hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op oktober 25, 2008, 18:54:38
MANGALORE
They were waiting for us! It was an ambush!

AKANIT

If it's war they want it's war they'll get!
Enact the Final Plan!

En ik maar denken dat jij een "leven" had  ;D  ;)

hifiman

Citaat van: solitaire op oktober 25, 2008, 18:02:31
eng
Waarom eigenlijk ? Het ophangen? (vind ik inderdaad altijd wat stressvol, boren en met duur spul in 1 hand balancerend op je huishoudtrap  :P )

hifiman

Citaat van: Kjelt op oktober 25, 2008, 19:06:52
Mooi resultaat! Hoe staat het met het strooilicht nu? En ga je (voor de WAF) de lens nog wit spuiten?  ;)
Tot mijn onverwachte genoegen geheel verdwenen!  :D
Lijkt erop dat het gemaskeerd wordt door de wat smalle ingang van de prismasonic lens  8)

Haha ik dacht er nog aan (dat wit spuiten), maar toch maar even niet :P Zou wel een stuk mooier staan inderdaad want echt een fraai gezicht vind ik het niet die lens. Tot mijn verbazing vond de vrouw het niet "storend". Maar goed zij was ook degene die een week geleden bij de VAD show riep dat wij ook zo'n groot scherm moesten hebben  ;D

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober 25, 2008, 21:26:32
Welke film is dat op die foto?
Is het een Blu-ray=
Hoe zit het met de scherpte van het beeld?
Ik bedoel niet alleen de lens, maar ook het sqeeuzen van de beamer zelf, geeft dat geen zichbare bijeffecten zoals karteligheid o.i.d.?

Ik vind het er leuk uit zien.
Heb je trouwens ook al bij Williams gekeken?
Die woont niet zover bij je vandaan en heeft een hele mooie Isco2 setup met Optoma HD80 en PS3.
Het is een Blu-Ray: The fifth element. Scherpte is uiteraard ietsjes minder maar zeker voldoende wat mij betreft. Enige wat mij echt opvalt is het toch wat mindere licht, dit hoop ik te compenseren door een doek met gain 1,3 te nemen. En indien gewenst kan ik de projector altijd nog in Bright mode zetten.

Wie is Williiams?  :P

hifiman

Citaat van: advr op oktober 25, 2008, 22:30:19
het zal een stomme vraag zijn maar wat doet die lens :P :o 8)
Beetje voor de projector hangen...  ;D

(zie 1e post in dit topic en je snapt het: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66800.0 )

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op oktober 25, 2008, 22:26:40
En ik maar denken dat jij een "leven" had  ;D  ;)

Sorry... het is mijn favoriete film, dus iedere scene herken ik meteen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: advr op oktober 25, 2008, 22:30:19
het zal een stomme vraag zijn maar wat doet die lens :P :o 8)

Net zoiets als de Genesis Lens die Ronald heeft....                                                           maar dan totaal anders. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

Citaat van: Audioloog op oktober 25, 2008, 22:31:54

Wie is Williiams?  :P

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=52409.0
Mooi HT, al zeg ik het zelf!

Denk je dat je het red qua lichtopbrengst in de ecomode?
Het lijkt me zowieso verstandig om je beamer te herkalibreren als je nieuwe scherm hangt.
En zolang je het nieuwe doek niet hebt, is het niet verstandiger op de lens gewoon weg te halen, doormiddel van die handboutjes aan de zijkanten.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

advr

Citaat van: Audiofiel op oktober 25, 2008, 22:35:31
Net zoiets als de Genesis Lens die Ronald heeft....                                                           maar dan totaal anders. ;)

dus meer op beeld gebied ;D
snap het een beetje :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

celerontje

´t is eigenlijk een rekbakkie! ;D
Ik zal het uitleggen:
Als je zo´n brede 2:35:1 film op DVD op Blu-ray hebt, staan dat brede beeld in het standaard 1:78:1 kader met zwarte balken.
Wat doe je nu met zo´n lens, je rekt softwarematig in de beamer of scaler het beeld op naar 1:78:1, zodat je een paneelvullend uitgerekt beeld hebt zonder balken.
De lens rekt die rare uitgerekte beeld weer uit naar de oosprokelijke verhouding, waardoor je echt cinemascoop kan projecteren zonder balken of pixelverspilling.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Citaat van: advr op oktober 25, 2008, 22:43:29
dus meer op beeld gebied ;D
snap het een beetje :o

Nee! Zoals ik al zei: totaal anders.

Dit haalt bijvoorbeeld geen jitter uit het beeld maar geeft meer een soort extra decoding van het beeld, DPL IIx voor je 'stereo beeld'. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Citaat van: celerontje op oktober 25, 2008, 22:46:50
´t is eigenlijk een rekbakkie! ;D
Ik zal het uitleggen:
Als je zo´n brede 2:35:1 film op DVD op Blu-ray hebt, staan dat brede beeld in het standaard 1:78:1 kader met zwarte balken.
Wat doe je nu met zo´n lens, je rekt softwarematig in de beamer of scaler het beeld op naar 1:78:1, zodat je een paneelvullend uitgerekt beeld hebt zonder balken.
De lens rekt die rare uitgerekte beeld weer uit naar de oosprokelijke verhouding, waardoor je echt cinemascoop kan projecteren zonder balken of pixelverspilling.

ik snap het een beetje. zal er eens meer over gaan lezen ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

tiptop

Wow. :o

Lekker groot beeld zo, Ronald. 8)

Das nog eens een UPgrade :D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober 25, 2008, 22:40:31
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=52409.0
Mooi HT, al zeg ik het zelf!
Wow, das zeker mooi!  :o

Citaat van: celerontje op oktober 25, 2008, 22:40:31
Denk je dat je het red qua lichtopbrengst in de ecomode?
Dat weet ik pas als ik mijn nieuwe scherm/doek met gain 1,3 heb (draai nu met een 1.12 gain doek).

Citaat van: celerontje op oktober 25, 2008, 22:40:31
Het lijkt me zowieso verstandig om je beamer te herkalibreren als je nieuwe scherm hangt.
Dat doe ik zowiezo altijd 1x per jaar zo rond deze tijd van het jaar als het weer vroeg donker gaat worden. Binnenkort maar eens doen!

Citaat van: celerontje op oktober 25, 2008, 22:40:31
En zolang je het nieuwe doek niet hebt, is het niet verstandiger op de lens gewoon weg te halen, doormiddel van die handboutjes aan de zijkanten.
Ten eerste kan ik de lens op pass through zetten, maar in plaats daarvan heb ik gisteravond de zwarte omlijsting van ons doek afgehaald zodat we alvast "groots" kunnen kijken, zij het gedeeltelijk op de muur  :-X

Vandaag is het scherm nadenk en knoop doorhak dag, de opties zijn:
- doek bij GTdesign bestellen en scherm zelf bouwen (goedkoopst maar veel gedoe)
- bouwpakket bij GTDesign bestellen en dan zelf in elkaar zetten (flink duurder maar dan heb je ook een kwalitatief erg goed scherm)
- Ge langs laten komen en de hele boel uitbesteden (uiteraard duurste optie maar dan ben ik wel van het hele gedoe af en verzekerd van een goed resultaat)

::) (denk denk, overweeg, overweeg...)

hifiman

Citaat van: tiptop op oktober 25, 2008, 23:03:20
Wow. :o

Lekker groot beeld zo, Ronald. 8)

Das nog eens een UPgrade :D
Meer een SIDEgrade eigenlijk  ;D

Raphie

begrijp dat je nu even druk bent ben je uitgerekte beeld, maar wacht nog steeds op je J van Jitter reactie  ;D
JBL PRX Power!

ajbeefde

Citaat van: Raphie op oktober 26, 2008, 10:05:26
begrijp dat je nu even druk bent ben je uitgerekte beeld, maar wacht nog steeds op je J van Jitter reactie  ;D

Uitgerekt beeld?  Verkeerde kwaliteit kabel in gebruik?   :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

ja, komt door Nordost, is platte kabel  ;D De J van Jitter....... we wachten af...... >:D
JBL PRX Power!

ajbeefde

Citaat van: Raphie op oktober 26, 2008, 10:34:55
ja, komt door Nordost, is platte kabel  ;D De J van Jitter....... we wachten af...... >:D

Nordost van een sponsor? hm.. geen w .... kabel?  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

Citaat van: Raphie op oktober 26, 2008, 10:34:55
ja, komt door Nordost, is platte kabel  ;D De J van Jitter....... we wachten af...... >:D

Ik denk dat jij kunt wachten tot je een ons weegt met je T van Trammelant. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Raphie op oktober 26, 2008, 10:34:55
ja, komt door Nordost, is platte kabel  ;D De J van Jitter....... we wachten af...... >:D
Zoals jullie hebben kunnen lezen zijn de jitter vraagstukken tot nader order uitgesteld vanwege het tijdelijk verschuiven van de hobby richting het beeld  ^-^ Zou jullie toch moeten aanspreken, down to earth oprekken van het beeld met een factor 1,33 zonder mij druk te maken om scalings-afrondingsfouten, upgesampeld beeld of jitter in de DVI kabel  :D

Raphie

Citaat van: Audioloog op oktober 26, 2008, 10:39:14
Zoals jullie hebben kunnen lezen zijn de jitter vraagstukken tot nader order uitgesteld vanwege het tijdelijk verschuiven van de hobby richting het beeld  ^-^ Zou jullie toch moeten aanspreken, down to earth oprekken van het beeld met een factor 1,33 zonder mij druk te maken om scalings-afrondingsfouten, upgesampeld beeld of jitter in de DVI kabel  :D

Dat mag je me dus nog even sen uitleggen, je hebt toch een 4/3 projector? dat betkeend dat je ook nog op 4/3 formaat aanstuurt, dan rek je toch gewoon je beeld helemaal uit haar verband?
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: ajbalmere op oktober 26, 2008, 10:36:42
Nordost van een sponsor? hm.. geen w .... kabel?  :)

En voorzover dat nog niet bekend was, er komt momenteel maar 1 nordost kabel in mijn set voor en dat is een netsnoertje naar de Power Plant toe.

hifiman

Citaat van: Raphie op oktober 26, 2008, 10:41:29
Dat mag je me dus nog even sen uitleggen, je hebt toch een 4/3 projector? dat betkeend dat je ook nog op 4/3 formaat aanstuurt, dan rek je toch gewoon je beeld helemaal uit haar verband?
De Optoma H79 heeft een 16:9 panel, dus geen idee hoe jij aan dat 4:3 komt  ???