Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AbZ

Citaat van: fred19633 op juli 12, 2013, 16:14:32
Ja maar hoe klinkt ie?
Geen flauw idee maar heb er een gematigd positief vooroordeel over.

twani

Citaat van: keyser op juli 12, 2013, 14:48:46
Het schoppen zie je soms gebeuren en dat juich ik zeker niet toe. Enig tegenwicht vind ik echter wel op z'n plaats als mensen zuiver subjectieve oordelen als feit presenteren. Wij zijn als forumleden collectief verantwoordelijk voor de inhoud, dus reacties op acties zijn volkomen normaal en zouden binnen de lijnen van ieders verwachtingen moeten vallen.

Behalve het bieden van een manier om de tijd te doden, heeft het forum een informatieve functie. Dat is handig, want dan hoeft het wiel niet steeds weer opnieuw uitgevonden te worden, i.e. dan hoeft niet iedereen dezelfde fouten te maken.

Héé, helemaal mee eens ook hier.... ;)

twani

#2902
Citaat van: Jumping Jack op juli 12, 2013, 15:38:24
Antoine, zo 'positief kritisch' vond je de voorbij twee weken niet hoor. In die mate zelfs dat je, eveneens als enige, een paar dagen in mijn ignore-lijst bent terechtgekomen. Nu ben je weer 'vrij' maar op probatie  ;).
Dan sta ik daar zeker ook op? want mijn vraag over de SU/NDX beantwoord je ook niet Nick....

Ik zet niemand op zo`n lijst, laaaaaaatttttttt...............LOS ;)

Dr.Bedlo

Citaat van: AbZ op juli 12, 2013, 16:16:40
Geen flauw idee maar heb er een gematigd positief vooroordeel over.

Hoezo een gematigd positief oordeel als je deze nog niet hebt gehoord zoals ik uit u wijze  woorden meen te vernemen.
Quad vintage.

AbZ

Citaat van: fred19633 op juli 12, 2013, 16:29:47
Hoezo een gematigd positief oordeel als je deze nog niet hebt gehoord zoals ik uit u wijze  woorden meen te vernemen.
Er staat vooroordeel ;)
Hij ziet er naar mijn smaak mooi uit, zowel technisch als visueel.
Daar ben ik niet ongevoelig voor.

Dr.Bedlo

Oeps...

Je hoort croft en harbeth vaak als mooie combi genoemd.
Quad vintage.

garmtz

Wij hebben het nu klaar staan om te proberen...

YamahaRXV

Citaat van: Antoine op juli 12, 2013, 15:47:32Al ging 't volgens mij mis bij 't aanmelden van A.Maat (Audiomaat) die zich volgens mij ook niet meer heeft laten zien hier.

En daar was ik dan weer de schuldige aan met mijn ''hartelijke'' welkomsgroet  ;)
Als ik had geweten dat het uiteindelijk deze wending had genomen..... ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op juli 12, 2013, 16:48:41
Wij hebben het nu klaar staan om te proberen...

Hoezo...croft en harbeth? Ik ga eerst ff de tour bekijken met u welnemen.
Quad vintage.

ChrisV

#2909
Citaat van: garmtz op juli 12, 2013, 16:48:41
Wij hebben het nu klaar staan om te proberen...

Leuk, want dat is absoluut de moeite waard! Gaat het zowel om de basisversie als de R-modellen?

Dr.Bedlo

Citaat van: YamahaRXV op juli 12, 2013, 16:49:29
En daar was ik dan weer de schuldige aan met mijn ''hartelijke'' welkomsgroet  ;)
Als ik had geweten dat het uiteindelijk deze wending had genomen..... ;D

Wat ben je toch een stout jongetje :dozingoff:
Quad vintage.

YamahaRXV

Citaat van: fred19633 op juli 12, 2013, 17:05:02
Wat ben je toch een stout jongetje :dozingoff:

Klinkt als minimaal een 85 jarige man die even een 42 jarige op een belerende en wat neerbuigende manier toespreekt.....  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Dr.Bedlo

Ach...je zult het wel overleven toch?
Quad vintage.

tompj

Citaat van: garmtz op juli 12, 2013, 16:48:41
Wij hebben het nu klaar staan om te proberen...
Ondanks het 'zelf luisteren pleidooi' ben ik wel benieuwd naar jouw mening Garmt.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

frank2

#2914
Citaat van: tompj op juli 12, 2013, 10:52:19
Ik ben nog (veel) minder believer dan jullie, maar mooi gezegd zo.

In principe moet iedereen het zelf weten (op dit moment zit er iemand zijn nieuwe zekering in te spelen....hoe ver kan het gaan). Ik vind het alleen wel jammer dat er mensen zijn die zich hierdoor onbewust laten beïnvloeden en denken een hoop geld te moeten uitgeven aan onzin.

Dat jij niet hoort wil niet zeggen dat het niet bestaat. Ik nodig je uit om hier thuis het verschil te horen tussen een glaszekering en enn HFT supreme. Dat verschil is dusdanig dat iedereen dat met gemak kan horen.

(maar je zult het wel te ver vinden, je kunt niet e.d. want dat is meestal het excuus.)


als meerdere mensen , reviewers, kennissen allemaal hetzelfde zeggen, inspelen duurt lang, en ik het verschil heb kunnen beluisteren tussen een zekering die 1 jaar gespeeld heeft en 30 uur, dan twijfel ik niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Citaat van: fred19633 op juli 12, 2013, 17:58:55
Ach...je zult het wel overleven toch?

Ben wel wat gewend met een uit Groningen afkomstige collega  :laugh:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

tompj

Citaat van: frank2 op juli 12, 2013, 19:02:22
als meerdere mensen , reviewers, kennissen allemaal hetzelfde zeggen, inspelen duurt lang, en ik het verschil heb kunnen beluisteren tussen een zekering die 1 jaar gespeeld heeft en 30 uur, dan twijfel ik niet.
Ik gun het je hoor, maar mijn punt is precies wat je beschrijft...het zou een mooi voorbeeld kunnen zijn van hoe cognitieve dissonantie kan werken (en ik zeg dus niet dat het een gevalletje ervan is). Ik zou meer vertrouwen hebben in wat ik meen te horen als niemand er iets over heeft gezegd.

En ik waardeer je uitnodiging, maar ik ga inderdaad echt geen tijd stoppen in het luisteren naar een niet ingespeelde zekering.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Dr.Bedlo

Ik dacht dat het een joke was met die zekering maar die onzin bestaat dus echt.
Quad vintage.

frank2

Citaat van: fred19633 op juli 12, 2013, 19:24:26
Ik dacht dat het een joke was met die zekering maar die onzin bestaat dus echt.

Ja dat bestaat echt, maar wees gerust hoor het is allemaal onzin, autosuggestie, geen abx test enz.

Wees blij dat al die onzin aan jouw niet besteed is, scheelt je veel geld en veel luisterplezier, alleen je weet het niet. :angel: :angel:
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Citaat van: frank2 op juli 12, 2013, 19:02:22
Dat jij niet hoort wil niet zeggen dat het niet bestaat. Ik nodig je uit om hier thuis het verschil te horen tussen een glaszekering en enn HFT supreme. Dat verschil is dusdanig dat iedereen dat met gemak kan horen.

(maar je zult het wel te ver vinden, je kunt niet e.d. want dat is meestal het excuus.)


als meerdere mensen , reviewers, kennissen allemaal hetzelfde zeggen, inspelen duurt lang, en ik het verschil heb kunnen beluisteren tussen een zekering die 1 jaar gespeeld heeft en 30 uur, dan twijfel ik niet.

Je vergeet erbij te vermelden dat je set wel goed genoeg moet zijn om die verschillen weer te kunnen geven.

En ik kom graag nog een keer langs om het verschil te ervaren....Eelco wil vast ook wel weer meekomen.

Alleen...als ik het niet hoor over wie zegt dat dan iets ? :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

#2920
Citaat van: frank2 op juli 12, 2013, 19:29:09
... geen abx test ...
Dat klopt, dat doet geen van jullie, de uitkomst zou wel eens heel verassend kunnen zijn door 2 identieke apparaten te voor zien van 2 verschillende zekeringen en dan blind switchen.
Dat was je al tussen je Belles en Anthem.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Ik ben op het punt gekomen dat ik het eigenlijk allemaal wel best vind, iedere keer hetzelfde geleuter over die k*t zekeringen/kabels en de oeverloze discussie over ABX testen, meer diepte, scheiding van instrumenten, zwarting enz, pfff....

Het forum is verworden tot een stroperig medium met discussies die zó voorspelbaar zijn dat het het "Margriet" "Libelle" nivo niet eens meer haalt...

Ik snap iemand als bijv. Tompj steeds meer en beter, hij post heel selectief omdat ie dat zweverige "gezwets" ook maar moeilijk kan verteren.

Ongetwijfeld zullen er velen zijn die het plezierig vinden dat ik niet meer op alle plekken op het forum reageer. Ben helemaal niet boos of wat, vind er gewoon weinig meer aan....

Dus jongens: Rust! ;D

tompj

Manu Katché wurmt zich hier op het moment langs mijn zekeringen. Ben dus weer helemaal  :yin-yang: Theo.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Maro

Citaat van: twani op juli 12, 2013, 20:05:13
Ik ben op het punt gekomen dat ik het eigenlijk allemaal wel best vind, iedere keer hetzelfde geleuter over die k*t zekeringen/kabels en de oeverloze discussie over ABX testen, meer diepte, scheiding van instrumenten, zwarting enz, pfff....

Het forum is verworden tot een stroperig medium met discussies die zó voorspelbaar zijn dat het het "Margriet" "Libelle" nivo niet eens meer haalt...

Ik snap iemand als bijv. Tompj steeds meer en beter, hij post heel selectief omdat ie dat zweverige "gezwets" ook maar moeilijk kan verteren.

Ongetwijfeld zullen er velen zijn die het plezierig vinden dat ik niet meer op alle plekken op het forum reageer. Ben helemaal niet boos of wat, vind er gewoon weinig meer aan....

Dus jongens: Rust! ;D

Ben het helemaal met je eens twani. Je kunt geen topic meer volgen of het gaat maar over kabels , zekeringen ed...maar eh, ook jouw eigen topic staat daar vol mee inmiddels, daar kun je het wel hebben? :o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dr.Bedlo

Ik neem nog maar een glaasje Lourdes water.
Quad vintage.