Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tompj

Citaat van: Bas Akkerman op juni 19, 2013, 12:44:58
Twani speelt met Leben, naar ik weet is hij daar erg tevreden mee. Woont volgens mij ook niet gek ver bij jou vandaan...
Ik weet hem te wonen hoor Bas.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Dr.Bedlo

#2426
Alan zegt dat het er niet toe doet welke versterker je gebruikt een buizen versterker of transistor maakt niet uit.

Tip: Luxman en of Leben. Mooi spul ook kwa looks.Schijnt goed te synergieen met Harbeth.
Quad vintage.

ChrisV

Citaat van: fred19633 op juni 19, 2013, 12:40:44
Ik ben nogal down to earth. Ik geloof niet in dag en nacht verschillen van allerlei kabeltjes, interlinks, standjes, en wat dies meer voor onzin zij. Dat wil nog wel eens botsen. Toegegeven ik volhard nog wel eens in een mening die later niet geheel juist blijkt te zijn.

Met zo'n genuanceerde reactie kan ik de opmerking van Garmt beter plaatsen. Juist daarom is het goed af en toe tegengas te geven. Kom ik er toch maar mooi achter dat je heel wat meer in je mars hebt  ;D

Mr.M

Citaat van: tompj op juni 19, 2013, 12:45:46
Dank voor je reactie. Ik zou het echter graag in een geintegreerde zoeken. Liefst iets dat ook op mijn meubel niet misstaat. Met AB is overigens ook heel fijn.

Ik hoor sommigen (impliciet) zeggen dat vermogen wel belangrijk is bij Harbeth.....beter niet met buizen dan?

ASR doet het heel goed met harbeth.
stukje uir six moon revieuw:

Another obvious choice is Leben. Any version of the CS300 will be spot on but ideally I'd go with the CS600P or CS1000P but in this case I'd prefer the older model. The third possibility is the ASR Emitter. I've heard the Harbeth driven by all of these amps in multiple systems and they sounded great.
**UNDER CONSTRUCTION**

Cyreg

Citaat van: ChrisV op juni 19, 2013, 11:00:45
Misschien zinvol om ook te kijken naar je stroomsnoeren. Soms ligt daar de bron van de klank die je wilt veranderen.

Ben het zeker wel met je eens hoor ChrisV  ;D
Zeker als er nog niet echt aandacht aan "het net" is besteed > hoe is dat bij jou MarkD?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Dr.Bedlo

#2430
Citaat van: maz op juni 19, 2013, 13:09:17
ASR doet het heel goed met harbeth.
stukje uir six moon revieuw:

Another obvious choice is Leben. Any version of the CS300 will be spot on but ideally I'd go with the CS600P or CS1000P but in this case I'd prefer the older model. The third possibility is the ASR Emitter. I've heard the Harbeth driven by all of these amps in multiple systems and they sounded great.

Zal best maar is de ASR wel een buizen versterker? Als Ik Tom zou ik het wel weten. Gewoon de Accuphase houden.
Quad vintage.

MarkD

#2431
Citaat van: Cyreg op juni 19, 2013, 13:18:08
Zeker als er nog niet echt aandacht aan "het net" is besteed > hoe is dat bij jou MarkD?

Op de versterker gebruik ik het aanbevolen Lavardin CMR netsnoer. Klinkt proefondervindelijk het fijnst in vergelijking met netsnoeren van Furutech, Lapp, Lat International en Belden.
Op de Linn DS zit het meegeleverde netsnoer. Wellicht dat ik daarmee nog kan experimenteren, maar volgens mij heb ik wel eens horen noemen dat juist het meegeleverde netsnoer het muzikaalste resultaat geeft.

Verder geen afzonderlijke stroomgroep, maar wel een Siemens Cilindric Fuse Cartridge met Hifi Tuning zekering.

Oh ja, en de Lavardin was al bij aankoop voorzien van AHP zekeringen, die ik maar gewoon heb laten zitten...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

S@m

Citaat van: fred19633 op juni 19, 2013, 13:28:30
Zal best maar is de ASR wel een buizen versterker? Als Ik Tom zou ik het wel weten. Gewoon de Accuphase houden.

Ik heb meerdere Accuphase's gehad en het zijn prachtig gebouwde versterkers, uiterst correct klinkend, maar ze missen wel karakter (de 50 serie overigens het meest). Ik kan me dus goed voorstellen dat Tom wat anders wil.

