hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: celerontje op juli  1, 2009, 22:49:40
Vreemd, jij kijkt toch graag duistere horror/thrillers? :P
Hoe klinkt ''The Dark Knight'' dan? :D
DTS wordt nog niet ondersteund door de transporter  ^-^

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli  1, 2009, 20:27:20
Jij mag nooit meer raden  ;) Maar de eigenlijke reden om te vervangen was overigens dat van de (her)gebruikte AB's er 1 een te kort pootje had welke tijdelijk was verlengd met een stukje verzilverd koperdraad. En (maar das meer voor het idee) dat de 68R ABs (ik had even niks anders) nu vervangen zijn door 100R (de juiste waarde).

:o ... Kabbelend holw...

Het één is nog niet ingedaald of hij laat die lekspanning via zijn soldeertip de chips al weer teisteren.  :wacko:

De dingen waar jij zo s'nachts van wakker van ligt ;D ... De leads van dit soort componenten zijn ook koper vertind/zilverd ...... So do the math. ;)

A pity, Ronald ... met de Vishay's was je in de gelegenheid de signaalweg direkt bij het ic te ontnemen.

Anton.

Ps. Misschien verstandig alvorens de Bybee's te monteren eerst eens goed te slapen/luisteren. ;)
   
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli  2, 2009, 11:24:24
:o ... Kabbelend holw...
Wie? Ik??  :D

Citaat van: scrutinizer op juli  2, 2009, 11:24:24
Het één is nog niet ingedaald of hij laat die lekspanning via zijn soldeertip de chips al weer teisteren.  :wacko:
Hoho, alles netjes geaard he, including myself  :hehe:

Citaat van: scrutinizer op juli  2, 2009, 11:24:24
De dingen waar jij zo s'nachts van wakker van ligt ;D ... De leads van dit soort componenten zijn ook koper vertind/zilverd ...... So do the math. ;)
Ja maar.... De een vertind, de ander verzilverd.. Stof voor nog langer wakker liggen  ;)

Citaat van: scrutinizer op juli  2, 2009, 11:24:24
A pity, Ronald ... met de Vishay's was je in de gelegenheid de signaalweg direkt bij het ic te ontnemen.
Beter voor (mijn) hart en bloedvaten Anton  ^-^ Daarnaast, wat niet is kan altijd nog komen  ;)

Citaat van: scrutinizer op juli  2, 2009, 11:24:24
Ps. Misschien verstandig alvorens de Bybee's te monteren eerst eens goed te slapen/luisteren. ;)
Zal ik doen Anton! Ik verwacht ze tenslotte toch pas volgende week in huis te hebben  :D

Maar voor zover niet opgepikt, hier typt wel een happy camper  ;D

Groetjes,

Ronald

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli  2, 2009, 13:34:32
Wie? Ik??  :D

::)

CitaatHoho, alles netjes geaard he, including myself   :hehe:

Uhh...mmmm. :laugh:

CitaatJa maar.... De een vertind, de ander verzilverd.. Stof voor nog langer wakker liggen  ;)

:nowink: ...haha, uiteindelijk zijn ze in jouw geval na plaatsing altijd vertind en verzilverd. ;)

CitaatBeter voor (mijn) hart en bloedvaten Anton  ^-^ Daarnaast, wat niet is kan altijd nog komen  ;)

Daredevil you ....daarnaast de Parts Conn. ziet je email met plezier tegemoet komen.

CitaatZal ik doen Anton! Ik verwacht ze tenslotte toch pas volgende week in huis te hebben  :D

Ik denk dat deze afleverdatum de enige barriere vormt tegen het openschroeven en plaatsen. :sneaky2:


CitaatMaar voor zover niet opgepikt, hier typt wel een happy camper  ;D

:) Nu nog handhaven .........


Anton

Society for battered apparatus

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli  2, 2009, 14:05:44
Daredevil you ....daarnaast de Parts Conn. ziet je email met plezier tegemoet komen.
Precies, die amerikaanse economie moet eerst even gestiumuleerd worden alvorens de onze uit het slop komt  ^-^

Citaat van: scrutinizer op juli  2, 2009, 14:05:44
Ik denk dat deze afleverdatum de enige barriere vormt tegen het openschroeven en plaatsen. :sneaky2:
Ik zeg wijselijk niks  ;) Maar vind het zelf ook wel relaxt dat ze pas volgende week komen  :D

Citaat van: scrutinizer op juli  2, 2009, 14:05:44
:) Nu het handhaven .........
De tijd zal het leren....  :popcorn:

hifiman

Krijg toevallig net te horen dat er thuis een pakje uit Canada ligt  :-X  :D


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


S@m

Citaat van: Audioloog op juli  2, 2009, 14:37:31
Krijg toevallig net te horen dat er thuis een pakje uit Canada ligt  :-X  :D



