hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: scrutinizer op februari 15, 2010, 14:33:15
Bij -c4 had ik me wel wat anders voorgesteld. ::)

Anton.
Klonk inderdaad meer als konijnensoep!  :-X

hifiman

Citaat van: Audioloog op februari 15, 2010, 10:40:31
Uit de FAQ op de Secret Rabbit website vond ik het volgende, het is dus even de vraag hoe sox dit precies doet. Dit zou een mogelijke verklaring kunnen zijn dat mijn realtime rabbit ervaring een stuk slechter was dan bij pre-processed files.

Q5 : I'm using libsamplerate but the high quality settings sound worse than the SRC_LINEAR converter. Why?

There are two possible problems. Firstly, if you are using the src_simple() function on successive blocks of a stream of samples, you will get bad results. The src_simple() function is designed for use on a whole sound file, all at once, not on contiguous segments of the same sound file. To fix the problem, you need to move to the src_process() API or the callback based API.
Ik zal het jullie maar vergeven over deze belangrijke post heen gelezen te hebben  :D  ;)

Ik heb in elk geval de vraag maar eens aan de sox developer gesteld of bovenstaande van toepassing is op de rabbit upsampling in sox. Ben in afwachting van het antwoord.


hifiman

Het proberen te porten van rabbit en polyphase code van sox 14.2 naar sox 14.3 heb ik ondertussen opgegeven, na vele uren verhitte strijd moet ik mij er toch bij neerleggen dat mijn programmeer kennis (hetgeen ook niet mijn vakgebied is) hiervoor niet toereikend is  ^-^ In helder nederlands: so far for het konijn realtime inzetten!

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op februari 16, 2010, 14:23:54
Ik zal het jullie maar vergeven over deze belangrijke post heen gelezen te hebben  :D  ;)

Ik heb in elk geval de vraag maar eens aan de sox developer gesteld of bovenstaande van toepassing is op de rabbit upsampling in sox. Ben in afwachting van het antwoord.


Tja, er zijn zo van die zaken die zich gemakkelijk aan het oog onttrekken.:lookaround:
Zeker wanneer het belang voor het 'oor' alleen een iets grotere storage vergt en verder dit verhaal naar het land waar het licht weinig draagkracht heeft verbant.

:smile:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Ronald, het stukje Rachmaninoff wat ik bij jou op de radio hoorde, via de Transporter upsampled naar polyphased 24/96, was verreweg van vervelend om naar te luisteren.
Het verschil tussen het konijn kun je onder een smaak kwestie schuiven. Met polyphase is er met plezier naar je software te luisteren, dat met een 'redelijke' belasting voor de CPU. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik ga nu definitief wat mooie muziek meenemen om je te laten afkicken Ronald.....

AF...AF...."enough is enough"...haal eens wat Vivaldi Handel Chopin Bach Chet Baker Gerry Mulligan Charlie Haden en Ben Webster binnen en schep voor jezelf eens een andere behoefte.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BuSpu

Citaat van: )p( op februari 16, 2010, 13:36:01de oude (akg k500) waaraan ik totaal verknocht was...

Inderdaad een geweldig ding, jarenlang mee gewerkt op locatie.

hifiman

Citaat van: scrutinizer op februari 16, 2010, 19:14:14
Het verschil tussen het konijn kun je onder een smaak kwestie schuiven. Met polyphase is er met plezier naar je software te luisteren, dat met een 'redelijke' belasting voor de CPU. ;)
Wat is het verschil tussen een krokodil?  :-X
Hoe groener des te zwemt tie  :wacko:

;)

Wat blijkbaar niet zo duidelijk was is het feit dat het aan de praat krijgen van het konijn voor mij om de uitdaging ging, niet omdat ik het beter vind of perse wilde hebben  :closedeyes:  Ik had me er in vastgebeten, de tijd is nu gekomen om het los te laten  ;)




hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op februari 16, 2010, 19:21:40
Ik ga nu definitief wat mooie muziek meenemen om je te laten afkicken Ronald.....

