hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: MarkD op november 15, 2009, 19:27:39
Hier staat nog wel een setje, maar ik weet niet wat ik daar van moet denken... In ieder geval niet origineel afgemonteerd:
Even een kleine confessie: dit exemplaar is vanuit Italie naar mij onderweg  :D

Een paar dagen geleden was de aanbieding opeens verwijderd van ebay. Heb die gast toen een mail gestuurd met de vraag waarom en om een lang verhaal kort te maken, heb um voor 8 tientjes inc. verzendkosten gekocht.  ^-^
Weliswaar met niet originele pluggen, maar deze jongens blijken dusdanig zeldzaam dat ik (voor deze prijs) de knoop maar heb doorgehakt.

Ben benieuwd wat het doet in mijn set (hoop op nog wat meer "texture") en eventueel zet ik er weer cardas pluggen aan  :sly:

hifiman

Citaat van: celerontje op november 19, 2009, 21:47:00
Werkt een andere code wel?
Dus gewoon een reguliere knop van de Dune AB?
Das appels met peren vergelijken, de Dune AB zend heel andere (door dune firmware geintepreteerde) codes dan deze ene (door de dune hardware geintepreteerde) code.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op november 19, 2009, 21:47:54

Ben benieuwd wat het doet in mijn set (hoop op nog wat meer kleur en warmte)

Voer je set maar Woodstock of andere goodies uit de sixties. 8)

:D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman


kermit

#6705
Gisteren was het weer zover. We hadden een meeting bij Audioloog. In feite zouden we een meeting houden bij mij maar Searcher had al een afspraak met audioloog. Dus hebben we afgesproken om een leuke avond van te maken.
Searcher zou graag eens de speakers van Audioloog onder de loep nemen. Eenmaal aangekomen waren Riwi en Kjelt aanwezig. Die jongens presteerden het om in een uur van Eindhoven naar Delft te rijden. Met Riwi achter het stuur kun je alles verwachten. ;D :P.(Koos Spee op de stoep)

Na wat gepraat te hebben kwam Searcher ook aanzetten. Eerst wat muziek geluisterd en idd klinkt het goed. Ik weet dat Audioloog flink bezig is geweest maar het reslutaat mag er zijn. Als je het topic van begin tot eind wilt lezen kost het je zeker 365 dagen. ;D. De Avalons hebben een ruimtelijkgeluid en ook een goede basweergave. Ik was behoorlijk onder de indruk van de Avalons.Zelf had ik het niet verwacht.

Ook tijdens het film kijken merk je dat de Avolons goed tot hun recht komen. De basshakers blijven een goede impact geven. Denk dat ik ze ook zal aanschaffen. Het blijft een fantastische beleving om mee te maken.

En dan het beeld van de JVC 350. Mooi en dynamisch. Genoeg lichtopbrengst alhoewel de meningen daarover verdeeld zijn. En als verrassing van de avond kregen we een film in 3D te zien met de leuke brilletjes. :ph34r: Zeer leuke ervaring. Laatste keer dat ik het meegemaakt had was 20 jaar geleden maar het blijft leuk om een 3D film te zien. Op een gegeven ogenblik was er een scene met een jachtgeweer dat naar de kijker toegericht werd. Ik dacht het jachtgeweer te kunnen pakken. Zo echt leek het. ;D. Ik weet ff niet meer welke film het was........ Audioloog help

Ook de HD dune geeft een prachtig plaatje . Je hebt een prachtige aankoop gedaan. En ja , was weer genieten van de 21:9 opstelling. Het blijft echt het bioscoop gevoel geven. Films kijken zonder zwarte balken. Geweldig.
We hebben nog wat leuke films bekeken onder het genot van een lekkere bananenvlaai. Tegen 24:00 uur namen Riwi en kjelt weer afscheid van ons. Tja, Kjelt moet tegenwoordig verantwoording afleggen. ;D

Het was weer een leuke avond en zal zeggen tot binnenkort bij mij thuis. Audioloog bedankt voor de gezellige avond en tot gauw weer.
Riwi komende week weer even afspreken voor de beamertreffen in kaarst. Nee, we gaan niks kopen alleen kijken en vergelijken ;D

En natuurlijk een puntje ter verbetering van het beeld:
Misschien in de toekomst wat met het plafond doen . Het  weerkaatsen van licht heeft toch behoorlijk wat impact op het beeld.  Misschien richting burka. En natuurlijk een electrisch masking voor de 16:9 films. ;)

En ja, ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen..... Je weet het maar nooit met Ronald.... ;D ;) ......Een Prismasonic FE1500 lens?


HTip

Leuke review om te lezen. Scheelt me weer 10 pagina's lezen :D

Eindresultaat is zo te lezen erg goed geworden waar het uiteindelijk omgaat ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: Audioloog op november 19, 2009, 21:47:54
Even een kleine confessie: dit exemplaar is vanuit Italie naar mij onderweg  :D

Een paar dagen geleden was de aanbieding opeens verwijderd van ebay. Heb die gast toen een mail gestuurd met de vraag waarom en om een lang verhaal kort te maken, heb um voor 8 tientjes inc. verzendkosten gekocht.  ^-^
Weliswaar met niet originele pluggen, maar deze jongens blijken dusdanig zeldzaam dat ik (voor deze prijs) de knoop maar heb doorgehakt.

