hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli 12, 2009, 11:51:56
Misschien ter voorbereiding even de DIP 8-voetjes desolderen, Ronald. Ik denk dat het handig is om met leads te werken. (i.v.m. SMD lay-out plus plaatsing Burson modules)

Anton.
Helemaal mee eens, sterker nog aan die voetjes heb je zowiezo niks in dit geval :P

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli 12, 2009, 11:51:56
Misschien ter voorbereiding even de DIP 8-voetjes desolderen, Ronald. Ik denk dat het handig is om met leads te werken. (i.v.m. SMD lay-out plus plaatsing Burson modules)

Anton.
Zoiets?  ;)




hifiman

Anton in zijn element  ;) Vakmanschap is meesterschap!  :coffee:  :worship:

De 5534 smd opampjes in mijn Logitech Transporter vervangen door Burson Audio discrete opamps  :headbanging:

Hoe het klinkt? Dat horen jullie nog  :D

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Erik van Voorst (in memoriam)

Mooie kaarthoudertjes....  :inlove:...er wordt goed geoefend voor als ik straks met de regulators aan de slag mocht gaan... ;D
Je ontkomt bijna nooit aan ruimtegebrek bij een modificatietraject en dan is "staande bouw" vaak het enige alternatief...hier mooi ge-implementeerd (maar goed what else is new).  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op juli 15, 2009, 08:27:30
er wordt goed geoefend voor als ik straks met de regulators aan de slag mocht gaan... ;D
:-X Dit is geen oefening, dit is kunst!  :clapping:

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Maar goed hoe klinkt het nu t.o.v. de 5534 opamps? Nou dat kan ik je vertellen  :)

Veel meer detail, niet in de in de zin van een analytisch geluid maar meer in de zin van dat alles veel vloeiender klinkt  :happy:
Een rijker middengebied, een zachter hoog. En het mooiste van alles, tegenover deze voordelen hoor ik geen enkel nadeel!  :music:

O ja, ik vergeet bijna nog te melden dat het hele geluidsbeeld opener is en losser van de speakers komt. Door dit alles onstaat een mooie stage die vooral veel "vanzelfsprekender" klinkt zonder dat daar bepaalde eigenschappen "uitspringen". Er is een mooi muzikaal en coherent geheel ontstaan die we dan weer zouden kunnen beschrijven als een "analoger" geluid.

Al met al een significante verbetering waar ik heel blij mee ben, de transporter is zo ondertussen omgetoverd van een wat saai en plat klinkend apparaat naar een muzikaal levendig apparaat waar (denk ik) nog veel concu-streamers, maar ook (goede!) cd spelers jaloers op zouden zijn!  :pompom:

Anton, wederom bedankt!  :headbanging:

En dan nu eerst maar weer eens een tijd lekker gaan luisteren alvorens eventuele volgende stappen te zetten. De transporter blijf nu in elk geval voorlopig even dicht  ;)


hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op juli 15, 2009, 09:07:33
;D

.........misschien een plexi-deksel... :smile:
Dat is heel leuk dat je dat noemt, want daar heb ik zeker interesse in! En dan niet zozeer omdat dat leuk staat, maar gisteren heb ik tot mijn verbazing het verschil gehoord tussen de transport met deksel eraf en deksel erop. Zonder deksel klonk het beduidend opener en het zou erg lekker zijn om dat verschil nog even mee te pakken  :notify:

Weet jij toevalllig hoe/wat/waar/prijs mbt plexi deksels Erik?

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juli 15, 2009, 09:12:14
Al met al een significante verbetering waar ik heel blij mee ben, de transporter is zo ondertussen omgetoverd van een wat saai en plat klinkend apparaat naar een muzikaal levendig apparaat waar (denk ik) nog veel concu-streamers, maar ook (goede!) cd spelers jaloers op zouden zijn!

