hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

S@m

edit: stomme opmerking  8)

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op augustus  2, 2009, 10:56:51
De scherpe lezer zal het opgevallen zijn dat ik met wat "vage" posts op de afgelopen pagina's zoekende was naar alternatieven voor de analoge output stage van de logitech transporter. Tevens zal de scherpe lezer zich afgevraagd hebben "waarom". ik had immers na het plaatsen van de burson audio opamps geroepen dat ik erg tevreden was.

Welnu dat zit zo, de burson audio opamps brachten een aantal (significante) voordelen zoals meer transparantie/detail, echter na langer luisteren kwam ik tot de conclusie dat ik het erg "technisch" vond klinken, het had voor mij (smaak speelt hier uiteraard een rol in) niet meer de muzikaliteit die het had voor de bursons erin gingen.
[.......]

Tikkeltje drama met hier en daar een vleugje romantiseren. :-X

;D

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op augustus  3, 2009, 10:54:42
Tikkeltje drama met hier en daar een vleugje romantiseren. :-X

;D

Anton.


:D

Ik ben overigens "nog steeds" erg tevreden over de laatste wijziging in de transporter   :pompom:


hifiman

Ik moest wel even wennen aan het geluid met de Bybee's, zowiezo duidelijk een zwartere achtergrond maar het klonk wat "rauw". Na een aantal uur spelen werd het al lekkerder en ik denk dat dit (na inspelen) uiteindelijk goed zal gaan bevallen  :)

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op augustus  3, 2009, 11:31:59
Ik moest wel even wennen aan het geluid met de Bybee's, zowiezo duidelijk een zwartere achtergrond maar het klonk wat "rauw". Na een aantal uur spelen werd het al lekkerder en ik denk dat dit (na inspelen) uiteindelijk goed zal gaan bevallen  :)
Zoals een rode wijn, die een geruime tijd tegen de kurk aanliggend, kan opklimmen tot ...... :-*

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op augustus  3, 2009, 11:37:29
Zoals een rode wijn die geruime tijd tegen de kurk kan opklimmen tot  :-*

;)

Anton.
Geef mij maar een lekker koud biertje  ;)

Ronald.

Audiofiel

Ook met bier heb je bepaalde types die - na voldoende rijping - tot grote smaakevolutie weten te komen. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op augustus  3, 2009, 11:31:59
Ik moest wel even wennen aan het geluid met de Bybee's, zowiezo duidelijk een zwartere achtergrond maar het klonk wat "rauw". Na een aantal uur spelen werd het al lekkerder en ik denk dat dit (na inspelen) uiteindelijk goed zal gaan bevallen  :)

Dat is wel opvallend...bij mij was het meteen raak...more musical involvement...dus hoefde absoluut niet te wennen of mij iets af te vragen...alles behalve rauw...het inspeelfenomeen zal wel hebben plaats gevonden maar ben ik niet meer alert op geweest... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op augustus  3, 2009, 19:19:35
Dat is wel opvallend...bij mij was het meteen raak...more musical involvement...dus hoefde absoluut niet te wennen of mij iets af te vragen...alles behalve rauw...het inspeelfenomeen zal wel hebben plaats gevonden maar ben ik niet meer alert op geweest... ;)
Ik wist zo gauw geen beter woord dan rauw, de kans is groot dat ik iets heel anders bedoel dan jij nu denkt  ;)

celerontje

Tja, zoveel speakers, zoveel effecten! ;)

Maar wat zit er nou in zo'n ByBee? ???
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Erik van Voorst (in memoriam)

...er is wel een lijn in te herkennen in het gebruik van Bybees inatuurlijk... ;)

Ach wat voor materialen...is een beetje als wat voor groenten gebruikt die topkok...ook gewoon zijn etc etc...next question waarom dan zoveel geld.... als het gewone sperciebonen zijn.
Allemaal een beetje voorspelbaar....daar hebben we het kabeltopic voor uitgevonden... :baaa:

Ik heb persoonlijk meer interesse in ....wat doet het c.q. wat hoor ik...als je begrijp wat ik bedoel... ;)

Rauw ..ja ik stel mij daar ook...rauw bij voor. :alien:...dus ongepolijst..minder glans op bv. violen etc....wat saai en ruw /direct/tikkie schreeuwerig... :nervous:
Als je wat anders dan dit bedoelt.. :wacko:.......ben ik toch reuze benieuwd wat JIJ bedoelt met rauw...  ???
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

celerontje

Hoe het werkt kunnen we jaren over discusseren, maar ik zou graag eens zien dat iemand zo'n ding opensloopt en een foto ervan maakt.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Citaat van: celerontje op augustus  3, 2009, 22:03:11
Hoe het werkt kunnen we jaren over discusseren, maar ik zou graag eens zien dat iemand zo'n ding opensloopt en een foto ervan maakt.

Niets let jou om er zelf eentje te kopen en ons verslag te doen van het ontleden er van. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

Tja, maar dan vraagt iedereen ook naar de troep die erin zit, waarbij mijn scheikundige talenten naar voren komen... :nopompom: :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op augustus  3, 2009, 20:34:49
Rauw ..ja ik stel mij daar ook...rauw bij voor. :alien:...dus ongepolijst..minder glans op bv. violen etc....wat saai en ruw /direct/tikkie schreeuwerig... :nervous:
Als je wat anders dan dit bedoelt.. :wacko:.......ben ik toch reuze benieuwd wat JIJ bedoelt met rauw...  ???
Welke violen?  :D  ;)

Je omschrijft het goed Erik, dat is toch hoe ik het ervaarde, in geringe mate overigens. Ook elders las ik een ervaring van iemand die zelfs stelde dat ze in het begin een verslechtering teweeg brachten en dat dit na 40 uur omsloeg in een verbetering.

Groetjes,

Ronald

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op augustus  4, 2009, 09:16:24
Welke violen?  :D  ;)

Je omschrijft het goed Erik, dat is toch hoe ik het ervaarde, in geringe mate overigens. Ook elders las ik een ervaring van iemand die zelfs stelde dat ze in het begin een verslechtering teweeg brachten en dat dit na 40 uur omsloeg in een verbetering.

Groetjes,

Ronald

Je bent nu 43 uur en 24 minuten verder........................................ :-X ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op augustus  4, 2009, 09:36:49
Je bent nu 43 uur en 24 minuten verder........................................ :-X ;D

LOL ;D    Bijna tijd voor een upgrade! :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op augustus  4, 2009, 09:36:49
Je bent nu 43 uur en 24 minuten verder........................................ :-X ;D
Haha  :P (aantal speeluren is toch wat minder nog)

scrutinizer

Nu je het zo zegt .....uurtjes maken..... Ik heb eigenlijk altijd alleen maar opengeschroefde apparaten aangetroffen in huize Audioloog ::) ... de laatste keer dacht ik Ronald muziekluisterend aan te treffen, verteld hij mij dat dat zijn eerste noten waren. :o

Anton.

Ps. Dus dit gaat nog wel even duren.  ;)

 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op augustus  4, 2009, 12:58:01
Nu je het zo zegt .....uurtjes maken..... Ik heb eigenlijk altijd alleen maar opengeschroefde apparaten aangetroffen in huize Audioloog ::)
Volgens mij is het andersom, altijd als jij op bezoek komt worden er apparaten opengeschroefd  :D

Citaat van: scrutinizer op augustus  4, 2009, 12:58:01
... de laatste keer dacht ik Ronald muziekluisterend aan te treffen, verteld hij mij dat dat zijn eerste noten waren. :o
I plead guilty  ;)

Citaat van: scrutinizer op augustus  4, 2009, 12:58:01
Ps. Dus dit gaat nog wel even duren.  ;)
Ik heb geen haast  :popcorn:  ;)

Ronald

Icarus314

Citaat van: Audioloog op augustus  4, 2009, 13:21:51
Volgens mij is het andersom, altijd als jij op bezoek komt worden er apparaten opengeschroefd  :D

Het zogenaamde observer effect  ;) Curiosity kills the kat.

