hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: SOS-Master op juni  4, 2009, 15:25:42
wat jij zoekt, ga je niet vinden.
En jij gaat het ook niet vinden omdat je niet zoekt  :notify:

BuSpu

Citaat van: SOS-Master op juni  4, 2009, 15:05:43

"owh ik mis wat stage" ff de 4khz een db erbij
"owh ik mis wat air"ff de 10kz 1db omhoog
"owh klinkt wel erg muddy" ff -6db op 500hz met een Q van 1.5

Wel erg kort door de bocht maar was hoogstwaarschijnlijk ook niet serieus. Ik doe dit beroepsmatig en kan je nu al vertellen dat dit niet gaat werken (itt wat veel mensen denken/hopen). Goed geluid gaat in de eerste plaats niet om het frequentiebereik.

Raphie

Citaat van: BuSpu op juni  5, 2009, 11:09:40
Wel erg kort door de bocht maar was hoogstwaarschijnlijk ook niet serieus. Ik doe dit beroepsmatig en kan je nu al vertellen dat dit niet gaat werken (itt wat veel mensen denken/hopen). Goed geluid gaat in de eerste plaats niet om het frequentiebereik.

Leg eens uit? had het trouwens niet over frequentiebereik, maar over hoe men frequenties ervaart
spreekt natuurlijk voor zich dat een set sowieso in staat moet zijn het volledige bereik te kunnen weergeven. dan heb je natuurlijk nog fase uitdagingen tussen drivers e.d. maar er vanuitgaande dat je set op een bepaald niveau is, dan is de "klankkleur" toch hoofdzakelijk bumps of dips in bepaalde frewquentiegebieden. of je dit nu realiseert door opbouw en filters of door EQ achteraf is dan niet meer relevant.
JBL PRX Power!

Joris1971

Perfectie is nergens te vinden, niet in werk, niet in een vrouw en dus ook niet in muziek.
Ipv daarvan kun je beter gewoon genieten.

S@m

Citaat van: Joris1971 op juni  5, 2009, 11:56:20
Perfectie is nergens te vinden, niet in werk, niet in een vrouw en dus ook niet in muziek.

Perfectie = perceptie... ;)

Raphie

Citaat van: S@m op juni  5, 2009, 11:57:55
Perfectie = perceptie... ;)
precies!

perfectie is de standaarddeviatie van persoonlijke smaak
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Audioloog op juni  4, 2009, 14:38:26
Straks haal ik effe goedkope zooi krimpspul als tussenoplossing en van het weekend heb ik dan tijd om beter krimspul (van WBT) te gaan halen.
Als jullie het niet erg vinden ga ik weer even ontopic   :notify:

De tijdelijke goedkope zooi oplossing ging niet door, simpelweg omdat ik in de bouwmarkten geen adereindhulzen groter dan 2,2 mm2 kon vinden  :P Bij een electronica zaak hadden ze dat weer wel maar daar hadden ze weer geen tang die groter dan 4 mm2 aankon. Ik heb toen besloten om het maar even te laten voor wat het was. Morgen is het weekend en ga ik WBT adereindhulzen scoren bij Speaker en Co en een tang bij de bouwmarkt  ^-^

celerontje

Heb je hier geen ''bekrompen'' gevoel aan over gehouden? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

S@m

Je kan de adereinden na het twisten ook van soldeer voorzien en daarna in de WBT met de torx vastdraaien. Werkt perfect... ;)

hifiman

Citaat van: S@m op juni  5, 2009, 19:45:20
Je kan de adereinden na het twisten ook van soldeer voorzien en daarna in de WBT met de torx vastdraaien. Werkt perfect... ;)
Heb ik ook nog aan gedacht!   :clapping:
Maar toch maar krimpen  ;)

BuSpu

Citaat van: S@m op juni  5, 2009, 19:45:20
Je kan de adereinden na het twisten ook van soldeer voorzien en daarna in de WBT met de torx vastdraaien. Werkt perfect... ;)
maar klinkt helaas duidelijk minder.. :-\

garmtz

Citaat van: BuSpu op juni  5, 2009, 22:20:39
maar klinkt helaas duidelijk minder.. :-\

Inderdaad... Ik werk Crosslink altijd af met QED AirLocs, is een hele mooie connectie. Audioloog, had ik je niet al gevraagd of je destijds niet toch ietsje langere kabels wilde hebben...? ;)

hifiman

Citaat van: garmtz op juni  5, 2009, 22:23:13
Inderdaad... Ik werk Crosslink altijd af met QED AirLocs, is een hele mooie connectie. Audioloog, had ik je niet al gevraagd of je destijds niet toch ietsje langere kabels wilde hebben...? ;)
Die QED airlocks zijn prima inderdaad wat mij betreft, ware het niet dat dit in de nieuwe situatie niet meer gaat bij mij.
Ik red het nog wel hoor qua lengte, ze moeten alleen niet veel korter meer worden inderdaad  :P

S@m

Citaat van: BuSpu op juni  5, 2009, 22:20:39
maar klinkt helaas duidelijk minder.. :-\

Ik ben blij dat ik geen verschil hoor....   ;)

solitaire

Citaat van: BuSpu op juni  5, 2009, 22:20:39
maar klinkt helaas duidelijk minder.. :-\

Dat is een funktie van de WBT's, naar mijn ervaring geen funktie van schroef-pluggen (maw. schroef-pluggen zijn as-a-rule absoluut niet 'duidelijk minder' dan soldeer/krimp-pluggen).


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Overigens is de krimpklus ondertussen achter de rug en heb ik de verloren lage toontjes weer terug  ^-^
Dat krimpen is mechanisch gezien best een mooi systeem vind ik.  :pompom:

Wat ik mij nu afvraag en nog niet eerder aan gedacht had, zou het niet nog beter zijn te krimpen en dan de krimphuls in het barewire gat van de speakerterminal op de versterker ? Evenzo vroeg ik mij tegelijk af in hoeverre krimpen en dan de krimphuls direkt onder de speaker terminal schroeven klemmen een goed plan is. Nu ik toch bezig ben wil ik de best mogelijke connectie (direkt monteren IN de speaker en versterkers even daargelaten, zover wilde ik niet gaan) en vooral natuurlijk de best klinkende connectie  :music:

advr

Citaat van: Audioloog op juni  6, 2009, 12:41:51
Overigens is de krimpklus ondertussen achter de rug en heb ik de verloren lage toontjes weer terug  ^-^
Dat krimpen is mechanisch gezien best een mooi systeem vind ik.  :pompom:



foto van de gedane krimpklus? :pompom:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Douma

CitaatJe kan de adereinden na het twisten ook van soldeer voorzien en daarna in de WBT met de torx vastdraaien. Werkt perfect...  ;)

Oei, dit moet je nooit doen. Soldeertin heeft de nare eigenschap onder druk te gaan vervormen. De verbinding zal daarom steeds slechter worden en op een gegeven moment gewoon los gaan zitten. Ik heb dit al een paar keer mogen ervaren.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

S@m

Citaat van: Audioloog op juni  6, 2009, 12:41:51

Wat ik mij nu afvraag en nog niet eerder aan gedacht had, zou het niet nog beter zijn te krimpen en dan de krimphuls in het barewire gat van de speakerterminal op de versterker ?

Dan zou je het krimpen misschien zelfs achterwege kunnen laten....

Citaat van: DoumaOei, dit moet je nooit doen. Soldeertin heeft de nare eigenschap onder druk te gaan vervormen. De verbinding zal daarom steeds slechter worden en op een gegeven moment gewoon los gaan zitten. Ik heb dit al een paar keer mogen ervaren.

Zal er rekening mee houden... ;)

 


hifiman

Citaat van: Douma op juni  6, 2009, 16:41:43
Oei, dit moet je nooit doen. Soldeertin heeft de nare eigenschap onder druk te gaan vervormen. De verbinding zal daarom steeds slechter worden en op een gegeven moment gewoon los gaan zitten. Ik heb dit al een paar keer mogen ervaren.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat er bedoeld werd om het puntje te vertinnen en dan het niet vertinde deel te klemmen..

hifiman

Citaat van: S@m op juni  6, 2009, 17:01:00
Dan zou je het krimpen misschien zelfs achterwege kunnen laten....
Haha, ja dat snap ik  ;) Maar de vraag is dus of het met krimpen niet beter zou zijn, ongekrimpt blijft het toch altijd weer losjes zitten en moet je om de zoveel tijd "aandraaien".

S@m

Citaat van: Audioloog op juni  6, 2009, 17:43:39
Haha, ja dat snap ik  ;) Maar de vraag is dus of het met krimpen niet beter zou zijn, ongekrimpt blijft het toch altijd weer losjes zitten en moet je om de zoveel tijd "aandraaien".

Maar waarom zou je met krimpen niet meer aan hoeven te draaien? Voorzover ik weet is het verstandig om om de zoveel tijd, naast de duimschroeven, ook het één en ander wat betreft audio aan te draaien, al zijn het maar de schroeven van je luidsprekerunits...(kan je net zo goed de bekabeling ook direct meenemen)

hifiman

Even als geheugensteuntje voor mezelf. Renamen van *.JPG naar *.jpg:

find /library/music  -name "*.JPG"  | while read filename ; do mv "$filename" "`echo $filename | sed 's/JPG/jpg/'`"; done

(kan vast simpeler, maar dit werkt  ;) )

De grap is dat squeezecenter geen uppercase JPG extensie cover art meeneemt in zijn scan, vandaar de rename.

garmtz

Citaat van: Audioloog op juni  6, 2009, 20:06:14
Even als geheugensteuntje voor mezelf. Renamen van *.JPG naar *.jpg:

find /library/music  -name "*.JPG"  | while read filename ; do mv "$filename" "`echo $filename | sed 's/JPG/jpg/'`"; done

Hahaha! Handig scriptje inderdaad... :)

hifiman

Citaat van: garmtz op juni  6, 2009, 20:15:34
Hahaha! Handig scriptje inderdaad... :)
Precies, renamed recursief en gaat ook goed met spaties in de dir en file namen  ;)