hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Ik heb nog steeds weinig gelegenheid gehad om te luisteren, dus ik onthoud me nog even van commentaar. Wel klinkt het heel anders en dat is zowiezo even wennen  :P

hifiman

Gisteravond even aktief geweest ter voorbereiding op Ge's komst aanstaande zaterdag, het oude scherm is verwijderd  ^-^

searcher

Citaat van: Audioloog op november 20, 2008, 08:49:49
Gisteravond even aktief geweest ter voorbereiding op Ge's komst aanstaande zaterdag, het oude scherm is verwijderd  ^-^

Gewoon blijven projecteren ,,,

                                                   Succes
                                                   Searcher



celerontje

Ik ben benieuwd of Gé die brede balken door je smalle gangetje heenkrijgt. ;D
En anders is er nog een IT-gerichte oplossing: Windows! ;D

Als het scherm hangt, wil je dan een foto er van maken met U-571 erop?
Het liefst een stukje met een groot kanon in beeld! :D

Merk je nu ook verschil in akoestiek, nu er geen scherm hangt? ???
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op november 21, 2008, 17:42:23
Als het scherm hangt, wil je dan een foto er van maken met U-571 erop?
Het liefst een stukje met een groot kanon in beeld! :D
Jij loopt graag op de zaken vooruit begrijp ik  :-X
Ik heb op dit moment geen U571, wacht nog op de USA versie die ik onlangs besteld heb  ^-^

Citaat van: celerontje op november 21, 2008, 17:42:23
Merk je nu ook verschil in akoestiek, nu er geen scherm hangt? ???
Grappig, dat je het vraagt, het antwoord is ja, en wel in negatieve zin. Ben dus benieuwd of het met een groter scherm beter klinkt dan voorheen  ;D

searcher

Citaat van: Audioloog op november 21, 2008, 19:40:29

Grappig, dat je het vraagt, het antwoord is ja, en wel in negatieve zin. Ben dus benieuwd of het met een groter scherm beter klinkt dan voorheen  ;D

Dat wordt tweaken  :D

                                        Gr Searcher



tiptop

Citaat van: Audioloog op november 21, 2008, 19:40:29
Jij loopt graag op de zaken vooruit begrijp ik  :-X
Ik heb op dit moment geen U571, wacht nog op de USA versie die ik onlangs besteld heb  ^-^
Grappig, dat je het vraagt, het antwoord is ja, en wel in negatieve zin. Ben dus benieuwd of het met een groter scherm beter klinkt dan voorheen  ;D

Als je alles uitgebalanceerd had met het oude scherm, dan is alles wat daarvan afwijkt een verslechtering :-\

Dan moet je weer opnieuw beginnen ben ik bang :P ;D ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Citaat van: tiptop op november 21, 2008, 21:12:13
Als je alles uitgebalanceerd had met het oude scherm, dan is alles wat daarvan afwijkt een verslechtering :-\

Dan moet je weer opnieuw beginnen ben ik bang :P ;D ;)
Daar ben ik het (in theorie) niet mee eens, ten eerste verwacht ik geen mega verschil en tweede zie ik niet in waarom het op voorhand negatief zou moeten uitpakken...

De praktijk gaat het uitwijzen  ;D

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Door het grotere scherm wordt je absorptieoppervlak wel groter, maar dat zal niet een wereld van verschil zijn. Tenminste als het doek ongeveer hetzelfde gewicht per m2 heeft. Dat is bepalend voor de frequenties die worden geabsorbeerd.

Je kunt eigenlijk bijna nooit teveel absorptie of demping hebben, behalve als je alles bekleed met tapijt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

De PS Audio P500 heeft een betere plek gekregen. Hij kan nu veel beter zijn warmte kwijt en ik durf er nu tenminste ook weer de versterker op aan te sluiten om weer eens te experimenteren wat nu beter klinkt  ^-^ WAF vriendelijk en ik kan er ook makkelijker bij aan de achterkant  :)

Ik heb er een setje vibrapods (had ik nog over) onder gezet om beschadiging van het apparaat te voorkomen.

Overigens scheelde dit ook weer een stekkerblok, omdat het apparaat nu aan de andere kant staat kan ik de stereo apparatuur direkt in de sockets van de P500 prikken  :D

hifiman

De Marantz heeft nu ook weer wat meer ademruimte  :)

hifiman

En vandaag is de grote dag, Ge komt zo mijn nieuwe 250 cm brede 1:2.37 scherm bouwen  :D

hifiman

En stiekum heb ik 2de hands ook nog even een popcornhour en een hdmi switch aangeschaft, zodat ik straks tenminste Prison Break in HD kunnen kijken  ;D

hifiman

En omdat ik toch lekker bezig ben heb ik de Transporter ook maar eens opengescroefd  ;D

Het doel was 3 ledig:

1. loodbitumen plakken, met name op de "deksel" zeg maar
2. klok circuit bekijken (mogelijkheid tot ander klokje onderzoeken)
3. handels verwijderen en vervangen door kleine nette imbusjes

ad 1. Tsja, het zat er netjes op en vervolgens kon ik het er weer af gaan halen  :-X De kap kan er dan namelijk niet meer op want die moet echt over het hele apparaat geschoven worden. Dan toch maar een stukje binnenin geplakt  ;D

ad 2. Geen concrete plannen, maar was toch nieuwsgierig :P

ad 3. Gaat niet door want het blijkt dat er binnenin schroeven zitten (en geen moeren).

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op november 22, 2008, 11:34:42
De PS Audio P500 heeft een betere plek gekregen. Hij kan nu veel beter zijn warmte kwijt en ik durf er nu tenminste ook weer de versterker op aan te sluiten om weer eens te experimenteren wat nu beter klinkt  ^-^ WAF vriendelijk en ik kan er ook makkelijker bij aan de achterkant  :)

Gelukkig maar. Een stukje geschiedenis:

Citaat van: Audioloog op augustus 28, 2008, 11:25:53
Ik moest nog een extra stuk uit de achterkant van de kast zagen (voor betere koeling en dat de stekkers er ook inpassen :P) maar dat mag de pret niet drukken  ;D

Citaat van: Audiofiel op augustus 28, 2008, 12:52:13
Na al onze besprekingen gisteravond over de juiste plek....... is de foto toch een grapje, neem ik aan Ronald. Je gaat hem toch niet serieus IN de kast plaatsen? ::)

Citaat van: scrutinizer op augustus 28, 2008, 11:33:44
Nu nog een 'goed' gekozen plaats voor het apparaat, Ronald....... :-\

Citaat van: Audiofiel op augustus 28, 2008, 12:52:13
Met voldoende vrijheid voor de warmte-afgifte. O0

;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

Citaat van: Audioloog op november 22, 2008, 11:37:42
En vandaag is de grote dag, Ge komt zo mijn nieuwe 250 cm brede 1:1.37 scherm bouwen  :D
Eh, 1:37:1 is ongeveer 4:3 ;D
Maar ach, als jij graag scope op een 4:3 scherm kijkt, be my guest ;D

Zou je foto's willen maken als Gé bezig is?
Lijkt me wel interessant.
Helpt GT ook nog met het afstellen van beamer/lens?
Of doe je dat helemaal zelf?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

stef662

Citaat van: Audioloog op november 22, 2008, 11:38:50
En stiekum heb ik 2de hands ook nog even een popcornhour en een hdmi switch aangeschaft, zodat ik straks tenminste Prison Break in HD kunnen kijken  ;D

Nice! Kun je nog wat zeggen over de kwaliteit van de digitale audio van de popcornhour?

hifiman

Citaat van: Audiofiel op november 22, 2008, 13:04:03
Gelukkig maar. Een stukje geschiedenis:

;)

Dank voor de geschiedles, het zat nog vers in mijn hoofd hoor  ;D

hifiman

Citaat van: bourne op november 22, 2008, 13:18:54
Nice! Kun je nog wat zeggen over de kwaliteit van de digitale audio van de popcornhour?
Jazeker: Ik maak me er weinig illusies over  ;D Zeker niet daar er nog een spdif switch en 14 meter simpele coax tussen komt :P
Het moge duidelijk zijn dat ik het geval puur voor film ga gebruiken en niet voor muziek.

hifiman

Citaat van: celerontje op november 22, 2008, 13:06:36
Eh, 1:37:1 is ongeveer 4:3 ;D
Waar haal jij die rare maat vandaan?  >:D

Citaat van: celerontje op november 22, 2008, 13:06:36
Zou je foto's willen maken als Gé bezig is?
Lijkt me wel interessant.
Uiteraard, Ge is nu bezig as we speak  8)

Citaat van: celerontje op november 22, 2008, 13:06:36
Helpt GT ook nog met het afstellen van beamer/lens?
Of doe je dat helemaal zelf?
Dat doe ik lekker zelf  ^-^

celerontje

Mooi zo!
Eindelijk eens rechtgeboorde gaten in de muur, 't werd tijd! ;D ;D ;D

Wat heb ik toch een heerlijk simpele HT-setup, i.v.m. jou.
Jij hangt alles aan mekaar wat aan mekaar kan hangen en het werkt ook nog. ;D
Wat vindt de vrouw des huizes van de Popcornhour? Wilde ze al naar de winkel om pof-mais te halen ;)
Ga nu ook de USA tv stations mailen, of ze voortaan de TV series in 2:35:1 willen kadreren? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

De eerste foto's terwijl Ge nog bezig is  ;D

hifiman


celerontje

En hoe ziet z'n gezicht eruit? ???
Dat ie zwart haar heeft en een rose shirt draagt wist ik al wel. ;D

Ben benieuwd naar het resultaat!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!