....dus....al die posts zijn in een ander z'n tijd geschreven... ::)



;D

hifiman

Citaat van: S@m op juli  2, 2009, 15:13:03
....dus....al die posts zijn in een ander z'n tijd geschreven... ::)
;D
Ach ik rook niet he  ;)


hifiman

De dropstaafjes zijn binnen  :inlove:

Nog even een tijdje laten rijpen en dan...  ;)

tiptop

Citaat van: Audioloog op juli  2, 2009, 21:36:41
De dropstaafjes zijn binnen  :inlove:

Nog even een tijdje laten rijpen en dan...  ;)
Na het openen ook nog even laten ademen, he. Dan komen ze pas echt goed op smaak ;D

When do you ever stop???? :sigh: 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.


Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juli  1, 2009, 22:51:35
Overigens is de externe dac nu ook van de baan! Ik had nooit gedacht dat het analoog uit met de transporter zo goed zou gaan klinken, er is simpelweg geen reden meer om een externe dac te willen.  :clapping:

Daar geloof ik helemaal niets van.  :withstupid:  De eerste beste keer dat iemand met een fraaie DAC langs komt is het kwaad alweer geschiedt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik van Voorst (in memoriam)

BTW Ronald ik wil je niet in de war maken maar ik heb momenteel een originele ongemodde geleende Audionote dac 3 staan en dat speelt nu al erg lekker na een paar uurtjes.

Hij is bestemd voor de verkoop, ik heb hem te leen van een winkelier....hij vraagt er niet veel voor...mocht je interesse hebben PM me maar... ;D

Er is trouwens nu al een gegadigde op de hoogte gebracht door mij en die slaapt slecht vannacht... :-X :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli  2, 2009, 22:43:22
Daar geloof ik helemaal niets van.  :withstupid:  De eerste beste keer dat iemand met een fraaie DAC langs komt is het kwaad alweer geschiedt. ;)
Ach proberen is altijd leuk  ;) Wat ik bedoel te zeggen is dat ik in eerste instantie het plan had om op zeker een externe dac te gaan nemen, die behoefte is nu weg omdat de transporter dac nu naar een hoger plan getild is. Toch lijkt het me sterk dat een externe dac mij nog echt iets gaat brengen.. Of het moet een hele dure zijn en daar zit ik nu even niet op te wachten.

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op juli  2, 2009, 23:17:47
BTW Ronald ik wil je niet in de war maken maar ik heb momenteel een originele ongemodde geleende Audionote dac 3 staan en dat speelt nu al erg lekker na een paar uurtjes.

Hij is bestemd voor de verkoop, ik heb hem te leen van een winkelier....hij vraagt er niet veel voor...mocht je interesse hebben PM me maar... ;D

Er is trouwens nu al een gegadigde op de hoogte gebracht door mij en die slaapt slecht vannacht... :-X :devil:
Maak me gek!  ;)
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet nieuwsgierig ben  :shaun: , maar toch maar even niet. Temeer daar er al een ander op zit te azen, dan wordt het straks een motje en dat lijkt me geen goed plan. Bedankt voor de tip in elk geval!

Edit: en ik betwijfel dus serieus af of deze dac nog een verbetering zou geven  ^-^

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juli  3, 2009, 07:18:03
Temeer daar er al een ander op zit te azen, dan wordt het straks een motje en dat lijkt me geen goed plan.

Tenzij Erik op jou doelde. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli  3, 2009, 08:08:43
Tenzij Erik op jou doelde. ;D

:D

Maar laat ik gelijk even nog wat concreter zijn, ik heb op dit moment even geen centen EN ik ben nu eindelijk gewoon eens tevreden met hoe het klinkt, dus ik sla even over  :coffee:

Nog even met de Bybees aan de slag en dan is het wat mij betreft voorlopig even klaar met het stereo gedeelte  ^-^


hifiman

Ik denk trouwens dat ik de Bybees eerst maar eens ga laten inspelen op de koelkast ofzo, dit geinspireerd door de heer van Voorst die zijn koelkast ook als inspeel "tool" gebruikt  :P

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli  3, 2009, 09:26:34
Ik denk trouwens dat ik de Bybees eerst maar eens ga laten inspelen op de koelkast ofzo, dit geinspireerd door de heer van Voorst die zijn koelkast ook als inspeel "tool" gebruikt  :P
Waterkoker en/of stofzuiger zijn qua stroom effectiever.

Anton.


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

#5699
Ronald...Mijn tunami stond uiteindelijk bij mij op een gemaakt zwaar verlengsnoer waar vriezer, koelkast en wasmachine en HTsub op staat... :-X

En als mijn vrouw ging stofzuigen gebruikte ze dat snoer.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!