hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman


hifiman

Gisteravond lekker muziek zitten luisteren, man wat een verschil zeg. Ik kan het eigenlijk nog het beste met deze zin samenvatten: Het begint ergens op te lijken!  :clapping: Voor het eerst sinds ik met deze hobby aktief ben bedoel ik dan dus! Perfect is het nog niet maar ik begin nu echt met plezier te luisteren en dat is helaas  niet altijd het geval geweest de afgelopen jaren.




hifiman

Ook qua bekabeling is er (vrij snel dus eigenlijk) een hernieuwde balans gevonden. Ik speel momenteel nog steeds met de Cardas Crosslink luidsprekerkabels maar sinds kort met een Cardas Quadlink interlink. Deze laatste was qua (2de hands) aanschaf een beetje een gok, maar ik wist dat BB&G deze combibnatie veel met succes toepast en dus heb ik dat maar even "gekopieerd", met succes dus  ;) Deze combinatie bevalt dusdanig goed dat ik op dit moment geen behoefte heb om mijn kabeljacht voort te zetten.

Als netsnoeren gebruik ik een MIT Z-cord 2 op de PS Audio P500 en op de Transporter. De Symphonic Line versterker heeft zijn eigen meegeleverde netsnoer.

De P500 staat momenteel op Autowave waarbij alleen de Transporter op de regenererende uitgang zit, de Symphonic Line versterker zit op de Ultimate Outlet van de P500. Deze manier van aansluiten werkt voor mij het beste  ^-^ De PS Audio P500 is voor mij een belangrijk onderdeel van de stereo set.

Ook de Avalon modificaties (filter en baspoort dichtmaken) bevallen goed en zijn ondertussen door mij definitief verklaard  :wub:
De LS kabel connectie issues zijn ook opgelost, WBT bananen (met gekrompen WBT adereindhulzen op de geleiders) aan de versterkerkant en bare-wire aan de LS kant bevallen goed.

hifiman

Hoe goed de Harbeth/Naim combinatie ook was/is voor zijn geld, ik ben blij dat ik toch deze andere kant ben opgegaan want ik heb nu iets wat (voor ongeveer hetzelfde budget) duidelijk nog beter klinkt.  :pompom: Dat is uiteraard mijn persoonlijke mening, anderen mogen daar anders over denken  ;)

Ten opzichte van een paar maanden geleden toen ik nog met de Lyngdorf speelde  klinkt het nu echt een heel stuk beter. De set klinkt veel spannender en weet mij nu veel beter bij de muziek te betrekken.  :headbanging:

Er moeten nog even wat kleine puntjes op de i gezet worden, maar zeer binnenkort is de set zover dat ik deze geschikt verklaar om ook door anderen (bevriende forumleden) "beluisterd" te mogen worden.  :coffee:


Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juni  9, 2009, 09:42:44
Ik kan het eigenlijk nog het beste met deze zin samenvatten: Het begint ergens op te lijken!

Het klinkt alsof je van het virus echter nog niet genezen bent:

CitaatPerfect is het nog niet....

Citaat van: Audioloog op juni  9, 2009, 09:54:43
Er moeten nog even wat kleine puntjes op de i gezet worden...

:ph34r:

Citaatmaar zeer binnenkort is de set zover dat ik deze geschikt verklaar om ook door anderen (bevriende forumleden) "beluisterd" te mogen worden.  :coffee:

Ik beschouw dat als een uitnodiging. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juni  9, 2009, 10:27:41
Het klinkt alsof je van het virus echter nog niet genezen bent:

:ph34r:

Ik beschouw dat als een uitnodiging. ;)

Door die zaken die je noemt er selectief uit te pikken wijzig je de boodschap van mijn verhaal van overwegend positief naar negatief  ;)

Van het virus zal ik waarschijnlijk nooit genezen, de niet perfect opmerking slaat met name op nog licht slissende s-klanken waar de dac de transporter debet aan is, de puntjes op de i slaan op een klein issue (signaalnivo transporter moet wat omlaag) dat ik op korte termijn nog even op moet lossen maar is niks schokkends.  ^-^

Je bent van harte welkom hoor, als je langs wilt komen pm of bel even  :coffee:

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juni  9, 2009, 09:42:44
Gisteravond lekker muziek zitten luisteren, man wat een verschil zeg. Ik kan het eigenlijk nog het beste met deze zin samenvatten: Het begint ergens op te lijken!  :clapping: Voor het eerst sinds ik met deze hobby aktief ben bedoel ik dan dus! Perfect is het nog niet maar ik begin nu echt met plezier te luisteren en dat is helaas  niet altijd het geval geweest de afgelopen jaren.


:) ...leuk om te lezen dat je er zoveel plezier aan beleef Ronald.

Enjoy!!!

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juni  9, 2009, 11:08:57
:) ...leuk om te lezen dat je er zoveel plezier aan beleef Ronald.

Enjoy!!!

Anton.
Thanks  :thumbs-up:

S@m

Citaat van: Audioloog op juni  9, 2009, 09:45:23
et.

Ook de Avalon modificaties (filter en baspoort dichtmaken) bevallen goed en zijn ondertussen door mij definitief verklaard  

Met welke specifieke reden heb je de baspoort dicht gemaakt en met wel materiaal?


hifiman

Citaat van: S@m op juni  9, 2009, 11:27:12
Met welke specifieke reden heb je de baspoort dicht gemaakt en met wel materiaal?
Staat allemaal in dit topic met foto en al ^-^

Zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23357.msg1440180#msg1440180

Gamma, dat zeg ik!  ;D



Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juni  9, 2009, 10:34:40
Door die zaken die je noemt er selectief uit te pikken wijzig je de boodschap van mijn verhaal van overwegend positief naar negatief  ;)

Het is niet negatief bedoeld, maar dat weet je wel. ;)

Citaat van: scrutinizer op juni  9, 2009, 11:08:57
:) ...leuk om te lezen dat je er zoveel plezier aan beleef Ronald.

En daar gaat het uiteindelijk om! 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


hifiman


Audiofiel

Als je nu had gezegd Karwei in plaats van Gamma, dan was het je vergeven. Dat is uiteindelijk hetzelfde bedrijf. :hehe:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Binnenkort in dit theater, foto's van een naakte Symphonic Line RG9  ^-^

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

S@m

Da's effe schrikken...

..dezelfde inhoud als een LFD....



;D

hifiman


hifiman


hifiman

De gemotoriseerde Alps potmeter met tuinslangen verbonden  :clapping:

hifiman

De voortrap van links naar recht gefotografeerd.

hifiman