe brilletje krijg die lekker licht is en na 45 min had ik niet meer in de gaten dat ik een bril op had.

Het was mijn eerste 3d film en ik vond de weergave in diepte echt waanzinning mooi gedaan. Terwijl ik toch erg sceptisch was tegen over het 3d gebeuren heb ik me erg vermaakt met dit reeds 3de deel van ons metalen 3D vriendjes. Koste mij even 15 min om eraan te wennen met namen ondertiteling maar vond het een prettige bioscoop. Wel stuk rijden maar voor een keer moeite waard!

erwinh

Vanavond naar Prometheus 3D in CineMec in Ede. Ben benieuwd!!
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

MrBlueEyes

Citaat van: erwinh op juni  3, 2012, 14:28:42
Vanavond naar Prometheus 3D in CineMec in Ede. Ben benieuwd!!
Ik heb hem afgelopen week gezien in Pathe Amsterdam Arena, 3D IMAX, erg gave film voor!
Gigabyte Z68X-UD3H-B3, i72600K, 16GB, MSI 560GTX-Ti Hawk 1GB, X-25M160GB, W7U64bit, 2x DELL U2311H, Samsung LE46A856, Quickcam Pro 9000, Sennheiser RS-140, Yamaha RXV667, Jamo S606HCS3, Epson TW5900, 2x Panasonic DMP-BDT220,  Panasonic TX-P50UT50E, Xbox360, iPad2 16GB,iPad3 32GB Wifi, iPhone4 32GB, Samsung Galaxy SII

HAL

D :clapping:
Citaat van: MrBlueEyes op juni 10, 2012, 02:43:28
Ik heb hem afgelopen week gezien in Pathe Amsterdam Arena, 3D IMAX, erg gave film voor!

Vind ik niet echt Imax. Het scherm is er te klein.

Peerless Monster

Gistermiddag om 4 uur naar Prometheus 3D in Vlissingen. Naast 2 andere gasten helemaal leeg. Nieuwe passieve brillen. Spannende en eigenlijk nog een vrij goede film ook nog...
Zeer vermakelijk.

Meet your maker!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

MrBlueEyes

Citaat van: HAL op juni 10, 2012, 08:36:47
D :clapping:
Vind ik niet echt Imax. Het scherm is er te klein.
Ik ga naar IMAX voor de hogere resolutie en het betere geluid, sowieso zit je al dichter op het doek dan bij een normale film. Dus was een goede ervaring. Was met een aantal collega's die nog nooit IMAX hadden gezien en die vonden het ook top om te zien.
Gigabyte Z68X-UD3H-B3, i72600K, 16GB, MSI 560GTX-Ti Hawk 1GB, X-25M160GB, W7U64bit, 2x DELL U2311H, Samsung LE46A856, Quickcam Pro 9000, Sennheiser RS-140, Yamaha RXV667, Jamo S606HCS3, Epson TW5900, 2x Panasonic DMP-BDT220,  Panasonic TX-P50UT50E, Xbox360, iPad2 16GB,iPad3 32GB Wifi, iPhone4 32GB, Samsung Galaxy SII

HAL


MrBlueEyes

Gigabyte Z68X-UD3H-B3, i72600K, 16GB, MSI 560GTX-Ti Hawk 1GB, X-25M160GB, W7U64bit, 2x DELL U2311H, Samsung LE46A856, Quickcam Pro 9000, Sennheiser RS-140, Yamaha RXV667, Jamo S606HCS3, Epson TW5900, 2x Panasonic DMP-BDT220,  Panasonic TX-P50UT50E, Xbox360, iPad2 16GB,iPad3 32GB Wifi, iPhone4 32GB, Samsung Galaxy SII

HAL

Citaat van: MrBlueEyes op juni 16, 2012, 15:58:52
Hmm, waar vind je beter dan?

Het gaat niet zozeer om beter. Het imax scherm in Amsterdam is gewoon erg klein in vergelijking met de imax schermen in het buitenland. Het is zelfs kleiner dan de schermen in sommige 'gewone' bioscopen. Het gemiddelde Kinepolis scherm is bijvoorbeeld al groter. Ik denk zelfs, maar dat heb ik niet uitgezocht, dat Utopolis Almere ook al groter is. Dus mijns inziens wordt imax Amsterdam enorm overschat. Zeker de hoge entreeprijs niet waard en zonde van het imax materiaal dat natuurlijk wel een meerwaarde heeft. Bovendien, maar dat is echt een zijsprong, is de sfeer in Amterdam nou niet echt gezellig te noemen.

Bierkameel

Citaat van: Ghosty J op januari 25, 2011, 19:05:19
Hi, vroeg me af welke 3D bioscoop jou voorkeur is.
Ben zelf één keer in de bios geweest in Deventer vond het toen een mooie ervaring.
Deventer -> Avengers 3D, geweldige ervaring.
Cinestar Enschede -> Prometheus 3D, ik vond het 3D zwaar tegenvallen, ik ben er nog niet uit of het aan de film of de zaal lag want sommige mensen waren erg positief over Prometheus.
Primare SP31.7 - Primare A30.5 - Wharfedale Diamond 8.4 - B&W ASW1000 sub - Sharp 60" LED TV - Logitech Squeezebox Duet - D-Link Boxee Box - Stanton ST-150 - Amino 510 HD IPTV. Lead Audio LA-100 - Beyerdynamic DT990.

MrBlueEyes

Afgelopen zaterdag naar The Amazing Spiderman IMAX 3D in Rotterdam schouwburgplein geweest. Beviel goed! Leuke 3D effecten ook in de film.
Gigabyte Z68X-UD3H-B3, i72600K, 16GB, MSI 560GTX-Ti Hawk 1GB, X-25M160GB, W7U64bit, 2x DELL U2311H, Samsung LE46A856, Quickcam Pro 9000, Sennheiser RS-140, Yamaha RXV667, Jamo S606HCS3, Epson TW5900, 2x Panasonic DMP-BDT220,  Panasonic TX-P50UT50E, Xbox360, iPad2 16GB,iPad3 32GB Wifi, iPhone4 32GB, Samsung Galaxy SII

DTS-ES-Extreme

Om heel eerlijk te zijn voor mij GEEN.

MrBlueEyes

The Hobbit IMAX 3D gekeken in Pathe Spuimarkt, beviel erg goed!
Gigabyte Z68X-UD3H-B3, i72600K, 16GB, MSI 560GTX-Ti Hawk 1GB, X-25M160GB, W7U64bit, 2x DELL U2311H, Samsung LE46A856, Quickcam Pro 9000, Sennheiser RS-140, Yamaha RXV667, Jamo S606HCS3, Epson TW5900, 2x Panasonic DMP-BDT220,  Panasonic TX-P50UT50E, Xbox360, iPad2 16GB,iPad3 32GB Wifi, iPhone4 32GB, Samsung Galaxy SII

SuperDre

Zolang het maar IMAX 3D is (voor mij pathe eindhoven), hogere resolutie/snellere refreshrate en grotere brillen zijn IMHO echt een pluspunt van IMAX3D, ik betaal er in iedergeval wel liever die paar euro meer voor, maargoed je hebt niet altijd de keuze, soms draait een film alleen in 'gewone' 3D.. Morgen naar IMAX 3D Oz..

HAL

IMAX in NL is die naam niet waardig. Ze zijn miniscuul hier.

SuperDre

Citaat van: HAL op maart 13, 2013, 21:25:15
IMAX in NL is die naam niet waardig. Ze zijn miniscuul hier.

IMAX is niet alleen een groot scherm, maar is ook een hogere resolutie en beter geluid, vindt zaal 8 van pathe eindhoven meer dan voldoende hoor..

HAL


dchris

Ik ben de afgelopen jaren in deze bioscopen geweest:

Utopolis Lelystad: Deze bioscoop is nu gesloten, en het is wel makkelijk te verklaren waarom, beeld en geluid tergend slecht, met oude stoelen en dito aankleding.
Is helaas niet met zijn tijd mee gegaan. Sfeer was wel heel leuk, maar naarmate ik ouder werd had ik betere apparatuur thuis staan.
Nu draait het lokale THEATER, ja theater! Bioscoopfilms in hun hun hoofd toneelzaal en een klein omgebouwde theaterzaal. Hier ga ik dus uit principe echt NIET naartoe.
De projectoren die er hangen hebben sommige forumleden in hun thuisbioscoop staan  :blink:

