Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Marco66

Citaat van: HuubF op februari 16, 2021, 11:48:04
Nee vaccinatie duurt nog even, 67 en BMI ver onder de 40.

Ik geloof ook wel dat de Spendor sound een grotere kans heeft dan die van Dynaudio.

Voor jouw info, bmi boven 30 is zwaar overgewicht  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HuubF

Citaat van: Timvg op februari 16, 2021, 15:06:40
Misschien is het in de afgelopen 100en pagina's wel al eens voorbijgekomen.. Maar is er toevallig geen extra ruimte in huis Huub waar je jouw hobby volledig naar believen zou kunnen uitoefenen? Ik vermoed sterk dat de beperkende factor jouw woonkamer is, dat is nu eenmaal bij (bijna) iedereen zo. Een aparte ruimte, zelfs van amper 4 op 3, was voor mij de beste upgrade ooit. Er zijn woonkamers waar degelijke spullen goed tot hun recht komen, maar je kan het nooit vergelijken met een ruimte die ervoor ingericht is.

Ja dat is wel eens voorbij gekomen. Ik had bijna een eigen kamer gehad of zelfs een extra verdieping. Beide gaan niet door.

Overigens is de kamer, na handenvol akoestische ingreepjes, goed genoeg om van muziek te kunnen genieten en de kwaliteit van componenten te kunnen beoordelen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Roksan

Citaat van: Marco66 op februari 16, 2021, 16:18:14
Voor jouw info, bmi boven 30 is zwaar overgewicht  ;D

Nee hoor, dat is gewoon een degelijk gebouwde luidspreker kast  ;)
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Timvg

Citaat van: HuubF op februari 16, 2021, 17:09:02
Ja dat is wel eens voorbij gekomen. Ik had bijna een eigen kamer gehad of zelfs een extra verdieping. Beide gaan niet door.

Overigens is de kamer, na handenvol akoestische ingreepjes, goed genoeg om van muziek te kunnen genieten en de kwaliteit van componenten te kunnen beoordelen.

Ik vind het gewoon gek dat iemand zo vaak van componenten moet wisselen omdat er blijkbaar toch steeds zaken zijn die gaan tegenvallen. Over de verschillen tussen componenten houd ik me afzijdig, ik ben daar vrij uitgesproken over. Ik geloof wel dat je ergens tegen een beperking aanloopt in de ruimte. Ik ben alvast nieuwsgierig naar foto's van de ruimte en de ingrepen.

addesmo

Citaat van: Timvg op februari 16, 2021, 17:20:44
Ik vind het gewoon gek dat iemand zo vaak van componenten moet wisselen omdat er blijkbaar toch steeds zaken zijn die gaan tegenvallen. Over de verschillen tussen componenten houd ik me afzijdig, ik ben daar vrij uitgesproken over. Ik geloof wel dat je ergens tegen een beperking aanloopt in de ruimte. Ik ben alvast nieuwsgierig naar foto's van de ruimte en de ingrepen.
Ik denk dat het woord"moet"hier niet van toepassing is.
Want ik denk dat belangrijkste voor Huub in zijn audio hobby juist dat wisselen is! En daar is op zich echt helemaal niets mis mee. Vooral voor ons erg leuk om te volgen, vind ik dan weer...... ;D

Timvg

Maar die drang moet toch van ergens komen? Uiteindelijk kost het toch allemaal geld? Indien het plezier echt komt uit het wisselen van componenten wordt een aparte ruimte nog veel logischer natuurlijk, dan hou je ze gewoon allemaal bij (en stel je ze op).

oud_account_1

Veranderen om het veranderen is toch prima als hobby, zoals de Duitsers zeggen: "Whatever floats your boat".

Volgens mij is Huub Fluissie's vader  :D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Fr@nk

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Hannibal_

Citaat van: HuubF op februari 16, 2021, 13:47:33
Alles wat ik heb genoemd is hier al. Maar ook een aparte groep voor de hifi, audiotegels, betere netwerkswitch, alles absorberende voetjes, betere voedingen, stroomverbeteraar, vast nog wat vergeten.

Er komt nog een ahp schakelaar aan met extra goede zekeringen en ik heb van het weekend eindelijk de 2 Bybees die ik van Contour gekregen heb in een interlink met speciaal koper, ongebluste katoen en bijenwas gesoldeerd. Die klinkt op dit moment nog het beste ook, terwijl de soldeerverbindingen nog niet eens zijn ingespeeld.

Ik bedoelde je beaks...
Had je ook totems gehad in het verleden? Ja toch?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

toetertje

Citaat van: Timvg op februari 16, 2021, 17:20:44
Ik vind het gewoon gek dat iemand zo vaak van componenten moet wisselen omdat er blijkbaar toch steeds zaken zijn die gaan tegenvallen.

Hoeft toch ook niet te zijn om dat het tegenvalt? Kan ook zijn omdat er nog zoveel te ontdekken is, en onder het motto, je moet alles eens
geprobeerd hebben toch? Dat heb ik zelf ook. Ik vind het wisselen eigenlijk ook het leukst. Meestal staat hier iets nooit langer dan 3 maanden.
Op audio gerelateerd gebied bedoel ik dan.  :D  En dat hoeft ook echt niet veel te kosten.

addesmo

Citaat van: Timvg op februari 16, 2021, 18:12:13
Maar die drang moet toch van ergens komen? Uiteindelijk kost het toch allemaal geld? Indien het plezier echt komt uit het wisselen van componenten wordt een aparte ruimte nog veel logischer natuurlijk, dan hou je ze gewoon allemaal bij (en stel je ze op).
Iedereen heeft wel een drang tot iets. Prima als dat lekker onschuldig audio gebeuren is😉
En geld, wat is dat..... lees maar Duitsland in de jaren '30.......😢

Kwabbernoot

Citaat van: Timvg op februari 16, 2021, 18:12:13
Maar die drang moet toch van ergens komen? Uiteindelijk kost het toch allemaal geld? Indien het plezier echt komt uit het wisselen van componenten wordt een aparte ruimte nog veel logischer natuurlijk, dan hou je ze gewoon allemaal bij (en stel je ze op).
Hij haalt zijn plezier wat betreft deze hobby volgens mij voor een (groot) deel uit dit draadje. Anders kan ik sommige "knuppels in het hoenderhok" ook niet verklaren.

Groeten...

Dirc

Maar wat hier gezegd wordt, dan is je hobby dus het wisselen en testen van componenten.
Huub heeft al zoveel versleten, als dat komt omdat het niet voldoet dan ga je toch nergens 100% van genieten.

Als je dan in de zomer op een terrasje zit met je koude pilsje in je hand irriteer je je aan de installatie van de strandtent  :music:

HuubF

Citaat van: Dirc op februari 16, 2021, 19:09:39
Maar wat hier gezegd wordt, dan is je hobby dus het wisselen en testen van componenten.
Huub heeft al zoveel versleten, als dat komt omdat het niet voldoet dan ga je toch nergens 100% van genieten.

Als je dan in de zomer op een terrasje zit met je koude pilsje in je hand irriteer je je aan de installatie van de strandtent  :music:

De laatste jaren voldoet het allemaal. Ik ben alleen extreem kritisch.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dirc

Die 2 zinnen, in combinatie met het wisselgehalte, kan ik niet rijmen.

CZ79

Lekker belangrijk of wij het snappen, Huub gaat lekker z'n eigen weg en dat hoeven wij helemaal niet te snappen....sterker nog Huub zelf hoeft daar ook niets van te snappen zolang hij maar happy is met 'zijn weg'
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Citaat van: Dirc op februari 16, 2021, 21:57:59
Die 2 zinnen, in combinatie met het wisselgehalte, kan ik niet rijmen.

Het is voor mij niet voldoende als het alleen maar voldoet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kerkhoffd

Citaat van: cz79 op februari 16, 2021, 22:10:28
Lekker belangrijk of wij het snappen, Huub gaat lekker z'n eigen weg en dat hoeven wij helemaal niet te snappen....sterker nog Huub zelf hoeft daar ook niets van te snappen zolang hij maar happy is met 'zijn weg'

^^
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Dura

Citaat van: eduard op februari 15, 2021, 22:08:41
Kwam laatst een vlog tegen waarin Huub zijn "kwaal" :) uit gelegd werd. Was iets met placebo effect waarbij men in eerste instantie een verandering/verbetering hoort die er eigenlijk niet is naar een paar dagen is dat effect weer weg weg een gaat mem weer opzoek naar die verbetering.

Huub gefeliciteerd met deze aanschaf. Ik lees heel graag je ervaringen met deze speaker tov de vorige.

Food for thought
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Contour

Dat klopt volgens mij wel, ik merk dat zelf hier ook. De eerste dagen kun je er weinig betrouwbaars van zeggen, liever weken of maanden de tijd geven. De lange termijn indruk is meestal wel goed, en over zo'n lange periode heb je ook de invloed van stemming/gezondheid op de beleving er wat uit gefilterd.

Groetjes Walter

Markus2

Met andere woorden;

Het is geen placebo-effect maar het heeft gewoon tijd nodig om de waarde ervan te kunnen schatten?
Is ook een idee inderdaad. Niet het mijne, maar dat mag allemaal.

Vriendelijke groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Leeuwarden

Na een paar weken ben je er inderdaad wel aan gewend. Net als, bijvoorbeeld, een gebroken been. Na een paar weken heb je ermee leren leven. Maar ja, dan mag het gips eraf en mag je weer wennen...

HuubF

Citaat van: eduard op februari 15, 2021, 22:08:41
Kwam laatst een vlog tegen waarin Huub zijn "kwaal" :) uit gelegd werd. Was iets met placebo effect waarbij men in eerste instantie een verandering/verbetering hoort die er eigenlijk niet is naar een paar dagen is dat effect weer weg weg een gaat mem weer opzoek naar die verbetering.

Huub gefeliciteerd met deze aanschaf. Ik lees heel graag je ervaringen met deze speaker tov de vorige.

Als je 67 jaar bent, en je oren het nog doen, worden dat soort opties gewoon meegenomen. Ik heb niet voor niets wekenlang 2 versterkers naast elkaar vergeleken.

Met speakers is dat een beetje anders omdat daar wel heel duidelijke verschillen tussen zitten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Contour op februari 17, 2021, 07:06:03
Dat klopt volgens mij wel, ik merk dat zelf hier ook. De eerste dagen kun je er weinig betrouwbaars van zeggen, liever weken of maanden de tijd geven. De lange termijn indruk is meestal wel goed, en over zo'n lange periode heb je ook de invloed van stemming/gezondheid op de beleving er wat uit gefilterd.

Groetjes Walter

Omdat je een apparaat meestal vervangt omdat je je ergens aan stoort, en het nieuwe apparaat dat specifieke pijnpunt natuurlijk netjes oplost, klinkt het in het begin meestal wel ok.

Jammer genoeg heeft geluid zoveel aspecten dat één daarvan onverwacht na een paar dagen of weken zomaar kan opduiken als nieuw obstakel.

Uiteindelijk moet je genoegen nemen met een compromis. Tenzij je een gecapitionneerd bijgebouw hebt waar een hifi-set staat die de werkelijkheid weergeeft.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)