hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: kermit op mei 23, 2009, 18:54:55
Ronald ,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Het was toch de moeite waard om naar duitsland te rijden
Dank je, was inderdaad de moeite waard, al zit ik nog steeds bij te komen van de rit  :blink:

celerontje

Spreek jij eigenlijk wel Duits?
Of deed je het met hakkie takkie Duits of Engels?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Davey

Citaat van: celerontje op mei 23, 2009, 19:35:15
Spreek jij eigenlijk wel Duits?
Of deed je het met hakkie takkie Duits of Engels?

Gewoon schreeuwen. Dan verstaan ze je daar altijd  :devil:

Kjelt

Citaat van: Davey op mei 24, 2009, 07:30:01
Gewoon schreeuwen. Dan verstaan ze je daar altijd  :devil:
;D ;D ;D
in dat kader een simpel voorbeeld:
NL: "wilt u zo vriendelijk zijn om de deur voor mij te openen?"
DE: "AUFMACHEN!!!!!"

hifiman

Nog even mijn verhaal van de kast afmaken  ^-^

Ik was dus van plan om een groot rechthoekig gat te zagen uit de achterkant zodat alle connectoren vanaf de achterkant bereikbaar zouden zijn en ik de versterker zover naar achteren kon schuiven als ik wilde. Dat feest ging echter niet door omdat ik constateerde dat ik dan (ter hoogte van de LS terminals) een soort steunbalk moest doorzagen en dat leuk me nou niet zo'n goed idee.

Uiteindelijk heb ik het kunnen oplossen door 2 ronde gaten (gatenzaag) te maken van 50mm diameter. 1 gat voor de 220 stekker, en 1 gat waar de interlink naar buiten komen. Ik heb daarbij wel een concessie moeten doen (anders had de versterker nog niet erin gepast) en dat is de bare wire gaten aan de bovenkant van de WBT connectors gebruiken ipv de banaan gaten aan de achterkant. Omdat afknippen van de bananen altijd nog kan (QED airlock) heb ik vooralsnog de bananen gewoon in die gaten gestoken en de WBT's aangedraaid om ze vast te klemmen. Of dit nu zo'n goed plan is weet ik niet, maar zoals ik al zei, afknippen kan altijd nog  ;)

Verder staan die ronde gaten ook een stuk netter (voor het geval er ooit wat anders komt te staan en ze zichtbaar zouden worden).  8)

hifiman

Citaat van: celerontje op mei 23, 2009, 19:35:15
Spreek jij eigenlijk wel Duits?
Of deed je het met hakkie takkie Duits of Engels?
Hoe was dat spreekwoord ook al weer van die wijzen en die gekken?  :crazy:

solitaire

Citaat van: Audioloog op mei 23, 2009, 19:26:00
Kan ook zijn dat ik je verkeerd begrijp natuurlijk, bedoelde je soms voetjes/demping onder de versterker?

Yep, en zorgen voor een optimale plaatsing van apparatuur is IMO net zo cruciaal als zorgen voor een optimale weglegging van een auto. Je uitspraak "dat zal niet nodig zijn" verbaasde me dus nog al (maar wellicht begreep ik jou verkeerd ?!).



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Citaat van: solitaire op mei 24, 2009, 10:52:48
Yep, en zorgen voor een optimale plaatsing van apparatuur is IMO net zo cruciaal als zorgen voor een optimale weglegging van een auto. Je uitspraak "dat zal niet nodig zijn" verbaasde me dus nog al (maar wellicht begreep ik jou verkeerd ?!).
Ik dacht dat  je bedoelde de versterker wat hoger zetten zodat tie verticaal netjes om het midden zou staan (optisch dus)  :P

solitaire

Citaat van: Audioloog op mei 24, 2009, 10:57:19
Ik dacht dat  je bedoelde de versterker wat hoger zetten zodat tie verticaal netjes om het midden zou staan (optisch dus)  :P


Neu, nie echt: bij mij telt alleen het geluidstechnische resultaat .... alles voor een perfecte weergave ;D :music:. Een optisch perfecte plaatsing is van ondergeschikt belang in die zin ;). But that me ...



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Citaat van: solitaire op mei 24, 2009, 11:06:28
Neu, nie echt: bij mij telt alleen het geluidstechnische resultaat .... alles voor een perfecte weergave ;D :music:. Een optisch perfecte plaatsing is van ondergeschikt belang in die zin ;). But that me ...



W.
O0

hifiman

Foto van de binnenkant  ^-^ (nee hij is nog niet open geweest, foto is van internet geplukt)

garmtz


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Zijn dat Sanken eindtorren, Ronald? Als je geen grotere foto hebt, dan wacht ik wel tot je hem hebt opengeschroefd en gefotografeerd. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz


hifiman

Citaat van: garmtz op mei 25, 2009, 14:51:20
Veel grote elco's...
O0 Overigens blijkt het de foto van een RG10 te zijn (heeft nog een externe voeding voor het voorversterkingsgedeelte en een betere voorversterkingstrap).

hifiman

Citaat van: celerontje op mei 25, 2009, 14:52:15
Wel makkelijk solderen ;D
Nou inderdaad, volledig discreet opgebouwd volgens mij, hetgeen ik een voordeel vind  :)

hifiman

Citaat van: Audiofiel op mei 25, 2009, 19:46:25
Zijn dat Sanken eindtorren, Ronald? Als je geen grotere foto hebt, dan wacht ik wel tot je hem hebt opengeschroefd en gefotografeerd. ;D
Geen flauw idee Arjen, zegt me ook niks eerlijk gezegd  :embarassed: Ooit zal die wel eens opengaan en dan maak ik wel wat detailfoto's  ^-^

reMC


hifiman

Citaat van: reMC op mei 26, 2009, 09:50:40
Ik denk dat Garmt iets anders bedoeld ;)
Ehhh, wat dan??  :whatsthat:

BuSpu

maar hoe klinkt het nu, of is ie nog niet "ingedaald"  ;)

S@m

Citaat van: Audioloog op mei 26, 2009, 09:40:30
Nou inderdaad, volledig discreet opgebouwd volgens mij, hetgeen ik een voordeel vind  :)

Wat is eigenlijk de definitie van "volledig discreet opgebouwd"?

hifiman

Citaat van: BuSpu op mei 26, 2009, 10:16:24
maar hoe klinkt het nu, of is ie nog niet "ingedaald"  ;)
Ik zal komend weekend beschrijven wat mijn ervaringen zijn, dan is mijn mening denk ik wel volledig "ingedaald"  ;D
Heb nog steeds niet heel veel kunnen luisteren ook, maar dat komt mede door het mooie weer  ^-^

hifiman

Citaat van: S@m op mei 26, 2009, 10:26:07
Wat is eigenlijk de definitie van "volledig discreet opgebouwd"?
Geen integrated circuits, oftwel: losse componenten.

S@m

Citaat van: Audioloog op mei 26, 2009, 10:38:44
Geen integrated circuits, oftwel: losse componenten.

Noem mij een ui..., maar als ik de binnenzijde van je prachtige  ;) versterker bekijk zie ik toch enkele printplaten, losse elco's, een trafo, wat bedoel je dan precies met losse componenten?