Utopolis Almere: Echt sfeer heeft het niet, maar de presentatie is altijd TOP! Beeld en geluid één van de beste die ik heb gezien. Geluid is alles wat ik wil, hard, maar niet té, dynamisch, strak in het laag en vooral de surround bubble is erg mooi.  Zaal 1 heeft een scherm van 22 meter breed, en kijkt lekkerder dan het "IMAX" scherm in Amsterdam. De Utopolis almere was altijd THX gecertificeerd maar de licentie werd te duur, alleen verder is alles gebleven zoals het was, dus
razend scherp beeld en DIK geluid. The Hobbit gezien in HFR 3D, alhoewel ik niet gecharmeerd ben van de look van 48fps was de presentatie erg mooi.
Alle 8 zalen zijn nu over gegaan op digitale projectie zodat elke zaal fantastisch beeld heeft. Een paar jaar geleden toen 3D opkwam hadden ze actieve XpanD brillen en een drietal zalen, maar dat ging er al snel uit omdat er veel brillen werden gestolen en veel kapot gingen. Nu draaien ze met RealD passieve brillen in alle zalen.

Pathé Arena Amsterdam: Vroeger ging ik altijd hier naar toe, de laatste jaren nu Utopolis Almere open is eigenlijk nooit meer. Presentatie beeld en geluid was Hit and Miss, en lag echt aan welke zaal je de fillm ging zien. Heb nog The Dark knight, Superman Returns 3D en Dark Shadows in "IMAX"gezien daar, geluid was wel bruut, vooral erg hard. Beeld kon mij niet bekoren aangezien ik in Amerika ben geweest, dan is dit scherm echt een postzegel en de naam IMAX zeker niet waardig, jammer, terwijl ik wel fan ben van IMAX.

Pathé Tuchinski: Vroeger was het beeld en het geluid ondergeschikt aan de ambiance, maar nu gaat het super goed samen. Ik kan mij geen mooiere bioscoop voorstellen in nederland dan Tuchinski. Geluid is goed te doen en beeld naar maatstaven van de zaal iets te klein maar op zich prima. Deze bioscoop pak ik voor periodefilms omdat het je helemaal in de sfeer brengt, plus me vriendin vind het romantisch haha :laugh:

Pathé de Munt: 300 meter om de hoek van Tuchinski, nog een bioscoop? JA, en dat werkt schijnbaar, mooie bioscoop, erg modern, mis het echte film gevoel, maar stoelen, opstelling en presentatie zijn altijd goed.

Kinepolis Antwerpen : Tijdens een rondtrip door belgië heen geweest. Wat een mega ding! Het heeft ze eigen inhouse free record shop en jamin. Hij heeft 24 zalen, ik heb daar toen The Expendables gezien in de grootste zaal met 24 meter breed scherm, en het geluid was heel super, dynamisch, snel, krachtig, en vooral goed surround gevoel. Beeld was iets minder, maar dat lag meer aan de bron omdat The Expendables nou niet het toonbeeld is van een super mooi geschoten film.

Pathé groningen : De aller aller slechte bioscoop waar ik ooit ben geweest, projector stond helemaal verkeerd afgesteld zodat ik de helft van de film naar een soort Open matte zat te kijken met onder en boven een stuk van het beeld waar wij naar zaten te kijken. Een gekke pilaar in de zaal zodat je niet echt recht voor het scherm zat, en de zaal was zeer klein met geludi alsof het uit een blikje kwam, nooit meer.

JT Arnhem:   De eerste bioscoop met een zaal waar je voordat de film begint de hele stad kan zien door een raam ! :o
Toen de film ging beginnen kwamen er enorme rolluiken naar beneden en zo werd de zaal een batcave, erg bizar en leuk om een keer mee te maken  ;D
Presentatie verder niet bijster bijzonder, standaard beeld en geluid.

Aankomende woensdag is JT amersfoort aan de beurt, Iron Man 3D in Dbox stoelen, ik ben benieuwd  :clapping:
Mvg,

Dchris

RoGEK

15 jaar geleden al actief 3D bekeken in Futuroscope in Frankrijk.

Was daar 900m2 beeld en dat nog eens in IMAX 3D.....

Zo indrukwekkend als daar is het voor mij nooit meer geworden.

Film liefhebbers MOETEN daar gewoon eens zijn geweest vind ik..
- Stereo: Marantz PM-11S1, Marantz SA-15S1, Marantz NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Audio Physic Celsius center II, XTZ SUB 12.17
- Woonkamer: Panasonic TX-55FZW835, Marantz NR1609, Boston A250, Boston A225C, Boston A25, Boston ASW250