Ben benieuwd wat het doet in mijn set (hoop op nog wat meer kleur en warmte) en eventueel zet ik er weer cardas pluggen aan  :sly:
Mooie deal. :)

Leuke verslagje ook kermit. 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Citaat van: HTip op november 21, 2009, 13:27:25
Eindresultaat is zo te lezen erg goed geworden waar het uiteindelijk omgaat ;)
Wil je dat woord NOOIT MEER zeggen in dit topic?! :o

:D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

erik s.

Citaat van: Audioloog op november 19, 2009, 21:47:54
Even een kleine confessie: dit exemplaar is vanuit Italie naar mij onderweg  :D

Een paar dagen geleden was de aanbieding opeens verwijderd van ebay. Heb die gast toen een mail gestuurd met de vraag waarom en om een lang verhaal kort te maken, heb um voor 8 tientjes inc. verzendkosten gekocht.  ^-^
Weliswaar met niet originele pluggen, maar deze jongens blijken dusdanig zeldzaam dat ik (voor deze prijs) de knoop maar heb doorgehakt.

Ben benieuwd wat het doet in mijn set (hoop op nog wat meer kleur en warmte) en eventueel zet ik er weer cardas pluggen aan  :sly:

ik duim voor je dat de kabel aankomt en echt een Cardas is. waarom zou je andere pluggen er opzettten? Cardas zijn een crime om te monteren.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

MarkD

Citaat van: erik s. op november 21, 2009, 14:22:59
ik duim voor je dat de kabel aankomt en echt een Cardas is. waarom zou je andere pluggen er opzettten? Cardas zijn een crime om te monteren.

dat hoop ik ook, er is een hoop nepcardas in omloop...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

S@m

Citaat van: MarkD op november 21, 2009, 14:32:35
dat hoop ik ook, er is een hoop nepcardas in omloop...

Zou hij 'm daarom van Ebay hebben verwijderd...  :crazy:

HTip

Citaat van: celerontje op november 21, 2009, 13:49:52
Wil je dat woord NOOIT MEER zeggen in dit topic?! :o

:D
In de titel staat echter "bestemming bereikt" :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: kermit op november 21, 2009, 12:37:44
Gisteren was het weer zover. We hadden een meeting bij Audioloog. In feite zouden we een meeting houden bij mij maar Searcher had al een afspraak met audioloog. Dus hebben we afgesproken om een leuke avond van te maken.
Wat mij betreft zeer zeker gelukt, waarvoor mijn dank heren!  :xmas:

Citaat van: kermit op november 21, 2009, 12:37:44
Searcher zou graag eens de speakers van Audioloog onder de loep nemen. Eenmaal aangekomen waren Riwi en Kjelt aanwezig. Die jongens presteerden het om in een uur van Eindhoven naar Delft te rijden. Met Riwi achter het stuur kun je alles verwachten. ;D :P.(Koos Spee op de stoep)
Verrek joh, dat kwartje was nog niet eens bij mij gevallen, haha niet normaal in een uur inderdaad  :D

Citaat van: kermit op november 21, 2009, 12:37:44
Na wat gepraat te hebben kwam Searcher ook aanzetten.
Volgens mij begon het praten toen pas echt  :D  ;)

Citaat van: kermit op november 21, 2009, 12:37:44
Eerst wat muziek geluisterd en idd klinkt het goed. Ik weet dat Audioloog flink bezig is geweest maar het reslutaat mag er zijn. Als je het topic van begin tot eind wilt lezen kost het je zeker 365 dagen. ;D. De Avalons hebben een ruimtelijkgeluid en ook een goede basweergave. Ik was behoorlijk onder de indruk van de Avalons.Zelf had ik het niet verwacht.
Dank U  :music:

Citaat van: kermit op november 21, 2009, 12:37:44
Ook tijdens het film kijken merk je dat de Avolons goed tot hun recht komen. De basshakers blijven een goede impact geven. Denk dat ik ze ook zal aanschaffen. Het blijft een fantastische beleving om mee te maken.
Ik hoor het wel als ik effe langs moet komen met mijn stanleymes  :laugh:

Citaat van: kermit op november 21, 2009, 12:37:44
En dan het beeld van de JVC 350. Mooi en dynamisch. Genoeg lichtopbrengst alhoewel de meningen daarover verdeeld zijn. En als verrassing van de avond kregen we een film in 3D te zien met de leuke brilletjes. :ph34r: Zeer leuke ervaring. Laatste keer dat ik het meegemaakt had was 20 jaar geleden maar het blijft leuk om een 3D film te zien. Op een gegeven ogenblik was er een scene met een jachtgeweer dat naar de kijker toegericht werd. Ik dacht het jachtgeweer te kunnen pakken. Zo echt leek het. ;D. Ik weet ff niet meer welke film het was........ Audioloog help
Dat was "My Bloody Valentine".

Citaat van: kermit op november 21, 2009, 12:37:44
Ook de HD dune geeft een prachtig plaatje . Je hebt een prachtige aankoop gedaan. En ja , was weer genieten van de 21:9 opstelling. Het blijft echt het bioscoop gevoel geven. Films kijken zonder zwarte balken. Geweldig.
Inderdaad een van die beslissingen/aankopen geweest waar ik geen seconde spijt van heb gehad  :thumbs-up:
Overigens heb ik dat 4x mute + getal verhaal voor het wisselen tussen blu-ray regiocodes nu netjes onder 1 knop zitten op de Harmony, 5x drukken werd me wat te gek  :P

Citaat van: kermit op november 21, 2009, 12:37:44
We hebben nog wat leuke films bekeken onder het genot van een lekkere bananenvlaai. Tegen 24:00 uur namen Riwi en kjelt weer afscheid van ons. Tja, Kjelt moet tegenwoordig verantwoording afleggen. ;D
Was weer heerlijk Brian, bedankt!   :angel:

Citaat van: kermit op november 21, 2009, 12:37:44
Het was weer een leuke avond en zal zeggen tot binnenkort bij mij thuis. Audioloog bedankt voor de gezellige avond en tot gauw weer.
Riwi komende week weer even afspreken voor de beamertreffen in kaarst. Nee, we gaan niks kopen alleen kijken en vergelijken ;D
Ben erg benieuwd naar je masking oplossing, ik kom het binnenkort graag bewonderen  :inlove:

Citaat van: kermit op november 21, 2009, 12:37:44
En natuurlijk een puntje ter verbetering van het beeld:
Misschien in de toekomst wat met het plafond doen . Het  weerkaatsen van licht heeft toch behoorlijk wat impact op het beeld.  Misschien richting burka. En natuurlijk een electrisch masking voor de 16:9 films. ;)
Mee eens dat dat een verbeterpunt is, ben echter bang dat dit niet snel zal gaan gebeuren, ach je hoort mij niet klagen  :satisfied:

Citaat van: kermit op november 21, 2009, 12:37:44
En ja, ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen..... Je weet het maar nooit met Ronald.... ;D ;) ......Een Prismasonic FE1500 lens?
Zeker iets wat op mijn verlanglijst staat, wie weet ergens in 2010  :lookaround:

Bedankt voor je verslag!  8)

Ronald.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: erik s. op november 21, 2009, 14:22:59
ik duim voor je dat de kabel aankomt en echt een Cardas is. waarom zou je andere pluggen er opzettten? Cardas zijn een crime om te monteren.
Het is een risico, dat weet ik. Ik denk wel dat tie echt is, als het oplichting was waarom er dan ook nog eens andere pluggen opzetten zodat de kans flink afneemt dat iemand ze koopt.

hifiman

Citaat van: scrutinizer op november 16, 2009, 10:55:08
Maar Ronald als je 99% van de tijd het systeem, waar je zoveel enthousiasme, materiaal en 'belang' in stopt, 1% (niet) gebruikt voor waar het capabel toe is.
Heb je dit niveau dan niet aangeschaft voor de visite? :smile:
Ik zit momenteel in mijn 1%  8)  :music:

(zonder visite  ;) )

)p(

Citaat van: Audioloog op november 22, 2009, 10:48:09
Ik zit momenteel in mijn 1%  8)  :music:

(zonder visite  ;) )

O0 ...geniet ze! Nu hier even niets..., maar ik ga voor wat live muziek vanmiddag...een van mijn fav operas Salome ;)

peter

Audiofiel

Inmiddels is de bestemming kennelijk niet meer bereikt... :hehe:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op november 22, 2009, 11:39:40
Inmiddels is de bestemming kennelijk niet meer bereikt... :hehe:
Haha, scherp opgemerkt.

Jawel hoor, echter ik heb een begin gemaakt (PCH -> Dune) met een gepland upgrade reisje door HT land, dus vandaar dat ik de titel even heb aangepast  ;)

hifiman

#6720
Ben nu even aan het kijken of het lukt om de dune interface wat op te leuken. Even aan het stoeien nu met "My Movies"  :)

hifiman

Het resultaat is teleurstellend, in die zin dat er van de 97 films die ik liet "scannen" er slechts 8 herkend werden  :-X

hifiman

Maar niet getreurd, dan gaan we verder met plan B: iDune  :)

hifiman

#6723
Nou das helemaal een lekkere tool  :-X Die gaat ervanuit dat je zelf de coverart opzoekt en neerzet.  :crazy:

Edit: achteraf ook weer niet zo een  "bad thing". Gebruik een willekeurige tool om de cover art binnen te halen en dan iDune om de conversie naar het door de dune gebruikte formaat te doen. Nu  nog even de juiste "willekeurig tool" vinden  ^-^

hifiman

Citaat van: scrutinizer op november 20, 2009, 09:04:24
Voer je set maar Woodstock of andere goodies uit de sixties. 8)

:D

Anton.
Besef achteraf dat ik niet de juiste woorden (warmte en kleur) had gekozen om uit te drukken wat ik bedoelde, na het lezen van een audio blad kwam ik dan eindelijk het juiste woord tegen: Texture  :angel: