hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: S@m op juli 30, 2011, 16:16:49
Zo wordt het toch nog een prijzige reparatie....jammer!
Voor 6 tientjes een AEG in de aanbieding gekocht en ach de oude was al 10 jaar oud. Alleen nu moet er voorlopig effe niks meer stuk gaan want de centen zijn weer even op   :-X

Kjelt

Citaat van: Audioloog op juli 30, 2011, 11:16:50
het feit dat het apparaat .... vaak langdurig veel vermogen moet leveren
...... met versterker uit (alleen transporter aan) 12W verbruik, met de versterker aan is het ongeveer 85W.
??? dat apparaat is toch voor 500W continu ontworpen, dan is 85W toch peanuts?

hifiman

Citaat van: Kjelt op juli 30, 2011, 17:05:56
??? dat apparaat is toch voor 500W continu ontworpen, dan is 85W toch peanuts?
Jawel, maar weet ik veel wat de vorige eigenaren er allemaal jarenlang op aangesloten hebben gehad ;-)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

BuSpu

Citaat van: dre73 op juli 30, 2011, 17:41:43
bij 85w wordt ie echt bloedheet!
Dan denk je toch aan een fout in het ontwerp, of niet?

Goed werk Ronald !!  ;)

Kjelt


hifiman

Citaat van: dre73 op juli 30, 2011, 17:41:43
bij 85w wordt ie echt bloedheet!
For the record, de mijne wordt nu hooguit "lauw" bij 85 Watt, voorheen was tie dan aardig warm!

dre73

een beetje meer aandacht aan de ventilatie kan waarschijnlijk ook geen kwaad. ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Ben nu weer eens aan het experimenteren met de stereo versterker op de ultimate outlet vs op de regenererende uitgang. De transporter blijft uiteraard op de regenererende uitgang. Zou wel mooi zijn als ik tot de conclusie kom dat de versterker op de ultimate outlet kan blijven dan gaat de P500 gelijk ook een stuk langer mee  ;)

Gisteren trouwens de nieuwe TRON film gekeken, wat een waanzinnig geluid zit daar bij, heb er van genoten  :pompom:

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juli 30, 2011, 17:35:11
Jawel, maar weet ik veel wat de vorige eigenaren er allemaal jarenlang op aangesloten hebben gehad ;-)

;D

Ik had er in ieder minder dan 85W op aangesloten, bij mij was het: loopwerk + dac + voorversterker, samen geloof ik 35-40W. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op augustus  1, 2011, 14:03:50
;D

Ik had er in ieder minder dan 85W op aangesloten, bij mij was het: loopwerk + dac + voorversterker, samen geloof ik 35-40W. ;)
Dat is ook niet veel, maar ik doelde niet specifiek op jou uiteraard  ;)

celerontje

Nog knutselideeƫn m.b.t. de oude stofzuiger? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op augustus  1, 2011, 14:38:45
Nog knutselideeƫn m.b.t. de oude stofzuiger? ;)
Het zag er niet goed uit en ik had er ook weinig zin in en hij was al bijna 10 jaar oud dus hij ligt reeds in een ondergrondse container ;)

hifiman

Na een jaartje klooien met de Symphonic Line versterker (modificiferen, weer modificeren, uiteindelijk een buizenvoortrap erin, verschillende buisjes en instellingen proberen, schakeling finetunen) en de reparatie van de powerplant kan ik eindelijk weer gewoon muziek luisteren. Niet dat ik het afgelopen jaar niet geluisterd heb maar dan was het toch altijd weer analyseren (na elke wijziging in de versterker) en veel "zappen" tussen verschillende cd's om zo een beeld te krijgen van hoe het op zo'n moment klonk en beviel. Dat hoeft nu niet meer, het is even klaar zo en ik ben er echt weer aan toe om gewoon weer eens een hele cd te beluisteren en het analyseren/vergelijken los te laten  :music:

Al het "geklooi" is overigens niet voor niks geweest, de set heeft nog nooit beter geklonken dan dat tie nu doet en ik ben dus wel blij dat ik deze stappen genomen heb. De zomer loopt ook ten einde, binnenkort veel gelegenheid dus voor muziek en film  :thumbs-up:

Ejorne

Citaat van: Audioloog op augustus  5, 2011, 10:16:11
Na een jaartje klooien met de Symphonic Line versterker (modificiferen, weer modificeren, uiteindelijk een buizenvoortrap erin, verschillende buisjes en instellingen proberen, schakeling finetunen) en de reparatie van de powerplant kan ik eindelijk weer gewoon muziek luisteren. Niet dat ik het afgelopen jaar niet geluisterd heb maar dan was het toch altijd weer analyseren (na elke wijziging in de versterker) en veel "zappen" tussen verschillende cd's om zo een beeld te krijgen van hoe het op zo'n moment klonk en beviel. Dat hoeft nu niet meer, het is even klaar zo en ik ben er echt weer aan toe om gewoon weer eens een hele cd te beluisteren en het analyseren/vergelijken los te laten  :music:

Al het "geklooi" is overigens niet voor niks geweest, de set heeft nog nooit beter geklonken dan dat tie nu doet en ik ben dus wel blij dat ik deze stappen genomen heb. De zomer loopt ook ten einde, binnenkort veel gelegenheid dus voor muziek en film  :thumbs-up:

8)

Natuurlijk moet je de tijd tussendoor kunnen nemen om lekker te genieten van de muziek. Maar ik weet nu al vrijwel zeker dat je het modden en analyseren niet lang links kunt laten liggen...  :P

hifiman

Citaat van: Ejorne op augustus  5, 2011, 10:18:15
Natuurlijk moet je de tijd tussendoor kunnen nemen om lekker te genieten van de muziek. Maar ik weet nu al vrijwel zeker dat je het modden en analyseren niet lang links kunt laten liggen...  :P
Dat zien we dan wel weer  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op augustus  5, 2011, 10:16:11
De zomer loopt ook ten einde, .....

Zeg schei eens lekker uit..... :o ;D

Ik vind het prima zo.. :yin-yang:
...
.in de ochtend in de zon....in de (na)middag hardlopen....aan het begin van de avond muziek luisteren en aan het einde van de avond een fillumpie kijken.....
Zo kan ik oud worden hoor.... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Ejorne

Citaat van: Erik van Voorst op augustus  5, 2011, 16:40:59
Zeg schei eens lekker uit..... :o ;D

Ik vind het prima zo.. :yin-yang:
...
.in de ochtend in de zon....in de (na)middag hardlopen....aan het begin van de avond muziek luisteren en aan het einde van de avond een fillumpie kijken.....
Zo kan ik oud worden hoor.... O0

Kun je niet beter DIY projectjes gaan doen? Een beetje je tijd in de zon verdoen terwijl je zulke mooie dingen kunt maken...  :nowink:

;D

hifiman

Citaat van: Ejorne op augustus  5, 2011, 16:48:57
Kun je niet beter DIY projectjes gaan doen? Een beetje je tijd in de zon verdoen terwijl je zulke mooie dingen kunt maken...  :nowink:

;D
Het is pas zonde als je niet kunt genieten van de mooie dingen die je gemaakt hebt ;-)

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op augustus  5, 2011, 16:40:59
Zeg schei eens lekker uit..... :o ;D

Ik vind het prima zo.. :yin-yang:
...
.in de ochtend in de zon....in de (na)middag hardlopen....aan het begin van de avond muziek luisteren en aan het einde van de avond een fillumpie kijken.....
Zo kan ik oud worden hoor.... O0
Ja dat snap ik, maar die vakantie van jou is straks ook weer voorbij  :devil:  ;)

Als de heer S. Weer terug is nodig ik jullie beiden binnenkort een keer uit voor een audiofiel kaasplankje bij mij thuis!

Erik van Voorst (in memoriam)

Leuk  8)

En dan daarna jullie weer naar een nieuw OPPO kijken en naar zilveren trafo's in mijn dac luisteren....zo komen we de winter wel weer door... :yin-yang:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op augustus  5, 2011, 18:39:57
Leuk  8)

En dan daarna jullie weer naar een nieuw OPPO kijken en naar zilveren trafo's in mijn dac luisteren....zo komen we de winter wel weer door... :yin-yang:
Zekers!  :headbanging: Al moet ik daar (winter) nog even niet aan denken.  :D

tiptop

Hoi Ronald,

Zie dat bij jouw het leven ook zo maar doorgaat.

Geniet van de mooie dingen (wat je al doet dus)

Ik leef al heel lang met weinig geld en still going strong. 8)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Citaat van: tiptop op augustus 11, 2011, 17:13:38
Hoi Ronald,

Zie dat bij jouw het leven ook zo maar doorgaat.

Geniet van de mooie dingen (wat je al doet dus)

Ik leef al heel lang met weinig geld en still going strong. 8)


Hoi Fabian,

Het leven gaat door inderdaad, haal gelukkig weer voldoening en plezier uit mijn hobbies. Toekomst is momenteel erg onzeker maar ik leef van dag tot dag. Dank je voor de belangstelling!  :thumbs-up:

Ik prijs me overigens gelukkig dat ik al mijn hobby spul nog heb en ook dat ik net "klaar" was met alles naar mijn zin te upgraden. Nu het allemaal nog zien te behouden, ik hoop dat dat lukt.

Ik hoop voor je dat je uiteindelijk ook weer de middelen hebt om weer tot een leuke set naar jouw wensen te komen!

Groetjes,

Ronald

hifiman

Gisteravond was Audiofiel hier op bezoek voor een gezellig avondje muziek, film en van gedachten wisselen over de hobby  :coffee:

We hebben een AB vergelijk gedaan die ik al een tijdje op stapel had maar waarmee ik bewust gewacht heb tot er een keer een mede audiofiel aanwezig zou zijn, ten eerste horen twee meer dan een en ten tweede vond ik het ook wel leuk om een ander het ook eens te laten horen. Het ging namelijk om het spelen met of zonder kap op de versterker cq de bron (logitech transporter in mijn geval).

Bij de versterker werd eigenlijk alleen maar bevestigd wat ik al eerder een keer ervaren had, zonder kap klinkt het zo veel beter dat die kap er vanaf nu dus ook gewoon niet meer op gaat!

Bij de transporter (dit had ik nog nooit getest) vonden we het moeilijk om te bepalen of er een verschil was en als het er al was of het wel positief was (zonder kap). Kortom, de kap ging er weer op en blijft erop.

Voor de grap Audiofiel ook nog even het verschil laten horen tussen een 6N6P buisje en een 6H30P-DR buisje, nou dat was snel klaar, de 6H30P-DR is overduidelijk de betere (sorry mijnheer Lampizator!).

Vervolgens lekker wat filmfragmentjes gekeken en toen was het weer tijd om het mandje op te zoeken.

Tot zover het audionieuws uit huize audioloog.