Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

chansig

#14000
Zeker raar, maar niet verrassend.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

HuubF

Citaat van: chansig op december 10, 2022, 17:12:40
Zeker raar, maar niet verrassend.

Gr. Hans

Ik vind het wel verrassend. Bij het vorige apparaat maakte het tenslotte niet of nauwelijks uit.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

#14003
Match. Simpel. Raar ? Ja. Verrassend ? Nee.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op december 10, 2022, 21:34:08
Match. Simpel. Raar ? Ja. Verrassend ? Nee.

Gr. Hans

Kijk dat is al een heel stuk duidelijker!  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op december 11, 2022, 10:01:00
Je had de match nog niet bedacht ?

Gr. Hans

Een match met een stroomkabel bedoel je? Nee dat vind ik erg bizar.

Volgens mij vind jij dat ook.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Zeker daarom zeg ik ook dat het raar is (vind ik). Maar dat geldt wat mij betreft ook voor streamers, andere kabelgebeuren etc.

Maar het past wel beter in jouw beleving van audio. Dus niet te moeilijk denken: Als een lamp (niet fysiek gekoppeld aan je set) verschil kan maken, dan moet een stroomkabel dit zeker kunnen.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Ik zit nog steeds te wachten totdat Huub de wereld van de audiofiele zekeringen ontdekt.

HuubF

Citaat van: Contour op december 11, 2022, 11:17:15
Ik zit nog steeds te wachten totdat Huub de wereld van de audiofiele zekeringen ontdekt.

Alsjeblieft zeg... ik sluit helemaal niet uit dat het wat kan schelen maar als pensionado heb ik het al zo druk.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: chansig op december 11, 2022, 10:59:40
... Maar dat geldt wat mij betreft ook voor streamers...

Wat betreft kabels ben ik ook steeds weer verrast hoor dus op dat punt begrijp ik jouw manier van beleven wel.

Maar dat al die tientallen streamers op de markt, variërend in prijs van 500 euro tot 15.000 euro, allemaal hetzelfde zouden klinken is voor mij ondenkbaar.

Wat is beleving voor mij? Als ik het zelf heb ervaren. Niet als iemand mij uitlegt hoe hij denkt dat het zit.

Een gruwelijk voorbeeld is natuurlijk AudioScienceReview. Die zitten daar zo vast in hun loopgraven dat er niet meer mee te communiceren valt. Die vinden dat een perfect metende dac maar op 1 manier kan klinken. Ook minder perfecte dacs trouwens omdat het menselijk gehoor de wat mindere meetwaarden toch niet kan onderscheiden. En toch blijven ze dacs testen, vooral die van Topping (terwijl een ADM ADI-2, die net zo perfect meet, een aangenamere luisterervaring is omdat daar wat meer warmte in te bespeuren is). De Toppings meten alleen maar steeds perfecter, versie na versie. Ze zien daar zelf niet dat de maker, Shenzhen, ze voor hun karretje spant.

Zit ik dan zelf in een loopgraaf? Ik vind van niet omdat ik me openstel voor alles. En vanuit de enorme hoeveelheid informatie die ik daardoor binnenkrijg probeer ik iets te extraheren wat mij persoonlijk bevalt. Met alle geld- en tijdverslinding plus beoordelingsfouten en terugkomen op eerdere standpunten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ah daar hebben we ASR weer.

Laat het eens los. Denk ik dan.

Je bent lekker bezig met je eigen invulling van de hobby. Boeiend wie er in een loopgraaf zit of niet. Je zit in je eigenste loopgraaf van beleving. Lekker toch ?

En dat een stroomkabel je dan kan verrassen is dan alleen maar prettig.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op december 11, 2022, 14:30:04
Ah daar hebben we ASR weer.

Laat het eens los. Denk ik dan.

Je bent lekker bezig met je eigen invulling van de hobby. Boeiend wie er in een loopgraaf zit of niet. Je zit in je eigenste loopgraaf van beleving. Lekker toch ?

En dat een stroomkabel je dan kan verrassen is dan alleen maar prettig.

Gr. Hans

Waarom zou ik mijn fascinatie voor ASR moeten staken? Het is een hilarische uitvergroting. Prima entertainment.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ach je moet uiteraard niets.

De hilarische uitvergroting is op dit forum, mijn inziens, zeker niet minder. Mogelijk minder "massaal" maar zeker niet minder hilarisch.

Maar als het je ergens een gevoel (door het te lezen, hier te benoemen etc) goed bezig te zijn omdat "zij" dat niet zijn...ook een manier.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op december 11, 2022, 15:15:14
Ach je uiteraard niets.

De hilarische uitvergroting is op dit forum, mijn inziens, zeker niet minder. Mogelijk minder "massaal" maar zeker niet minder hilarisch.

Maar als het je ergens een gevoel (door het te lezen, hier te benoemen etc) goed bezig te zijn omdat "zij" dat niet zijn...ook een manier.

Gr. Hans

Het lijkt net alsof je het je persoonlijk aantrekt. Je denkt toch niet dat ik met dat gezeur over ASR impliciet kritiek uitoefen op sommige forumleden hier??
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op december 11, 2022, 16:06:02
Het lijkt net alsof je het je persoonlijk aantrekt.

:D

Nee, dat is zeer zeker niet het geval. Dus die gedachte mag je loslaten. Er is weinig/niets wat ik me aantrek. Uiteaard gaat dit over wat er op dit forum geschreven wordt.