Dan wordt het binnenkort eens tijd voor een vergelijkende test, vind je niet? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juli 15, 2009, 09:15:15
Dat is heel leuk dat je dat noemt, want daar heb ik zeker interesse in! En dan niet zozeer omdat dat leuk staat, maar gisteren heb ik tot mijn verbazing het verschil gehoord tussen de transport met deksel eraf en deksel erop. Zonder deksel klonk het beduidend opener en het zou erg lekker zijn om dat verschil nog even mee te pakken  :notify:

Is het deksel ferro of non-ferro? Dat maakt nog al veel uit. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik van Voorst (in memoriam)

#5837
Den Haag Plastiglas....maar dan heb je toch weer een deksel (zei het met een ander resonantie-gedrag  :-X)

Ik weet trouwens niet hoe het uitpakt met statische electriciteit... :-\
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC


Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli 15, 2009, 09:17:16
Dan wordt het binnenkort eens tijd voor een vergelijkende test, vind je niet? ::)
Met een cd spelert bedoel je dan neem ik aan?  :)

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli 15, 2009, 09:18:15
Is het deksel ferro of non-ferro? Dat maakt nog al veel uit. 8)
Geen idee, hoe kom ik daar achter? Met een magneet?

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op juli 15, 2009, 09:28:30
Den Haag Plastiglas....maar dan heb je toch weer een deksel (zei het met een ander resonantie-gedrag  :-X)

Ik weet trouwens niet hoe het uitpakt met statische electriciteit... :-\
De vraag is even of het gehoorde verschil te maken heeft met mechanische eigenschappen (resonantie gedrag) of juist met elektrische eigenschappen (metalen deksel, capacitief). Misschien dat hout inderdaad geen gek idee zou zijn, het gaat mij tenslotte niet om de showoff factor  :hehe:

Overigens wil je denk ik geen volledig houten behuizing, tenslotte is zo'n transporter een halve computer...

Ronald.

Erik van Voorst (in memoriam)

vergeet dan plexi...dat is puur show.. ;)

Ach het blijft zo lang als dat het kort is...of de doos compleet afgeschermd...heelrlijke rust en detail......of een houten doos...hele mooie klank ...

Een japanse designer had een keer zijn complete design van een pre in een aluminium doos en daarna in een koperen doos laten zakken...resultaat 2 verschillende versterkers .... :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC


hifiman

Wat betreft de kast en het eventuele cd speler vergelijk, laat ik even voorop stellen dat ik na alle wijzigingen van de laatste tijd nu eerst eens een tijd lekker ga luisteren.  :music:

reMC


hifiman

Wel grappig trouwens dat er wel ingehaakt wordt op mijn terloopse opmerking over de kast (niks mis mee hoor), maar er weinig gezegd wordt over de Burson Audio opamps  :P

)p(

Citaat van: Audioloog op juli 15, 2009, 10:22:23
Wel grappig trouwens dat er wel ingehaakt wordt op mijn terloopse opmerking over de kast (niks mis mee hoor), maar er weinig gezegd wordt over de Burson Audio opamps  :P

Kan er weinig zinnigs over zegge...heel mooi dat het voor je weer een verbetering is...en hulde aan Anton...sinds jullie er samen echt werk van maken zie ik hier vooral  :music: van jouw kant en dat is heel  O0


peter

hifiman

Citaat van: )p( op juli 15, 2009, 11:02:32
Kan er weinig zinnigs over zegge...heel mooi dat het voor je weer een verbetering is...en hulde aan Anton...sinds jullie er samen echt werk van maken zie ik hier vooral  :music: van jouw kant en dat is heel  O0
Dat klopt Peter, het gaat de laatste tijd heel erg de goede kant op, dit met name dankzij Anton inderdaad  :)

De keuze om mijn Avalons te behouden, een andere versterker te kopen en daar waar nodig/mogelijk met de soldeerbout verfijningen aan te brengen is voor mij absoluut de juiste geweest.  :hehe: