hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

celerontje

Al blijf ik de LFE van The Incredible Hulk mooier vinden.

Ratatouille klinkt ook errug goed, vooral in de scene waarin Remy voor het eerst in de keuken komt;
Karretjes die over je heen denderen, brandende ovens etc.
Dat is echt een scene die je tegelijkertijd een enorm mooie surroundbubble laat horen én je subwoofer flink aan het werk zet.

Taken (met Liam Neeson) bevat ook flink wat loeistrak LFE.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op september 17, 2009, 17:26:13
Al blijf ik de LFE van The Incredible Hulk mooier vinden.

Ratatouille klinkt ook errug goed, vooral in de scene waarin Remy voor het eerst in de keuken komt;
Karretjes die over je heen denderen, brandende ovens etc.
Dat is echt een scene die je tegelijkertijd een enorm mooie surroundbubble laat horen én je subwoofer flink aan het werk zet.

Taken (met Liam Neeson) bevat ook flink wat loeistrak LFE.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik zou zeggen ga jij nog rustig even door, dan heb ik straks een mooie top 10 om uit te proberen  :D

hifiman

Citaat van: Audioloog op september 17, 2009, 15:36:50
Vanavond ga ik eens kijken hoe het klinkt als ik mijn 44.1 kHz@16bit flacjes upsampled naar 96 kHz@24 bit aanbied aan mijn transporter  ^-^

Dit kan softwarematig (op de pc dus) door sox er tussen te plakken:

flc flc * *
[sox]  -v0.995 –buffer 32768  -t flac -r44100 -2 -c2 $FILE$ -t flac -C0 -3 -c2 -r96000 - polyphase -cutoff 1.0

Gewoon effe geinig om te proberen  :D
Geloof het of niet, maar gisteren helemaal vergeten dat ik dit wilde "testen"  :-X

Afijn leuk voor komend weekend  ^-^

reMC

Citaat van: Audioloog op september 17, 2009, 15:36:50
Vanavond ga ik eens kijken hoe het klinkt als ik mijn 44.1 kHz@16bit flacjes upsampled naar 96 kHz@24 bit aanbied aan mijn transporter  ^-^

Dit kan softwarematig (op de pc dus) door sox er tussen te plakken:

flc flc * *
[sox]  -v0.995 –buffer 32768  -t flac -r44100 -2 -c2 $FILE$ -t flac -C0 -3 -c2 -r96000 - polyphase -cutoff 1.0

Gewoon effe geinig om te proberen  :D

Ik even blij met mijn eenvoudige 44.1/16 cd-speler waar je gewoon een CD'tje op legt en de muziek begint :D

hifiman

Citaat van: reMC op september 18, 2009, 11:06:29
Ik even blij met mijn eenvoudige 44.1/16 cd-speler waar je gewoon een CD'tje op legt en de muziek begint :D
Dat is maar hoe je het bekijkt, ik hoef voor deze test nog steeds mijn luie bank niet te verlaten, in tegenstelling tot..  :D  ;)

hifiman


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

Ronald's upgrading virus is nothing new, ofcourse... ;)

But I think that we can say that Ronald has finally seen ''the ship with money''!!! :pompom: :D (like my mother calls it ;))
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op september 20, 2009, 23:38:37
Holy shit......... :o
What happened here? :o
1 dopje per week doet wonderen  ^-^

S@m


Uitje

Ziet er erg mooi uit ronald  ;D Zeker een latertje geworden gisteren?
En wat is je eerste indruk nu ze bij je thuis staan?

hifiman

Citaat van: Uitje op september 21, 2009, 08:50:06
Ziet er erg mooi uit ronald  ;D Zeker een latertje geworden gisteren?
En wat is je eerste indruk nu ze bij je thuis staan?
Dank je Remco!

En inderdaad, was laat thuis waardoor ik ook maar eventjes op zeer bescheiden volume heb kunnen luisteren.
Vanmiddag speciaal vrij genomen om even lekker bij te komen en ze eens rustig aan de tand te gaan voelen  :happy:

Eerste indruk was eigenlijk vooral dat ze meer anders klinken (grammaticaal incorrect statement waarschijnlijk), t.o.v. de monitoren, dan ik verwacht had.

Groetjes,

Ronald

Harry HT

WOW  O0

Gefeliciteerd  O0

Gegroet,

Harry

p.s. veel luister plezier !
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

yorkie13

door gegroeid naar grotere Avalons  8)
welke zijn het, de Ascendant ?
ben benieuwd of deze ook onder het mes gaan

het kan ook de Arcus zijn met de focal tweeter

hifiman

Citaat van: RA SUBS op september 21, 2009, 10:50:38
door gegroeid naar grotere Avalons  8)
welke zijn het, de Ascendant ?
ben benieuwd of deze ook onder het mes gaan

het kan ook de Arcus zijn met de focal tweeter
Hoi Ralph,

Ik heb het simpel gehouden, het zijn de Avatars  ;)

hifiman


Audiofiel

Is het uiteindelijk toch de 'ruil' geworden en ben je er uitgekomen met de deal? En viel de beschadiging toch wel mee?
En natuurlijk van harte gefeliciteerd vanaf deze kant. :pompom:


Ik mis nog een reactie over de eerste indruk van deze speakers op je set. Dat het anders klinkt, geloof ik best (andere units, andere kast), maar klinkt het nu beter of niet, met andere woorden: een echte upgrade? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

yorkie13

de grote broer van de avalaon monitors dus
kijken of dit je laag probleem voor stereo kan oplossen, of juist groter maakt

S@m

Citaat van: Audioloog op september 16, 2009, 20:14:30
Ook hier de opmerking dat het geen kwestie is van de hele boel omgooien waar ik naar op zoek ben, maar naar een stukje finetuning naar smaak, het vervangen van speakers door andere is iets van een heel andere orde waar ik absoluut niet naar op zoek ben (ooit een switch naar een Avalon Avatar even daar gelaten  ;) ).



Niets veranderlijker dan een mens...euh, een audioloog  




;D ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op september 21, 2009, 09:16:15

Eerste indruk was eigenlijk vooral dat ze meer anders klinken (grammaticaal incorrect statement waarschijnlijk), t.o.v. de monitoren, dan ik verwacht had.

Groetjes,

Ronald

Kijk dat is wat ik bedoel....dus niet een groter broertje van... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

celerontje

Zou je kunnen vertellen hoe het komt dat deze speakers nu bij jou staan te pronken?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: Audiofiel op september 21, 2009, 11:03:42
Is het uiteindelijk toch de 'ruil' geworden en ben je er uitgekomen met de deal? En viel de beschadiging toch wel mee?
En natuurlijk van harte gefeliciteerd vanaf deze kant. :pompom:
Hoi Arjen,

Nee, het is geen ruil geworden, ik heb ze wel uiteindelijk van deze zelfde persoon gekocht, mijn monitoren ga ik dus binnenkort, na ze weer in originele staat teruggebracht te hebben, verkopen.

Wat de beschadiging betreft, tsja, ik ben daar nogal kritisch in en eigenlijk viel het tegen (het bleef niet bij die ene kras), maar goed de andere kant van het verhaal is dat na 4 setjes "bekeken" te hebben ze allemaal wel wat hadden en dat het blijkbaar een utopie is om te denken dat ik nog ergens een 100% mint paartje ga vinden. Verder valt het weer mee in die zin dat de schades die er zijn niet direkt in het oog springen.

Citaat van: Erik van Voorst op september 21, 2009, 11:16:02
Ik mis nog een reactie over de eerste indruk van deze speakers op je set. Dat het anders klinkt, geloof ik best (andere units, andere kast), maar klinkt het nu beter of niet, met andere woorden: een echte upgrade? ::)
Ik zit nu lekker te luisteren dus het wordt een tweede indruk  :D

Laat ik beginnen met het belangrijkste, ja het klinkt zeker beter,  :) maar ook heel anders. Het zijn absoluut geen Avalon monitoren met meer laag of zoiets. Het is dus ook echt even wennen weer aan de "nieuwe" sound, die overigens gelijk al goed bevalt.

Ik noem even wat zaken die me tot nu toe opvallen bij de Avatars (t.o.v. de Avalon Monitoren)
- daar waar ik de monitoren wat donker vond klinken is dat bij de Avatar zeker niet het geval
- de staging is beter, in de zin van "vloeiender" en nog wat losser van de speakers
- ze zijn daarentegen wel wat minder intiem dan de monitoren, wat meer laidback misschien
- ik heb eindelijk weer een gedegen laag, maar dan zonder de nadelen (ik zeg niet dat het perfect is (akoustiek/plaatsing), maar het is een hele verbetering in elk geval) , zo'n Q van 0.5 is zo gek nog niet  :police:
- ze klinken erg "relaxt", het luistert moeiteloos
- frappant is dat ik wat ik voorheen als een bruin cafe ervaarde (met de Cardas hexlink LS kabel), nu als een heel stuk minder bruin ervaar
- het midlaag is wellicht iets "aangezet" (beseffende dat dat waarschijnlijk wederom alles met akoustiek en plaatsing te maken heeft).

Al met al helemaal niet verkeerd en ik luister er gelijk al met plezier naar.  :music:

Bottom line: ja het is zeker een upgrade!  ;)

hifiman

Citaat van: RA SUBS op september 21, 2009, 11:11:41
kijken of dit je laag probleem voor stereo kan oplossen, of juist groter maakt
Grotendeels opgelost is mijn verdict!  ;)

En om nog even op je vorige vraag terug te komen, nee ik ga er niks aan modificeren, hooguit wat bybees omdat ik die nog heb liggen, maar dat zal dan het enige zijn!


hifiman

Citaat van: celerontje op september 21, 2009, 12:05:47
Zou je kunnen vertellen hoe het komt dat deze speakers nu bij jou staan te pronken?
behoefte -> zoeken -> advertentie -> mail + telefoon -> auto -> geld -> sjouwen -> auto -> sjouwen -> aansluiten -> behoefte bevredigd en portemonnee weer leeg  ^-^

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel  :devil: