Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: roeleken op mei 26, 2022, 08:55:47
Heb de optie om een tweedehands Accuphase te kopen ook al vaker geopperd. Hoeft niet persé vintage te zijn. Eentje van 'maar' 15 jaar oud is ook al best betaalbaar.

Er zijn ongelofelijk veel apparaten en merken die ik nog wel eens zou willen proberen.

Een Accuphase heb ik trouwens al wel eens in huis gehad, een 204 of 205. Wat ik me herinner: een verfijnd geluid maar in mijn oren niet echt muzikaal. Wel al gauw erg duur waardoor het voor mij minder interessant is.

Wat dat betreft is Naim precies andersom: de goedkopere modellen vind ik muzikaal klinken maar weinig verfijnd. En als je dan weer de portemonnee trekt wordt het langzaam beter.

Dat pro-audio spul bevalt me wel. No-nonsense weergave met behoorlijk veel kwaliteit. En niet zo verschrikkelijk duur. Hoewel je op een setje echt goede pro-audio monitors behoorlijk leeg kunt lopen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Citaat van: roeleken op mei 26, 2022, 08:55:47
Heb de optie om een tweedehands Accuphase te kopen ook al vaker geopperd. Hoeft niet persé vintage te zijn. Eentje van 'maar' 15 jaar oud is ook al best betaalbaar.

Een mooi stabiel en rustig geluid dat, juist ook, bij langer doorluisteren niet gaat irriteren.

Daar zit de truc ook. En já, Accuphase is daar goed in.

Hoe meer schnick schnack hoorbaar in de klank hoe eerder er dingen gaan opvallen waar je toch "iets" van vindt....

We weten allemaal nog hoe blij we waren als tiener met ons 1e radiosetje op onze slaapkamer.

Uren en uren achter elkaar muziek luisteren zónder je ook maar aan een enkel facet in de klank te irriteren.

Dát is de state of mind waarnaar je terug op zoek moet...

Is ook precies de periode dat ik die verzonken in de muziek extreem kon genieten van m'n favorieten artiesten.

Waarschijnlijk de slechtste set die ik ooit heb gehad waarvan ik dus wel het meest heb genoten.

Denk daar maar eens over na als je weer een Mavros van 3 ruggen aan je set knoopt......

Kwabbernoot

Die state of mind is ook prima te bereiken met een hoog oplossende high end set, om het zo maar te noemen.
Het is tenslotte een state of mind. Die is apparatuur onafhankelijk.

Groeten...

HuubF

Citaat van: twani op mei 26, 2022, 10:09:08
Een mooi stabiel en rustig geluid dat, juist ook, bij langer doorluisteren niet gaat irriteren.

Daar zit de truc ook. En já, Accuphase is daar goed in.

Hoe meer schnick schnack hoorbaar in de klank hoe eerder er dingen gaan opvallen waar je toch "iets" van vindt....

We weten allemaal nog hoe blij we waren als tiener met ons 1e radiosetje op onze slaapkamer.

Uren en uren achter elkaar muziek luisteren zónder je ook maar aan een enkel facet in de klank te irriteren.

Dát is de state of mind waarnaar je terug op zoek moet...

Is ook precies de periode dat ik die verzonken in de muziek extreem kon genieten van m'n favorieten artiesten.

Waarschijnlijk de slechtste set die ik ooit heb gehad waarvan ik dus wel het meest heb genoten.

Denk daar maar eens over na als je weer een Mavros van 3 ruggen aan je set knoopt......

Je pleit voor opheffen van het forum?  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Citaat van: Kwabbernoot op mei 26, 2022, 10:14:13
Die state of mind is ook prima te bereiken met een hoog oplossende high end set, om het zo maar te noemen.
Het is tenslotte een state of mind. Die is apparatuur onafhankelijk.

Groeten...

Ik denk daar anders over, geen probleem natuurlijk.

Ik vind een hoog oplossende set vaak enorm afleiden van het muziek luisteren en ieder geval voor mij een reden om ná een kwartiertje luisteren volledig geïrriteerd af te haken...

Maar nogmaals, dat zal wel iets met gekke ikke te maken hebben....


twani

Citaat van: HuubF op mei 26, 2022, 10:16:55
Je pleit voor opheffen van het forum?  ;D

Je kunt volgens mij altijd probleemloos vrijwillig van het forum áf hoor Huub.

Het hele forum hoeft niet meteen weg..  :D

chansig

Citaat van: twani op mei 26, 2022, 10:17:41
Ik denk daar anders over, geen probleem natuurlijk.

Ik vind een hoog oplossende set vaak enorm afleiden van het muziek luisteren en ieder geval voor mij een reden om ná een kwartiertje luisteren volledig geïrriteerd af te haken...

Maar nogmaals, dat zal wel iets met gekke ikke te maken hebben....

Nee hoor...gewoon een state of mind.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

roeleken

State of mind voor jou Huub is volgens mij nu dat je tevreden bent met je niet te dure actieve monitors die volgens mij hartstikke muzikaal zijn.  Keep it simple, less is more-gevoel doet ook veel.  Ben zelf op zich ook wel fan van actieve speakers, maar ja zit nu vast aan Accuphase  ;D. ook geen straf
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

chansig

Ik kom in mijn werk nog wel eens mensen tegen die al jaren aan het strijden zijn. Ik heb wel eens de vraag gesteld: Wat zou er gebeuren, wat ga je doen, hoe vul je dag in wanneer deze strijd er niet meer is ? Wat betekent dat voor je ? Soms worden mensen de strijd, de zoektocht. En daar kan men zich helemaal prima bij voelen.