Citaat van: HuubF op december 11, 2022, 16:06:02
Je denkt toch niet dat ik met dat gezeur over ASR impliciet kritiek uitoefen op sommige forumleden hier??

Het zou sneu zijn als dat het geval zou zijn. Maar zou je het toegeven ?  :D

Ik heb geen idee waarom je om de zoveel tijd hier met ASR aan komt zetten en de gekkigheid die je daar ervaart.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

#14016
Citaat van: chansig op december 11, 2022, 16:11:40
... Ik heb geen idee waarom je om de zoveel tijd hier met ASR aan komt zetten en de gekkigheid die je daar ervaart.

Zou dat komen omdat jij ASR wel serieus neemt serieuzer neemt dan ik?

(Ik neem de tests wel serieus, niet de conclusies en na-praters)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ik kom daar eigenlijk heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg weinig.

Maar wil je het nu naar mij draaien ? Ik noem ASR nergens en nooit. Jij met enige regelmaat wel en ik vind dat bijzonder. Maar laten we erover op houden, oke ?

Nog steeds tevreden met je Naim ? Wat is nu de volgende stap in de Naim lijn als het gaat om streaming ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op december 11, 2022, 16:26:59
Ik kom daar eigenlijk heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg weinig.

Maar wil je het nu naar mij draaien ? Ik noem ASR nergens en nooit. Jij met enige regelmaat wel en ik vind dat bijzonder. Maar laten we erover op houden, oke ?

Nog steeds tevreden met je Naim ? Wat is nu de volgende stap in de Naim lijn als het gaat om streaming ?

Gr. Hans

Is goed.

Ja die Naim... de Atom doet het prima en ik ben aan het iets veranderde geluid gewend. De halve Naim gemeenschap wacht al jaren op de opvolger van een geweldige streamer/dac/vv, de NAC 272. Die heb ik ooit in huis gehad en was binnen de betere Naim lijnen een relatief goedkope oplossing. Alleen deed hij geen Roon en daar ben ik nu zo aan gewend dat dat voor mij een showstopper is. Die opvolger komt er nu echt bijna aan maar niemand heeft hem nog gezien. De Atom mag ik dan voor het volledige aankoopbedrag inruilen, dat is de deal.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: HuubF op december 11, 2022, 12:18:16
Wat betreft kabels ben ik ook steeds weer verrast hoor dus op dat punt begrijp ik jouw manier van beleven wel.

Maar dat al die tientallen streamers op de markt, variërend in prijs van 500 euro tot 15.000 euro, allemaal hetzelfde zouden klinken is voor mij ondenkbaar.

Wat is beleving voor mij? Als ik het zelf heb ervaren. Niet als iemand mij uitlegt hoe hij denkt dat het zit.

Een gruwelijk voorbeeld is natuurlijk AudioScienceReview. Die zitten daar zo vast in hun loopgraven dat er niet meer mee te communiceren valt. Die vinden dat een perfect metende dac maar op 1 manier kan klinken. Ook minder perfecte dacs trouwens omdat het menselijk gehoor de wat mindere meetwaarden toch niet kan onderscheiden. En toch blijven ze dacs testen, vooral die van Topping (terwijl een ADM ADI-2, die net zo perfect meet, een aangenamere luisterervaring is omdat daar wat meer warmte in te bespeuren is). De Toppings meten alleen maar steeds perfecter, versie na versie. Ze zien daar zelf niet dat de maker, Shenzhen, ze voor hun karretje spant.

Zit ik dan zelf in een loopgraaf? Ik vind van niet omdat ik me openstel voor alles. En vanuit de enorme hoeveelheid informatie die ik daardoor binnenkrijg probeer ik iets te extraheren wat mij persoonlijk bevalt. Met alle geld- en tijdverslinding plus beoordelingsfouten en terugkomen op eerdere standpunten.

Ach, daar gaan ze in de Harbeth User Group nog veel verder in.
De onnauwkeurigheid van DACs is meer dan een factor 1000 kleiner dan die van luidsprekers, dat kun je dus nooit horen.
Opvallend, daar een DAC niet alleen conversie maar ook wat versterking bevat.
Maar goed, alle goed ontworpen versterkers klinken hetzelfde.
Dat vind ik zelf een fraaie, als je een toch verschil hoort is er altijd de verklaring dat dus minstens een van de twee niet goed ontworpen is.
Gek genoeg is men het er wel over eens daar dat meer vermogen wel beter klinkt, terwijl bij lagere volumes dat ook niet uit zou mogen maken volgens de berekeningen en het opgegeven benodigde versterkervermogen bij Harbeths veel lager ligt van wat men daar aanraadt.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

chansig

Citaat van: HuubF op december 11, 2022, 16:36:05
Is goed.

De Atom mag ik dan voor het volledige aankoopbedrag inruilen, dat is de deal.

Dat is een mooie deal. Wat moet die nieuwe streamer volgens de geruchten gaan kosten ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op december 11, 2022, 16:40:24
Dat is een mooie deal. Wat moet die nieuwe streamer volgens de geruchten gaan kosten ?

Gr. Hans

Een duizendje of 6.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Netjes hoor.  :D

Nou veel plezier met sparen en wachten dan maar.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op december 11, 2022, 16:47:49
Netjes hoor.  :D

Nou veel plezier met sparen en wachten dan maar.

Gr. Hans

Dank je. En dan natuurlijk hopen dat ie toch niet hetzelfde klinkt!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Als jij dat daadwerkelijk zou moeten gaan hopen dan zou ik, als ik jou was, de gok niet gaan wagen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.