hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op februari 15, 2010, 14:37:43
Een levenslang wifi fobie  :D

;)

Guilty, your honor!! :-[

Citaat van: celerontje op februari 15, 2010, 14:43:25
Je had de zender toch verstopt? :D :D :D

Tja, het leek wel een wichelroede op die plek waar mijn zender onder de vloerdelen verstopt stond.
Life after ..... never felt the same. :alien:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Icarus314 op februari 15, 2010, 13:09:45
Thanks! Daar zoek ik al een tijdje naar en die moet ik absoluut hebben. De uitvoering leek zo eenvoudig en origineel, het is de eerste keer dat ik echt door Beethoven werd gegrepen. Ook leuk in de film is dat hij op het eind van zijn leven met experimentele muziek werkt waar hij bewust niet alleen naar schoonheid streeft. Zou een inspiratie bron zijn voor de volgende generatie, daar moet ik ook eens meer van weten.

Dat zijn ongetwijfeld de strijkkwartetten.
Deze zijn inmiddels speelbaar en begrijpbaar voor serieuze musici.. ;)

Bewust niet naar schoonheid streven is min of meer de interpretatie van de Film Regisseur en volkomen misplaatst als je het over Beethoven hebt.
Eigenlijk geldt dit voor alle klassieke componisten met uitzondering dan voor sommige hedendaagse want deze bemoeien zich soms meer met mooie rekenkundige uitkomsten en serieele toonladers etc etc .

@Ronald
Die film is weer met Ed Harris...je zou zeker eens "Immortal Beloved" (Beethoven) van me moeten lenen dan leen ik van jou wel ffff   Bakara... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op februari 15, 2010, 14:54:58
@Ronald
Die film is weer met Ed Harris...je zou zeker eens "Immortal Beloved" (Beethoven) van me moeten lenen dan leen ik van jou wel ffff   Bakara... ;D
Doen we!  :thumbs-up: Het is Baraka overigens  ;)

)p(

#7228
Citaat van: Erik van Voorst op februari 15, 2010, 14:54:58
Dat zijn ongetwijfeld de strijkkwartetten.
Deze zijn inmiddels speelbaar en begrijpbaar voor serieuze musici.. ;)

Bewust niet naar schoonheid streven is min of meer de interpretatie van de Film Regisseur en volkomen misplaatst als je het over Beethoven hebt.
Eigenlijk geldt dit voor alle klassieke componisten met uitzondering dan voor sommige hedendaagse want deze bemoeien zich soms meer met mooie rekenkundige uitkomsten en serieele toonladers etc etc .


Die late strijkkwartetten waren ook zo revolutionair...mijn favoriet sinds jaar en dag is nr 14 op 131...

Ook streng serieel werk kan wonderschoon zijn en niet alleen op papier...ie bv Webern...hoewel als ik dat meeneem naar shootouts men mij meestal uhm...

peter



Icarus314

Zoals Beethoven in die film naar voren kwam

scrutinizer

Citaat van: )p( op februari 15, 2010, 15:14:20
Die late strijkkwartetten waren ook zo revolutionair...mijn favoriet sinds jaar en dag is nr 14 op 131...

Ook streng serieel werk kan wonderschoon zijn en niet alleen op papier...ie bv Webern...hoewel als ik dat meeneem naar shootouts men mij meestal uhm...

peter




Dat ligt meer aan de target curve gekozen of dat Ronald afdoende boerenjongens in het brood heeft gedaan, Peter. ;)

:smile:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Icarus314


)p(

Citaat van: scrutinizer op februari 15, 2010, 15:40:45
Dat ligt meer aan de target curve gekozen of dat Ronald afdoende boerenjongens in het brood heeft gedaan, Peter. ;)

:smile:

Anton.

Het blijft een lastige materie. Afgelopen zaterdag nog een geweldige uitvoering van Rituel van Boulez live in het concertgebouw gehoord. Aan het applaus erna merk je dan dat het publiek er nog steeds geen echte connectie mee heeft...en dat is dan nog een vrij toegankelijk werk...

peter

celerontje

Citaat van: )p( op februari 15, 2010, 16:56:11
en dat is dan nog een vrij toegankelijk werk...
Ik zeg maar zo: De meest ontoegangkelijke muziek is een concert in een theater waarbij de toneelknecht vergeet bij aanvang het doek open te trekken! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: )p( op februari 15, 2010, 15:14:20

Ook streng serieel werk kan wonderschoon zijn en niet alleen op papier...ie bv Webern...hoewel als ik dat meeneem naar shootouts men mij meestal uhm...

peter


Voordeel wat je dan wel ineens hebt op die shoot-outs is dat de installatie eindelijk naar de achtergrond verdwijnt en de muziek weer in de belangstelling.... :P  :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Citaat van: )p( op februari 15, 2010, 16:56:11
Het blijft een lastige materie. Afgelopen zaterdag nog een geweldige uitvoering van Rituel van Boulez live in het concertgebouw gehoord. Aan het applaus erna merk je dan dat het publiek er nog steeds geen echte connectie mee heeft...en dat is dan nog een vrij toegankelijk werk...

peter

Deze ervaring viel mij destijds ook op bij een concert van Reich's Music for 18 Musicians, maar moet je bekennen dat dit bij mij later zeker indaalde.
Zo ook is mijn ervaring metsommig werk van Philip Glass of Satie early piano works, als je deze per experiment voor anderen uit de kast trekt, Peter.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

)p(

Citaat van: scrutinizer op februari 15, 2010, 18:38:04
Deze ervaring viel mij destijds ook op bij een concert van Reich's Music for 18 Musicians, maar moet je bekennen dat dit bij mij later zeker indaalde.
Zo ook is mijn ervaring metsommig werk van Philip Glass of Satie early piano works, als je deze per experiment voor anderen uit de kast trekt, Peter.

;)

Anton.

Ja "minimal" is een stuk makkelijker aan de man te brengen. Van de minimalisten was de reactie op Reich altijd zeker terughoudender dan bv de meer expressieve Glass, Nyman etc. Echter de laatste jaren merk ik dat Reich live vaak erg goed wordt ontvangen door het publiek. Eindelijk gerechtigheid...wat mij betreft veruit de beste componist in dat genre...

Sorry voor de offtopic Ronald ;)

peter

)p(

Citaat van: Erik van Voorst op februari 15, 2010, 18:36:07
Voordeel wat je dan wel ineens hebt op die shoot-outs is dat de installatie eindelijk naar de achtergrond verdwijnt en de muziek weer in de belangstelling.... :P  :devil:

Muziek...dat is niet wat ik dan hoor...ik kom dan altijd maar terug op deze uitspraak van Varese: muziek is georganiseerd geluid  :P

peter

hifiman

Citaat van: )p( op februari 15, 2010, 18:49:06
Sorry voor de offtopic Ronald ;)
Muziek is nooit off-topic   :yin-yang:
Neem gerust wat van dat spul mee binnenkort Peter, ben benieuwd!  :music:

scrutinizer

Citaat van: )p( op februari 15, 2010, 18:55:27
Muziek...dat is niet wat ik dan hoor...ik kom dan altijd maar terug op deze uitspraak van Varese: muziek is georganiseerd geluid  :P

peter
Dan maar 'georganiseerd' het pad van Inca Roads volgend. ::)

RIP

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

)p(

Citaat van: Audioloog op februari 15, 2010, 19:37:48
Muziek is nooit off-topic   :yin-yang:
Neem gerust wat van dat spul mee binnenkort Peter, ben benieuwd!  :music:

Hehe...je hebt al wat seriele muziek gehoord...herinner je nog die volgens jouw irritant in het duits zingende dame met haar hoge uithalen...dat was een stuk van Webern ;)

peter

)p(

Citaat van: scrutinizer op februari 15, 2010, 19:46:55
Dan maar 'georganiseerd' het pad van Inca Roads volgend. ::)

RIP

Anton.

Ah onze Anton is een echte Zappista...overigens was Zappa ook een groot bewonderaar van zowel Webern als Varese... O0

peter

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op februari 15, 2010, 19:37:48
Muziek is nooit off-topic   :yin-yang:


Hey.... ik vraag me af...heb ik dat ooit wel eens eerder gezegd  ;D ;)

Onder de hedendaagse zit gelukkig ook veel talent maar als ik dan weer Cage tegenkom met zijn "stilte-werk" dan stemt mij dit droevig en verwijs naar de kleren van de keizer methodiek....

Ook bv. op het Holland festival naar een opgestegen helicopter luisteren waarin iemand met een cello geluid probeert te verkrijgen door een aardig rotorgeluidje heen  :-X en waar Major Tom op ground control weer in probeert te mixen met electronische mislukkende Jean Michelle Jarre tingels "at random"......dan....... IF I HAD MY WAY...I HAVE ALL OF THEM SHOT... :police:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Citaat van: )p( op februari 15, 2010, 20:11:30
Ah onze Anton is een echte Zappista...overigens was Zappa ook een groot bewonderaar van zowel Webern als Varese... O0

peter

Me sabi toch, vandaar mijn post. ;D
Boulez heeft ook meerdere malen werk van Zappa gedirigeerd en bewondering voor zijn werk. ;)
Zo vind ik bijv. zijn yellow shark project erg goed te pruimen.

"Welcome To The United States"

A. Do you have a communicable disease; (COUGH NOW! Coughs . . . ) physical or mental disorder; or are you a drug abuser or addict?

Tell me, Bill, Yes or No. (No) Louder. (No!)

B. Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or ever been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more?

Answer Yes or No. (Yes! Yes, sir! Yes! No! No! No!)

Or been a controlled substance trafficker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities?

Answer Yes or No. (Yes or No) Thank you!

C. Have you ever been or are you now involved in espionage or sabotage; or terrorist activities; or genocide; or between 1933 and 1945 were you involved, in any way, in persecutions associated with Nazi Germany or its allies?

Answer Yes o

What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's
YOUR MIND
FZ

:D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

)p(

Citaat van: Erik van Voorst op februari 15, 2010, 20:12:07

Ook bv. op het Holland festival naar een opgestegen helicopter luisteren waarin iemand met een cello geluid probeert te verkrijgen door een aardig rotorgeluidje heen  :-X en waar Major Tom op ground control weer in probeert te mixen met electronische mislukkende Jean Michelle Jarre tingels "at random"......dan....... IF I HAD MY WAY...I HAVE ALL OF THEM SHOT... :police:

Hehe dat was Stockhausen...uit de opera Licht Mittwoch gespeeld door het Arditti Kwartet tijdens het hollandfestival en...ik...uhm...was daarbij en heb ook de cd ervan  :-*
Stockhausen was een geniale fantast...soms waren zijn concerten in mijn beleving meer een evenement zoals met die helikopter...maar andere keren ook wat de muziek betreft geweldig. Een van de mooiste concerten die ik ooit gehoord heb is de Engel Prozessionen uit Sontag een andere dag uit Licht...een wonderbaarlijk mooi stuk voor koor waarbij het koor is opgesplitst in verschillende groepen die zich verplaatsten door de grote zaal van het concertgebouw...overigens toen ook heel enthousiast door het publiek ontvangen...

peter

)p(

Citaat van: scrutinizer op februari 15, 2010, 20:53:46

Zo vind ik bijv. zijn yellow shark project erg goed te pruimen.


Ik zou begin jaren 90 naar de premiere in Frankfurt gaan maar dat is toen helaas op het laatste moment niet doorgegaan :(


peter

scrutinizer

Citaat van: )p( op februari 15, 2010, 18:55:27
Muziek...dat is niet wat ik dan hoor...ik kom dan altijd maar terug op deze uitspraak van Varese: muziek is georganiseerd geluid  :P

peter
Peter! Met een uitspraak als deze voldoe je voor je het weet aan de criteria van 'audiofiel' (geluidsliefhebber). :sneaky2:

:smile:

Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

)p(

Citaat van: scrutinizer op februari 16, 2010, 10:46:38
Peter! Met een uitspraak als deze voldoe je voor je het weet aan de criteria van 'audiofiel' (geluidsliefhebber). :sneaky2:

:smile:

Anton

Oei...de dark force...  :-\  :)

ps Vandaag een nieuw geluid makend ding voor op het hoofd gekregen nadat de oude vorige week na heel veel jaren mij niet meer van dienst wilde zijn met de liefhebberij om mijn oren te laten verwennen met georganiseerd geluid  ;D

peter

scrutinizer

Citaat van: )p( op februari 16, 2010, 13:10:35
Oei...de dark force...  :-\  :)

ps Vandaag een nieuw geluid makend ding voor op het hoofd gekregen nadat de oude vorige week na heel veel jaren mij niet meer van dienst wilde zijn met de liefhebberij om mijn oren te laten verwennen met georganiseerd geluid  ;D

peter
;D

En is deze instaat je de andere te doen laten vergeten? We can get attached to some old(er) thingies as I believe you know. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

)p(

Citaat van: scrutinizer op februari 16, 2010, 13:24:39
;D

En is deze instaat je de andere te doen laten vergeten? We can get attached to some old(er) thingies as I believe you know. ;)

Anton.

Even afwachten...de nieuwe (akg k701) is een directe afstammeling van de oude (akg k500) waaraan ik totaal verknocht was...eerste indruk na een uurtje of twee...klank balans en ruimtelijke afbeelding is gelukkig vrijwel identiek...dus ik heb goede hoop op een nieuwe intensieve muzikale vriendschap tussen man en machine  :music:

peter