De buitenwereld vindt altijd wel wat maar doet dit vaak vanuit eigen perspectief.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: twani op mei 26, 2022, 10:17:41
Ik denk daar anders over, geen probleem natuurlijk.

Ik vind een hoog oplossende set vaak enorm afleiden van het muziek luisteren en ieder geval voor mij een reden om ná een kwartiertje luisteren volledig geïrriteerd af te haken...

Maar nogmaals, dat zal wel iets met gekke ikke te maken hebben....

Het is voor mij juist het leuke van de apparaten-kant van hifi om in een akoestisch niet meer dan redelijke woonkamer een zo hoog mogelijke resolutie te realiseren met een meeslepend geluid voor alle muziekgenres die ik graag beluister met behoud van een goede relatie met de WAF.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rob_Dingen

Citaat van: HuubF op mei 26, 2022, 10:42:13
Het is voor mij juist het leuke van de apparaten-kant van hifi om in een akoestisch niet meer dan redelijke woonkamer een zo hoog mogelijke resolutie te realiseren met een meeslepend geluid voor alle muziekgenres die ik graag beluister met behoud van een goede relatie met de WAF.
Is niet te doen vooral dat laatste  :D

Rob

Tabcam

Citaat van: Kwabbernoot op mei 26, 2022, 10:14:13
Die state of mind is ook prima te bereiken met een hoog oplossende high end set, om het zo maar te noemen.
Het is tenslotte een state of mind. Die is apparatuur onafhankelijk.

Groeten...
Nou, mijn state of mind kan beïnvloed worden door muziek. Wel zal ik sneller bepaalde muziek opzetten die daarbij past maar met radio of een algoritmische afspeellijst komt andersom best voor.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Is een andere state op mind waar jij nu aan refereert.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ProgRocker

Citaat van: chansig op mei 26, 2022, 10:40:56
Ik kom in mijn werk nog wel eens mensen tegen die al jaren aan het strijden zijn. Ik heb wel eens de vraag gesteld: Wat zou er gebeuren, wat ga je doen, hoe vul je dag in wanneer deze strijd er niet meer is ? Wat betekent dat voor je ? Soms worden mensen de strijd, de zoektocht. En daar kan men zich helemaal prima bij voelen.

De buitenwereld vindt altijd wel wat maar doet dit vaak vanuit eigen perspectief.

Gr. Hans

Da's wel een mooie filosofische gedachte. Een beetje zoals we tijdens de corona crisis zagen gebeuren. Wat doe je precies voor werk? Ik ben wel geïnteresseerd nu.

chansig

Ik werk als behandelaar in de Jeugdzorg/GGZ.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ProgRocker

Citaat van: chansig op mei 26, 2022, 18:34:02
Ik werk als behandelaar in de Jeugdzorg/GGZ.

Gr. Hans

Respect. Dat lijkt me een ontzettend mooi maar zwaar beroep.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


ProgRocker

Citaat van: chansig op mei 26, 2022, 18:48:12
Dank je. Niet nodig, maar toch.

Gr. Hans

Haha ja die zag ik aankomen. Past wel bij de nuchtere, analytische en wellicht standvastige kijk op de zaken die je in die sector moet hebben. Dat zie ik overigens ook in je reacties op dit forum.

twani

Citaat van: ProgRocker op mei 26, 2022, 18:55:45
Haha ja die zag ik aankomen. Past wel bij de nuchtere, analytische en wellicht standvastige kijk op de zaken die je in die sector moet hebben. Dat zie ik overigens ook in je reacties op dit forum.

Mee eens. 

En dan zijn er toch nog mensen die problemen met Hans hebben waarschijnlijk juist omdat hij zelf verder nergens problemen mee heeft :D

Zijn waarschijnlijk jaloers dat ze zelf niet behept zijn met deze fraaie relativerende eigenschappen...


chansig

 :worship: :worship:

Ga door, ga door.

Fijne avond in ieder geval.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Citaat van: twani op mei 26, 2022, 19:53:03
Mee eens. 

En dan zijn er toch nog mensen die problemen met Hans hebben waarschijnlijk juist omdat hij zelf verder nergens problemen mee heeft :D

Zijn waarschijnlijk jaloers dat ze zelf niet behept zijn met deze fraaie relativerende eigenschappen...

Pffff, vindt jij hem zo makkelijk in de omgang dan?

Breek me de bek nie losss...... :sleep: :D

Hannibal_

Citaat van: HuubF op mei 26, 2022, 21:35:42
Ja heb ik gezien.

" Mijn ATC 25's in de verkoop.
Klinken geweldig, mid driver is echt de shit.
Maar ik heb zelf nu grotere PMC's en deze staan maar in de doos.
Dus maak er liever iemand anders blij mee.

Prijs is inclusief BTW!"

Vooral die mid driver.
Alleen geen fan naast zetten, denk ik.

Wel flinke prijs die tie er voor vraagt. Wat zijn die dingen nieuw?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

Euhhhhh...volgens mij waren we bezig met te vertellen hoe goed/slecht Hans is. Beetje ontopic blijven ajb.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.