Upgrade receiver

Gestart door Kanariepiet, januari 9, 2013, 19:48:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kanariepiet

Begin maart wil ik de volgende upgrade gaan doen, nl een nieuwe receiver :devil:

Mijn speakers zijn 5 x Monitor Audio Apex A10, BK subje
Mijn huidige receiver is de Marantz NR-1601 met 5 x 50 W rms, maar voor mijn gevoel mag er wel wat meer power naar mijn Apex pareltjes.

Nu ben ik redelijk tot goed tevreden met het geluid (soms ietswat het hoog te aanwezig), maar wat ik gewoon mis is dat wow gevoel, tuurlijk alles klinkt zuiver, gebalanceerd en strak, maar vooral met films mag het van mij wat spannender.

Mijn budget is 1000 euro voor een receiver (en een blu-ray speler van hetzelfde merk die ik hier verder niet bespreek).

Nu had ik een jaartje of 7 geleden een Yamaha en dat vond ik toen icm Mission supers klinken.
Geen idee wat dat doet met Monitor Audio, lees wel op het net dat Yamaha niet meer dat analytische geluid van vroeger heeft dus een mogelijke kandidaat.

Ik woon tegen Belgie aan en heb nog nergens een winkel gevonden hier in de buurt waar zowel de Apex serie staat als Yamaha.

Zou een zwaardere Marantz mijn een ander geluidsbeeld op leveren en/of welke andere merken matchen goed met MA zodat ik eens kan/moet gaan luisteren?

Mijn dank is zoals gewoonlijk groot ;)

mijkie

maar 1 advies, luisteren!!liefst in je eigen HT....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kanariepiet

Citaat van: mijkie op januari  9, 2013, 20:36:15
maar 1 advies, luisteren!!liefst in je eigen HT....

Yes I know, nadeel is dat de 2 zaken die hier in de buurt zitten dit niet doen en niet de Apex serie hebben zodat ik in hun luisterruimte terecht kan  :-[

Ben best bereidt om een keer een stuk verder te rijden om te luisteren, maar er zijn vast wel mensen die ervaring hebben met MA icm een merk receiver. Nu weet ik dat MA redelijk fel is, dus als een merk receiver dat ook is is dat een no go en verkleint dat mijn zoektocht al een beetje.

mijkie

ik heb rondom zelfbouw met SEAS erin en heb verschillende receivers gehad, draai nu met de NAD T757 , vond ik echt een wereld van verschil op stereo met de "rest", de enige die voor mij in de buurt kwam in deze prijsklasse was de Cambridge Audio azur....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kanariepiet

Bedankt, ik denk dat ik alleen een zin in mijn eerste post niet goed weg gezet heb.
Mijn budget is 1000 euro voor receiver en blu-ray speler van hetzelfde merk.
Dus als bijv. de blu-ray 300 euro kost is blijft er ong. 700 voor de receiver over.
Hoger als 750 euro wil ik denk zoiezo niet gaan voor een receiver.

Sailor Jan

Marantz SR6007 met UD5007. Kom je waarschijnlijk iets boven je budget uit(misschien bij HCHifi scherper geprijsd)
Wees lief voor jezelf

FeaR1986

Citaat van: kanariepiet op januari  9, 2013, 19:48:31
Begin maart wil ik de volgende upgrade gaan doen, nl een nieuwe receiver :devil:

Mag het wel een full-size receiver zijn? Aangezien je nu een slimline hebt  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Kanariepiet

Citaat van: FeaR1986 op januari 10, 2013, 07:28:21
Mag het wel een full-size receiver zijn? Aangezien je nu een slimline hebt  :smile:

Jawel, zit een legplank in die eruit kan :devil:

W.Otter

Kijk hier eens in de marktsectie, stond een leuke integra 9.9 en n Denon. Wat ouder al maar meer bang for the buck ..
daarnaast heeft Hchifi altijd mooie aanbiedingen! die marantzen die Jan voorstelde kosten bij hem geloof ik 1025.. even informeren dus!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

mijkie

die Integra zeker naar kijken !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Cobraatje

Citaat van: mijkie op januari 10, 2013, 18:11:36
die Integra zeker naar kijken !!
+1 Ik kom van een Marantz SR6006 en ging naar de Integra dhc 80.2, voor films vind ik de Integra veel fijner.
Vergelijking is niet helemaal eerlijk, de Intrega 80.2 zou je met de Marantz AV8801 moeten vergelijken.
Wel denk ik dat Intregra(Onkyo) voor films meer past bij wat jij zoekt.

Kanariepiet

Staat momenteel niks naar mijn zin in de marktsectie.
Moet ook zeggen dat ik Integra spuug lelijk vind en hij staat hier in het zicht en denk ook aan de WAF  ;)

Zou Onkyo niet teveel van het goede zijn icm Monitor Audio (dit omdat ze volgens mij allebei best aanwezig zijn met de hoge tonen)????

W.Otter

#12
en die Marantz sr6007/ud5007?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kanariepiet

Citaat van: W.Otter op januari 10, 2013, 20:12:27
en die Marantz sr6007/ud5007?

Dat is idd een goede kandidaat en tuurlijk mn Apex pareltjes krijgen dan meer power in hun gat, maar zou het ook een ander geluidsbeeld opleveren?

W.Otter

niet heel specifiek, meer rust gok ik. Zelfde warme Marantz klank maar dan met meer dynamiek en meer power-> dus meer rust

hchifi bied deze aan voor 1025 per set. dan heb je een prachtige set! hij had onlangs ook de 7007 voor 1069.. dan heb je even een trapje hoger, maar ik weet niet of dit nog geldt..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kanariepiet

Maar dat is eigenlijk waar ik momenteel met de Marantz een beetje mee zit, het mag allemaal wel spannender, het klinkt goed, strak en in balans, maar mag allemaal wel wat meer.
Behalve de hoge tonen, want die zitten met MA al redelijk scherp.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Maro

Citaat van: W.Otter op januari 10, 2013, 20:40:53
integra:P

:withstupid:  precies wat je zoekt. Bij film enorm dynamisch maar toch ook sterk in de kleine details. Ook in stereo een van de beste receivers in de markt. En qua looks, tja moet je hem maar eens in het echt gaan bekijken. Imposant apparaat waar de Marantz 6 serie toch maar als een luxe kinderspeeltje bij is vergeleken. Als je kwaliteit wilt dan is dit gewoon voor het geld een no brainer.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

W.Otter

desnoods zet je 'm uit het zicht. De receiver heeft nieuw €2500+ gekost, heb je dat ding wel eens goed bekeken? 25kg schoon aan de haak  :headbanging: als ik het geld had was ie al weg  :inlove:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kanariepiet

Citaat van: W.Otter op januari 10, 2013, 21:52:03
desnoods zet je 'm uit het zicht. De receiver heeft nieuw €2500+ gekost, heb je dat ding wel eens goed bekeken? 25kg schoon aan de haak  :headbanging: als ik het geld had was ie al weg  :inlove:

Waar kan ik hem vinden dan, volgens mij kijk ik eroverheen ofzo?

W.Otter

in de markt onder sponsoren
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kanariepiet

Citaat van: W.Otter op januari 10, 2013, 21:53:32
in de markt onder sponsoren

Heb hem gevonden en idd moet toegeven indrukwekkend, maar dieper als tv kast en geen 3D. (wat ik soms wel kijk)

Sjaudio

Kan je geen eindbak aan de NR1601 hangen? Hou je dat warme vleugje van de Marantz, maar wel veel meer controle en dynamiek door de eind versterker. Een 5 kanaals eindbak hoeft niet eens duur te zijn om de Marantz in alle spectra te kloppen.

Kanariepiet

Citaat van: Sjaudio op januari 10, 2013, 22:07:59
Kan je geen eindbak aan de NR1601 hangen? Hou je dat warme vleugje van de Marantz, maar wel veel meer controle en dynamiek door de eind versterker. Een 5 kanaals eindbak hoeft niet eens duur te zijn om de Marantz in alle spectra te kloppen.

Op de NR1601 zit geen 5.1 out  :-[

Cobraatje

Als je bij Marantz wilt blijven zou ik voor een 'ouder' type gaan met 3d.
De Marantz SR7005 is dan een hele grote stap voorwaarts tav NR-1601.