S@m

#2433
Citaat van: tompj op juni 19, 2013, 12:45:46
Ik hoor sommigen (impliciet) zeggen dat vermogen wel belangrijk is bij Harbeth.....beter niet met buizen dan?

Buis met meer vermogen?

Octave bijvoorbeeld.


raindog

Citaat van: fred19633 op juni 19, 2013, 11:16:11
Die lui geloven alles Tompj. Daar kun je niks aan doen. Ik hou het maar op mijn glaasje karnemelk op mijn speakertjes dat helpt enorm.

Ah, karnemelk, dat wordt een mens inderdaad een beetje zurig van...  ;)

Citaat van: tompj op juni 19, 2013, 11:42:42
Heeft er iemand goede ervaringen met een dergelijke buizenversterker op Harbeth? Ik luister in een redelijk grote kamer.
Je bent welkom om de Leben eens te komen beluisteren en vergelijken met je Accuphase. Ik heb meerdere buizenversterkers op de Harbeths geprobeerd. Wanneer je een goede controle, ook bij wat meer volume en in een wat grotere ruimte, echt belangrijk vind dan is het aanbod in geïntegreerde buizen versterkers niet groot. Mijn Leben levert ongeveer 28 watt en dat gaat hier prima. Ten opzichte van de 70 watt buizen monoblokken die ik hiervoor had mis ik wel wat rust en controle maar het gewin aan muzikaliteit en openheid maar dit ruimschoots goed. Het blijft toch (bijna) altijd een compromis. Ik mis alleen een afstandsbediening, dat went nog steeds niet.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

tompj

Citaat van: S@m op juni 19, 2013, 13:37:18
Ik heb meerdere Accuphase's gehad en het zijn prachtig gebouwde versterkers, uiterst correct klinkend, maar ze missen wel karakter (de 50 serie overigens het meest). Ik kan me dus goed voorstellen dat Tom wat anders wil.
Dat beschrijft inderdaad zo'n beetje wat ik kisschien mis met de Accuphase. Hoewel ik me een slag in de rondte geniet is het soms wat braaf, neutraal....beetje karakterloos idd.

Citaat van: S@m op juni 19, 2013, 13:39:40
Buis met meer vermogen?

Octave bijvoorbeeld.
Dat ziet er in ieder geval mooi uit!
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Dr.Bedlo

Hmm...Wou accuphase eens proberen. Zo lezende moet dat toch maar niet.
Quad vintage.

Cyreg

Citaat van: MarkD op juni 19, 2013, 13:31:00
Op de versterker gebruik ik het aanbevolen Lavardin CMR netsnoer. Klinkt proefondervindelijk het fijnst in vergelijking met netsnoeren van Furutech, Lapp, Lat International en Belden.
Op de Linn DS zit het meegeleverde netsnoer. Wellicht dat ik daarmee nog kan experimenteren, maar volgens mij heb ik wel eens horen noemen dat juist het meegeleverde netsnoer het muzikaalste resultaat geeft.

Verder geen afzonderlijke stroomgroep, maar wel een Siemens Cilindric Fuse Cartridge met Hifi Tuning zekering.

Oh ja, en de Lavardin was al bij aankoop voorzien van AHP zekeringen, die ik maar gewoon heb laten zitten...

OK thx, dat zit dan vast wel goed (ook de beste fase/live en neutral zullen dan wel bepaald zijn  ;))
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

raindog

Citaat van: S@m op juni 19, 2013, 13:39:40
Buis met meer vermogen?

Octave bijvoorbeeld.



Dat is nu juist een buizenversterker die doorgaans niet buizig klinkt. Erg precies/analytisch en weinig warm. Typisch Duits eigenljk.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Citaat van: MarkD op juni 19, 2013, 13:31:00
Op de versterker gebruik ik het aanbevolen Lavardin CMR netsnoer. Klinkt proefondervindelijk het fijnst in vergelijking met netsnoeren van Furutech, Lapp, Lat International en Belden.

Yep, bijna onmogelijk te verbeteren. Liefst direct in het wandcontact stoppen!

CitaatOp de Linn DS zit het meegeleverde netsnoer. Wellicht dat ik daarmee nog kan experimenteren, maar volgens mij heb ik wel eens horen noemen dat juist het meegeleverde netsnoer het muzikaalste resultaat geeft.

Klopt. Niet veranderen...

CitaatVerder geen afzonderlijke stroomgroep, maar wel een Siemens Cilindric Fuse Cartridge met Hifi Tuning zekering.

Tja, ook dat is optimaal... Richting van de zekering gechecked?

CitaatOh ja, en de Lavardin was al bij aankoop voorzien van AHP zekeringen, die ik maar gewoon heb laten zitten...

Doen het er heel mooi in. Zelf vast mogen stellen.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juni 19, 2013, 13:48:57
Hmm...Wou accuphase eens proberen. Zo lezende moet dat toch maar niet.

Nee, niets voor jou denk ik...

garmtz

Citaat van: tompj op juni 19, 2013, 12:45:46
Dank voor je reactie. Ik zou het echter graag in een geintegreerde zoeken. Liefst iets dat ook op mijn meubel niet misstaat. Met AB is overigens ook heel fijn.

Ik hoor sommigen (impliciet) zeggen dat vermogen wel belangrijk is bij Harbeth.....beter niet met buizen dan?

Om even hier direct op in te gaan: buizen kunnen prima klinken op een Harbeth. De PrimaLuna Prologue Premium heel mooi horen spelen op de C7 bijvoorbeeld. Ook zingen de Leben CS300 en CS600 versterkers erg goed op een M30. Als je kamer echter al iets groter is en je zit > 2,5 m van de speakers, zou ik de CS300 niet aanraden. Single ended buizen kun je denk ik sowieso vergeten op een Harbeth.

S@m

Citaat van: raindog op juni 19, 2013, 13:49:58
Dat is nu juist een buizenversterker die doorgaans niet buizig klinkt. Erg precies/analytisch en weinig warm. Typisch Duits eigenljk.

Klinkt idd niet overdreven warm, wat nog wel eens (ten onrechte) aan een buis wordt toegeschreven. Maar wel de vloeiendheid van een buis. Lijkt mij voor Tom het proberen zeker waard.

Desnoods is met andere voorversterkerbuisjes de klank naar behoefte aan te passen (da's ondermeer het leuke van een buis).

garmtz

Citaat van: S@m op juni 19, 2013, 13:37:18
Ik heb meerdere Accuphase's gehad en het zijn prachtig gebouwde versterkers, uiterst correct klinkend, maar ze missen wel karakter (de 50 serie overigens het meest). Ik kan me dus goed voorstellen dat Tom wat anders wil.

Inderdaad S@m, goed omschreven. Zeer goed, maar erg politiek correct.

MarkD

Citaat van: Cyreg op juni 19, 2013, 13:49:50
OK thx, dat zit dan vast wel goed (ook de beste fase/live en neutral zullen dan wel bepaald zijn  ;))

Check!

Citaat van: garmtz op juni 19, 2013, 13:53:19
Yep, bijna onmogelijk te verbeteren. Liefst direct in het wandcontact stoppen!

Check! Maakt een audiofiele WCD nog veel verschil? Fred, zucht maar een keer diep! ;)

Citaat van: garmtz op juni 19, 2013, 13:53:19
Tja, ook dat is optimaal... Richting van de zekering gechecked?

Lang geleden, maar dat ga ik nog eens checken!
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Dr.Bedlo

#2445
Nee hoor Fred heeft besloten dat je idioterie niet kunt tegen gaan. Ik zeg dus wat dat betreft ook maar niks meer.

Een Tibetaanse wijsheid :" Een ieder is meester van zijn eigen wijsheid. Het is maar dat je het weet".
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Garmtz,

Hoe denk je over een M30.1 in een kamer van ongeveer 20 vierkante meter?
Quad vintage.

tompj

Citaat van: raindog op juni 19, 2013, 13:44:32
Je bent welkom om de Leben eens te komen beluisteren en vergelijken met je Accuphase.
Dat vind ik erg vriendelijk van je!
Het liefst wil ik denk ik echter thuis iets proberen. Het zou mooi zijn wanneer iemand de overstap naar transistor overweegt vanuit een (stevige) buizenversterker en voor een ruil in zou zijn. Ik weet heel zeker dat mijn Accuphase op de meeste luidsprekers fantastisch is, dus wie weet...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Sonority audio



ook erg mooi!

en krachtig genoeg!
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

tompj

Citaat van: garmtz op juni 19, 2013, 13:57:14
Inderdaad S@m, goed omschreven. Zeer goed, maar erg politiek correct.
Hoe bedoel je 'politiek correct' Garmt, heb jij een uitgesprokener mening?

Voor de duidelijkheid....ik heb nog geen transistorversterker beter horen klinken op mijn Harbeths hoor.....
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element