Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garmtz


ChrisV

Heel informatief en helder opgeschreven, Raindog, dank!

Dr.Bedlo

Hoe dan ook met een naim xs gaat dat zonder voodoo niet lukken.
Quad vintage.

garmtz

Fred, als je toch je huidige XS wilt gebruiken, kun je uitstekend ook banaanpluggen gebruikt die je kunt 'stacken'. Je kunt dan heel makkelijk 2 paar kabels aansluiten...


Dr.Bedlo

Das een goeie! En dan gewoon via de speakers terminals van de Harige betjes? Merci bien
Quad vintage.

garmtz

#4005
Citaat van: fred19633 op mei 20, 2014, 13:52:55
Das een goeie! En dan gewoon via de speakers terminals van de Harige betjes? Merci bien

Nee, vanaf de versterker!

Dr.Bedlo

Dan heb ik nog een vraag ( Stupid I know) moet je dan alleen een speaker via de Rel aansluiten? Denk het wel je hebt immers ook maar een Neurtik aansluiting.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op mei 20, 2014, 13:54:51
Nee, vanaf de versterker!

Ok maar dat geeft dan weer instabiliteit volgens Naim als je de speaker terminals van de XS gebruikt las ik gisteren op het Naim forum. Is dus niet echt verstandig lijkt mij.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op mei 20, 2014, 14:02:09
Ok maar dat geeft dan weer instabiliteit volgens Naim als je de speaker terminals van de XS gebruikt las ik gisteren op het Naim forum. Is dus niet echt verstandig lijkt mij.

Wat een onzin! Geeft geen instabiliteit... Doe de Neutrik Speakon in de REL, sluit de rode draad aan op de linker '+'-terminal van de XS en de gele op de rechter '+'-terminal van de XS. Sluit de zwarte kabel aan op de linker OF rechter '-'-terminal van de XS.

Dr.Bedlo

Dat is de moderator van her naim forum richard deane dan niet met je eens. Maakt,ook niet uit in mijn geval daar ik het sowieso anders ga doen.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op mei 20, 2014, 14:58:25
Dat is de moderator van her naim forum richard deane dan niet met je eens. Maakt,ook niet uit in mijn geval daar ik het sowieso anders ga doen.

Heb je een link?

Martin!!!

mainly British stuff

garmtz



twani


garmtz



Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op mei 21, 2014, 10:31:19
Hier de PDF met wat uitgebreidere info over de SHL5 Plus:

http://www.harbeth.co.uk/library/pr/May14-Munich.pdf

Is overigens al bekend wanneer de Plus bij de Nederlandse dealers ( waarom associeer ik dealers nu altijd met iets dat verboden is) te beluisteren valt?
Quad vintage.

bmateijsen

#4018
Citaat van: fred19633 op mei 21, 2014, 10:58:05
Is overigens al bekend wanneer de Plus bij de Nederlandse dealers ( waarom associeer ik dealers nu altijd met iets dat verboden is) te beluisteren valt?

Op de show was er 1 set luidsprekers... Dat was op dit moment de enige set in Europa. Productie van de SHL5 Plus moet nog gestart worden, maar zodra wij hier meer over weten, dan zullen we dat communiceren o.a. via het www.Harbeth.nl Blog!

garmtz

Citaat van: fred19633 op mei 21, 2014, 10:40:19
Garmtz,

Ben je toch weer wat wijzer geworden.

Mwah, dit antwoord was voorspelbaar, maar wat kan ik er verder nog over zeggen als Naim het zo goed vindt?

Cyreg

Na verkoop van m'n z.g.a.n. Croft Integrated/MM gisteren, zal/kan hier de (prettige) rust voor 'n heel groot deel wederkeren  :D

Was 'n leuk uitstapje en deze Croft Integrated klink prima  ;)
Maar als je weet waarnaar ik in die kleine 2 maanden allemaal heb gekeken/gelezen(buizen) en geinformeerd (upgrades bij Glenn)..... :wacko:
In die tijd zelfs ook nog 'n Chord C-Power netsnoer uitgeprobeerd (mooie balans, wel veel te netjes)

Ik speel dus weer op m'n LFD met 'n ietsjes andere netconfig  ;D
Kan nu ook weer m'n versterker de gehele dag op de achtergrond aan laten staan, zonder aan buisjesveroudering te hoeven denken.
In de Computer-/luister-/slaapkamer stond/staat het audiospul nl gem. zo'n beetje 10u/d aan  :exclamation:

Enfin op naar de belevenissen van fred, ben echt benieuwd of het tzt Harbeth wordt en welke dan  :thumbs-up:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

garmtz

Vandaag en morgen Harbeth show bij onze nieuwe Vlaamse dealer Gydotron! Ik zal daar ook aanwezig zijn.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz