hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: frank2 op maart 29, 2009, 16:34:31
Een zeer goede DAC (vlgs een audiokenner) is de ps audio digilink2. Is al een wat oudere dac. Is tweedehands te koop bij mijn dealer.
Je bedoeld de PS Audio Ultralink II, die heb ik ruim een jaar in huis gehad en een aantal maanden geleden verkocht.  ;D
Dat was zeker geen slechte DAC maar uiteindelijk ook niet echt mijn ding.

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op maart 29, 2009, 10:23:34
Volgens mij heeft Audiolife een 2e hands nos dac op de plank (Audionote gemod door de Jong) staan......even lenen en je weet alles... ;)
Het betreft de DAC 3 die als ik het goed begrepen heb geen NOS DAC is maar een 8x oversampling DAC met filtering.  :sleepy:

Welke Audio Note dac had jij ook alweer Erik?

solitaire

Wellicht is de AudioMagus magiDac een idee ? Deze DAC gebruik ik zelf, welliswaar niet in de standaard uitvoering, maar aangezien ik in 't 'EarlyAdoptionProgram' zat (een zaken-relatie van me werkt bij een nauw aan AM gelieerde firma) en nog enkele home-trials heb gehad ken ik deze DAC in al zijn uitvoeringen goed (om productiekosten te stroomlijnen zijn enkele maanden na introductie uitvoerings-opties die voorheen beschikbaar waren nu of standaard in de DAC opgenomen of achterwege gelaten). Deze DAC is een echter über-performer IMO.



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Wellicht ook eens proberen (maar is wederom geen NOS :devil:;)

solitaire

 :devil: ?? ... maak je niet kwaad, er is een overmaat aan NOS (vnl. DHZ) DAC's beschikbaar

de magiDac is een mooie tussenvorm tussen over/upsampling+filter DAC's (met alle nadelen qua weergave) en NOS+filterloos DAC's (met al hun nadelen), en aangezien je de nadelen van de NOS/filterloos DAC's volgens mij al een aantal malen bezorgt aanhaalde, wilde ik je de magiDac tussenvorm niet onbenoemd laten ... :-*

voor mij, en volgens mij ook voor jou, is primair geluidsreproductie van belang, en niet de manier waarop deze tot stand komt
maar als jij boven-alles een NOS wilt, be my guest  8)  ;)



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Erik van Voorst (in memoriam)

#4555
Ik heb een....Frankenstein Dac........of in begrijpelijkere taal......een Dac met een beetje van Audionote 3...een beetje van Ed de Jong en een beetje van Guido en een boel van Erik en een boel van Peter van Willemswaard...kortom lijkt nergens meer op en is nu een "two-box-operation"  geworden"... ;D

Misschien ga ik met mijn volgende project er een Nos der Nossen van maken...maar goed eerst de tuin... 8)

Avalons NIET wegdoen....zijn super muzikaal...dus als je klacht is dat je set niet muzikaal klinkt zal bijna iedere andere speaker je wel meer van het EEN en meer van het ANDER kunnen bezorgen maar ik heb sterk mijn twijfels of dat meer MUZIKALITEIT zal zijn....

Hoorde trouwens een aantal weken geleden een Jadis Orchestra (in Triode schakeling !!!) op mijn Avalon Eclipses....dat ging onverwacht erg mooi...hoe bedoel je moeilijk aan te sturen.... 8) :-X

Misschien is zoiets voor jou wat....buisjes....vaak synoniem voor muzikaliteit... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Hoi Ronald, je kijkt natuurlijk niet echt vreemd op als ik zeg dat ik heel goed begrijp wat je bedoeld met 'kaal' icm Avalon. Maar wat je nu moet gaan doen is mij even een raadsel eerlijk gezegd (ik zal niet de enige zijn dit dit denkt?). Wat WIL je nu precies? Iets beters omdat je dat 'tussendoor' hebt gehoord (in dit geval de MBL's) en het een aardige stap zou zijn, of wil je een volgende stap maken naar voorlopig klaar/tevreden/genietend zijn? :)

Citaat van: Audioloog op maart 29, 2009, 17:12:08
Het betreft de DAC 3 die als ik het goed begrepen heb geen NOS DAC is maar een 8x oversampling DAC met filtering.  :sleepy:

Het ligt eraan welke versie het precies is (DAC 3, DAC3.1x, DAC3.1x/II etc.). De meest recente versie (DAC3.1x/II) gebruikt in ieder geval GEEN oversampeling.

Vwb de NOS-dac's: het ligt er erg aan in welke prijsklasse je zoekt. Persoonlijk vind ik dat een 'gemiddelde' NOS-dac van <1500 euro al muzikaler speelt dan veel peperdure "high-end" dac's (DCS, Wadia, Chord etc.). Oa meer kleur, klankrijkdom, tastbaarheid, coherentie. Aan de andere kant verschijnen er steeds meer kleine commerciele partijen met NOS-dac's. Op zich goed natuurlijk, maar in mijn ervaring is het toch niet altijd helemaal zaligmakend. Altijd goed luisteren dus.

hifiman

Citaat van: solitaire op maart 29, 2009, 18:04:00
:devil: ?? ... maak je niet kwaad, er is een overmaat aan NOS (vnl. DHZ) DAC's beschikbaar
Hoi Solitaire,

Er stond ook een  ;) achter  ;D Ik bedoelde het in elk geval niet zo kwaad zeg maar  :P

Citaat van: solitaire op maart 29, 2009, 18:04:00
de magiDac is een mooie tussenvorm tussen over/upsampling+filter DAC's (met alle nadelen qua weergave) en NOS+filterloos DAC's (met al hun nadelen), en aangezien je de nadelen van de NOS/filterloos DAC's volgens mij al een aantal malen bezorgt aanhaalde, wilde ik je de magiDac tussenvorm niet onbenoemd laten ... :-*

voor mij, en volgens mij ook voor jou, is primair geluidsreproductie van belang, en niet de manier waarop deze tot stand komt
maar als jij boven-alles een NOS wilt, be my guest  8)  ;)
Ik wil niet boven alles een NOS DAC, maar ik wil wel als eerste weer eens een NOS DAC proberen  ;) Ik heb de afgelopen jaren meedere dac's in de eigen set geprobeerd en wil nu dus het NOS geluid weer eens ervaren in mijn huidige set(ting).
De door jou genoemde dac zal ik in mijn achterhoofd houden!

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op maart 29, 2009, 18:17:31
Ik heb een....Frankenstein Dac........of in begrijpelijkere taal......een Dac met een beetje van Audionote 3...een beetje van Ed de Jong en een beetje van Guido en een boel van Erik en een boel van Peter van Willemswaard...kortom lijkt nergens meer op en is nu een "two-box-operation"  geworden"... ;D
;D Helder Erik.

Citaat van: Erik van Voorst op maart 29, 2009, 18:17:31
Misschien ga ik met mijn volgende project er een Nos der Nossen van maken...maar goed eerst de tuin... 8)
Ik zit ook sterk te denken aan een zelfbouw NOSje, scheelt een hoop geld en is ook leuk om te doen  :)

Citaat van: Erik van Voorst op maart 29, 2009, 18:17:31
Avalons NIET wegdoen....zijn super muzikaal...dus als je klacht is dat je set niet muzikaal klinkt zal bijna iedere andere speaker je wel meer van het EEN en meer van het ANDER kunnen bezorgen maar ik heb sterk mijn twijfels of dat meer MUZIKALITEIT zal zijn....
Ik denk dat ik maar luister naar de wijze raad van de door de stereo wol geverfde mannen van dit forum zoals onder andere jou en Garmt. (en Skroetie ook natuurlijk). Het feit dat ik de nieuwe speakers zou moeten bekostigen uit de verkoop van de oude is iets waar ik ook niet zo gelukkig mee ben (feitelijk moet ik dus lenen tot er een koper is en wie weet hoe lang dat duurt in deze tijd van crisis :P).
Dan nog het besef dat impulsaankopen vaak ook geen goed plan zijn en het feit dat ik dusdanig twijfel dat even niets doen waarschijnlijk nog het beste devies is. Kortom de Avalons blijven voorlopig en ik ga nog bij mijzelf en jullie te rade hoe nu verder.

Citaat van: Erik van Voorst op maart 29, 2009, 18:17:31
Hoorde trouwens een aantal weken geleden een Jadis Orchestra (in Triode schakeling !!!) op mijn Avalon Eclipses....dat ging onverwacht erg mooi...hoe bedoel je moeilijk aan te sturen.... 8) :-X

Misschien is zoiets voor jou wat....buisjes....vaak synoniem voor muzikaliteit... ;)
Nou zeker wel, wat ik toe nu toe aan buizenspul gehoord heb beviel mij altijd wel, het is meer om praktische redenen (geld, onderhoud, plaatsing, beperkt vermogen) dat ik nog niet aan de buizenbende ben.

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: reMC op maart 29, 2009, 23:34:46
Hoi Ronald, je kijkt natuurlijk niet echt vreemd op als ik zeg dat ik heel goed begrijp wat je bedoeld met 'kaal' icm Avalon.
Hallo Remco,

Ik kijk er niet vreemd van op, maar begrijp ook niet helemaal waarom je dat vind. Doel je dan specifiek op de Avalon luidsprekers, of bedoel je bijvoorbeeld dat ik niet met een NOS DAC speel?

Citaat van: reMC op maart 29, 2009, 23:34:46
Maar wat je nu moet gaan doen is mij even een raadsel eerlijk gezegd (ik zal niet de enige zijn dit dit denkt?). Wat WIL je nu precies? Iets beters omdat je dat 'tussendoor' hebt gehoord (in dit geval de MBL's) en het een aardige stap zou zijn, of wil je een volgende stap maken naar voorlopig klaar/tevreden/genietend zijn? :)
Ik wilde eigenlijk een keuze maken tussen een sidegrade waarbij ik een meer vergevingsgezinde situatie creeer en dan voorlopig even klaar ben zonder (veel) extra geld uit te geven of weer gaan upgraden met de Avalon speakers als een gegeven.

Citaat van: reMC op maart 29, 2009, 23:34:46
Het ligt eraan welke versie het precies is (DAC 3, DAC3.1x, DAC3.1x/II etc.). De meest recente versie (DAC3.1x/II) gebruikt in ieder geval GEEN oversampeling.
Het ging even specifiek over de DAC die jullie te koop hebben staan, is dat nu wel of geen NOS DAC ?

Citaat van: reMC op maart 29, 2009, 23:34:46
Vwb de NOS-dac's: het ligt er erg aan in welke prijsklasse je zoekt. Persoonlijk vind ik dat een 'gemiddelde' NOS-dac van <1500 euro al muzikaler speelt dan veel peperdure "high-end" dac's (DCS, Wadia, Chord etc.). Oa meer kleur, klankrijkdom, tastbaarheid, coherentie. Aan de andere kant verschijnen er steeds meer kleine commerciele partijen met NOS-dac's. Op zich goed natuurlijk, maar in mijn ervaring is het toch niet altijd helemaal zaligmakend. Altijd goed luisteren dus.
Dat is dus precies wat waarschijnlijk mijn volgende zet zal worden  ^-^

solitaire

Citaat van: Audioloog op maart 30, 2009, 15:57:23
Hoi Solitaire,

Er stond ook een  ;) achter  ;D Ik bedoelde het in elk geval niet zo kwaad zeg maar  :P

Zo had ik je woorden ook niet opgevat; na zoveel van je gelezen te hebben denk ik dat de 'diepere' betekenis van je woorden enigszins in te schatten is ;D :biggrin:.

Maaruh ... 311E ... daar laat dat 'inschatten' me toch weer in de steek ... . Mooi speaker hoor (ken hem vlg. mij alleen van shows / showrooms), maar is 't een stap die je zet om in beweging te blijven, of ben je ergens naartoe onderweg :confused: ? "Een meer vergevingsgezinde situatie creeer en dan voorlopig even klaar ben zonder (veel) extra geld uit te geven" klinkt mij niet als een dedicated aanschaf ... waardoor eea. wellicht op termijn toch meer geld kost dan het nu misschien lijkt :eh:.



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.


hifiman

Citaat van: solitaire op maart 30, 2009, 17:03:41
Maaruh ... 311E ... daar laat dat 'inschatten' me toch weer in de steek ... . Mooi speaker hoor (ken hem vlg. mij alleen van shows / showrooms), maar is 't een stap die je zet om in beweging te blijven, of ben je ergens naartoe onderweg :confused: ? "Een meer vergevingsgezinde situatie creeer en dan voorlopig even klaar ben zonder (veel) extra geld uit te geven" klinkt mij niet als een dedicated aanschaf ... waardoor eea. wellicht op termijn toch meer geld kost dan het nu misschien lijkt :eh:.
Hallo Wolf, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. En zoals je weet: destination unknown  ;)

hifiman

Jongens, ik heb de knoop doorgehakt. Heb gisteren een Bose set gekocht en de huidige set gaat de verkoop in!  :shaun:

Kjelt

Citaat van: Audioloog op april  1, 2009, 15:17:07
Jongens, ik heb de knoop doorgehakt. Heb gisteren een Bose set gekocht en de huidige set gaat de verkoop in!  :shaun:
Wil je dat morgen nog een keertje posten?  ;D

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


celerontje

Bv. dat je HD350 van het plankje afgedonderd zou zijn? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op april  1, 2009, 15:57:52
Bv. dat je HD350 van het plankje afgedonderd zou zijn? ;D
Arrrghhhh alleen het idee al  :-X  ;D

celerontje

Hopelijk kan ik binnenkort een M&G komen doen, ik ben erg benieuwd naar je upgrades, want vorige keer was het nog flink anders.
Ik neem wel wat mee om het grote raam te verduisteren.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: Audioloog op april  1, 2009, 15:17:07
Jongens, ik heb de knoop doorgehakt. Heb gisteren een Bose set gekocht en de huidige set gaat de verkoop in!  :shaun:
1 april :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: celerontje op april  1, 2009, 16:30:06
Hopelijk kan ik binnenkort een M&G komen doen, ik ben erg benieuwd naar je upgrades, want vorige keer was het nog flink anders.
Ik neem wel wat mee om het grote raam te verduisteren.
En hoe wilde je dat doek eigenlijk bevestigen  :wacko:
Daarnaast betwijfel ik of we het daarmee donker gaan krijgen...

celerontje

Ductape doet wonderen, je zei laatst zelf ''There's nothing that can't be fixed by ductape'' of zoiets. :D
Anders zet je maar het album van Pink Floyd op: ''The Dark Side of the Moon'' ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op april  2, 2009, 14:40:18
Ductape doet wonderen, je zei laatst zelf ''There's nothing that can't be fixed by ductape'' of zoiets. :D
Anders zet je maar het album van Pink Floyd op: ''The Dark Side of the Moon'' ;D
Gewoon komen als het donker is, dan hoeven we niet te klooien met duct tape op mijn net geschilderde buitenkozijnen  :-X

celerontje

Maar dat zal niet gaan, ik moet ook nog een flink eind reizen.
Zelfs in wintertijd is het amper te doen.
Dus het zal waarschijnlijk overdag moeten.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!