hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hifiman


hifiman


hifiman

Citaat van: dre73 op september 16, 2009, 20:41:06
een cross interlink laat de boel wat meer gecontrolerd spelen zonder aan muzikaliteit in te leveren,alles wat strakker als de quadlink ;)
Maar aangezien ik de quadlink nog nooit gehoord heb...  :P

Edit: ik had het overigens over luidsprekerkabels.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: frank2 op september 16, 2009, 21:17:38
Oke, je wilt dus een LS kabel die net iets anders klinkt als de Cardas maar er wel zeer dicht in de buurt blijft.
Probeer dan eens een Virtual Dynamics, deze kabels heb ik zelf, ze zijn er diverse gradaties van redelijk tot extreem duur.
Wel lijken ze op de Cardas, maar ze zijn wel anders. De goedkoopste is testament, dan komt david, nite, master en dan stop maar want dan wordt het onbetaalbaar. Prijzen kun je bij wenw opvragen, hun website geeft verkeerde prijzen aan.
Ik weet dat je het goed bedoeld Frank, maar heb jij de Cardas Hexlink bijvoorbeeld wel eens in je eigen set gehad dan?
Mijn punt is, iedereen adviseert weer andere kabels die het beste zouden zijn, ik ben erg content met cardas en wil voor nu even in dat zelfde kamp blijven, temeer daar ik zeker geen totaal andere sound zoek.

Citaat van: frank2 op september 16, 2009, 21:17:38
Dat van mp3 was bedoeld als een zwart/wit vergelijking; Je hebt goede tot zeer goede speakers, bekabeling, maar je bron hoewel gemodificeerd, blijft dan de zwakste schakel. (alsof je een mp3 afspeelt op een zeer goede set, zo bedoelde ik het metaforisch gezien tenminste)
Ik proef hier enigszins een vooroordeel  :turn: Hoe weet jij hoe mijn gemodicifeerde transporter klinkt ?

Citaat van: frank2 op september 16, 2009, 21:17:38
Ik heb hier als test verschillende transporten gehad en verschillende DACs van normaal tot redelijk duur (northstar +_extremo dac) het leek niet op het geluid wat ik uit mijn cd speler krijg, of met een goede platenspeler.
Heel valide waarnemingen, maar wel in jouw set  :police:

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: celerontje op september 16, 2009, 22:13:18
Hopelijk vindt je een mogelijkheid om die te proberen.
Das simpel, ik koop alleen nog 2de hands, bevalt het niet dan kan ik het weer kwijt zonder of met weinig verlies.  :hehe:
Ok, het is even geduld hebben tot ik wat tegen kom, maar het hoeft niet gisteren want het klinkt nu ook helemaal niet vervelend!  :music:

celerontje

Stel: De Quadlink is ''jouw sound'', hoe dan verder? Jij zult nooit genezen van het tweakvirus... ;) ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op september 16, 2009, 22:18:35
Stel: De Quadlink is ''jouw sound'', hoe dan verder? Jij zult nooit genezen van het tweak virus... ;) ;D
Dan heb ik een nog betere uitgangssituatie om vanuit verder te tweaken  :withstupid:

Edit: seriously: dan gaat de aandacht weer even verschuiven naar het surround gedeelte  ^-^

celerontje

Op welk gebied precies?
Een HD versterker is met jouw hele setup knap lastig.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

frank2

Ik heb zelf de Cardas quadlink als interlink en dus heb ik goed kunnen vergelijken met de VD interlink. Ik zou zeggen dat de VD wat volwassener is, maar de sound/karakter lijkt veel op Cardas.

En tuurlijk ik test alles in mijn set, hoe dat elders overkomt kan ik niet beoordelen, maar ik ben niet iemand die schrijft dit en dit moet je proberen want dat heb ik zelf ook. Ik geef alleen aan waarvan ik denk dat zal bij een ander de bottleneck zijn en aan de ander om dan zelf te kijken of dat inderdaad zo is.
Sommige dingen neem je aan dat ze goed zijn en dat het daar niet aan kan liggen, doe ik zelf ook en ben dardoor zelf regelmatig stomverbaasd als het dan weer iets is wat je niet verwacht.
Ik heb eergisteren mijn "oude" LS kabels weer opnieuw aangesloten, hoewel deze kabels anders klinken dan de potentiele, valt wel op dat de platenspeler een geheel andere sound krijgt, maar de cd speler niet zoveel. Totaal onlogisch.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op september 17, 2009, 08:20:53
Ik heb eergisteren mijn "oude" LS kabels weer opnieuw aangesloten, hoewel deze kabels anders klinken dan de potentiele, valt wel op dat de platenspeler een geheel andere sound krijgt, maar de cd speler niet zoveel. Totaal onlogisch.

Dus jij gelooft niet in (langdurig) inspelen van kabels?

frank2

Nee ik geloof niet, ik weet zeker dat inspelen van kabels nodig is, maar mijn "oude" LS kabels zijn na 3 jr wel ingespeeld, ik heb ze alleen losgekoppeld, verder laten liggen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op september 17, 2009, 09:01:07
Nee ik geloof niet, ik weet zeker dat inspelen van kabels nodig is, maar mijn "oude" LS kabels zijn na 3 jr wel ingespeeld, ik heb ze alleen losgekoppeld, verder laten liggen.

Toch lees je regelmatig dat na enige tijd (niet eens zo lang) ook dat 'inspeelproces' van kabels te verlopen. Mede daarom heeft o.a. AudioQuest het DBS verhaal in het leven geroepen (naast uiteraard het commerciele aspect).

hifiman

Citaat van: celerontje op september 16, 2009, 22:23:13
Op welk gebied precies?
Een HD versterker is met jouw hele setup knap lastig.
Mijn wensen aan de surround kant zijn:
- een betere anamorphic lens ivm chromatic abberation (Prismasonic HFE1400R)
- een HD receiver (nog geen idee welke)
- een HD sat ontvanger (Dreambox DM800)
- een Dune ipv een popcornhour op de projector
- een stapje hoger qua subwoofer (is in bestelling  :happy: )
- een betere subwoofer equalizing oplossing, DSP8033 ga ik binnenkort uitproberen  ;)

Inderdaad is het een lastig verhaal (met hdmi) vanwege het feit dat de spullen ver uit elkaar staan, maar daar zijn natuurlijk wel oplossing voor te bedenken.

Bovenstaande zaken zijn echt wensen en ik heb er geen haast mee.

hifiman

Citaat van: frank2 op september 17, 2009, 08:20:53
Ik heb zelf de Cardas quadlink als interlink en dus heb ik goed kunnen vergelijken met de VD interlink. Ik zou zeggen dat de VD wat volwassener is, maar de sound/karakter lijkt veel op Cardas.
Dat is mooi, maar ik had het over luidsprekerkabels  ;)

Citaat van: frank2 op september 17, 2009, 08:20:53
En tuurlijk ik test alles in mijn set, hoe dat elders overkomt kan ik niet beoordelen, maar ik ben niet iemand die schrijft dit en dit moet je proberen want dat heb ik zelf ook.
Weet je dat zeker? Zie wel eens de naam Usher voorbijkomen namelijk in andermans topics  :D

Citaat van: frank2 op september 17, 2009, 08:20:53
Ik geef alleen aan waarvan ik denk dat zal bij een ander de bottleneck zijn en aan de ander om dan zelf te kijken of dat inderdaad zo is.
Sommige dingen neem je aan dat ze goed zijn en dat het daar niet aan kan liggen, doe ik zelf ook en ben dardoor zelf regelmatig stomverbaasd als het dan weer iets is wat je niet verwacht.
Ik heb eergisteren mijn "oude" LS kabels weer opnieuw aangesloten, hoewel deze kabels anders klinken dan de potentiele, valt wel op dat de platenspeler een geheel andere sound krijgt, maar de cd speler niet zoveel. Totaal onlogisch.
En dat laatste geeft weer duidelijk aan wat mijn punt is, ervaringen van een ander in een andere set zijn geen garanties voor mijn ervaringen in mijn set  :police: Neemt niet weg dat ik het meedenken waardeer  :bigsmile:



Groetjes,

Ronald

frank2

Citaat van: Audioloog op september 17, 2009, 10:45:26
Dat is mooi, maar ik had het over luidsprekerkabels  ;)
Weet je dat zeker? Zie wel eens de naam Usher voorbijkomen namelijk in andermans topics  :D




Groetjes,

Ronald

Ik weet dat het over LS kabels gaat, maar de gehele lijn is gelijk qua sound, en dus een serieuze kanshebber tov cardas. (maar zelf uittesten op je eigen set)

En ik laat zeker Usher wel eens vallen omdat velen er nog nooit van gehoord hebben en alleen maar naat B&W en Keff kijken of niet verder kijken dan living voice. En dat is jammer, tenzij je natuurlijk meteen echt te vreden bent maar iemand die van een setje van 200 euro p.paar opeens naar 2000 euro p.paar gaat vind alles mooi.
Maar ik ben er wel mee aan het stoppen, goedbedoelde adviezen worden mij te vaak negatief opgepakt en daar schrijf ik het niet voor.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

scrutinizer

 :crazy:

Cardas Hexlink ' Golden ' 5c

Maybe thats your cup of  :coffee: Ronald. ;)

Anton.

Ps. Frank, volgens sommige hier 'klinken'  alle kabels hetzelfde, ik dacht eigenlijk dat jij het daar niet mee eens was. 8)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: frank2 op september 17, 2009, 10:55:21
Maar ik ben er wel mee aan het stoppen, goedbedoelde adviezen worden mij te vaak negatief opgepakt en daar schrijf ik het niet voor.
Frank,

Ik weet dat het goed bedoeld is, maar het punt is dat ik niet op zoek ben naar weer wat anders, ik geef alleen aan nog eens wat andere LS kabels uit de Cardas lijn te willen proberen. De speaker en cd speler adviezen die daar vervolgens op volgen zijn dus op dit moment niet aan mij besteed  ;)

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 17, 2009, 11:03:58
:crazy:

Cardas Hexlink Golden 5c

Maybe thats your cup of  :coffee:

Anton.
Vanavond even mijn viltstift te voorschijn halen  :laugh:

Hmmm, lastig, deze zie ik niet vaak 2de hands voorbij komen  :sneaky2:

Is het mogelijk om aan te geven wat de verschillen zijn tussen de Hexlink en de Hexlink Golden 5C Anton?

