Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Contour

Klopt, stelling 22 tussen de audiolampen en de vloerkleden.

Ralf67

Daar liggen ook de bamboe (audio)snijplanken  :D

vergeerr72

#13527
Citaat van: HuubF op augustus  9, 2022, 08:56:29
Het is een aparte ervaring om een component in huis te hebben waar je niets meer aan hoeft te doen. Het kan ongetwijfeld nog wat mooier maar ik zou niet weten hoe. Verhuizen is dan de enige optie.
Ze zijn actief toch?  Zekeringen! Je hoeft niet te verhuizen[emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Contour

Goede tip op zich, denk dat daar zeker nog flinke winst te halen is.

jahtari

Citaat van: Contour op augustus  9, 2022, 20:27:31
Goede tip op zich, denk dat daar zeker nog flinke winst te halen is.
flinke winst hahaha, als in "de gordijnen gingen open", "dag en nacht" of "zelfs mijn vrouw die niks met muziek heeft, merkte direct het enorme verschil op toen ze toevallig binnen kwam lopen".

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Contour

Zou kunnen, in een Hypex NC 500 is het ongeveer zo'n effect, geen idee wat het in de Neumans doet, gewoon proberen, de SR Research zekeringen is 30 dagen gratis op proef.

CZ79

Zekeringen niet eerst toch?!

Eerst de hoge kast weg en er wat laags voor terug of niets natuurlijk
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Tjeb

#13532
Jaaa, zekeringen... dat haartje van 10mm lang laten we die nu eens vervangen door
supercalifragilisticexpialidocious exemplaren.. En vergeet niet om zwaardere waardes te nemen want ze hebben zoveel verstand van zekeringen maken dat ze 10A niet bij een 10A load kunnen laten ploffen maar dit al bij 5A laten gebeuren.... Zal wel komen door die nacht die ze in de vriezer hebben doorgebracht...

En als je dan toch bezig bent vervang meteen de zekering in de meterkast voor een audiofiel exemplaar van €290,00 dan is het echt af....

Iets "met het paard van Christus" maar dat mocht geloof ik niet.... ::)

CZ79

Je hoeft niet iedere gelegenheid aan te grijpen om hetzelfde verhaal te vertellen.

Je mening is duidelijk
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

@Tjeb: Maak je er Paard van Troje van.

CZ je vergeet eigenlijk nog dat "we" dat heel erg vervelend vinden.  :D

Maar als een zekering een goed idee is, dan zou ik de bekabeling intern gelijk meenemen. Vervolgens even kijken naar de gebruikte units. Mogelijk is daar ook nog winst te halen. Als de kast dan toch open ligt misschien ook wat demping etc. Ach er is nog zoveel wat er gedaan kan worden.

Maar gewoon tevreden zijn kan natuurlijk ook.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scoc

Citaat van: HuubF op augustus  9, 2022, 18:55:38
Omdat mijn vriendin een nieuwe lamp mocht uitkiezen voor de eettafel mag ik een vervanging bedenken voor de kast die nu tussen de speakers staat.

https://solidsteel.it/my-product/hw-2-high-end-tv-design-rack/
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Tjeb

#13536
Citaat van: cz79 op augustus  9, 2022, 22:00:36
Je hoeft niet iedere gelegenheid aan te grijpen om hetzelfde verhaal te vertellen.

Je mening is duidelijk

Jouw mening over zekeringen ook, dus jij hoeft niet iedere gelegenheid aan te grijpen om hetzelfde verhaal te vertellen...

CZ79

Ik was ook niet begonnen over zekeringen in dit verhaal dus ik weet niet waar je op doelt (of waar je denkt dit gelezen te hebben).

Ik ken er ook geen wonderen aan toe.

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

Citaat van: HuubF op augustus  9, 2022, 18:55:38
Omdat mijn vriendin een nieuwe lamp mocht uitkiezen voor de eettafel mag ik een vervanging bedenken voor de kast die nu tussen de speakers staat.

Ik word gek... Is het geluid ein-de-lijk naar wens gaat die kûtkast (IKEA) opeens tóch wég :D

Tjeb

#13539


Citaat van: cz79 op augustus  9, 2022, 22:33:25
Ik was ook niet begonnen over zekeringen in dit verhaal dus ik weet niet waar je op doelt (of waar je denkt dit gelezen te hebben).

