hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Nahpets

Citaat van: Audioloog op juli  2, 2010, 13:08:51
En buiten dat, wil volgend jaar ook weer eens op vakantie naar het buitenland  :P

Je gaat naar downtown Rotterdam?  ;D
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Allez iz in kandanz met een Marantz! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Uitje

Ronald,

gefeliciteerd met het voltooien van je upgrade plan  ;D
Mooie versterker is het geworden. Maar eh..... 2 jaar, pas op wat je zegt he  :P :P

hifiman

Citaat van: Uitje op juli  2, 2010, 14:58:17
Ronald,

gefeliciteerd met het voltooien van je upgrade plan  ;D
Mooie versterker is het geworden. Maar eh..... 2 jaar, pas op wat je zegt he  :P :P
Dank je Remco  :)

Ja ik weet het, maar ik heb nu toch wel alles wat ik wilde  :pompom:
We moeten maar weer eens bij elkaar komen luisteren (als het hete weer een beetje voorbij is :P ).

Groetjes,

Ronald

W

Hoi Ronald,

Op dit uur (na een mooi wk feestje :pompom: ) toch maar besloten 'm nog even aan te sluiten. Zoals ik al had gezegd ben ik dus helemaal nieuw in het surround gebeuren dus zat nogal verbaasd te kijken toen het niet direct werkte, even een aantal input kanalen goed ingesteld en jawel geluid! In het eerste kwartier dacht ik dat m'n NAD maar weer aangesloten moet worden(via de SR7400), iel geluid zonder de detaillering en plaatsing (ruimtelijkheid) die ik gewend was. Schijnbaar heb ik nu dus ook gelijk geleerd hoe belangrijk opwarmen voor dit soort apparaten is. Bij mijn NAD maakt dat echt 0,0 verschil. Gelukkig maar, want inmiddels is het geluid toch behoorlijk anders te omschrijven dan iel. Er zit een vrij groot karakter verschil tussen de twee apparaten. De marantz knalt er veel meer detail en plaatsing uit. Deze plaatsing komt alleen niet verder dan het vlak waarin de twee speakers staan opgesteld. De NAD heeft een minder breed en minder gedetailleerd geluidsbeeld maar komt wat dichter naar de luisteraar toe. Grappig om zo'n verschil zo goed te merken!

Helaas beginnen mijn huisgenoten te mopperen vanwege het volume, dus ga nu op laag volume nog even door. Morgen wordt een fijn luisterdagje!

Bedankt! wordt vervolgt

hifiman

Hoi Wybrand,

De wedstrijd was erg mooi inderdaad  :headbanging:

Heb je wel ingesteld in de 7400 dat je GEEN sub hebt aangesloten?

En luister anders ook eens in de "source direct" mode, dan zal het geluid transparanter/openen klinken (zonder de digitale processing van onder andere het bass management). En je kunt natuurlijk ook net zoals ik doe je stereo versterker gebruiken voor de eindversterking van de front kanalen door deze aan te sluiten op de front pre outs van de 7400. Probeer het gewoon eens, misschien bevalt dat wel heel goed  :)

Verder veel plezier ermee.


Groetjes,

Ronald

W

Ik heb inderdaad met die instellingen zitten spelen, heb 'm nu lekker aanstaan!!

hifiman

Citaat van: W op juli  3, 2010, 10:20:43
Ik heb inderdaad met die instellingen zitten spelen, heb 'm nu lekker aanstaan!!
:headbanging:

celerontje

Volgens mij is het tijd om een post te doen omtrent de precieze stand van zaken in huize Audioloog! ;) 
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op juli 10, 2010, 23:39:46
Volgens mij is het tijd om een post te doen omtrent de precieze stand van zaken in huize Audioloog! ;) 
Ik zal inderdaad binnenkort de laatste stand van zaken hier even neerpennen  ^-^

reza

Citaat van: Audioloog op juli  3, 2010, 07:21:54


En luister anders ook eens in de "source direct" mode, dan zal het geluid transparanter/openen klinken (zonder de digitale processing van onder andere het bass management )



Ik haak hier even op in als het mag. Ik heb zoals je weet nu ook een stereo set ( Marantz ) Daar zit deze functie ook op. Ik ben er aleven mee aan het spelen geweest maar het enige wat ik echt kan horen is dat er meer bass ( volume lijkt het wel ) komt maar er is dus meer aan de hand lees ik.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Citaat van: reza op juli 12, 2010, 23:00:27
Ik haak hier even op in als het mag. Ik heb zoals je weet nu ook een stereo set ( Marantz ) Daar zit deze functie ook op. Ik ben er aleven mee aan het spelen geweest maar het enige wat ik echt kan horen is dat er meer bass ( volume lijkt het wel ) komt maar er is dus meer aan de hand lees ik.

Hoi Reza,

In de source direct mode zal je versterker de toonregeling bypassen hetgeen een veel kleiner verschil geeft als die zelfde functie op een surround receiver waar het het digitaliseren van het analoge signaal (om te kunnen processen voor o.a. bas management) voorkomt!

Groetjes,

Ronald

reza

Dus met andere woorden : Op een stereo versterker heb je er minder aan?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Citaat van: reza op juli 12, 2010, 23:12:40
Dus met andere woorden : Op een stereo versterker heb je er minder aan?
Je moet het niet zozeer zien als iets extra's, het laat juist zaken weg  ;) Maar als je het zo wilt verwoorden dan is het antwoord ja  ;D

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Nahpets

Citaat van: reza op juli 12, 2010, 23:12:40
Dus met andere woorden : Op een stereo versterker heb je er minder aan?

Niet echt. Direct Source (of hoe het ook genoemd word) is het door de versterker sluizen van het muzieksignaal met zo min mogelijk invloed van mogelijke verstorende instellingen en/of componenten. Het is zeg maar de 'audiofiele' stand.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

celerontje

Citaat van: Audioloog op juli 12, 2010, 13:31:53
Ik zal inderdaad binnenkort de laatste stand van zaken hier even neerpennen  ^-^

SCHOP! :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Zoals beloofd even een overzicht van de laatste stand van zaken  ;)

Ik had deze zomer een aantal upgrades in de planning staan die er in het kort op neer komen dat ik nu film en TV volledig in HD kan bekijken en beluisteren   :headbanging: Na lang nadenken en twijfelen heb ik uiteindelijk de sat ontvanger en dune blu-ray speler die beiden aan de projector kant van de kamer stonden verhuisd naar de andere kant. Hierdoor is het meubeltje aan de achterkant van de kamer nu apparatuur vrij geworden, dit tot groot genoegen van de wederhelft  :notify:

Door deze (letterlijke) move kwam tevens de noodzaak voor een hdmi en spdif switch te vervallen en deze hebben dus de arena verlaten, dit geldt ook voor de Behringer SRC2496 welke ik voorheen als koptelefoon dac gebruikte voor de sat ontvanger. Minder spullen in het zicht dus en alhoewel de achterliggende reden met name een technische was dus ook sterk WAF verhogend  :angel:

hifiman

Op deze overzichtsfoto is het dressoir te zien dat alle apparatuur bevat alsmede de nieuwe full HD Sony EX500 TV welke voor zijn prijs een zeer mooi plaatje geeft (zeker vergeleken met de slechts iets goedkopere Samsung LCD TV op de slaapkamer).  :hehe:

Qua stereo is er niets meer gewijzigd zoals je kunt zien, ik speel nog steeds met de gemodificeerde Logitech Transporter, de Symphonic Line RG-9 stereo versterker en de Avalon Avatar luidsprekers, een en ander bekabeld het Cardas Hexlink bekabeling.  ^-^

hifiman

De rest van de wijzigingen heeft zich achter de gesloten deurtjes afgespeeld  :P

What's behind (de linker) door number one?

Van boven naar beneden de Dune BD Prime 1.0 media/blu-ray speler. Daaronder de VU+ Duo HD sat ontvanger. En op de onderste verdieping de nieuwe Marantz SR-6004 surround receiver. Links naast de surround receiver staat op zijn kant de Anti-Mode subwoofer DSP.

De oude Marantz SR-7400 receiver alsmede de Dune HD Center (welke door de nieuwe opzet overbodig is geworden) zijn verkocht  ^-^

hifiman

Whats behind (de rechter) door number two?

Wederom van boven naar beneden zien we als eerste de karaoke dvd speler welke regelmatig door mijn vrouw gebruikt wordt. Daaronder de onlangs tweedehands door mij aangeschafte Marantz CD-63 MKII KI, welke (een beetje oneerbiedig) puur als loopwerk gebruikt wordt met de transporter als DAC. De cd speler is puur aangeschaft om door bezoek meegenomen of net binnengekomen bestelde cd's toch af te kunnen spelen. In de praktijk komt die weinig voor maar toch vond ik het prettig deze mogelijkheid te hebben.  :bigsmile:

Helemaal onderaan de PS Audio P500 powerplant welke de stereo componenten van geregenereerde stroom voorziet en de Surround Receiver van gefilterde stroom (Ultimate Outlet).

Boven de P500 staat dan de (zeer ondiepe) karaoke draadloze microfoon ontvanger t.b.v. de karaoke dvd speler op de bovenste plank. En om eventueel commentaar meteen maar even voor te zijn: nee dit heeft geen enkele invloed op de temperatuur van de P500, zoals simpel vast te stellen valt middels de temperatuur uitlezing op de P500  ;)

hifiman

De subwoofer is nog steeds de gesloten BK 400XXLS.


hifiman

De projector nog steeds de JVC HD350 met daarvoor de nieuwe Prismasonic HFE-1500 anamorphic lens  :inlove:

hifiman

En als laatste nog even een foto van het projectie scherm met de zelf geknutselde masking paneelgordijnen hetgeen super bevalt  :pompom: