hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: garmtz op juni  1, 2009, 10:36:35
Goede manier is om NIEUWE muziek te luisteren en niet op de klank, maar op de bedoeling van de muziek te concentreren. Dat is de enige manier om ver weg te blijven van 'audio hell'.

Maar als iedereen wegblijft van die "audio hell" koopt niemand meer nieuwe spullen, Garmt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juni  1, 2009, 11:02:58
Maar als iedereen wegblijft van die "audio hell" koopt niemand meer nieuwe spullen, Garmt. ;)
Om maar even van de hak op de tak te springen, speel je nog steeds met de Classe DAC Arjen?

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juni  1, 2009, 11:09:45
Om maar even van de hak op de tak te springen, speel je nog steeds met de Classe DAC Arjen?

Ja. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.


Audiofiel

Het is echt een heerlijke DAC.  O0


Minder opvallend en dynamisch dan de Parasound 2000, maar wel met een hele mooie gelaagdheid in het geluidsbeeld.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Citaat van: Audioloog op juni  1, 2009, 10:25:05
Kippenvel ?
Dan wil ik nog iets kwijt wat ik zelf heel raar vind. Toen ik de versterker voor het eerst beluisterde kreeg ik achter elkaar kippenvel. Iets wat bij mij zeer zeer uitzonderlijk is en het was echt jaren geleden dat ik dat ervaren heb. Ik vond dat een super goed teken, maar het rare is, na die eerste luistersessie was het ook gelijk weer over met het kippenvel, is dus daarna ook niet meer voorgekomen  :-X Hoe kan dat vraag ik me dan af? Kreeg ik dan kippenvel omdat ik bijvoorbeeld op dat moment ook nog erg moe was, of omdat je op dat moment voor het eerst een verschil waarneemt en er daarna weer aan gewend bent? Ik weet het niet.. Het is ook niet zo belangrijk, maar ik vond het gewoon erg frappant.

Dat komt wanneer het moet zijn. Geloof me, dat komt geregeld terug, maar niet omdat je dat wilt, maar omdat je het overkomt. Heeft ook met ambiance, set, setting, mood, etc. te maken.

Ik had eergisteren nog zo'n moment, samen met dre73 die mijn Parasound EV kwam ophalen en even de Classe set wilde luisteren.

Op een live DVD van Roger Waters, het 4e nr.  uit mijn hoofd waar een vrouw uit het achtergrondkoor een stuk solo gaat zingen, beiden spontaan kippenvel.
Sindsdien niet weer gehad :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

)p(

Citaat van: Blue-Eyes op juni  1, 2009, 12:30:44
Dat komt wanneer het moet zijn. Geloof me, dat komt geregeld terug, maar niet omdat je dat wilt, maar omdat je het overkomt. Heeft ook met ambiance, set, setting, mood, etc. te maken.

Yup...mooiste is als je helemaal wordt meegesleurd in de muziek en als je aan het einde van het stuk dan de ogen opent merk je de kippenvel pas op...althans zo gaat het bij mij vrijwel altijd...zelfs met mijn mid-end setje  8)

peter

hifiman

Citaat van: Blue-Eyes op juni  1, 2009, 12:30:44
Dat komt wanneer het moet zijn. Geloof me, dat komt geregeld terug, maar niet omdat je dat wilt, maar omdat je het overkomt. Heeft ook met ambiance, set, setting, mood, etc. te maken.
Ja inderdaad, de enige manier om het op commando op te roepen blijft toch de nagels op het schoolbord methode.  ;D

hifiman

Ik vergat volgens mij in mijn verhaal over de Symphonic Line nog even het belangrijkste   :notify:

Deze versterker is (net als de Naim Nait XS overigens) lekker muzikaal. Of zoals ik het een duitser hoorde (nou ja ik las het op een forum :P) zeggen in een discussie over welke de voorkeur geniet, een Accuphase of een Symphonic Line: Met de Accuphase hoor je frequentiebereik, met de Symphonic Line hoor je muziek   :music:  (ik heb zelf overigens geen oordeel over Accuphase want ik heb het nooit serieus beluisterd)

hifiman

Dan vergat ik ook nog wat te zeuren  :devil: En dat betreft dan het hoofdstuk bedieningsgemak  :satisfied:

Dat ik nu weer naar de versterker moet lopen als ik van bron wissel (TV kijken ipv muziek luisteren bijvoorbeeld) ga ik vast nog ooit wel eens aan wennen, maar wat ik echt een achteruitgang vind is de bediening van het volume (op afstand), ipv hele kleine stapjes gaat dat nu wel erg grof. Overigens is dat niet zozeer een minpunt van de Symphonic Line, maar was dat meer een pluspunt van de Lyngdorf.  ^-^ Ik zal ermee moeten leren leven  ;)




)p(

Citaat van: Audioloog op juni  1, 2009, 16:11:33
Ja inderdaad, de enige manier om het op commando op te roepen blijft toch de nagels op het schoolbord methode.  ;D

;D

peter

advr

Citaat van: Audioloog op juni  1, 2009, 16:19:21
Ik zal ermee moeten leren leven  ;)



alles went na een jaar of 2 ;D ;D :shaun:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

oud_account_1

"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

hifiman

Citaat van: squadra op juni  1, 2009, 19:35:21
Dat heeft bij Ronald nog geen enkel apparaat gehaald >:D
Dat valt wel mee, mijn koelkast staat er alweer een jaar of vijf  ^-^

solitaire

Citaat van: Audioloog op juni  1, 2009, 20:06:17
Dat valt wel mee, mijn koelkast staat er alweer een jaar of vijf  ^-^

Maar dan wel in de loop van die jaren de stroomvoorziening getweakt (ontstoord), geplaatst op apparaatvoetjes (rubber dempers), aan de achterzijde het koelraamwerk getuned (vastgekit tegen rammelen), ... ;) ?



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

garmtz

Citaat van: Audiofiel op juni  1, 2009, 11:02:58
Maar als iedereen wegblijft van die "audio hell" koopt niemand meer nieuwe spullen, Garmt. ;)

Dat is de bedoeling ook: 1x een complete synergetisch samengestelde set kopen en daarna heel lang tevreden zijn! It's all in the mind...

celerontje

Citaat van: solitaire op juni  1, 2009, 20:16:15
Maar dan wel in de loop van die jaren de stroomvoorziening getweakt (ontstoord), geplaatst op apparaatvoetjes (rubber dempers), aan de achterzijde het koelraamwerk getuned (vastgekit tegen rammelen), ... ;) ?
Dat laatste was denk ik meer nodig geweest toen Ronald de SVS nog had! ;) ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Rock Solid

Citaat van: squadra op juni  1, 2009, 19:35:21
Dat heeft bij Ronald nog geen enkel apparaat gehaald >:D

Als ik me niet vergis staan mij ex-Neil kindjes er al ruim 2 jaar  ;D ... had je dit verwacht, Ronald?

hifiman

Citaat van: Rock Solid op juni  1, 2009, 20:40:13
Als ik me niet vergis staan mij ex-Neil kindjes er al ruim 2 jaar  ;D ... had je dit verwacht, Ronald?
Haha dat klopt, in zekere zin durf ik te zeggen dat ik dat wel verwacht had, ik kocht ze namelijk met de bedoeling ze heel erg lang te houden, maar ja die bedoeling had ik wel vaker in het verleden  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: garmtz op juni  1, 2009, 20:36:46
Dat is de bedoeling ook: 1x een complete synergetisch samengestelde set kopen en daarna heel lang tevreden zijn! It's all in the mind...

Eigenlijk ben ik het hier helemaal mee eens..alleen als je niet op de samengestelde set van de winkelier af wil gaan heb je toch een geweldig praktisch probleem  :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: solitaire op juni  1, 2009, 20:16:15
Maar dan wel in de loop van die jaren de stroomvoorziening getweakt (ontstoord), geplaatst op apparaatvoetjes (rubber dempers), aan de achterzijde het koelraamwerk getuned (vastgekit tegen rammelen), ... ;) ?
Haha dat klopt , een isoplug kloon ter ontstoring ooit geplaatst en een ongebruikte verfroller tussen koelraamwerk en de tegels om trillingen te onderdrukken  ;D

hifiman

Citaat van: garmtz op juni  1, 2009, 20:36:46
Dat is de bedoeling ook: 1x een complete synergetisch samengestelde set kopen en daarna heel lang tevreden zijn! It's all in the mind...
Daar zit inderdaad het probleem, helaas heb ik geen mogelijkheid tot een firmware upgrade  :crazy:

garmtz

Citaat van: Erik van Voorst op juni  2, 2009, 14:02:05
Eigenlijk ben ik het hier helemaal mee eens..alleen als je niet op de samengestelde set van de winkelier af wil gaan heb je toch een geweldig praktisch probleem  :-X

Dat is absoluut waar... Voor het praktische probleem is een heel simpele oplossing: 2e hands shoppen... ;D

ivo1986

Mooi dat het zo goed klinkt.

Voorlopig dus ook geen andere dac of wel?

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!