Ik ken er ook geen wonderen aan toe.


Ik doel nergens op, jouw mening is ook bekend over diverse zaken, is een beetje vreemd als ik jou dan ga vertellen dat je deze niet iedere keer hoeft te delen...

Een forum is een plek waar je meningen met elkaar kunt delen of waar je ze juist niet hoeft te delen, jij hebt jouw mening, ik de mijne en gelukkig mogen we deze openlijk op een forum uitspreken....

Niets meer, niets minder... :)

HuubF

#13540
Bedankt voor de tips hoor!  :worship:

Die zekeringen kan ik inderdaad nog wel eens proberen.

Wat betreft de kast: die is niet van Ikea maar iets van 100 jaar oud en vol gaatjes van de houtworm. Als ik die zou willen vervangen moet toch de TV en de streamer er in kunnen staan. Hij kan dan wel iets minder diep maar niet veel. En als het moderne materialen zijn komen er alleen maar reflecties bij.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

P_j_V

En als je het ding nou eens gewoon laat staan?
(Of laat behandelen.)
Zij is/was eraan gehecht, jij bent happy met het geluid zoals het nu is.

"Better" is the enemy of "Good Enough"  –  Voltaire
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

dre73

Citaat van: HuubF op augustus  9, 2022, 23:32:33
Bedankt voor de tips hoor!  :worship:

Die zekeringen kan ik inderdaad nog wel eens proberen.

Wat betreft de kast: die is niet van Ikea maar iets van 100 jaar oud en vol gaatjes van de houtworm. Als ik die zou willen vervangen moet toch de TV en de streamer werd in kunnen staan. Hij kan dan wel iets minder diep maar niet veel. En als het moderne materialen zijn komen er alleen maar reflecties bij.

Een lage kast zal het beeld enorm doen verbeteren,dat weet ik wel zeker!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ajbeefde

Citaat van: HuubF op augustus  9, 2022, 23:32:33
Bedankt voor de tips hoor!  :worship:

Die zekeringen kan ik inderdaad nog wel eens proberen.

Wat betreft de kast: die is niet van Ikea maar iets van 100 jaar oud en vol gaatjes van de houtworm. Als ik die zou willen vervangen moet toch de TV en de streamer werd in kunnen staan. Hij kan dan wel iets minder diep maar niet veel. En als het moderne materialen zijn komen er alleen maar reflecties bij.

Zou je apparatuur welke nog niet je eigendom (huur) is wel open schroeven en daar modificaties in aanbrengen?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

HuubF

Citaat van: ajbeefde op augustus 10, 2022, 08:22:56
Zou je apparatuur welke nog niet je eigendom (huur) is wel open schroeven en daar modificaties in aanbrengen?

Er zit inderdaad geen zekering bij de schakelaar dus hij moet dan open. Ga ik maar niet doen. Scheelt weer gedoe hier!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: scoc op augustus  9, 2022, 22:13:38
https://solidsteel.it/my-product/hw-2-high-end-tv-design-rack/

Wow mooi, als mijn geliefde eerder naar het hiernamaals gaat dan ik inderdaad een optie. Nu zit ik met 1 apparaat van (inclusief kabels) 40 cm diep en een 42 inch TV die uit het zicht moet. Een lage kast gaat dan zowiezo niet lukken.

Ik kan wel een lage 50 cm diepe kast zoeken met een ondiepe kast met deurtjes erboven voor de TV. En dan een keertje mooi uitgevoerd, niet van de Ikea.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Welke maat TV hebben jullie? Misschien is een kast met een TV lift een idee? Maar bij een grote TV komt deze dan naar mijn smaak al snel te hoog te hangen.

Groeten...

addesmo

We gaan naadloos over van een hifi topic naar een kasten topic. Wordt straks druk in de meubelsectie van marktplaats ;D

Kwabbernoot


HuubF

#13549
Even een wild idee... als ik een lage kast neem heb ik een flink stuk witte muur van 1.20 meter breed. Schuin tegenover die muur zit de trapkast. Is het mogelijk met een projector (die er dan behoorlijk schuin voor hangt/staat) een recht beeld op die muur te projecteren?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)