AF...AF...."enough is enough"...haal eens wat Vivaldi Handel Chopin Bach Chet Baker Gerry Mulligan Charlie Haden en Ben Webster binnen en schep voor jezelf eens een andere behoefte.... ;D
Goed plan Erik  :pompom:

Al is het natuurlijk jammer dat ik cd's hier niet upsampled kan afspelen  :D

Icarus314

Citaat van: scrutinizer op februari 15, 2010, 20:53:46

C. Have you ever been or are you now involved in espionage or sabotage; or terrorist activities; or genocide; or between 1933 and 1945 were you involved, in any way, in persecutions associated with Nazi Germany or its allies?

Answer Yes o

What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's
YOUR MIND
FZ

:D

Anton.

The Master  ;) Geweldig  :D

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi

Ik snap er de ballen niet van dat ik geen cd mee kan nemen om up te laten samplen maar goed
dat ligt meer aan mij, ik ben gewoon teveel met muziek bezig... :devil:.

Maar nu komt het...als ik een USB-stick meeneeem met de unieke Gold cd BLUE van Joni Mitchell (Steve Hoffmann)  :yin-yang: in een FLAC formaat....kun je die afspelen/upsamplen...dat zou wel gaaf zijn om te ervaren.... O0

Mocht dat niet kunnen is het dan mogelijk dat jij hem binnenhaalt via Piratebay en je truucjesdoos erop loslaat...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

)p(

Ronald er is een cd plugin voor squeezecenter...daarmee zou je de cd in principe in de server pc kunnen stoppen en on the fly upsamplen...jaja audiofiel heel verantwoord ;)

peter

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op februari 17, 2010, 10:16:34
Hoi

Ik snap er de ballen niet van dat ik geen cd mee kan nemen om up te laten samplen maar goed
dat ligt meer aan mij, ik ben gewoon teveel met muziek bezig... :devil:.
Tussen het in de was zetten door  ;)

Even om eventuele misverstanden weg te nemen, je kunt wel cd's meenemen, ze worden ook prima afgespeeld, alleen niet ge-upsampled  ;) Was meer een opmerking om jullie even het "die gozer is onverbeterlijk" gevoel te bezorgen  :D

Citaat van: Erik van Voorst op februari 17, 2010, 10:16:34
Maar nu komt het...als ik een USB-stick meeneeem met de unieke Gold cd BLUE van Joni Mitchell (Steve Hoffmann)  :yin-yang: in een FLAC formaat....kun je die afspelen/upsamplen...dat zou wel gaaf zijn om te ervaren.... O0

Mocht dat niet kunnen is het dan mogelijk dat jij hem binnenhaalt via Piratebay en je truucjesdoos erop loslaat...
Jazeker, dat kan, dus neem maar mee  :music:

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: )p( op februari 17, 2010, 10:28:42
Ronald er is een cd plugin voor squeezecenter...daarmee zou je de cd in principe in de server pc kunnen stoppen en on the fly upsamplen...jaja audiofiel heel verantwoord ;)

peter
Ware het niet dat er geen cd/dvd rom loopwerk in de betreffende pc zit  ^-^ (en ik dan steeds naar boven moet lopen)

Toch bedankt voor de tip Peter!  ;)

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op februari 17, 2010, 11:09:36
Ware het niet dat er geen cd/dvd rom loopwerk in de betreffende pc zit  ^-^ (en ik dan steeds naar boven moet lopen)

Toch bedankt voor de tip Peter!  ;)

:sneaky2:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman


scrutinizer

Ik ben het in zoverre met je eens, met als kanttekening dat ik deze infra niet bedacht en opgezet hebt, Ronald. ::)
Ik bedoel jou perpetuum mobile creeert een 'op jou buik beschreven' doeltreffendheid, niet zozeer een veelzijdigheid. :)

Tja, een jaartje aan de zwarte schijf zou je een zicht vanuit een ander perspectief kunnen bieden. :sneaky2:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op februari 17, 2010, 11:43:17
Ik ben het in zoverre met je eens, met als kanttekening dat ik deze infra niet bedacht en opgezet hebt, Ronald. ::)
Ik bedoel jou perpetuum mobile creeert een 'op jou buik beschreven' doeltreffendheid, niet zozeer een veelzijdigheid. :)
Het woord veelzijdigheid is in deze natuurlijk voor meerlerlei interpretatie vatbaar, in mijn visie is het juist zeer veelzijdig: wav, flac, mp3, mpa, enz. enz.. (soi, alleen geen ronde schijven  :D ).  ;)

Citaat van: scrutinizer op februari 17, 2010, 11:43:17
Tja, een jaartje aan de zwarte schijf zou je een zicht vanuit een ander perspectief kunnen bieden. :sneaky2:
Ik ben deze week al aan een alternatief begonnen: koolhydraatarm dieet  :-X

;)

Groetjes,

Ronald

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op februari 17, 2010, 11:57:52
Het woord veelzijdigheid is in deze natuurlijk voor meerlerlei interpretatie vatbaar, in mijn visie is het juist zeer veelzijdig: wav, flac, mp3, mpa, enz. enz.. (soi, alleen geen ronde schijven  :D ).  ;)
Ik ben deze week al aan een alternatief begonnen: koolhydraatarm dieet  :-X

;)

Groetjes,

Ronald
:laugh:

Zo direkt zou ik het niet brengen, Ronald. Het was meer gericht op verbreding van het referentiekader en het feit dat het niet altijd het 'gemak' is - binnen deze hobby - wat het vertier brengt en de lading dekt.

:smile:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

celerontje

Citaat van: Audioloog op februari 17, 2010, 11:09:36
Ware het niet dat er geen cd/dvd rom loopwerk in de betreffende pc zit  ^-^ (en ik dan steeds naar boven moet lopen)

Toch bedankt voor de tip Peter!  ;)
Klep open, oud CD-ROM station erin hangen, DONE! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

scrutinizer

Citaat van: celerontje op februari 17, 2010, 12:42:50
Klep open, oud CD-ROM station erin hangen, DONE! ;)
Ah, we hebben een connaisseur in ons midden.
Dan gelijk maar even zo'n usb platenspelertje eraan hangen voor de vinyl liefhebbers.

:hehe:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op februari 17, 2010, 12:09:27
:laugh:

Zo direkt zou ik het niet brengen, Ronald. Het was meer gericht op verbreding van het referentiekader en het feit dat het niet altijd het 'gemak' is - binnen deze hobby - wat het vertier brengt en de lading dekt.

:smile:

Anton.
Ik snap heel goed wat je bedoeld Anton, ik zat maar een beetje te stangen  ;)

Sterker nog, ik ben heel nieuwsgierig hoe vinyl mij zou bevallen, hetgeen niet wegneemt dat ik, om praktische redenen, er niet (meer) aan ga beginnen.

:D

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: celerontje op februari 17, 2010, 12:42:50
Klep open, oud CD-ROM station erin hangen, DONE! ;)
Dat zal helaas niet gaan, alle beschikbare ruimte in de kast is opgeofferd aan harde schijven, welke weer nodig zijn voor de film kant van deze hobby  :P Een andere kast zou dit kunnen oplossen maar ik zie voor mezelf daar even niet zo de meerwaarde van in voor die ene keer per zoveel maanden dat er een cd'tje gedraaid wordt, hetgeen ik nu doe met de Dune Center aangesloten op de transporter die dan als DAC dienst doet.  ^-^

Edit: of ik moet alsnog besluiten een aparte pc voor het audio deel in elkaar te gaan knutselen.

celerontje

You don't get it.
Ik bedoel dat je als Erik of Anton langskomt, je even een CD-ROM drive buiten je PC hangt. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op februari 17, 2010, 13:04:08
You don't get it.
Ik bedoel dat je als Erik of Anton langskomt, je even een CD-ROM drive buiten je PC hangt. ;)
A ok, dat kan ook ja. Al heb dat ook niet liggen helaas  :D
Sterker nog, ik wilde laatste een 5,25 inch externe (USB) behuizing voor een SATA dvd-writer kopen , die dingen bestaan dus gewoon niet blijkbaar  :-X