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op augustus  4, 2009, 13:21:51
Volgens mij is het andersom, altijd als jij op bezoek komt worden er apparaten opengeschroefd  :D
Dat is dan zo omdat jij me wat wil laten zien. :P

;D Heb je nog een reportage tijdens de inbouw van de Bybees gemaakt? ....en is het trouwens nog gelukt zoals besproken?

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op augustus  4, 2009, 15:16:10
Dat is dan zo omdat jij me wat wil laten zien. :P
:D  

Citaat van: scrutinizer op augustus  4, 2009, 15:16:10
;D Heb je nog een reportage tijdens de inbouw van de Bybees gemaakt? ....en is het trouwens nog gelukt zoals besproken?
Nee eigenlijk niet  :-X Nee dat ging niet Anton, de bybee leads bleken daarvoor te kort.

Groetjes,

Ronald

Edit: ondertussen wel al 3,3 nF 1% polystyreen c'tjes in huis  ^-^ De vishays gaan wat langer duren  ;)

hifiman

Even mijn dagboek hier bijwerken  :D

- Ondertussen condensatoren met de juiste waarden in de transporter gezet, de planning was om tegelijk nog wat weerstanden te vervangen door Vishay's maar aangezien deze niet op voorraad zijn bij Parts Connexion en het onduidelijk is hoe lang dit gaat duren heb ik het klusje dus maar in 2 stappen verdeeld.

- De afgelopen dagen is er eigenlijk weinig muziek geluisterd (ivm warme weer), het inspelen van transporter en bybees loopt dus inderdaad wat "vertraging" op.  ;) Ik ga pas weer wat roepen over hoe het klinkt als de vishay's erin zitten en de boel een beetje de kans heeft gehad ingespeeld te raken.

- Een weekje geleden heb ik de Behringer DSP1124 eens tussen mijn subwoofer uitgehaald. Ik kom toch tot de conclusie dat ik al die equalizing oplossingen maar niks vind (in mijn situatie), liever wat overdreven laag (met film kijken) bij bepaalde frequenties dan een kaal klinkend laag wat meettechnisch gezien klopt maar waar de timing totaal van om zeep is. Ik speel met de gedachte om de Anti-Mode van BK eens te proberen, dit kastje werkt op basis van het middelen van impulse reponses op een aantal plekken in de kamer, ik verwacht dat dit een veel betere oplossing zal zijn.

- Een beetje gekoppeld aan bovenstaande speel ik ook met de gedachte om de BK300XLS-PR sub te verkopen en de BK400XXSL aan te schaffen, al dan niet in combinatie met de anti-mode. Maar eerst even wachten tot er weer centjes zijn  :P

- Gisteren en vandaag wat problemen opgelost met flac tags die onverklaarbaar leken, met behulp van metaflac (CLI tool) is het dan toch gelukt om de problemen die er nog waren in mijn muziek library volledig op te lossen  ;D Het kwam er feitelijk op neer dat Tag&Rename de ALBUM ARTIST tag niet goed leest/schrijf, als ik dit veld met metaflac corrigeer dan zijn de rare verschijnselen die ik had als sneeuw  voor de zon verdwenen.

- Ik kon het niet laten en heb ook nog even gespeeld met de P500 powerplant. De Symphonic Line versterker op de Ultimate Outlet of op een regenererende uitgang, ik kon eerlijk gezegd weinig tot geen verschil vaststellen. Dit itt voorheen met de Lyngdorf waar dit veel uitmaakte. voor nu de SL maar op de Ultimate Outlet gelaten.

Tot zover de dagelijkse dingetjes  :D

oud_account_1

Na jouw experimenten weet je w.s. wel op welke frequentie je de meeste problemen hebt?
Dan kan je een analoog filter maken, is niet echt rocketscience...
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values