PS. Mijn linux cd's liggen te verstoffen  ;)

Groetjes,

Ronald

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op september 17, 2009, 11:08:52
Vanavond even mijn viltstift te voorschijn halen  :laugh:

Hmmm, lastig, deze zie ik niet vaak 2de hands voorbij komen  :sneaky2:

Is het mogelijk om aan te geven wat de verschillen zijn tussen de Hexlink en de Hexlink Golden 5C Anton?

PS. Mijn linux cd's liggen te verstoffen  ;)

Groetjes,

Ronald

Dat zegt genoeg!! ;D

De Hexlink 5C en ' golden ' 5C is een soort van inbetween qua wikkeltech. >< ' golden' Crosslink.
Klankverschillen zijn niet ' erg'  groot, maar kan evident zijn gezien jouw wens.

Verder ligt hier ook iets te verstoffen ...... maar ik ben bijna weer het ventje ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 17, 2009, 11:24:00
Dat zegt genoeg!! ;D

De Hexlink 5C en ' golden ' 5C is een soort van inbetween qua wikkeltech. >< ' golden' Crosslink.
Klankverschillen zijn niet ' erg'  groot, maar kan evident zijn gezien jouw wens.
Zekers! Ik zoek ook geen "heel ander geluid", maar het geluid van de Hexlink met wat meer van de frisheid van de Crosslink. Het blijft lastig onder woorden te brengen natuurlijk wat ik precies bedoel. Om het anders te verwoorden, het bruin cafe bevalt wel, maar mag van mij iets minder bruin  :bigsmile:

Citaat van: scrutinizer op september 17, 2009, 11:24:00
Verder ligt hier ook iets te verstoffen ...... maar ik ben bijna weer het ventje ;)
Griepje?

Groetjes,

Ronald

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op september 17, 2009, 11:29:53
Zekers! Ik zoek ook geen "heel ander geluid", maar het geluid van de Hexlink met wat meer van de frisheid van de Crosslink. Het blijft lastig onder woorden te brengen natuurlijk wat ik precies bedoel. Om het anders te verwoorden, het bruin cafe bevalt wel, maar mag van mij iets minder bruin  :bigsmile:
Griepje?

Groetjes,

Ronald
I think so!! ;)

Ik begrijp wat je zegt, Ronald.
Ik vind een Engelse pub ook gezellig maar zie het na 'LAGER' ook wat te donker in. Geef mij maar een pilsje ..... ;D

Ik kan alleen aangeven dat de apparatuur allemaal keurig werkt bij jou , een persoonlijke smaak is in the eye ...........

Anton.
Ps. Ik probeer nog steeds een ' link'  te leggen tussen Virtual Dynamics en Cardas ...... ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 17, 2009, 11:44:53
I think so!! ;)
Toch niet de beruchte upgrade griep?  :crazy:

Citaat van: scrutinizer op september 17, 2009, 11:44:53
Ik begrijp wat je zegt, Ronald.
Ik vind een Engelse pub ook gezellig maar zie het na 'LAGER' ook wat te donker in. Geef mij maar een pilsje ..... ;D
Exactly!

Citaat van: scrutinizer op september 17, 2009, 11:44:53
Ik kan alleen aangeven dat de apparatuur allemaal keurig werkt bij jou , een persoonlijke smaak is in the eye ...........
Geheel mee eens!  :smile: In die context was het ook bedoeld, maar dat komt niet altijd goed over merk ik (gezien overigens goedbedoelde, speaker en cd speler voorstellen  ;) )

Citaat van: scrutinizer op september 17, 2009, 11:44:53
Ps. Ik probeer nog steeds een ' link'  te leggen tussen Virtual Dynamics en Cardas ...... ::)
Dat lukt pas als je Usher in huis hebt  :devil:

frank2

die link is: wat meer frisheid, opener, meer detail. (alles wel in juiste proporties).
Er is verder geen link te leggen: ik kan alleen zeggen wat 6 andere mensen en ikzelf al vaker hebben opgemerkt:
een virtual Dynamics lijkt veel op een cardas (is alleen wel goedkoper)
Gewoon een goede kabel die toch aanmerkelijk beter presteert dan een NO red dewn of baldur. De "fouten" die die kabels hebben heeft VD gelukkig niet.

Verder dien je zo'n kabel zelf in je eigen set te beluisteren, anders kom je er niet uit.
nadeel: ze zijn zeer stug en ze hebben spades.

dat is ook de reden (de grote gelijkenis met Cardas) dat ik ronald over deze kabel vertelde, dat had ik niet gedaan als hij lyrisch over NO zou zijn geweest.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

nb: over de cd speler/speakers: dat was een voorbeeld om uit te leggen dat ik vaak over Usher begin.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren