hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: williams op mei 30, 2010, 09:59:58

Heb je de calibratie veel moeten aanpassen na de poetsbeurt van de lamp ?
Hoi William,

Nee hoor het is minimaal echter wel net zichtbaar als ik switch tussen nieuwe en oude settings. Met andere woorden, moet je er geld aan gaan uitgeven dan zou ik het niet doen, kan het goedkoop of gratis doen dan is het wellicht de moeite waard  ;)

PS. Als je het leuk vind kan ik het ook eens voor je doen (gratis uiteraard), bevalt het niet dan zit je in 1 seconde weer terug op je oude settings  ;)

Ejorne

Citaat van: williams op mei 30, 2010, 09:59:58

Heb je de calibratie veel moeten aanpassen na de poetsbeurt van de lamp ?

Lijkt mij van niet, ik neem aan dat de calibratie gewoon op de normale manier plaatsvindt. ...  :P

)p(

Hoi Ronald. Wellicht is dit iets voor een nieuw projectje voor je aangezien toen ik bij jouw was je al met zoiets bezig was met de laptop. Maar zo'n fotolijstje is toch wat eleganter denk ik zo ;)



Zie http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=69888


ps Speel nu ook al een tijdje met upsampling naar 24/96 bevalt goed ;)


peter

williams

CitaatHoi William,

Nee hoor het is minimaal echter wel net zichtbaar als ik switch tussen nieuwe en oude settings. Met andere woorden, moet je er geld aan gaan uitgeven dan zou ik het niet doen, kan het goedkoop of gratis doen dan is het wellicht de moeite waard 

PS. Als je het leuk vind kan ik het ook eens voor je doen (gratis uiteraard), bevalt het niet dan zit je in 1 seconde weer terug op je oude settings 

Gaan we binnenkort is afspreken.
Waar ik ook wel is benieuwd naar ben is wat de lens doet t.o.v van het (ansi) contrast .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Citaat van: williams op mei 30, 2010, 11:03:09
Gaan we binnenkort is afspreken.
Waar ik ook wel is benieuwd naar ben is wat de lens doet t.o.v van het (ansi) contrast .
Doen we  :thumbs-up:

Wat het ansi contrast betreft dat kan ik niet goed meten volgens mij, maar waarom zou dat veranderen door de lens?

hifiman

Citaat van: )p( op mei 30, 2010, 10:24:22
Hoi Ronald. Wellicht is dit iets voor een nieuw projectje voor je aangezien toen ik bij jouw was je al met zoiets bezig was met de laptop. Maar zo'n fotolijstje is toch wat eleganter denk ik zo ;)



Zie http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=69888
Hee geinig man! Had er inderdaad al eens over gedacht om een uitgekleed pc'tje met een lcd monitortje daarvoor neer te zetten, maar vond dat wat ver gaan. Dit daarentegen is wat mij betreft een mooi en betaalbaar alternatief  :thumbs-up:

Bedankt voor de tip!  :)

Edit: helaas is het in visual basic gemaakt en dus vooralsnog windows only  :baaa:

Citaat van: )p( op mei 30, 2010, 10:24:22
ps Speel nu ook al een tijdje met upsampling naar 24/96 bevalt goed ;)
Maar geen polyphase  (sox 14.2) neem ik aan  :sneaky2:

;)

Groetjes,

Ronald

)p(

Citaat van: Audioloog op mei 30, 2010, 15:56:45

Maar geen polyphase  (sox 14.2) neem ik aan  :sneaky2:


Hehe nee. Probeer ik nog wel eens een keer, geluidskwaliteit was nu geen overweging in deze. Was alleen handig met de mini pc die ik nu gebruik ipv de squeezebox...gewoon alles uitsturen als 24/96 door j river media center. 

celerontje

Citaat van: Audioloog op mei 30, 2010, 15:54:04
Doen we  :thumbs-up:

Wat het ansi contrast betreft dat kan ik niet goed meten volgens mij, maar waarom zou dat veranderen door de lens?
Omdat je extra optiek hebt waarin het licht kan reflecteren. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

williams

CitaatWat het ansi contrast betreft dat kan ik niet goed meten volgens mij, maar waarom zou dat veranderen door de lens

Ik heb altijd het gevoel gehad dat het contrast iets naar beneden gaat als je er een lens tussen zet ,ik ben alleen benieuwd hoeveel procent dat nu eigenlijk is .
Mischien is dit is een keer leuk om te meten en te kjken wat nu het verschil is tussen een lens ertussen of te zoomen bij 235 :1
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Citaat van: williams op mei 30, 2010, 17:19:57
Ik heb altijd het gevoel gehad dat het contrast iets naar beneden gaat als je er een lens tussen zet ,ik ben alleen benieuwd hoeveel procent dat nu eigenlijk is .
Mischien is dit is een keer leuk om te meten en te kjken wat nu het verschil is tussen een lens ertussen of te zoomen bij 235 :1

Ik ben in het bezit van een lichtmeter dus het procentuele lichtverlies kan ik eventueel wel meten  ^-^

williams

CitaatIk ben in het bezit van een lichtmeter dus het procentuele lichtverlies kan ik eventueel wel meten 
Kan je met de calibratietool die je hebt geen contrastmeting  doen ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Citaat van: williams op mei 30, 2010, 18:55:34
Kan je met de calibratietool die je hebt geen contrastmeting  doen ?
Nee dat zit er volgens mij niet in  :-[

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Afgelopen vrijdag de VU+ Duo sat ontvanger opgehaald in de winkel  ^-^ Alleen even de originele firmware gestart om te kijken of de box het deed en vervolgens gelijk openpli erop gezet  :notify:

Het eerste wat me opviel is de significant betere beeldkwaliteit over SCART (RGB).  :pompom: Om HD op mijn LCD TV te kunnen kijken moet ik nog even 2 weekjes geduld hebben tot mijn Octava HDMI over UTP oplossing binnen is, tot die tijd blijft het nog even SD kijken, hetgeen met de VU+ Duo absoluut geen straf is! Uiteraard de VU+ Duo wel even via HDMI op de projector aangesloten en dat zag er prima uit ;)

De oude DM7000 dreambox is naar de slaapkamer verhuisd. Ook dat is een upgrade want voorheen stuurde ik het TV signaal via een modulator naar boven toe. Ook is het fijn om, nu dat ik dubbele LNB's heb geplaatst er nu onafhankelijk gekeken (gezapt tussen satellieten) kan worden in huiskamer en slaapkamer.

Andere voordelen van de VU+ Duo (tov de DM7000) zijn het snellere zappen, en geen gedoe meer met de video toets als je de VCR functies wilt gebruiken.  :thumbs-up:

Ik ben zeer te spreken over dit apparaat en de kans zit erin dat in de nabije toekomst de DM7000 op de slaapkamer ook vervangen gaat worden door een VU+ Duo  :notify:

HTip

Die VU+ Duo wordt een populaire satbox. Mooie aanwinst 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: HTip op juni  6, 2010, 18:38:49
Die VU+ Duo wordt een populaire satbox. Mooie aanwinst 8)
;D

Enig minpuntje is misschien het feit dat er een fan inzit, maar ja je kan niet alles hebben  ;)

Davey

Citaat van: Audioloog op juni  6, 2010, 18:39:31
;D

Enig minpuntje is misschien het feit dat er een fan inzit, maar ja je kan niet alles hebben  ;)

Er zijn mensen die gewoon de fan eruit slopen en 'm zonder fan laten draaien. Er zit sinds een paar dagen in PLi een programaatje dat je fan uitzet als je box uitstaat. Normaal draaide deze zachtjes door. Het schijnt nog niet helemaal super te werken maar ze zijn er erg druk mee van het PLi team.

Ik had ook iets gelezen over een weerstandje die iemand op de plus aanvoer had gesoldeerd van de fan zodat die een tikkie minder hard draait. Hier heb je de link van het topic, http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1847236/1. De meeste plaatsen er een andere fan in geloof ik.

Als je de DM800 gewend bent dan word niets meer heet want daar kan je een ei op bakken als die een kwartiertje aanstaat.

hifiman

Citaat van: Davey op juni  6, 2010, 19:22:23
Er zijn mensen die gewoon de fan eruit slopen en 'm zonder fan laten draaien. Er zit sinds een paar dagen in PLi een programaatje dat je fan uitzet als je box uitstaat. Normaal draaide deze zachtjes door. Het schijnt nog niet helemaal super te werken maar ze zijn er erg druk mee van het PLi team.

Ik had ook iets gelezen over een weerstandje die iemand op de plus aanvoer had gesoldeerd van de fan zodat die een tikkie minder hard draait. Hier heb je de link van het topic, http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1847236/1. De meeste plaatsen er een andere fan in geloof ik.

Als je de DM800 gewend bent dan word niets meer heet want daar kan je een ei op bakken als die een kwartiertje aanstaat.

Was zelf ook al geneigd een paar diodes in serie te zetten met de fan om zo de spanning te verlagen, maar ivm garantie wacht ik er nog maar even mee. In standby draait de fan inderdaad niet.  :thumbs-up:

Davey

Citaat van: Audioloog op juni  6, 2010, 19:37:12
Was zelf ook al geneigd een paar diodes in serie te zetten met de fan om zo de spanning te verlagen, maar ivm garantie wacht ik er nog maar even mee. In standby draait de fan inderdaad niet.  :thumbs-up:

Bij mij staat de VU nu in de kast achter een gesloten deurtje dus die fan hoor ik niet.

Ik wacht nog heel even met het nieuwe image. De laatste die ik heb is van afgelopen zondag en meestal update ik eens in de twee weken.

Je hebt me trouwens wel weer aan het denken gezet wat betreft de keuze tussen een Solo of een Duo voor boven  :devil:. De Duo zal ook beter zijn in het afspelen van bestanden van de schijf van de andere VU Duo denk ik. Ik heb het nog niet aan de gang maar als dat zo is  :D

hifiman

Citaat van: Davey op juni  6, 2010, 19:47:17
Bij mij staat de VU nu in de kast achter een gesloten deurtje dus die fan hoor ik niet.

Ik wacht nog heel even met het nieuwe image. De laatste die ik heb is van afgelopen zondag en meestal update ik eens in de twee weken.

Je hebt me trouwens wel weer aan het denken gezet wat betreft de keuze tussen een Solo of een Duo voor boven  :devil:. De Duo zal ook beter zijn in het afspelen van bestanden van de schijf van de andere VU Duo denk ik. Ik heb het nog niet aan de gang maar als dat zo is  :D
Ja precies, ik ga dan ook op zeker voor een tweede duo ipv een solo. De meerprijs valt wel mee tenslotten.

Davey

Citaat van: Audioloog op juni  6, 2010, 19:52:01
Ja precies, ik ga dan ook op zeker voor een tweede duo ipv een solo. De meerprijs valt wel mee tenslotten.

Ik ben bang dat dit ook mijn keuze zal zijn  :D

Ejorne

Citaat van: Audioloog op juni  6, 2010, 18:39:31
;D

Enig minpuntje is misschien het feit dat er een fan inzit, maar ja je kan niet alles hebben  ;)

Citaat van: Audioloog op juni  6, 2010, 19:37:12
Was zelf ook al geneigd een paar diodes in serie te zetten met de fan om zo de spanning te verlagen, maar ivm garantie wacht ik er nog maar even mee. In standby draait de fan inderdaad niet.  :thumbs-up:

Oh, ik dacht al... Audioloog die zich laat kisten door een fan?  >:D

Ik voorzie dat het garantietermijn nog lang niet is verlopen voordat het apparaat aangepakt gaat worden, wanneer je last van die fan gaat krijgen...  :P

HTip

Weer wat geleerd. De Duo heeft dus meer voordelen dan alleen een 2e tuner ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Instellingen (08-06-2010) Samsung TV op slaapkamer:

Dune (hdmi)
Modus                   Standaard
Backlight                12
Contrast                100
Helderheid              40
Scherpte                50
Kleur                      38
Tint                       G50/R50
Zwarttinten             uit
Dynamisch contrast  uit
Schaduwdetail          0
Gamma                    0
Wit balans               27,27,22,37,19,18
Kleurtint                  warm1


hifiman

Citaat van: HTip op juni  6, 2010, 22:04:30
Weer wat geleerd. De Duo heeft dus meer voordelen dan alleen een 2e tuner ;)
Inderdaad, en er is nog een voordeel. Met de DM7000 had ik altijd gezeur na een reboot of na switchen tussen files , radio en TV dat de disecq switch dan niet meer schakelde (signaalsterkte 45%, dus geen beeld). Moest dan de DM7000 uit en aan zetten en dan werkte het weer. Dit is nu met de VU+ Duo ook opgelost  :pompom: